Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

For mye fett og for lite karbohydrater?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-05-09, 18:22   #1
marli
Nytt Medlem
 
marli sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Oslo
Alder: 31
Innlegg: 4
marli er på en erverdig vei

For mye fett og for lite karbohydrater?

jeg er helt ny på ketolysekuren, har lest masse og vet at man skal ha i seg mye fett og under 15 g. karbohydrater per dag. likevel er jeg bekymret for at jeg gjør noe feil, sånn at jeg bare legger på meg alt fettet jeg spiser... det skulle jo tatt seg ut, nå to måneder før bikinisesongen

dette har jeg spist i dag;

frokost:
omelett laget av ett egg, ca to ss sjampinjong, en liten håndfull revet norvegia og to kyllingskinkeskiver. vann og te å drikke.

lunsj:
tre 'ruller' med en kyllingskinkeskive og to skiver norvegia i hver rull.

middag:
én grillet kyllingfilet, to små grillede løk (charlottløk? på størrelse med en cherrytomat, hvertfall) og ca 3 ss grillede sjampinjonger. + en liten salat laget av isbergsalat, etpar cherrytomater og litt fetaost.

til kvelds skal jeg spise resten som ble igjen av salaten fra middagen.

er dette passe? for lite/for mye av noe? er det også sånn at jeg ikke vil gå ned i vekt dersom jeg ikke tar ketolysepillene? har ikke fått bestilt dem enda. (eller eventuelt; noen som vet om de kan kjøpes over disk i oslo etsted?)

hva skjer dersom jeg spiser for mye fett? og kan jeg spise nøtter? yoghurtnøtter? er helt hekta på yoghurtnøtter, med noen sånne kan jeg klare meg uten alt annet snop lett. så, dør jeg om jeg spiser etpar yoghurtnøtter?

veldig mange spørsmål, men blir utrolig takknemlig for svar

marli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 18:26   #2
Stilken
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 89
Stilken er på en erverdig vei

Sv: for mye fett og for lite karbohydrater?

syns du generelt spiser for lite jeg da, selv om man lever lavkarbo så kan jo kroppen gå på sparebluss veld forlite energi inntak!

Tror du må spise litt mer jeg, og få i deg 15 karbs og nok fett- VIKTIG

__________________
7 kg borte,1 kg igjen
Tar vektnedgangen som en BONUS
Stilken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 18:38   #3
marli
Nytt Medlem
 
marli sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Oslo
Alder: 31
Innlegg: 4
marli er på en erverdig vei

Sv: for mye fett og for lite karbohydrater?

takk for raskt svar ja, hver gang jeg prøver å gå ned i vekt, ender jeg opp i sparebluss. irriterendeeeee! så får vel prøve å finne på noe mer å spise...

marli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 21:07   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: For mye fett og for lite karbohydrater?

Jeg synes det ser ut som du er på sultekur Neida, men pass på at du spiser deg mett til hvert måltid og spis når du er sulten igjen. Jeg hadde ikke blitt mett av dette. Har du boka? Les den NØYE og følge den til punkt og prikke. Det står mye her på forumet, men det er en god del VIKTIGE ting som nok står i boka som du må få med deg.

Og jeg synes det ser ut til at det er litt lite fett. Jeg lager eggerøre, da kan jeg lure inn 25g smør i 3 egg uten problemer, og du kjenner ikke smaken. Hadde du dressing eller olje på salaten? Hvis ikke bør du nok ha på det.

Yoghurtnøtter inneholder vel mest sukker, så nøtt, smaksstoffer og noe yoghurtpulver.. Det er ikke sunt fordi om det heter yoghurtnøtter. Unngå sukker, det trigger søthungeren og setter på fettforbrenningsbremsen.
Noen vanlige nøtter kan du spise, men bare rene nøtter ( les på posen, ufattelig hvor mange typer de lurer sukker i)og vei de slik at du vet ca hvor mye karber de inneholder.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 19:16   #5
Idaaee89
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 21
Idaaee89 er på en erverdig vei

Sv: For mye fett og for lite karbohydrater?

Men er det sånn at hvis man spiser for lite generelt og går i sparebluss, så vil ikke kroppen forbrenne fett? For jeg spiser generelt ganske lite om dagen, pga liten matlyst. Men det er nok noe som kommer seg etter hvert. Når man ser på det hun spiser er det jo lite karbohydrater og kalorier, og det er jo da rart at man ikke skal gå ned? Er det lurt å tenke sånn at det "lille" man spiser må inneholde en del fett, slik at man vet at man i hvert fall får i seg nok av det? Vet ikke helt om dere forstår spm, litt uklart kanskje

Idaaee89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 20:57   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: For mye fett og for lite karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av marli, her.

er det også sånn at jeg ikke vil gå ned i vekt dersom jeg ikke tar ketolysepillene? har ikke fått bestilt dem enda. (eller eventuelt; noen som vet om de kan kjøpes over disk i oslo etsted?)

De har ketolyse ting på Meny på Kalbakken og Oslo City som jeg veit om., Muligens flere plasser også.

Forøvrig tar ikke jeg tablettene, for jeg blir dårlig av de men så går jeg saaaakte ned også....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 11:35   #7
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: For mye fett og for lite karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av Idaaee89, her.

Men er det sånn at hvis man spiser for lite generelt og går i sparebluss, så vil ikke kroppen forbrenne fett? For jeg spiser generelt ganske lite om dagen, pga liten matlyst. Men det er nok noe som kommer seg etter hvert. Når man ser på det hun spiser er det jo lite karbohydrater og kalorier, og det er jo da rart at man ikke skal gå ned? Er det lurt å tenke sånn at det "lille" man spiser må inneholde en del fett, slik at man vet at man i hvert fall får i seg nok av det? Vet ikke helt om dere forstår spm, litt uklart kanskje

Man kan godt spise lite, men ikke for lite. Kroppen er en luring ser du. Hvis kroppen merker at noe er galt med næringsopptaket så tror den at du står ovenfor en sultkrise. Da instiller den seg på at dette skal vare en stund. Det smarteste å gjøre da er å senke forbrenningen. Og beste måten å senke forbrenning på er å kvitte seg med muskler. Derfor vil alle sultekurer resultere i et kraftig muskeltap med tilhørende nedsatt forbrenning. Sulter man lenge nok vil selvsagt fettet også forsvinne, men musklene er det første som minker.

På denne dietten virker det mot sin hensikt å spise for lite. Man kan godt spise lite, men ett sted går grensen for når kroppen reagerer. Blir du ikke slapp er det sikkert greit (vet ikke om det er andre signaler enn slapphet på at man spiser for lite). Mange merker bedre signalene om at man er sulten eller mett hvis man kutter i karbene og hvis metthetsmekanismen din virker er det ingenting i veien for å følge signalene du får.

Det finnes et minimum av proteiner, vitaminer og mineraler man må ha i seg for at kroppen skal fungere effektivt.

Blir du slapp spiser du for lite, får du vondt i hodet utover de første par dagene spiser du kanskje for lite fett. For du kramper i musklene får du for lite magnesium. Og gjør du alt riktig men ikke går ned så kan det være du spiser for lite grønnsaker som inneholder mineralene og vitaminene som trengs.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 22:27   #8
Mrs. Dolly
Juniormedlem
 
Mrs. Dolly sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sverige
Alder: 43
Innlegg: 36
Mrs. Dolly er ny på veien

Sv: For mye fett og for lite karbohydrater?

hmm, jeg mener da bestemt fra biologitimene på skolen at kroppen først forbrenner karbohydrater, hvis det ikke er nok av det, så går fettet og så er det musklene (som selv består av proteiner, og som ikke egner seg til hurtig forbrenning fx i samme grad som fett) som forsvinner aller sist, om man ikke fyller på med nok energi i form av nettopp karbohydrater, fett eller proteiner?

__________________


Mrs. Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 23:34   #9
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: For mye fett og for lite karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Dolly, her.

hmm, jeg mener da bestemt fra biologitimene på skolen at kroppen først forbrenner karbohydrater, hvis det ikke er nok av det, så går fettet og så er det musklene (som selv består av proteiner, og som ikke egner seg til hurtig forbrenning fx i samme grad som fett) som forsvinner aller sist, om man ikke fyller på med nok energi i form av nettopp karbohydrater, fett eller proteiner?

Kroppen forbrenner først det den har lettest tilgjengelig, og kan kvitte seg med. Altså, om man spiser mye karbohydrat så stemmer påstanden over, med det forbehold at man ikke sulter. Spiser man mye fett, så vil kroppen spare på glykogen og kun bruke det som drivstoff når det er helt nødvendig. Ved sult/"sparebluss" er musklene det første som forsvinner fordi de i en slik situasjon er en unødvendig byrde for kroppen. De krever energi som kroppen heller vil spare til viktige ting. Altså er det ikke slik at kroppen bruker musklene som energi fordi de er lett tilgjengelige, men fordi den vil ha dem bort og dermed redusere energiforbruket.

Jeg fulgte ikke med i biologitimene på skolen.

  Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 01:08   #10
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: For mye fett og for lite karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg synes det ser ut som du er på sultekur Neida, men pass på at du spiser deg mett til hvert måltid og spis når du er sulten igjen. Jeg hadde ikke blitt mett av dette.

Jeg hadde blitt mett av dette

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 13:01   #11
Mrs. Dolly
Juniormedlem
 
Mrs. Dolly sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sverige
Alder: 43
Innlegg: 36
Mrs. Dolly er ny på veien

Sv: For mye fett og for lite karbohydrater?

The Dude og Bulldog: Ok, jeg forstår logikken i å redusere muskelmassen ved 'sultekrise' og dermed endre på rekkefølgen i energiopptaket. Det var nok forbrenning ved et standard tallerkenmodellkosthold vi hadde om i biologien. Takk for oppklaringen!

__________________


Mrs. Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
fett, ketloyse, ketolysepiller, nøtter


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Diabetikere bør spise lite fett og mye karbohydrater Iset Lavkarbo generelt 3 17-03-11 17:27
Alt for lite karbohydrater tuppelura Ketolysekuren 4 07-06-10 11:24
For lite karbohydrater? kfj Spørsmål og svar 4 19-06-08 06:52
Litt lite karbohydrater... Jeanett Åpne dagbøker 7 15-11-06 10:26
For lite karbohydrater Pianoman Lavkarbo generelt 15 28-07-05 11:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no