Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva med resten av familien?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-11-07, 07:48   #1
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Hva med resten av familien?

Hei! Jeg er på dag tre av å kutte masse karber denne uka, jeg ser frem til hvordan dette går.

Har imidlertid et spørsmål: Om man lager mat til "hele familien", inkludert mann og barn (snart tre år), der de IKKE er på slankern (han er heller ikke interessert i å prøve lavkarbo, enda). Hvordan gjør man det da, utenom å spise maten i smug? Når de spiser det jeg gjør, pluss karber, så blir det jo bare tull for dem?

Hjelp!

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 08:24   #2
sjokoman
Medlem
 
sjokoman sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: rogaland
Alder: 52
Innlegg: 349
sjokoman har en fantastisk aura rundt segsjokoman har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva med resten av familien?

Du spiser kjøtt,grønnsaker og saus til middag de andre plusser på poteter,ris,pasta. ol.
Du spiser eggerøre til frokost med litt grønt . de spiser med brød. Går fint det. Har i hvert fall gått bra her i heimen. Jeg lager 2 pizzabunner, en til meg selv og en til ungene. Nå hjelper de jo for meg at mannen min også prøver å spise mindre karbohydrater(han er ikke SÅ flink da). Eneste som er litt vanskelig er viss du vil ha sånn skikkelig rask og enkel mat som pølser og spagetti,gradiosa,pytt i panne.. her må man ha ordentlig mat.
Bare planlegg godt så går det nok bra.

sjokoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 08:34   #3
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva med resten av familien?

Vel, når jeg har egg og bacon til frokost, hvordan forklare til Herr Dings at "nei det kan du ikke få, min min bare min"... Eller min fete saus, min majo (frøken Dings elsker dessverre majo)...

Sagt på en annen måte, har noen opplevd at lavkarbo har gikk helseulemper for resten av familien?

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 08:43   #4
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva med resten av familien?

Takk for tips, forresten!

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 08:46   #5
sjokoman
Medlem
 
sjokoman sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: rogaland
Alder: 52
Innlegg: 349
sjokoman har en fantastisk aura rundt segsjokoman har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva med resten av familien?

jeg leste her et sted at en dame som hadde en unge som var veldig hyper. Hun la om kosten hans også, kutta karber, og han ble som en annen unge.
vet ikke om det har noe å si for barn å spise mye fett,. men vet det er kombinasjonen med karbohydrater som er verst visstnok. Altså loff med majones,baguetter med rekesalat,pølse i brød, logg med nugatti...da legger man på seg. Jeg lar mine unger spise bare egg og bacon, viss de vil det. Du slipper jo dette "slakefokuset" at du spiser egen mat liksom, dersom alle spiser det samme. Men helsemessig for unger vet jeg ikke, det er jo ikke bra med mye sukker og det blir det alltids nok av.

sjokoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 09:10   #6
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Hva med resten av familien?

Løsningen hos oss er at jeg lager min mat og de andre får spise hva de måtte ønske. Dog prøver vi å ha samme middag et par ganger i uka.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 11:52   #7
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Hva med resten av familien?

Hehe... når jeg startet på atkins for 5 år siden, hadde jeg ei venninne (har henne ennå) som også er naboen min. Hu var innom stort sett hver dag og spiste av de deilige middagene mine, med fløte, smør og rømme.
Dama la på seg hu.... mens jeg gikk gjevnt og trutt ned

Mannen din kan sikkert passe på seg selv, men barnet er værre. Men jeg klarte hvertfall lenge å bare ta en "dert" til datteren, mens jeg tok mer selv av feks majones, samme med smør. Hvis du syns det er for vanskelig kan du spe på med andre fettkilder.

Lykke til

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 12:06   #8
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Hva med resten av familien?

Det er ikke noe problem her. Jeg lager samme middag til alle, men jeg har en egen fet saus til kjøttet, mens de har vanlig brun eller bernaise. Vil de ha egg og bacon, så får de det. De spiser vanlig brød til frokost, jeg spiser mitt eller lapper. Jeg har forklart at mamma har litt annen mat enn dem innimellom, og det synes de er helt fint. Mannen min har gått ned 6 kg på min slankekur, fordi han får hjemmelaget mat hver dag og mye mer grønt, fullkornspasta, natur/basmatiris. Grovere brød osv. Velger de sunne alternativene til resten av familien også!
Skal de ha hurtigmat, lager jeg meg en skål med smørgrøt, det går jo kjempefort...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 23:28   #9
Safir
Medlem
 
Safir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 44
Innlegg: 172
Safir er ny på veien

Sv: Hva med resten av familien?

Her spiser alle det samme. Barna og mannen får det jeg spiser, med karbohydrater til. De er alle slanke, så jeg har ikke tenkt at det er noe problem. Er det det?

Er det bare jeg og barna får de ofte den samme middagen som meg, da de får nok brød ol. i løpet av dagen.

Safir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 07:53   #10
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Hva med resten av familien?

Hos oss spiser vi samme middag. Jeg lager litt pasta/poteter/ris til barna (ikke alltid), mens jeg og min mann spiser uten. Barna spiser sjelden vanlig brød, for de elsker mine Iset-brød og andre lavkarbobrød, men jeg har alltid ferdigoppskjært vanlig/grovt brød i fryseren som de bare kan varme litt i risteren. Vi har de siste 4 årene ikke hatt søtt pålegg i huset. Men vi har hjemmelaget syltetøy uten sukker.
Barna får nesten aldri saft (ikke sukkerfri heller) og kun brus og godteri på lørdager, da får de kose seg med god samvittighet.
Barna synes det er digg med kjøttdeig, og masse saus. De må også spise litt grønnsaker, men er ikke så utrolig opptatt av karbo-mat.

Synes ikke det er noe problem, jeg. Barna er 6,13 og 17. Men jeg savner litt enkeltheten i å bare stikke en frossenpizza i ovnen en fredagskveld...

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
Hva gjør man med dager som i dag da? Lollypop! Ketolysekuren 9 02-09-07 00:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no