Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Jeg er så frustrert

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-02-06, 13:51   #26
Sonja73
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Innlegg: 1
Sonja73 er på en erverdig vei

Sv: Jeg er så frustrert

Hei du. tror nok du må være tålmodig, selv om jeg vet hvor vanskelig det er. Sto stille i 2 uker jeg også,men hadde tatt en kilo nå. Tror ikke det er så lurt å sjonglere så mye med de ulike typene fordi kroppen ikke klarer å stabilisere seg så raskt. feks hvis kroppen den ene uka bare får 1000 kcal, vil den begynne å spare (senke forbrenninga), det gjør den med en gang. Neste uke får den 3000 kcal, men det tar lang tid før den skjønner at den ikke trenger spare lenger(øke forbrenninga). det betyr at du vil legge på deg fordi kroppen din forbrenner lite.
Tror det er smart å være trofast til en diet.
Et tips: mål deg, det holdt motivasjonen min oppe. :-)

Sonja73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 14:49   #27
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er så frustrert

Opprinnelig lagt inn av jankph

I tillegg kommer også dette merkelige utslettet, som når jeg tenker meg om begynte omtrent samtidig med at vektnedgangen stoppet opp, uten at jeg kan se noen direkte sammenheng der...


Jan.

Hvis det er din rygg vi ser bilde av tror jeg virkelig jeg ville tatt en tur til legen.
Har du forresten tenkt over hva du spiser nå som du ikke spiste før???
Alle ting som blir overdrevet kan føre til reaksjoner.
Den vanligste er inntak av kunstige søtningsmidler ,som noen kan reagere kraftig på. Og selvfølgelig en del e-stoffer.
Men jeg antar at du har slutta med sukkerholdige produkter og istedet inntar lettbrus og diverse andre varer med søtningsmiddel. SLUTT MED DET ;SÅ KANSKJE UTSLETTET FORSVINNER.???

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 16:03   #28
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Jeg er så frustrert

Som sagt, så har jeg allerede vært hos legen, og med mindre det blir verre ser jeg ingen grunn til å legge ut felere genandeler og betale for kremer som ikke hjelper.

Ang. det andre...ikke drakk jeg lettbrus før og ikke drikker jeg det nå heller og kunstige søtningsstoffer finnes ikke på kjøkkenet mitt eller i den maten jeg spiser.

Det eneste jeg spiser mer nå er fett, og det eneste jeg spsier minder nå er karbohydrater.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 17:01   #29
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er så frustrert

Sorry,men så ikke i akkurat dette innlegget om du bruker kunstig søtstoff eller ei,(tok bare en spansk en) for det er så mange her som er evig opptatt av sukkererstatninger,men jeg var en gang til allergispesialist og han sa bare at jeg skulle slutte å spise syltetøy(litt overdrevent) og jeg har aldri spist syltetøy. Det var i forbindelse med ekstrem elveblest,men det er 20 år siden og legen ga meg atarax som slo meg helt ut,men da fikk jeg i det minste sove litt Har selv hatt utslett på leggene siden jeg var 6 år(kun om vinteren) men det forsvant med et sukkerfritt kosthold.

Til ettertanke. Det sies at man ikke kan være allergisk mot sukker.
Men hvorfor fører det da til :
Fedme!!
Diabetes 2!!
Hyperaktivitet!!!
Høyt blodtrykk!!
og sikker flere ting jeg ikke kan huske i farta.

Rettelse jeg er enig,det er ikke allergi ,men åhh hva heter det,hmm jeg kaller det overfølsomhet,ordet har hoppet ut av hjernen.
Men det kommer nok igjen i morgen

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 18:19   #30
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Jeg er så frustrert

Sorry tilbake...det var ikke meningen å være så kvass, f

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 18:23   #31
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Jeg er så frustrert

or du kunne jo hatt rett.

Vel, nå har jeg i alle fall vært på helsekosten og fåt tak i Udos choice, og 1-2 ss av det før hvert måltid eller over salaten bør kanskje gjøre susen og få fart på fettbålet...håper det. Men for en pris!

Jaja, kjøpte litt Cocosa med det samme også, ikke noe billig det heller, men ok, skal prøve å steke i det, bare for å endre litt på typen fett jeg får i meg.

Som sagt, rapport om fremgangen, både vektmessig og hudmessig vil bli postet her etterhvert....

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 18:30   #32
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er så frustrert

Opprinnelig lagt inn av jankph

Sorry tilbake...det var ikke meningen å være så kvass, f

var du kvaSS??? Det er bare det at noen ganger er det kanskje 25 innlegg her (eller mer)så har jeg lest 1 og henger meg opp i det) da har jeg ikke fått med meg hva som skjer videre før jeg svarer. Den har jeg brent meg på flere ganger,men lykke til med utslettet,selv om jeg tror hverken udos choice,cocosa,el hjelper mot akkurat det. Selv sverger jeg til selolje og det vet jeg funker på dårlige (slitte) ledd vaffal

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 18:35   #33
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Jeg er så frustrert

Vel, jeg har en gryende mistanke om at det kan ha vært for mye melkefett som er årsaken til problemene, har nemlig spist enormt med fete oster, brukt godt med smør til å steke med og lesset på med creme fraiche og rømme i steke"sjyen", så det det kan hende at Udos og Cocosa likevel hjelper. Til sommeren skal jeg ta opp igjen syklingen min, og da kan det kanskje være bra med litt selolje...skal tenke på det.Takk for tipset.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 19:07   #34
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er så frustrert

Opprinnelig lagt inn av jankph

Vel, jeg har en gryende mistanke om at det kan ha vært for mye melkefett som er årsaken til problemene, har nemlig spist enormt med fete oster, brukt godt med smør til å steke med og lesset på med creme fraiche og rømme i steke"sjyen", så det det kan hende at Udos og Cocosa likevel hjelper. Til sommeren skal jeg ta opp igjen syklingen min, og da kan det kanskje være bra med litt selolje...skal tenke på det.Takk for tipset.

det er jo mulig du ikke tåler melkeproduktene i så store mengder, så hvorfor ikke prøve å spise maten i rapsolje ,kotelettrand,olivenolje og andre feite saker i stedet. Kan du bruke dyrefett er jo Bibringe tingen,selv om jeg synes det er discusting. Fetaost er laget på geitemelk.
Tofu på soyabønner.Mozarella husker jeg ikke,men prøv oster som ikke er laget på Norsk rødt storfe.Eller andre fe for den saks skyld.

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 19:31   #35
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg er så frustrert

Bare en liten fotnote her. Mozerella, den ekte vel og merke, er laget av bøffelmelk.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 20:48   #36
HildePåSlankern
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 58
Innlegg: 154
HildePåSlankern har en fantastisk aura rundt segHildePåSlankern har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg er så frustrert

Opprinnelig lagt inn av jankph

Vel, jeg har en gryende mistanke om at det kan ha vært for mye melkefett som er årsaken til problemene, har nemlig spist enormt med fete oster, brukt godt med smør til å steke med og lesset på med creme fraiche og rømme i steke"sjyen", så det det kan hende at Udos og Cocosa likevel hjelper. Til sommeren skal jeg ta opp igjen syklingen min, og da kan det kanskje være bra med litt selolje...skal tenke på det.Takk for tipset.

Hei!

Jeg ville absolutt kutte ut brødet, Jan! Kan du se hvordan det går om du kutter ut brødet og ostene, men holder deg på et normalt til høyt kalorinivå? Jeg synes det ser ut som om du spiser nok grønnsaker. Jeg har begynt å ha soyamelk i kaffen istedenfor fløte. Du kan faktisk få soyafløte også, som det kan lages krem av! Sunkost har endel soyaprodukter, jeg har kjøpt melk og fløte der og tofu også. Tofu er en kjøtterstatning som er laget av soya. Det er ganske nøytralt på smak. Jeg har prøvd å få tak i soyarømme, men de har litt problemer med å skaffe det akkurat nå. Jeg har smakt det i USA, og synes utrolig nok at det smaker bedre enn vanlig rømme.

Håper du blir kvitt utslettet. Glem ikke å fortelle hvordan du blir kvitt det!

HildePåSlankern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Leter og leter Svar med sitat
Gammel 18-02-06, 11:20   #37
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Jeg er så frustrert

Jeg har aldri reagert på hverken brød eller ost/mel før, men det kan jo hende at lavkarbo-kostholdet gjør meg mer følsom overfor visse matvarer. Brødet har jeg ikke lyst til å kutte ut, først og fremst for å få i meg noen karber, og Lindberg-brød har jo tross alt lav GI og lite karber. Men, jeg skal ihvertfall kutte ut melk og ost en uke og se hva som skjer med utslettet. Kan hende det hjelper på vekten også. Tror jeg leste om det et sted, men husker ikke hvor.

Og se her: Jeg vet at man ikke skal være så opphengt i noen gram til eller fra fra dag til dag, men i min situasjon mottas alle positive signaler med stor begeistring haha. OK, så jeg veiet meg da jeg kom hjem fra jobb i går (88.8), så en tur i butikken for å kjøpe UDOs choice og Cocosa, vel hjem spiste jeg 3ss UDOs olje, en halv ferdigstekt kylling fra butikken og en passe porsjon salat med ganske godt med extra virgin olivenolje (og litt balsamico eddik for smakens skyld), drakk godt med vann hele kvelden og natta, og i dag tidlig var jeg faktisk 400g lettere enn i går (88.4)..tre uker siden sist jeg var så lett om morgenen. Så kanskje Skaldeman virkelig har rett, fettbålet trenger (masse) fett for å brenne. Vel vi får se i morgen, etter at jeg har helt i meg mer fett i dag uten å tenke på kaloriene eller vekta eller noesomhelst.

Aloe-kremen hjelper i alle fall mot kløen, men det er foreløpig umulig å se om utslettet er blitt bedre, men heller ikke verre. Det var jo en periode tidligere da det ble bedre, men jeg husker ikke hva jeg gjorde (spiste) da, desverre. Vi får se hur det går nå. Og du verden så fort den trekker inn i huden, lukter ikke så ille heller, selv om jeg føler meg litt femi nå

Jan.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 18-02-06, 12:32   #38
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Jeg er så frustrert

3 ss med MCT fett gir nesten 400kcal, så vondt skal vondt fordrive har jeg en stor tro på når man heller til skaldeman....

Jeg står mer stille når jeg bruker mye melkeprodukter, seterrømme går greit fløte ikke så greit.... Har visst noe med melk og myse eller noe lignende....

MCT'n gir ihvertfall en enorm kroppsvarme, nå var jeg tom i går og pga all snøen orket jeg ikke kjøre helt til apoteket... Merket faktisk forskjell allerede på noen av leddene mine, men nå er jo de ekstremt ødelagt etter bilulykken så kanskje derfor...

Har tatt 2 ss av den men merker ingen voldsom forbedring annet enn at varmen i kroppen kom tilbake ca 20 -30 min etter inntaket...

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no