Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Det er noe som ikke stemmer

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-04-08, 10:39   #1
Connecta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 41
Innlegg: 24
Connecta er på en erverdig vei

Det er noe som ikke stemmer

Jeg startet kuren på torsdag, og har egentlig ikke følt noe særlig sult, har kunne nøyd meg med 3 måltid per dag. Men i går og i dag er jeg nærmest desperat etter mat, magen verker bare 2 timer etter frokost, og hele natten lå jeg og vred meg fordi jeg var sulten. Likevel har jeg overhode ikke lyst på mat, men spiser fordi jeg må, det er også ganske slitsomt. Dette virker helt snodig og jeg skjønner ikke hva som skjer. Jeg trodde først det var mageknip pga penicillinkuren jeg begynte på i går, men magen romler virkelig, så det kan nok ikke være bare det.

Jeg har ikke fått tak i urinstix enda, kurslederen skulle sende til meg når hun fikk de inn igjen. Men vekta mi har ikke rikket seg siden torsdag.

Jeg tror jeg er ganske flink å holde meg til rundt 15 kh, og har også mosjonert litt nesten hver dag. Drikker en del fun-light saft og litt pepsi-max....

__________________
Startdato 24.4.08 på vekt: 98,9 kg
Mål: 75 kg
Connecta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 10:57   #2
Xenia
Medlem
 
Xenia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Ringsaker, Hedmark
Alder: 55
Innlegg: 147
Xenia er ny på veien

Sv: Det er noe som ikke stemmer

Jeg synes det tyder på at du reagerer på kunstig tilsøtnings stoffer jeg... Særlig siden du nevner Fun light og Pepsi max også... Disse kan gi sultfølelse også... Prøv å kutte ut de, og se hva som skjer...

Xenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 11:02   #3
Connecta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 41
Innlegg: 24
Connecta er på en erverdig vei

Sv: Det er noe som ikke stemmer

Uff, jeg håper ikke det er det. Jeg sliter med å klare å drikke nok vann, det er ikke noe godt med mer enn en liten slurk om gangen. Derfor har jeg fylt på med saft for å få nok væske.

Hva kan man gjøre med det at man rett og slett ikke takler å spise denne ketolysematen? Nesten alt er salt, og det vrenger seg i meg av tanken på å spise den ensidige maten...

__________________
Startdato 24.4.08 på vekt: 98,9 kg
Mål: 75 kg
Connecta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 11:05   #4
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Det er noe som ikke stemmer

Sitat:

Jeg synes det tyder på at du reagerer på kunstig tilsøtnings stoffer jeg... Særlig siden du nevner Fun light og Pepsi max også... Disse kan gi sultfølelse også... Prøv å kutte ut de, og se hva som skjer...

Det kan stemme - hvis jeg har spist altfor mye kunstig søtt (da gjerne maltitol), får jeg en følelse i magen som kan kjennes ut som sult. Magen knurrer også.

Jeg har fått samme følelsen etter at jeg har spist salat, tomat og agurk, men har ikke funnet ut ennå hvilke av de som jeg ikke tåler..

Men spiser du nok til at man kan fastslå at det ikke ordentlig sult? Spiser du nok fett?Proteiner?
Du sier du tror du får i deg 15 kh pr dag, måler du?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 11:06   #5
karbolia
Medlem
 
karbolia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 355
karbolia er ny på veien

Sv: Det er noe som ikke stemmer

Jeg har svart i journalen din.

Når det gjelder vann: stå ved vasken og drikk! Ikke gå derfra før glasset er tomt. ... og finn ut hvordan du lettest klarer å drikke vannet. Selv liker jeg det best is-is-is-kaldt... mens mannen min må ha det i romtempratur for å drikke det.

Hvordan går det med mannen din midt oppi alt dette? Går han ned? Er han motivert?

...og du... hvilke belønninger og mål har du satt deg?

Fokuser på det positive!!

__________________
Hemmelige sjokoladedrømmer
uke 1: - 3,4 uke 4: -3,2
uke 2: - 3,6 uke 5: -3,8
uke 3: - 4,0 uke 6: -3,4
totalt: - 21,4 kg
karbolia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 11:09   #6
Xenia
Medlem
 
Xenia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Ringsaker, Hedmark
Alder: 55
Innlegg: 147
Xenia er ny på veien

Sv: Det er noe som ikke stemmer

Drikker du te feks... Mange av de er søte nok i seg selv, så man kan venne seg til å drikke uten søtningsstoffer... Ellers bruker jeg gjerne sitron ( som også øker forbrenningen ) eller litt lime i... De finnes på flasker...
Et glass brus eller saft i ny og ne skader vel ikke, såfremt du tåler det overhodet...

Maten er vel ikke spesiellt ensidig ??? Har du vært inne på oppskriftsidene ? Kan feks. anbefale nabobrødet... Da blir det litt enklere å spise pålegg også !!

Xenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 11:13   #7
karbolia
Medlem
 
karbolia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 355
karbolia er ny på veien

Sv: Det er noe som ikke stemmer

Ja, ensidig er ikke akkurat ordet jeg forbinder med maten min om dagen. Greit nok at det blir endel egg og kjøtt, men utfordringen (og det morsomme) ligger i å finne alt det spennende jeg kan lage av det!

Om du trenger tips til ting du kan fylle opp matplanen din med så har jeg lagt ut min ukes matplan i journalen min.

__________________
Hemmelige sjokoladedrømmer
uke 1: - 3,4 uke 4: -3,2
uke 2: - 3,6 uke 5: -3,8
uke 3: - 4,0 uke 6: -3,4
totalt: - 21,4 kg
karbolia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 11:14   #8
Connecta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 41
Innlegg: 24
Connecta er på en erverdig vei

Sv: Det er noe som ikke stemmer

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Det kan stemme - hvis jeg har spist altfor mye kunstig søtt (da gjerne maltitol), får jeg en følelse i magen som kan kjennes ut som sult. Magen knurrer også.

Jeg har fått samme følelsen etter at jeg har spist salat, tomat og agurk, men har ikke funnet ut ennå hvilke av de som jeg ikke tåler..

Men spiser du nok til at man kan fastslå at det ikke ordentlig sult? Spiser du nok fett?Proteiner?
Du sier du tror du får i deg 15 kh pr dag, måler du?

MAltiol tror jeg ikke jeg har spist, men har smakt noen drops fra apoteket med sucralose. Jeg veier ikke maten for vekta mi er så unøyaktig. Men frokost er f eks 2 egg, bacon eller laks, og en stor skje salat. Da regner jeg 4 kh. Lunsj kanskje kylling med salat, regner 3 kh, middag er rent kjøtt, med champignion, bittelitt bernaisesaus og kanskje noe ost ved siden av. 3 kh til tror jeg. Til kvelds tar jeg 1-2 tynne brødskiver (3 kh per skive) med ost og skinke, og da er jeg oppe i 16 kh. OG så drikker jeg litt vann, men tar ofte saft på en flaske og har med meg rundt i huset.

__________________
Startdato 24.4.08 på vekt: 98,9 kg
Mål: 75 kg
Connecta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 11:20   #9
Connecta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 41
Innlegg: 24
Connecta er på en erverdig vei

Sv: Det er noe som ikke stemmer

Opprinnelig lagt inn av karbolia, her.

Jeg har svart i journalen din.

Når det gjelder vann: stå ved vasken og drikk! Ikke gå derfra før glasset er tomt. ... og finn ut hvordan du lettest klarer å drikke vannet. Selv liker jeg det best is-is-is-kaldt... mens mannen min må ha det i romtempratur for å drikke det.

Hvordan går det med mannen din midt oppi alt dette? Går han ned? Er han motivert?

...og du... hvilke belønninger og mål har du satt deg?

Fokuser på det positive!!

Har ikke rukket å se innom journalen riktig ennå. Mannen min har tatt ungene med å reist til foreldrene sine, går greit sier han. Jeg trenger fred til å skrive ferdig en eksamensoppgave som skal inn i morgen, men i kveld kommer han hjem. Blir nok lettere når vi er to stykker.

Belønninger ja... foreløpig er det eneste jeg føler som en belønning, å bli ferdig med kuren og kunne spise litt vanlig mat igjen. Ikke vanlig i den forstand det var før, men kunne ha litt mer brød, yoghurt, frukt, pasta og slikt i maten. Men såklart, å kunne leke med ungene uten å pese som en hval, handle klær i vanlige butikker, og når jeg 75 kg og klarer å holde meg der har legen min lovet meg bukplastikk.

__________________
Startdato 24.4.08 på vekt: 98,9 kg
Mål: 75 kg
Connecta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 11:47   #10
murmeluppa
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 45
Innlegg: 51
murmeluppa er på en erverdig vei

Sv: Det er noe som ikke stemmer

Kan man få dekket bukplastikk?
Jeg ser allerede nå at det vil jeg trenge når jeg er i mål, det er jo sinnsykt dyrt da, 30000kr er ikke akkurat lommerusk for en alenemor med 3 unger og masse lån...
Å få det dekket ville jo vært en superbelønning!!?

__________________


murmeluppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 11:56   #11
Princez
Medlem
 
Princez sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 50
Innlegg: 214
Princez er ny på veien

Sv: Det er noe som ikke stemmer

Opprinnelig lagt inn av murmeluppa, her.

Kan man få dekket bukplastikk?
Jeg ser allerede nå at det vil jeg trenge når jeg er i mål, det er jo sinnsykt dyrt da, 30000kr er ikke akkurat lommerusk for en alenemor med 3 unger og masse lån...
Å få det dekket ville jo vært en superbelønning!!?


For det første, så koster ikke en bukplastikk 30.000, men heller ned mot 20.000.. Kart det er mye penger for en alenemor.. Det vet jeg alt om!!

For det andre.. Selv om du tror at du kommer til å trenge bukplastikk nå, er det ikke sikkert at det er sånn når alt kommer til alt. Huden har god evne til å trekke seg sammen etterhvert som man går ned, men dette kan ta litt tid!!

Dersom du likevel ønsker det, må det være medisinske grunner til det for å få det dekket.. Man må f.eks være plaget av eksem, e.l.. I tillegg er det lange ventelister på disse operasjonene..

Hadde jeg vært deg, hadde jeg begynt å spare allerede nå, så er du kanskje ikke så veldig langt unna målet når du er ferdigslanket!!

Lykke til!

__________________



Princez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 12:47   #12
Connecta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 41
Innlegg: 24
Connecta er på en erverdig vei

Sv: Det er noe som ikke stemmer

Opprinnelig lagt inn av murmeluppa, her.

Kan man få dekket bukplastikk?
Jeg ser allerede nå at det vil jeg trenge når jeg er i mål, det er jo sinnsykt dyrt da, 30000kr er ikke akkurat lommerusk for en alenemor med 3 unger og masse lån...
Å få det dekket ville jo vært en superbelønning!!?

Normalt sett må en ha et heng på over 2 cm (putt en linjal under magen og la magen holde den fast, se hvor mange cm opp du kan lese tallene) og fysiske problemer knyttet til henget. Du bør også ha holdt den lave vekta i 2 år for å vise at du kan holde på vekta.

__________________
Startdato 24.4.08 på vekt: 98,9 kg
Mål: 75 kg
Connecta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 15:45   #13
Madamim
Medlem
 
Madamim sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 45
Innlegg: 124
Madamim er ny på veien

Sv: Det er noe som ikke stemmer

Hva med å fryse ned sitron-og limebåter og ha i vannet? Ha vannet i en mugge eller lignende og ha det stående i kjøleskapet

Madamim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 17:24   #14
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Det er noe som ikke stemmer

Opprinnelig lagt inn av Princez, her.

For det første, så koster ikke en bukplastikk 30.000, men heller ned mot 20.000.. Kart det er mye penger for en alenemor.. Det vet jeg alt om!!

Jeg betalte 38700,- for full bukplastikk(med fettsuging, noe de gjør med alle nesten) med sammensying av muskler for halvannet år siden.
Siden det er så lang ventetid i det offentlige, fikk jeg det som fradrag for ekstra store sykdomsutgifter på skatten.

Og det er ikke fastlegen som bestemmer, han kan kun sende en søknad til nærmeste offentlige sykehus som gjør det! Og de er ofte veldig sære!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 18:03   #15
Demithor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 37
Innlegg: 25
Demithor er på en erverdig vei

Sv: Det er noe som ikke stemmer

Jeg opplevde noe liknende en gang jeg var på penicillinkur for maaange år siden. Konstant sultfølelse, noe som var svært ubehagelig. Enda mindre behagelig ble det av at jeg den første halve dagen trodde jeg faktisk var veldig sulten, og spiste alt for mye. Sultfølelse og overmett mage på en gang... >_<

Uansett, jeg ble lei etter noen dager, og fikk bytta penicillintype, og deretter var alt fint og jeg kunne fullføre kuren. Kanskje du burde høre med legen din om du ikke kan få bytte penicillin.

Demithor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 18:38   #16
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Det er noe som ikke stemmer

Opprinnelig lagt inn av Connecta, her.

Men frokost er f eks 2 egg, bacon eller laks, og en stor skje salat. Da regner jeg 4 kh. Lunsj kanskje kylling med salat, regner 3 kh, middag er rent kjøtt, med champignion, bittelitt bernaisesaus og kanskje noe ost ved siden av. 3 kh til tror jeg. Til kvelds tar jeg 1-2 tynne brødskiver (3 kh per skive) med ost og skinke, og da er jeg oppe i 16 kh. OG så drikker jeg litt vann, men tar ofte saft på en flaske og har med meg rundt i huset.

Jeg synes det ser ut som om du får i deg altfor lite fett (og mat). Kyllingsalat til lunsj er litt stusselig og magert, og rent kjøtt med bittelitt saus er heller ikke nok til å holde metthetsfølelsen lenge. Synes den menyen ligner litt på Grethe Rode (bortsett fra frokosten da ).

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 19:04   #17
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Det er noe som ikke stemmer

En kjent bivirking av pencillin er mageproblemer, da... Sist jeg gikk på pencillin var det tilsvarende det du sier... hadde utrolig lyst på mat hele tiden - og senere også utrolig trang til å gå på do.. Blir det for plagsomt, spør legen om å få bytta type pencillin!

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 19:36   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Det er noe som ikke stemmer

Signerer Rubens, samtidig som jeg også synes du spiser for lite grønnsaker. Å kunne veie maten, hele tiden i starten, og litt sånn for kontroll senere når man har xet i fingra, er viktigere enn man tror. Min gikk i stykker, og det gikk ikke så mange måneder før jeg fant ut at jeg lå helt nede i ti gr karbohydrater om dagen, noe som er alt for lite for meg, og som jeg i alle fall ikke går ned på, da en ny flott digital vekt kom i hus

Du kan godt ligge mellom 15 og 20, men helst ikke under femten, da mister du mye vitaminer og mineraler gjennom grøntkosten.

Hva slags brødskiver er det snakk om forresten?

Og jeg har også opplevd den greia med pennicilin.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 15:56
Tror du det finnes engler? mofe Generell diskusjon 302 20-08-07 08:09
Må jeg ta kosttilskudd? Kaja Kosttilskudd 17 23-07-07 23:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no