Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hva slagt diett går dere på?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-02-10, 16:26   #1
Fleskesilje
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 36
Innlegg: 24
Fleskesilje er på en erverdig vei

Hva slagt diett går dere på?

Jeg skal ned 35 kg, har prøvd ketolyse noen uker for en stund tilbake.
Men pga problemer med galleblæra og tarmsykdom tåler jeg ikke
fett særlig godt, ble rett og slett syk av det.
På ketolyse skal man jo nesten svømme i fett. Hehe.

Så lurte på om dere andre gikk på noe man ikke måtte pøse innpå med fett? =)

__________________
Fleskesilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 16:29   #2
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva slagt diett går dere på?

Opprinnelig lagt inn av Fleskesilje, her.

Jeg skal ned 35 kg, har prøvd ketolyse noen uker for en stund tilbake.
Men pga problemer med galleblæra og tarmsykdom tåler jeg ikke
fett særlig godt, ble rett og slett syk av det.
På ketolyse skal man jo nesten svømme i fett. Hehe.

Så lurte på om dere andre gikk på noe man ikke måtte pøse innpå med fett? =)

Du kan jo lese deg opp på Fedon?

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 16:34   #3
vossajinto
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 177
vossajinto er på en erverdig vei

Sv: Hva slagt diett går dere på?

heh..

Eg går på ketolyse.. Blir forferdelig dårlig i magen dei første 2-3 vekena.. direkte fett diare i begynnelsen.. Så kommer hodepinen og direkte kropps verk.. Men så går det over, og kroppen blir vandt med dietten og eg får mye extra enegi..

Har du prøvd atkins?..

__________________



vossajinto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 17:01   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva slagt diett går dere på?

Fedon kan vel være løsningen

Man skal ikke "svømme" i fett på ketolyse, man skal ha såpass mye fett i maten at man holder seg mett til neste måltid,
Men man skal heller ikke være redd for å bruke fett

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 17:28   #5
Fleskesilje
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 36
Innlegg: 24
Fleskesilje er på en erverdig vei

Sv: Hva slagt diett går dere på?

Opprinnelig lagt inn av vossajinto, her.

heh..

Eg går på ketolyse.. Blir forferdelig dårlig i magen dei første 2-3 vekena.. direkte fett diare i begynnelsen.. Så kommer hodepinen og direkte kropps verk.. Men så går det over, og kroppen blir vandt med dietten og eg får mye extra enegi..

Har du prøvd atkins?..


Nei har ikke prøvd noe annet enn ketolyse, fikk gallesteins anfall og klarte ikke reise meg, tørr ikke det igjen når jeg er alene på dagene med en baby på 4 mnd. 'SKal lese litt om atkins og fedon da som dere sier

__________________
Fleskesilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 17:38   #6
vossajinto
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 177
vossajinto er på en erverdig vei

Sv: Hva slagt diett går dere på?

Opprinnelig lagt inn av Fleskesilje, her.

Nei har ikke prøvd noe annet enn ketolyse, fikk gallesteins anfall og klarte ikke reise meg, tørr ikke det igjen når jeg er alene på dagene med en baby på 4 mnd. 'SKal lese litt om atkins og fedon da som dere sier

Oy.. Nå vet ikkje eg kva som framprovoserer gallestein, bare at det har noe med forkalkninger å gjøre.. Men det høres litt skummelt ut, så eg forstår at du vil prøve noe nytt..

Det er jo også mulig å finne på noe egenkomponert og lage sin egen diett og dermed bestemme selv hvor mye fett du spiser..

__________________



vossajinto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 18:02   #7
Fleskesilje
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 36
Innlegg: 24
Fleskesilje er på en erverdig vei

Sv: Hva slagt diett går dere på?

Opprinnelig lagt inn av vossajinto, her.

Oy.. Nå vet ikkje eg kva som framprovoserer gallestein, bare at det har noe med forkalkninger å gjøre.. Men det høres litt skummelt ut, så eg forstår at du vil prøve noe nytt..

Det er jo også mulig å finne på noe egenkomponert og lage sin egen diett og dermed bestemme selv hvor mye fett du spiser..



Nei jeg hadde gallestein fra før, venter på operasjon, men lyst og ned noen kilo til sommeren
Kan man gå på ketolyse, uten alt fettet og gå like godt ned i vekt? =)

__________________
Fleskesilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 18:16   #8
vossajinto
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 177
vossajinto er på en erverdig vei

Sv: Hva slagt diett går dere på?

Eg har aldrig følt at eg har spist svært mye fett på ketolyse.. Og har hatt ok vektnedgang.. Mens eg veit at andre må spise meir fett enn eg gjer for å få gode resultat.. Det kommer vel egentlig litt ann på hva kroppen din vil.. Og hvor mye som er for mye fett for deg..

__________________



vossajinto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 18:25   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva slagt diett går dere på?

Sånn som jeg har forstått det så er det mangelen på fett som danner gallestein, og innføringen av fett som gjør at kroppen støter dem ut!
Det er flere her som både har hatt gallestein og operert ut galleblæra som fint lever på et kosthold med liberalt med fett.

Les Nilles svar i DENNE tråden

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 18:44   #10
Fleskesilje
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 36
Innlegg: 24
Fleskesilje er på en erverdig vei

Sv: Hva slagt diett går dere på?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Sånn som jeg har forstått det så er det mangelen på fett som danner gallestein, og innføringen av fett som gjør at kroppen støter dem ut!
Det er flere her som både har hatt gallestein og operert ut galleblæra som fint lever på et kosthold med liberalt med fett.

Les Nilles svar i DENNE tråden


Hvorfor jeg fikk gallestein vet jeg ikke, men etter hva jeg har hørt kan det komme av overvekt. Fettrik mat gjør at jeg får anfall.
Men vil prøve engang til uten alt meirismøret og fløten og sånn og håpe kuren virker like bra da og som den gjorde sist

__________________
Fleskesilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 21:11   #11
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Hva slagt diett går dere på?

Dr Annika Dahlqvist skriver følgende og galleblære/gallesten i boka si:

De fleste gallestener er kolesterolstener. Høyt karbohydratinntak resulterer i høyt blodsukker. Høyt blodsukker forårsaker høyt insulinnivå i blodet. Høyt insulinnivå i blodet stimulerer kolesterolproduksjonen i leveren og øker kolesterolinnholdet i gallen.
Spiser man mye fett produseres det mye galle for å kunne bryte ned fettet i tarmen. Når mye galle produseres, øker gjennomstrømmingen av galle i galleblæren, og faren for at det dannes gallestener avtar.
Spiser man lite fett, produseres det mindre galle fordi behovetet for galle ikke er så stort i fordøyelsesprosessen, nettopp fordi det er så lite fett å bryte ned i tarmen.
Det medfører at den gallen som blir produsert blir værende lenger i galleblæren. En høy kolesterolkonsentrasjon i den stillestående gallen resulterer i sedimentering av kolesterol, og det dannes gallestener.
Et kosthold med lite fett og mye karbohydrater øker med andre ord tilbøyeligheten til å få gallestener.

Om det har dannet seg gallestener i galleblæren på grunn av et karbohydratrikt og fettfattig kosthold, vil et fettrikt måltid kunne forårsake gallesmerter, siden gallesekresjonen kan resultere i at gallestenene tetter til gallegangen. Det smertefulle gallestensanfallet kommer av utspilingen av gallegangen ovenfor stedet der det har tettet seg til.
Stenene kan passere gallegangen om de ikke er for store. Gallestensanfallet vil da gå over av seg selv etter en stund. Er stenen for stor, klarer den ikke å passere gallegngen, men vil bli værende i galleblæren. Setter den seg fast i selve gallegangen, kan det tenkes man må opereres. Plages man av gjentatte gallestensanfall, eller får man betennelse i galleblæren, kan det hende man må operere bort galleblæren med tilhørende stener.

Som vi ser er det høyt karbohydratinntak som er forklaringen på at det dannes gallestener, med det er øket fettinntak som kan utløse problemene. Det er bedre å forebygge en sykdom enn å måtte behandle den. Når det gjelder å forbygge gallestensproblemer, gjør man det best ved å spise mer fett og minske karbohydratinntaket. Gallestener vil lettere minske i størrelse når gallen strømmer forbi dem og på den måten løser dem opp

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 15:05   #12
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Hva slagt diett går dere på?

Jeg har valgt å følge Eurodiet, men er helt fersk innenfor lavkarbo-verden. Har kun fulgt Grete Roede verden tidligere, men det fungerte ikke da jeg begynte igjen våren 2009.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 17:07   #13
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: Hva slagt diett går dere på?

Jeg går på eurodiet. Har spist lavkarbo siste månedene, med utallige utskeielser. Har gått på grete Roede før, men jeg går ikke ned på det.
Planen er å finne en fin levestil på lavkarbo etterhvert som jeg nærmer meg en vekt jeg kan leve med.

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Høy protein-diett kontra høy fett-diett Maja Kostholdsfilosofier 16 13-01-10 21:03
Til dere som slanker dere: Hvor ofte skeier dere ut? Iselilja Lavkarbo generelt 12 09-07-09 19:45
Hva spiser dere når dere skal kose dere? Lisekir Dr Lindbergs 11 24-04-08 09:08
Fedon"diett" eller Atkins diett? haukhe Spørsmål og svar 2 01-11-07 21:40
Gluten- og laktosefri diett - kan dere hjelpe meg litt? Dragen Generell ernæringsdebatt 4 14-10-04 22:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no