Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Kalorier

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-03-11, 09:21   #51
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kalorier

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Med null gram karbohydrater i kosten er det omtrent umulig å legge på seg, men hvem er vel der? Det betyr heller ikke at du går ned i vekt. Dette er en vesentlig forskjell mange ikke får med seg. At man ikke går opp i vekt er ikke det samme som at man går ned i vekt. Det betyr at man står stille. Å tro at man går ned uten kaloriunderskudd er en feilslutning.

Ja, det er mye lettere å gå ned i vekt på lavkarbo, men det er på ingen måte magisk. Fysikkens lover gjelder også oss som sverger til denne dietten.

Det er kanskje lett å forveksle det med å få lov til og føle seg mett (altså slippe og sulte seg) med at man spiser "kjempemye". Fet mat er kaloririkt, javisst, men gir også en mye mer solid metthetsfølelse med forbedret apetittkontroll som resultat. Jeg følte jeg ÅT og ÅT til å begynne med, men har har skrevet opp alt jeg har spist i journalen min, og det er faktisk helt normale mengder. Og vekta går jo nedover, så da er det sikkert passe

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 09:55   #52
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier

Hmmm...

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

det skal sies at jeg ikke har gått ned mer enn 3 kg på 7 uker.

Det er jo ikke så dårlig vektnedgang det. Du har tidligere skrevet:

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

jeg lurer fordi jeg fortsatt skal ned i vekt og er livredd for å legge på meg. har nemlig gått på skaldemans 25+ og har ikke gått ned ett gram. inne i min 8 uke nå,så nå er jeg lei. fungerer tydeligvis ikke på min kropp. jeg skal ned 12 kg.

Når du i tillegg har en BMI innenfor normalområdet, kan det godt hende at du må sulte deg videre ned i vekt dersom du insisterer på å nå et spesifikt vekttall. Anbefales ikke.

Slutt å stresse, fortsett med LCHF-kosthold, finn frem vekten om 2-3 måneder og se hva som har skjedd...


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 10:18   #53
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kalorier

hmm ja sant nok.
men jeg vil liksom ikke innse det fordi jeg lenge lå på 58 kg og var sååå lykkelig da.
de 3 kg var første uken (vann)
så du mener jeg burde vente med vekten i 2-3 mnd??
kan det virkelig ta såå lang tid?

  Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 11:09   #54
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier

Jeg kan ikke annet enn å anbefale deg å forsøke å frikoble lykkefølelsen fra tallet 58 på vekten.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 11:14   #55
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kalorier

ja kanskje jeg må det,trist men kanskje det er fakta
kroppen forandrer seg oxo med åra, men det er noe som er vanskelig å innfinne seg med

  Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 17:23   #56
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: Kalorier

kan ta veldig lang tid ja, så gode råd her. Men om du ikke trener noe særlig så kan du øke trengingsmengden å få fettet til å bli muskler. Skaldeman anbefaler dette for de som er normalvektige men som har et par kilo igjen. Muskler er mindre en fett og "skulpturerer" kroppen litt å få muskler

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 17:23   #57
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kalorier

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

Jeg sniker litt her inn å syns denne så spennende ut, hva mener du med dette, har ikke hørt dette før jeg. Viss man er over 50 kg, så bør man holde seg til 3 gram kh pr måltid, jeg regner ikke ut selv, men regner med at det er grammene som kommer ut helt til høyre der vi skriver inn maten?
Å viss man bare skal ha 3 gram til hvert måltid, blir det el veldig lite, så man må ha mye flere måltider til dagen el?

Å det med protein, er det at man skal ha like mange protein g, som antall kg vi er nå?

Spør deg litt i senk her nå,men var interessant så må bare høre

Det viktigste her er å spise deg passe mett på proteiner. Noen sier man skal spise, til hvert måltid, et stykke kjøtt /fisk på str med din egen hånd. Om du trener /belaster musklene må du ha mer protein enn en som er stillesittende. En passe mengde protein til hvert måltid, hva er det? Man kan jo se det også. En spinkel dame kan ikke spise to store kyllingfileter til samme måltid, liksom

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 17:44   #58
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kalorier

det ble ett bytte fra skaldeman til Atkins etter at jeg har lest boken
"den nye Atkins-dietten"
det blir jo fortsatt lavkarbo, men en litt annerledes sammensetning av matvarene + grønnsaker..har nok savnet det endel.

  Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 17:59   #59
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kalorier

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

det ble ett bytte fra skaldeman til Atkins etter at jeg har lest boken
"den nye Atkins-dietten"
det blir jo fortsatt lavkarbo, men en litt annerledes sammensetning av matvarene + grønnsaker..har nok savnet det endel.

Den norske boka er svært dårlig. Den er ikke riktig oversatt fra engelsk og mangler flere viktige sider.Men det er jo noe info på atkins.com
Grønnsaker skulle det bare mangle at du skal kunne spise om du vil, synes jeg.
Det er jo super mat.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 18:03   #60
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Den norske boka er svært dårlig. Den er ikke riktig oversatt fra engelsk og mangler flere viktige sider.Men det er jo noe info på atkins.com

Det har kommet en ny Atkinsbok, tror den skal være mye mer korrekt og utfyllende enn den gamle

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 18:08   #61
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kalorier

Å ja. Så bra da!

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 18:28   #62
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kalorier

ja det sies i boken også at denne er mye bedre skrevet enn den forige og at de som ikke fikk til Atkins dietten tidligere burde prøve igjen etter at den nye boken er kommet ut.
så stoler på det

  Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 19:23   #63
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kalorier

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

ja det sies i boken også at denne er mye bedre skrevet enn den forige og at de som ikke fikk til Atkins dietten tidligere burde prøve igjen etter at den nye boken er kommet ut.
så stoler på det

Bra du fikk deg den nye,da

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 19:48   #64
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kalorier

jepp
viste egentlig ikke hva slags bok jeg skulle kjøpe så det var bare flaks at det ble den nye hehe

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kalorier pr dag hope10 Ketolysekuren 52 24-03-12 23:51
Mye kalorier (fett) vs lite kalorier Sommerglad Spørsmål og svar 12 22-02-10 14:07
Kalorier dani Ketolysekuren 2 02-08-09 11:25
Kalorier og ikke kalorier smilefjes Lavkarbo generelt 15 19-09-08 21:27
kalorier Trolljenta Spørsmål og svar 14 25-05-06 16:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no