Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvordan tolker jeg varedeklarasjonen?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-12-14, 19:01   #1
pumkin
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2014
Innlegg: 4
pumkin er på en erverdig vei
Question

Hvordan tolker jeg varedeklarasjonen?

Hei :-) Jeg er ny og håpet noen kan hjelpe meg. Jeg lurer på om Chit Chats drops fra Lacerol har karber man bør unngå?

Varedeklarasjonen angir at den har 95 kcal. At den er søstet med sorbitol, aspartam, acesulfam-K og aromaer. Det står også at den har kolhydrat 95G, hvorav sokcerarter 0 G, og Polyoler 95 G. Polyoler? Hva er det tro? Er det sukkeralkoholer? Kan jeg ignorere dem?

pumkin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 01-12-14, 21:48   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan tolker jeg varedeklarasjonen?

Sorbitol kan du ikke ignorere, nei. Må regne med minst halvparten.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-12-14, 22:08   #3
pumkin
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2014
Innlegg: 4
pumkin er på en erverdig vei

Sv: Hvordan tolker jeg varedeklarasjonen?

Det var da fryktelig sørgelig :-( men fint å vite.

pumkin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 02-12-14, 00:35   #4
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan tolker jeg varedeklarasjonen?

Her er en grei forklaring
http://purefoodlifestyle.no/tips/sot...otningsmidler/

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 06-12-14, 20:17   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan tolker jeg varedeklarasjonen?

sorbitol har lav GI, :4. Om du klarer å begrense mengden ser jeg ikke på denne som så ille. De med maltitolsirup, maltodextrin og maltitol er verstingene. Ett sted sto det GI 4, men her står det 9. http://lowcarbdiets.about.com/od/wha...aralcohols.htm

__________________
Do what you like!

Sist redigert av Yrla : 06-12-14 kl 20:25.
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-12-14, 20:27   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan tolker jeg varedeklarasjonen?

dessverre inneholder slike pastiller kun karbohydrater, ikke protein eller fett.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-12-14, 20:31   #7
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan tolker jeg varedeklarasjonen?

alle fra dent inneholder mest maltotol, ifa hadde noe for oss tidligere, men de er ikke å finne mer. mulig tegn på at du inntar for lite bær og grønnsaker om du er sugen på slikt. eller at du er ny bare og kroppen ikke er omstilt helt ennå. eller at du inntar for få kalorier.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
sukkeralkoholer


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan ser en dag ut? *LoveBugMama* Lavkarbo generelt 3 25-03-14 01:38
Hvordan går det med oss nå da?? bigmum Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 7 07-02-11 12:37
Tipse hverandre om hvordan hindre at man sprekker/ hvordan sprekke mest elegant ada-emilie Lavkarbo generelt 17 07-02-11 07:59
Hvordan går det? Schnupsiii Mer enn 30 kg overvekt 55 12-03-09 08:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no