Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Pause fra ketolysen?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-01-08, 12:58   #1
terry
Medlem
 
terry sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 57
Innlegg: 264
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Pause fra ketolysen?

Hadde noe jeg lurte på …Kanskje noen har noen gode råd å komme med?

Har liksom følelsen av at det kanskje har gått litt fort i svingene på ketolysekuren. Det har jo gått veldig bra da. Har gått ned 18 kg fra 13 august til jul.
Jeg startet på 124 kg (jeg er 176 cm) Men nå synes jeg at skinnet (rundt magen)er litt slapt. Det er for tidlig å si om det blir noe overflødig skinn når jeg blir ferdig men…

Så jeg har lurt på å gå over på Atkins eller Lindbergs en periode for å gi huden en sjangs til stramme seg litt opp før jeg fortsetter med Ketolyse.
Eller kanskje bare fortsette på ketolyse med litt extra grønt slik at man ikke er i ketolyse?

Litt dumt da siden det går så fint på ketolysen. Men jeg er ganske tålmodig av meg og har ingen hast så det hadde ikke gjort meg noe og stabilisert vekta i et par måneder.
Har akkurat bestilt Atkins og Linbergs boka så jeg skal sette meg litt ordentlig inn i dem. Hadde ellers tenkt å gå på ketolysen frem til sommeren (med jevnlige tester hos lege)

Høres dette ut som en god ide, eller vil det ha lite å si på ”slapt skinn” rundt magen?

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 13:24   #2
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Pause fra ketolysen?

Da burde du i tilfelle satse på pause med Lindberg synes jeg. Atkins blir vel for likt, slik at huden ikke vil rekke å følge etter her heller.
Om det er lønnsomt i det lange løp tør jeg ikke tro noe om.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 13:40   #3
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Pause fra ketolysen?

Det er store individuelle forskjeller på hvorda huden klarer å rette seg opp. Alder ikke minst. Huden kan krympe over år, og Skaldeman skriver en del om det i boka si. Og så vidt jeg vet har han ikke tatt bukplastikk for huden trekker seg langsomt sammen.

Jeg ville ikke stoppet nå var jeg deg. Med så fin utvikling og vekttap. Stå løpet ut, og la heller huden bli litt slapp.


Mye bedre det enn å begynne å tukle med kostholdet og kanskje gå opp i vekt med demoraliseringen det medfører.

Lykke til!

(vi har nesten identisk høyde og vekt. Jeg gikk ned 20 kilo på et halvår. Begynte å leke litt med kostholdet og det innebar opp 10 igjen. Så er du advart )

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 13:24   #4
terry
Medlem
 
terry sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 57
Innlegg: 264
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pause fra ketolysen?

Yepp! Takk for tips , Tror jeg blir å fortsette med ketolyse så får jeg evaluere litt mer seinere.

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fra "dum" til geni med Eye q ?? elian Kosttilskudd 3 30-01-11 02:01
Splenda i norske butikke hyller fra mai! Melania Lavkarbo generelt 17 25-04-06 14:59
Apropo iskrem, her har dere iskartet fra 1972 til 2006 Iset Generell ernæringsdebatt 11 14-02-06 19:41
Utviklingen i Norsk kosthold 2005 Fedonisten Generell ernæringsdebatt 6 04-02-06 08:20
Sakset fra Dagbladet i dag..... Pianoman Nyheter / media 4 09-03-05 11:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no