Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Togtråden!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-05-11, 13:38   #751
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Togtråden!

Jeg må også prøve de osteknekkisene, kanskje i matpakke i morgen, blir nok altfor stor tenker jeg, men synes det er litt vanskelig å vurdere nå på lavkarbo, så heller for mye enn for lite. Tror kanskje ikke jeg skal inn i registreringsvogna med diett.no i morgen, men vi får se...

I dag er det atter lese-til-eksamens-vogna, med regnvær på utsiden. Har vært en tur i kjøkkenvogna og laget eggemuffins, veldig godt...

I morgen er det eksamensvogna og jeg ser fram til å få det overstått. Er det en nervevogn her? Tror noen har koblet den på og puttet meg inn der, HJELP...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 13:45   #752
Sunroad78
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 46
Innlegg: 298
Sunroad78 er på en erverdig vei

Sv: Togtråden!

Lykke til på eksamen i morgon VSB

__________________
Min journal
Sunroad78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - 50-100 gr kh pr dag Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 15:25   #753
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Togtråden!

Lykke til i morgen!!tvi tvi...

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 17:21   #754
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: Togtråden!

Hei, er noen dager siden sist jeg var her nå.

Har vært opptatt i mange av vognene her da.
Vannvogna, vaskevogna, strikkevogna, spisevogna, høykarbovogna (er koblet av), dugnadsvogna og mange flere.

Har heldig vis kommet meg inn i lavkarbo vogna igjen

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 17:44   #755
mocc@
Seniormedlem
 
mocc@ sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Hedmark
Innlegg: 707
mocc@ er på en erverdig vei

Sv: Togtråden!

Lykke til med eksamen imorgen VSB..

__________________


mocc@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 18:20   #756
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: Togtråden!

Kobla vi ikke av hodepinevogna? For jeg tror jeg har funnet enda en av dem

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 18:25   #757
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Togtråden!

uff, hodepine er ikke godt, god bedring...

Nå er hodet tett og tungt så nå er alle bøker pakket bort i biblioteksvogna og jeg håper å slippe å ta de fram på en stund. Her har vi vært i pannekakevogna alle mann. Skikkelig grove til de andre og lavkarbo til meg.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 19:01   #758
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Togtråden!

Hvah ???!! Driver vogner og hekter seg på og av etter eget forgodtbefinnende !?? Er're muuuulig ? Muligens noe med magnetfelt å gjøre, altså. Ikke alltid man kan ha kontroll på disse vognene. . .

Vi får rett og slett koble på en stillevogn kun for hodepinepassasjerer, tror jeg. Der er det myke sofaer, veldig dempet belysning, deilige puter og mye luft og rom. Akkurat slik de vil ha det. Den KAN ligne litt på den 'relæksvogna' vi koblet på her tidligere, - den med barnelatter. Men det blir for drøyt i denne samenhengen.

Nå er jeg i (på?) vannvogna. På tide !

Og så er jeg øøøørlitegrann avslappet fordi jeg nå har vært utmeldt av 0,1-tonnsklubben i 14 dager ! Trodde jeg skulle bli værende der leeeeenge, jeg.

Gussjelov for dette toget !

til hver i sær

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 20:45   #759
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Togtråden!

har fortsatt vondt i hodet jeg også, men ikke så ille som i går. blir fint når jeg får tid til å sette meg i den stillevogna med dempet belysning nå kommer snart dattera mi hjem og skal legge seg. hvis den lånte kolikkungen jeg har her sovner i samme slengen så blir det stillevogna ganske snart
ellers så har jeg helt ekstrem ketosesmak i munnen i dag. det er helt forferdelig. snart vært i ketose et år og lurer på om den smaken aldri blir borte? dvs. den har vært borte når jeg har hatt en og annen sprekk, men ellers så er den der HELE tiden

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 20:45   #760
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: Togtråden!

Hvor blir det av middagsvogna?

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 20:57   #761
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Togtråden!

*hekter på lettvintsmiddagsvogn til kattepusen*

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 21:16   #762
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: Togtråden!

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

*hekter på lettvintsmiddagsvogn til kattepusen*

Det funka, gitt! To pepperbiff, raskt frest i panna

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 21:16   #763
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Togtråden!

YESSSS !!!!

meg. Og deg !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 21:26   #764
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Togtråden!

Åh dere er så gode å ha! Har heelt glemt av vannvogna i dag jeg! Stusset på hvorfor det ble så mange brusglass på meg tidligere, men allikevel gikk det ikke opp for meg :P får se hvor mye jeg får ned før det er natta her, i morgen er det jobb igjen og jeg er absolutt ikke klar, det kunne ha vært helg litt til synes jeg. Skal uansett prøve så godt jeg kan å la være å snikveie i morgen! Får holde meg opptatt så jeg ikke tenker på det hvordan gjør dere det? Jeg har ikke greid å holde meg unna en eneste dag i løpet av disse 7 ukene jeg har holdt på med lavkarbo :P bortsett fra de aller første dagene da.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 23:16   #765
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Togtråden!

Ble 3L på rappen det gitt!
Og vet dere hva jeg har oppdaget?! Magen min er mindre! Selv med så mye vann i seg at den nesten sprekker! Altså, før når jeg drakk vann så lot jeg bare flasken 'stå' på magen sånn at jeg drakk med armene fri (camelbak flaske) når jeg satt-lå / satt henslengt, men nå vil den ikke stå lengere, den bare glir ned! Jeg kan offisielt IKKE bruke magen min som stødig bord lengere herlig!

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 07:40   #766
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: Togtråden!

Tredje dagen på mindre enn ei uke at jeg våkner av mareritt Dette begynner å gå ut over nattesøvnen Dessuten er veievogna aldri snill med meg på mandager, så selv om jeg har gjort alt riktig har jeg gått opp 800 gram siden fredag Satser på at det har sammenheng med at jeg skal ha TR i løpet av et par dager, og at det løsner til neste uke - hvis ikke flytter jeg veiedagene til fredager!

I dag skal jeg muligens en tur innom handlevogna, før det blir eksamenslesing-vogna og jobbvogna til seint på kveld.

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 08:17   #767
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Togtråden!

God dag til deg, kattungen, - og alle andre !

Jeg anbefaler sterkt veiedag fredag (det har konduktøren også, - jeg bare nevner det. Og henne tror jeg blindt på!) det er akkurat som om jeg går mer ned etter at jeg skiftet dag fra mandag til fredag. . .

Og lykke til alle med eksamenslesing og eksamener de påfølgende dagene. Guuuud, jeg er glad jeg er ferdig !

Og så håper jeg dagens tur går finfint for oss alle !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 08:27   #768
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: Togtråden!

Da blir det veiedag fredager heretter
Det som ble servert i frokostvogna i dag frister igrunnen til gjentagelse - osteknekkis med blåmuggost

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 08:28   #769
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Togtråden!

Det med å bytte veiedag tror jeg gjør godt! Jeg ser selv at når jeg ikke er på jobb, enten det er helg eller bare fridag så går jeg litt opp i vekt eller stopper opp, jeg tror vi trenger den type aktivitet og rutine for å få ting til å fungere så det å bytte til fredag er nok ingen dum idé nei. Selv så veier jeg på torsdager og blir ikke forstyrret av helgen, og det gir meg akkurat nok tid til å hente meg inn igjen etter forrje helg!

Nå sitter jeg her å funderer på hva jeg skal ha til frokost. I dag er en sånn dag jeg har veldig lyst på mat, men absolutt ingenting frister.. Jeg skal ikke spise før om 2 timer omtrendt så jeg har litt tid på meg fortsatt til å tenke det ble litt mye karber på meg i går og siden jeg ikke skal veie meg i dag så er frokostvalget enda hardere, men jeg regner med at det blir noe med egg 

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 08:42   #770
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: Togtråden!

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Det med å bytte veiedag tror jeg gjør godt! Jeg ser selv at når jeg ikke er på jobb, enten det er helg eller bare fridag så går jeg litt opp i vekt eller stopper opp, jeg tror vi trenger den type aktivitet og rutine for å få ting til å fungere så det å bytte til fredag er nok ingen dum idé nei. Selv så veier jeg på torsdager og blir ikke forstyrret av helgen, og det gir meg akkurat nok tid til å hente meg inn igjen etter forrje helg!

Jeg jobber stort sett i helgene, og det er faktisk det som ødelegger for meg Jeg spiser lavkarbo på jobb, no stress, men jeg stresser mye og rekker ikke drikke nok, og tipper jeg holder på all den væsken jeg faktisk får i meg

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 09:08   #771
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Togtråden!

Aah det er sånn til deg ja! Høres ut som det er vann i såfall. Går du ned vekten ganske kjapt igjen da eller?

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 09:13   #772
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: Togtråden!

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Aah det er sånn til deg ja! Høres ut som det er vann i såfall. Går du ned vekten ganske kjapt igjen da eller?

Igrunnen ikke Eller joa, i løpet av tre-fire dager, men så går jeg det jo opp igjen i helgen

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 09:52   #773
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: Togtråden!

Eggerøre med provence-krydder framfor gressløk er IKKE å anbefale

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 12:15   #774
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: Togtråden!

Åh, det er vanskelig å holde seg i ketolyse-vogna i dag!

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 12:50   #775
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Togtråden!

Opprinnelig lagt inn av kattungen, her.

Åh, det er vanskelig å holde seg i ketolyse-vogna i dag!


Bare hold fokus på hvorfor du vil drive med ketolyse, kanskje det motiverer? Jeg kjenner trangen selv til å bare slippe all kontroll og falle for fristelser, men jeg føler meg bedre på lavkarbo og ketolyse så jeg greier å holde meg unna stor sett, men har blitt et par sprekk også ja.. Jeg har funnet ut at om suget blir for sterkt så tillat deg en dag med høykarbo for å få det ut av systemet, så slipper du å slite i dagesvis fordi du har lyst på noe. Så går du tilbake til ketolyse dagen etterpå og later som ingenting problemet er om det går mer enn 1 dag med høykarbo da kommer suget for å bli, hvertfall for meg. Tar jeg meg ei hel helg med høykarbo så går jeg å sutrer over sukkersug i flere dager og opp til uker før det gir seg! Ikke verd det..

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no