Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Gelé uten aspartam?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-05-09, 16:15   #1
saxpia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 128
saxpia er på en erverdig vei
Question

Gelé uten aspartam?

Jeg tenkte jeg skulle lage ostekake til 17.mai. Kan selvfølgelig lage den uten gelelokket, men det er jo så godt med gele.

Jeg bruker ikke aspartam, så det jeg lurer på er om det er noen som vet om en gele med lite karber i som ikke har aspartam i seg? Evt som kan lage gele fra bunn av med ting som ikke har aspartam i seg?

Åh, det hadde vært så digg med ostekake på søndag

saxpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 16:21   #2
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Gele uten aspartam?

Beste alternativet er isåfall å lage saft selv, søte med sukrin/splenda og så stive opp med gelatin.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 18:00   #3
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Gelé uten aspartam?

Hva med å koke litt bringebær (frossenpose), og bruke Stevia og gelatin. Gele er veldig enkelt å lage!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 19:01   #4
saxpia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 128
saxpia er på en erverdig vei

Sv: Gelé uten aspartam?

Er det så enkelt, altså?

Tusen takk for tips.

saxpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 19:18   #5
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Gelé uten aspartam?

Når jeg lager gele, legger jeg noen plater gelatin i kaldt vann i ca 15 minutter.
Så varmer jeg saft og vann i en kjele, og så klemmer jeg ut vannet av gelatinen og rører den inn i safta.

Voila! Ferdig! Lykke til!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 19:32   #6
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Gelé uten aspartam?

Fruiss saften er søtet med sucralose.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gelé meksiko South Beach 0 11-05-09 16:34
Proteinpulver uten aspartam? Impulsiw Spørsmål og svar 19 22-10-08 18:15
Proteinpulver med smak uten aspartam? Ulvemor Kosttilskudd 6 14-04-07 18:56
Her er brusen uten aspartam, og med 0 karber! Iset Atkins kosthold 5 27-07-05 01:57
Gele! Aline Kake/dessert og snacks 2 12-11-04 11:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no