Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 14-01-13, 01:29   #18276
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Har et sp.mål til...

Jeg er litt hysterisk på en del ting, så jeg lurer på om dette er meg som er hysterisk, eller om det er min mann som er sløv... hehe...

Vi har en gårdsplass med helling rett nedefor. Rett over vår gårdsplass, kjører det biler, det går folk og så står det biler parkert.

I gårdsplassen vår har vi akkurat fått en tilhenger. Den er ikke sikret, kun parkert. Hvem som helst, barn og voksne kan både ta den, og trille tur med den. Vi hadde en tidligere også, og da tok våre to barn og trillet litt på den en gang vi ikke fulgte med. Det endte i flaks, så alt gikk bra.

Min mann mener jeg er stressa for ingenting. Jeg mener den må bort! hehe... Iallfall sikres eller låses fast på noen måte... Så ikke barna kan trille på den og kjøre den rett på andre folk eller på andre biler...

Hva syns dere?

Du kan i hvert fall legge murstein eller stein foran hjulene. Da vil den ikke trille av bare en liten dytt, og skulle ungene ville gå på tur med den, må de aktivt fjerne 4 steiner først Det er litt mer komplisert enn bare å løfte på den og trille avsted.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 14-01-13, 07:37   #18277
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Når vi snakker om ull... Hva er egentlig forskjellen på sommerull og vinterull? Junior har noe undertøy i sommerull, men usikker på om jeg kan bruke det nå på vinteren?

Tipper det kun er tykkelsen det går på.

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Fluer i plantene:

Etter hver jul med juleplanter, får jeg fluer i stua. Ser det kravler i flere potter, (herlig)! Noen som VET hvordan man blir kvitt de? Har kastet noen planter, men det er noen jeg ønsker å beholde!

Finn en butikk som selger provado-tablettene. Trykk ned disse i jorda på ALLE plantene. (Eller løs dem opp i vannet du vanner med.) Hjelper i løpet av 2-3 uker. Kast alle spiselige urter sånn at du ikke spiser dette midlet. Ja, og fjern alt stående vann fra potter og ikke overvann. Hermygglarver trives i for våt jord.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 14-01-13, 09:13   #18278
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Når vi snakker om ull... Hva er egentlig forskjellen på sommerull og vinterull? Junior har noe undertøy i sommerull, men usikker på om jeg kan bruke det nå på vinteren?

Vill gjetting - sommerulla er mye tynnere enn vinterulla? Om sommerulla er varm nok er det jo ikke noe problem å bruke den om vinteren, det kommer ikke noe ull-politi og tar deg.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 14-01-13, 13:17   #18279
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tusen takk for tilbakemeldinger!

Nytt spørsmål:

Fyrer i peisen for andre gang. Er usikker på hvordan jeg skal bruke den. Det er to reguleringsmuligheter. Den ene stangen står det + og - på, så det tipper jeg er hvor mye trekk vi vil ha og derfor hvor mye futt vil vil ha i varmen.

Den andre digsten er jeg er usikker på. Den står helt nederst ved døren. Den kan dras ut ca 1,5 cm. Thats it! Noen som vet?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 14-01-13, 13:40   #18280
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Tusen takk for tilbakemeldinger!

Nytt spørsmål:

Fyrer i peisen for andre gang. Er usikker på hvordan jeg skal bruke den. Det er to reguleringsmuligheter. Den ene stangen står det + og - på, så det tipper jeg er hvor mye trekk vi vil ha og derfor hvor mye futt vil vil ha i varmen.

Den andre digsten er jeg er usikker på. Den står helt nederst ved døren. Den kan dras ut ca 1,5 cm. Thats it! Noen som vet?

Gjetter på at den dingsen nederst ved døra regulerer "undertrekken", hvis det er vanskelig å få fyr så åpner du den slik at det kommer luft til fra undersiden og da blir det fart skal du se!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 14-01-13, 13:41   #18281
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Gjetter på at den dingsen nederst ved døra regulerer "undertrekken", hvis det er vanskelig å få fyr så åpner du den slik at det kommer luft til fra undersiden og da blir det fart skal du se!

Tusen takk. Det var det jeg trodde. Men jeg vet ikke om den skal dras ut eller dyttes inn. Merker ikke noe forskjell inne ovnen ettersom hva jeg gjør... (føler meg veldig smart nå...)

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 14-01-13, 13:45   #18282
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Tusen takk for tilbakemeldinger!

Nytt spørsmål:

Fyrer i peisen for andre gang. Er usikker på hvordan jeg skal bruke den. Det er to reguleringsmuligheter. Den ene stangen står det + og - på, så det tipper jeg er hvor mye trekk vi vil ha og derfor hvor mye futt vil vil ha i varmen.

Den andre digsten er jeg er usikker på. Den står helt nederst ved døren. Den kan dras ut ca 1,5 cm. Thats it! Noen som vet?

Det er ikke den som åpner nedfallet til askeskuffen? (Sånn er det hos oss... Vi har dog ovnspeis med askeskuff - ikke sikkert det er det som dere har?) Dersom du spar ut asken over i ei bøtte (vær sikker på at du ikke har levende glo) så bør du kunne se i bunnen av ildstedet om det er noe som beveger seg der når du drar ut/inn den nederste.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 14-01-13, 14:31   #18283
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Tusen takk. Det var det jeg trodde. Men jeg vet ikke om den skal dras ut eller dyttes inn. Merker ikke noe forskjell inne ovnen ettersom hva jeg gjør... (føler meg veldig smart nå...)

Det kan være som smgj sier, men det kan også tenkes at det er så fullt av aske i ovnen din at det ikke kommer inn luft av den grunn.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 14-01-13, 15:45   #18284
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Har et sp.mål til...

Jeg er litt hysterisk på en del ting, så jeg lurer på om dette er meg som er hysterisk, eller om det er min mann som er sløv... hehe...

Vi har en gårdsplass med helling rett nedefor. Rett over vår gårdsplass, kjører det biler, det går folk og så står det biler parkert.

I gårdsplassen vår har vi akkurat fått en tilhenger. Den er ikke sikret, kun parkert. Hvem som helst, barn og voksne kan både ta den, og trille tur med den. Vi hadde en tidligere også, og da tok våre to barn og trillet litt på den en gang vi ikke fulgte med. Det endte i flaks, så alt gikk bra.

Min mann mener jeg er stressa for ingenting. Jeg mener den må bort! hehe... Iallfall sikres eller låses fast på noen måte... Så ikke barna kan trille på den og kjøre den rett på andre folk eller på andre biler...

Hva syns dere?

Om den ruller og treffer noe/noen er det dere som er ansvarlig for skadene. Så det kan bli dyrt å la den stå usikret! Tenk om noen må svinge unna og treffer en fotgjenger f.eks?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Vill gjetting - sommerulla er mye tynnere enn vinterulla? Om sommerulla er varm nok er det jo ikke noe problem å bruke den om vinteren, det kommer ikke noe ull-politi og tar deg.

Vanskelig å vite om den er varm nok når han som bruker den ikke kan si fra...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 14-01-13, 15:46   #18285
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.



Vanskelig å vite om den er varm nok når han som bruker den ikke kan si fra...

Du kjenner på han om han er kald!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 14-01-13, 15:51   #18286
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Min mann mener jeg er stressa for ingenting. Jeg mener den må bort! hehe... Iallfall sikres eller låses fast på noen måte... Så ikke barna kan trille på den og kjøre den rett på andre folk eller på andre biler...

Hva syns dere?

Dere bør kjøpe en lås til nesehjulet som hindrer den i å trille og forhindrer den fra å bli stjålet!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 14-01-13, 17:43   #18287
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Det kan være som smgj sier, men det kan også tenkes at det er så fullt av aske i ovnen din at det ikke kommer inn luft av den grunn.

Ovnen er rengjort på fohånd, og ikke brukt på 2 år. Takk for svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Om den ruller og treffer noe/noen er det dere som er ansvarlig for skadene. Så det kan bli dyrt å la den stå usikret! Tenk om noen må svinge unna og treffer en fotgjenger f.eks?

Takk, jeg tenkte ikke på den delen!!!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Dere bør kjøpe en lås til nesehjulet som hindrer den i å trille og forhindrer den fra å bli stjålet!

Det skal vi gjøre! Visste ikke at det fantes en sånn lås.

Kjekt med dere her som vet så mye! Min mann bryr seg lite om sånt, så jeg føler meg så hysterisk!

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 14-01-13, 20:19   #18288
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Det skal vi gjøre! Visste ikke at det fantes en sånn lås.

Joda, det finnes, vi har en sånn på tilhengeren, men jeg tror ikke den forhindrer hengeren i å rulle? Det er en metall-"kasse" som settes over "tappen" som skal gå over kula på hengerfestet og den låses med en hengelås. Om man skal få igjen noe på forsikringen om hengeren blir stjålet tror jeg muligens man må ha en sånn.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 14-01-13, 21:01   #18289
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Joda, det finnes, vi har en sånn på tilhengeren, men jeg tror ikke den forhindrer hengeren i å rulle? Det er en metall-"kasse" som settes over "tappen" som skal gå over kula på hengerfestet og den låses med en hengelås. Om man skal få igjen noe på forsikringen om hengeren blir stjålet tror jeg muligens man må ha en sånn.

Men... går det ikke bare an å få tak i en wire og en hengelås og "lenke den fast" i nærmeste faste objekt da?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 14-01-13, 21:18   #18290
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Men... går det ikke bare an å få tak i en wire og en hengelås og "lenke den fast" i nærmeste faste objekt da?

Det gjør det sikkert, men for sikkerhets skyld ville jeg hørt med forsikringsselskapet med tanke på erstatning ved evt. tyveri.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 15-01-13, 17:44   #18291
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

kan man få ekstra støtte til medisiner hvis man er permittert? Fikk resept på ny diabetes medisin som kommer til å koste ca 1000 kr mnd med mindre den blir mye billigere når frikortet kommer, og ble permittert 5 timer senere... det blir trangt nok uten medisiner...

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 15-01-13, 18:00   #18292
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Diabetesmedisin går jo på blåresept, og når du når frikort-taket på 2040 kroner så er det gratis etterpå
http://www.helfo.no/privatperson/fri...r/default.aspx
Jeg hentet akkurat ut teststrimler til blodsukkermåleren; 522 kroner i egenandel.
I fjor fikk jeg frikort allerde i slutten av januar; dette året håper jeg at jeg slipper og renne så mye til leger og sykehus, slik at frikort ikke oppnås før februar/mars.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 15-01-13, 18:01   #18293
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

kan man få ekstra støtte til medisiner hvis man er permittert? Fikk resept på ny diabetes medisin som kommer til å koste ca 1000 kr mnd med mindre den blir mye billigere når frikortet kommer, og ble permittert 5 timer senere... det blir trangt nok uten medisiner...

Du kan få medisinen på blå hvitresept.
En blå hvitresept betyr at medisin du er avhengig av, omtrent uansett hva det er, kan bli til en blåresept. Det betyr at etter en viss sum koster det ingenting.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 15-01-13, 18:04   #18294
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

tja, jeg punga ut over 700 kr bare idag, og hver pakke victoza koster 520 kr. nar jeg kommer opp i normaldose varer den bare 15 dager. som regel har jeg frikort rundt sommerferien/september. i år får jeg vel frikort allerede i februar/mars. men jeg blir jo permittert allerede ved slutten av januar. da mister jeg hele 8000kr mnd.. da er 520 kr veldig mye. så jeg lurte på om jeg kan få støtte før jeg har fått frikort.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 15-01-13, 18:05   #18295
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Diabetesmedisin går jo på blåresept, og når du når frikort-taket på 2040 kroner så er det gratis etterpå
http://www.helfo.no/privatperson/fri...r/default.aspx
Jeg hentet akkurat ut teststrimler til blodsukkermåleren; 522 kroner i egenandel.
I fjor fikk jeg frikort allerde i slutten av januar; dette året håper jeg at jeg slipper og renne så mye til leger og sykehus, slik at frikort ikke oppnås før februar/mars.

Hvorfor er noe unntatt egenandel?
Podens medisin koster 100 000 i året, men han får den gratis? Vi betaler ikke egenandel en gang.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 15-01-13, 18:30   #18296
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har alle kvinner morsinstinkt? Sånn at man bare får lyst til å ta små hjelpeløse vesen opp og klemme de inntil seg, og gi kjærlighet og trygghet? Jeg er helt håpløs for tiden, Enten det er valper som gråter eller en liten apeunge på tv. .

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 15-01-13, 18:35   #18297
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvorfor er noe unntatt egenandel?
Podens medisin koster 100 000 i året, men han får den gratis? Vi betaler ikke egenandel en gang.

Det er på en måte ikke medisiner, tror jeg. Det er en behandling i gang satt av en spesialist på et sykehus!
Kan nok hende han må betale egenandel neste runde når han er over 18! Men i overkant av 2000,- for medisiner til over 100 000,- er jo ikke akkurat dyrt, da!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 15-01-13, 18:37   #18298
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det er på en måte ikke medisiner, tror jeg. Det er en behandling i gang satt av en spesialist på et sykehus!
Kan nok hende han må betale egenandel neste runde når han er over 18! Men i overkant av 2000,- for medisiner til over 100 000,- er jo ikke akkurat dyrt, da!

Neida, jeg betaler det med glede! Egenandelen altså.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 15-01-13, 19:08   #18299
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Har alle kvinner morsinstinkt? Sånn at man bare får lyst til å ta små hjelpeløse vesen opp og klemme de inntil seg, og gi kjærlighet og trygghet? Jeg er helt håpløs for tiden, Enten det er valper som gråter eller en liten apeunge på tv. .

Dette ser ut som et retorisk spørsmål, men svaret er: Nei. Lykkelig sterilisert.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 15-01-13, 19:42   #18300
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Dette ser ut som et retorisk spørsmål, men svaret er: Nei. Lykkelig sterilisert.

Enig med Rin! Med unntak av steriliseringen, da. Har ikke bestemt meg, og det er ingen krise med noen av utfallene, selv om det ikke opptar meg det grann atm. Dog blir jeg veeeeldig soft i sjela av dyrebabyer: kattunger, f.eks., kan få meg helt ut av balanse! Jeg tror dette er like individuelt som det meste annet, egentlig.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 6 (0 medlemmer 6 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no