Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor mye kh er det egentlig i pils?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-06-11, 00:41   #1
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Hvor mye kh er det egentlig i pils?

prøver å finne ut av det... trodde det var mye jeg, men alt jeg finner er tallet 3,2
hvorfor er det så farlig å drikke pils i forhold til vin da?:confus ed:

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 00:52   #2
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Hvor mye kh er det egentlig i pils???

Antageligvis fordi næringsinnholdet i pils er oppgitt per 100g - altså per dl. Dermed vil det være 16g kh i en halvliter. Restsukkeret i vin er oppgitt per LITER, og når det da finnes viner med tilnærmet null restsukker vil det være langt å foretrekke foran pils.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 01:55   #3
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye kh er det egentlig i pils???

LITE-øl har ca 1 karb pr 100 g, så da blir det ca 5 karber i en halvlitersboks. Det er jo endel bedre. Men det er ikke for ingenting at øl kalles "flytende brød".

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 15:49   #4
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Hvor mye kh er det egentlig i pils?

Ja jeg vet jo at det er oppgitt pr 100g, det er jo allematvarer det.
Antall gram fett pr 100 g, antall g protein pr 100g og antall av alt inkludert kh pr 100g.
Skjønner ikke hvorfor det er verre at det er 3,2 % kh i øl mot at det er 2,9 % i rømme eller fløte fx???
Det er jo tillatte produkter, så hvorfor ikke pils?

Om jeg faktisk skal unne meg en øl, vil jeg ha en GOD øl, og da blir det ikke LITE

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 15:58   #5
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye kh er det egentlig i pils?

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Skjønner ikke hvorfor det er verre at det er 3,2 % kh i øl mot at det er 2,9 % i rømme eller fløte fx???
Det er jo tillatte produkter, så hvorfor ikke pils?

Det har jo litt med mengde å gjøre da. Man drikker lett en halvliter pils. Kanskje flere. Men du spiser ikke en halv liter rømme sånn uten videre...

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 18:30   #6
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Hvor mye kh er det egentlig i pils?

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Ja jeg vet jo at det er oppgitt pr 100g, det er jo allematvarer det.
Antall gram fett pr 100 g, antall g protein pr 100g og antall av alt inkludert kh pr 100g.
Skjønner ikke hvorfor det er verre at det er 3,2 % kh i øl mot at det er 2,9 % i rømme eller fløte fx???
Det er jo tillatte produkter, så hvorfor ikke pils?

Om jeg faktisk skal unne meg en øl, vil jeg ha en GOD øl, og da blir det ikke LITE

Når spiste du siste en 6-pack rømme? XD *ler* Joda, det har nok med mengde å gjøre som trillian78 sier å gjøre. En pils blir ofte to blir ofte tre osv. Men om du vil bruke hele "dagskvoten" kh på øl, så er det jo ingen som stopper deg. Og jeg er forøvrig enig - LITE er ikke godt øl. Jeg velger dog å drikke vin i stedet, om jeg skal unne meg noe.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 18:49   #7
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye kh er det egentlig i pils?

Kjøpte et par flasker lavkarbo-rødvin før helga; Jacob's Creek Merlot og Monte Antico. Har smakt på den første, den var god! Har også en boks Chardonnay, den er også lavkarbo.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 19:00   #8
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Hvor mye kh er det egentlig i pils?

Jeg kjøper generellt tørr rødvin når jeg kjøper det, og det er ikke såååå ofte, så jeg unner meg det når vi har..
Men det er ikke alltid man har tenk på forhånd da, også er man i butikken og får lyst på et par øl på lørdagen til maten (ikke mer), og da er polet langt unna og kanskje allerede stengt... det er derfor jeg lurer
Kunne godt tenkt meg å "ta en øl" til maten innimellom... uten at det blir noen fest av det fordet liksom. klarer meg fint med 1-2 pils på en lørdagskveld hjemme jeg
Men er det som om jeg skulle ha spist en halv loff liksom?

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 23:08   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye kh er det egentlig i pils?

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Men er det som om jeg skulle ha spist en halv loff liksom?

JA. Eller ikke helt en halv, da!
Dersom du drikker 6.66 dl vanlig øl, får du i deg 21.2 karber noe som tilsvarer ca 50g hveteloff, eller 2 skiver om du vil!

Noen er veldig strenge på hvor karbene kommer fra, andre bare teller dem og blåser i om de kommer fra grønnsaker eller øl, om du skjønner!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 23:25   #10
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Hvor mye kh er det egentlig i pils?

Synes jeg så et sted at du hadde tenkt å prøve deg på ketolyse - og da vil det si at en halvliter fyller hele anbefalte "dagskvoten" din av kh, i alle fall i starten. Dvs. at du bare "kan" spise kjøtt, fisk eller ost hele den dagen - ikke akkurat ett balansert kosthold det. Vil nok heller anbefale deg å bruke de kh på grønnsaker og evt. ta deg et glass tørr vin til maten da. XD

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 01:20   #11
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Hvor mye kh er det egentlig i pils?

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Synes jeg så et sted at du hadde tenkt å prøve deg på ketolyse - og da vil det si at en halvliter fyller hele anbefalte "dagskvoten" din av kh, i alle fall i starten. Dvs. at du bare "kan" spise kjøtt, fisk eller ost hele den dagen - ikke akkurat ett balansert kosthold det. Vil nok heller anbefale deg å bruke de kh på grønnsaker og evt. ta deg et glass tørr vin til maten da. XD

Godt poeng...

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye kan jeg egentlig spise? Daraya Mer enn 30 kg overvekt 3 06-04-11 10:54
Øl - hvor 'farlig' er det egentlig? harryarne Spørsmål og svar 15 09-02-11 21:25
Hvor tåpelig kan en egentlig bli :-P? Opheliia Generell diskusjon 10 30-10-10 16:20
Hvor mye kan man egentlig spise? Devana Ketolysekuren 3 03-12-09 21:16
Hvor mye vin kan en egentlig drikke? Princez Ketolysekuren 4 16-02-08 15:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no