Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse og gravid

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-10-09, 11:44   #1
faderjakob
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 1
faderjakob er på en erverdig vei

Ketolyse og gravid

testen viste svak positiv i dag
gåttpå ketolyse i mangeuker nå
burde jeg gå opp i kbh?

vet ikke om vi vil beholde eller ta bort frøet...

faderjakob er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 12:49   #2
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: ketolyse og gravid

Håper du finner ut av hva du vil gjøre.. er nok en vanskelig situasjon å være i dersom barnet var uventet og ikke planlagt. MEN dersom du skulle finne ut at du ønsker barnet anbefales det ikke at man er i ketose så lenge man er gravid. Lev heller lavkarbo, men ikke i ketose. Dette er fordi det ikke er forsket nok på hvilke konsekvenser ketosen kan få for fosteret ditt. Lykke til med valget!

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 15:46   #3
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Ketolyse og gravid

fedon alexander er flott under graviditet .

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 20:28   #4
Curlysue
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Alder: 49
Innlegg: 8
Curlysue er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og gravid

Hei
Jeg har akkurat begynt på ketolyse. Kun gått ett par uker. Nå er jeg gravid. Såvidt jeg skjønner betyr det at jeg må kutte ut ketolysekuren? Men kan noen forklare meg hvorfor?

__________________
Curlysue




Curlysue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 20:38   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og gravid

Sikkert ikke dumt å øke på karbene. Fedon Lindberg er flott gravidmat.

Ang. å beholde eller ikke må dere nok bestemme selv.

Selv er jeg mor til 3 og ble mor første gang før fylte 21 år og det er det beste som har hendt meg

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 20:40   #6
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolyse og gravid

Hei,
Det blir ikke anbefalt da det ikke er forsket nok på virkningen på fosteret ved at mor er i ketose. …men det er jo ikke noe i veien for å spise lavkarbo under svangerskapet, det er ketose tilstanden man er usikker på. Mener å ha sett at gravide bør opp i 100 kh pr dag. Søk på forumet, det har vært flere spørsmål rundt dette temaet tidligere.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 21:52   #7
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolyse og gravid

100KH er bra om man har frø i magen...
Miljøgiftene i ditt eget kroppsfett passerer og til dels oppkonsentreres igjennom placenta. I ketose brytes mye fett ned og i svsk skal man heller ikke slanke seg...

Og ja, eskimoer har høye pcb-verdier i morsmelka.

Husk at man ikke har morkake i begynnelsen, man finner oftest ut at man er gravid mens baby lever på plommesekken.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har gått på ketolyse og nå er jeg jaggu gravid :-) tarantellamor Ketolysekuren 10 06-07-09 14:57
Gikk på ketolyse, er nå gravid. Hva gjør jeg videre? ~Buble~ Mer enn 30 kg overvekt 16 11-06-09 16:30
Mannen på ketolyse, jeg gravid The Cat Kostholdsfilosofier 0 21-05-09 18:00
Gravid på ketolyse? Pombagirl Ketolysekuren 3 03-01-09 21:00
Prøve å bli gravid på ketolyse? lill Ketolysekuren 4 19-06-08 20:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no