Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag? Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter. |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
10-06-13, 13:33 | #1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: May 2013
|
Lavbudsjett lavkarbo ?Hei. Er ny her inne. Har stor nytte av alle innleggene her inne. |
Min kostholdsfilosofi: På søken |
10-06-13, 14:10 | #2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
|
Sv: Lavbudsjett lavkarbo ?Dette er en ren og skjær brainstorming basert på hva jeg, som student, pleier å handle: |
Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker |
10-06-13, 14:42 | #3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
|
Re: Lavbudsjett lavkarbo ?Alt av bønner, linser, frø og nøtter en finner på innvandrerbutikker er vel en god del billigere enn i vanlig dagligvarebutikk (tørrvarer, altså). Mener å huske kokosolje også var veldig billig på slike butikker, og det er jo en super fettkilde. Frossne og hermetiske grønnsaker gir også mye næring for pengene, ja... Du kan jo lage mye godt med hermetiske tomater eller kokosmelk som base. F.eks. meksikansk gryte med kidneybønner eller røde linser, italiensk gryte med hvite bønner, eller indisk gryte med kikerter. Kjøp inn diverse spennende kryddere, så kan du variere den type gryter og supper i det uendelige. Så tilsetter du så mye kjøtt eller kylling som du har budsjett til, eller lager det rent vegetarisk (også veldig godt!). Ha gjerne litt creme fraiche, kesam, gresk yogurt, ost, etc. som tilbehør eller topping, for mer smak og næringsinnhold uten å måtte bruke så mye av slike dyre produkter. Bruk også godt med fett i maten, det holder deg mett. |
Min kostholdsfilosofi: LCHF |
10-06-13, 15:48 | #4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2011
|
Sv: Lavbudsjett lavkarbo ?Enkelte butikker setter kjøttvarene ned til halv pris en dag eller to før datoen går ut. Da er det lurt å raske med seg litt å fylle fryseren med... |
Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg |
10-06-13, 16:11 | #5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 36
|
Sv: Lavbudsjett lavkarbo ?Jeg passer på å kjøpe ting som hvitost, kremost og karbonadedeig på Coop-butikker, da de har Coop-varer, som er noe billigere enn andre (selvfølgelig andre produkter som er rimeligere innenfor merket også, men de jeg kom på i farta). Rema har også billigere alternativer på mye. Ellers prøver jeg på å kjøpe egg når de er nedsatt pga dato, egg holder seg i flere måneder over utløpsdato. Vet at iallefall Ica bruker å halvere prisen på kjøttvarer dagen før de utgår på dato, som Index sa, bra å fylle fryseren litt når det skjer. |
Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. |
10-06-13, 16:15 | #6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
|
Sv: Lavbudsjett lavkarbo ?Jeg er et ekko av Ziltoidia. Egg, frossen fisk, frosne kyllingklubber/kyllinglår, kyllingkjøttdeig og first price-nakkekoteletter/bacon er bra og alltid billig mat. Grønnsaker velges etter hva som er på tilbud, evt så kommer de fra frysedisken. Meieriprodukter ER fordyrende, så det lønner seg gjerne å vurdere andre fettkilder, som feks kokos i forskjellige former.
12-06-13, 08:52 | #7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
|
Sv: Lavbudsjett lavkarbo ?Sier som de andre, det går fint an. Det er mye billig mat der ute. |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 |
12-06-13, 10:57 | #8 |
Nytt Medlem
Medlem siden: May 2013
|
Sv: Lavbudsjett lavkarbo ?Tusen hjertelig for disse fine tipsene. <3 |
Min kostholdsfilosofi: På søken |
12-06-13, 11:25 | #9 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Bergensområdet
|
Sv: Lavbudsjett lavkarbo ?Og Kiwi sine fredagstilbud til 16.90. |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Ketolyse på lavbudsjett | Moogie | Ketolysekuren | 51 | 30-05-11 21:49 |
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? | hermanlizm | Spørsmål og svar | 11 | 24-02-11 16:55 |
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? | Jolly | Spørsmål om matvarer og oppskrifter | 8 | 03-02-11 21:05 |
OE på lavbudsjett- råd og tips for de med en noe slunken lommebok | Ziggy | Optimal Ernæring | 60 | 10-01-09 01:19 |