Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Superas oppussingsprosjekt

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-10-11, 19:30   #176
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Det blir kjempefint!

Ergelig med tapeten, det burde de jo ha visst om!

Hi hi, tapeten er veldig lik din farmor sin, ja!

Takk for info om dB, vi er på kjøleskapsjakt nå (egentlig alt av hvitevarer), og jeg har trodd at "En dB fra eller til er vel ikke så farlig..."

Takk!

Ja, jeg synes de burde ha informert om det. De prøvde å unnskylde seg med at det var et halvt år siden jeg kjøpte den, men tapeten gikk ut av produksjon i 2009 for søren! Det endte med at jeg får den nye litt billigere. Den koster egentlig 420 kr per rull, men jeg får den for 350 kr. Den gamle kostet 300 kr per rull tror jeg det var.

Jeg digger den tapeten. Jeg har oppdaget en kjip ting med den da. Mye av glansen forsvant da den ble fuktig. Vi vasket over skjøtene for å vaske bort limflekker etter at vi hadde klemt ut lim... Man må gjøre det vel? Det står på rullen at den skal være vaskbar, men det står at det er vannfarge. Que? "Tapeten går ikke i stykker, men den mister noe av fargen" - kalles vaskbar? Så da får jeg vaske over hele slik at det ikke er striper. Jaja. Den er fortsatt fin, bare mattere.

Værsegod! Glad for at det var til hjelp.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 19:37   #177
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Så fint det blir! Den tapeten var skikkelig fin, og jeg liker at du har valgt en som ligner det opprinnelige. Det kjøkkenet ditt blir bare såå fint! Svart kjøkken er lekkert! Moro å følge med.

Takk! Jeg er fornøyd med tapeten, ja. Det var jo egentlig ikke slike farger jeg skulle ha. Jeg ville ha mer kontrast, svart og hvitt eller noe sånt. Hehe, du har jo svart kjøkken selv. Det var jo så mange her som advarte meg mot at jeg ikke måtte ha mørkt kjøkken. Jeg er litt svart av meg da. Så jeg tviler på at jeg går lei mørkt kjøkken.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 19:40   #178
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Okie, her.

wow så fint det blir! Når vi ordnet kjøkken vant mannen (ja han var veldig med på å bestemme) så det ble lys eik. Jeg hadde såååå lyst på mørk eukolyptus. Svimmete dame på Sigdal også og hun var veldig enig med mannen... men det ble greit nok, men når jeg ser på kjøkkenet ditt måtte jeg sukke litt (så fint kunne d jo vært her også) blir så fint jo..

Takk, takk! Hehe, du må jo ikke la mannen bestemme! Liker han godt å lage mat eller liker han bare å bestemme? Jeg synes at den som lager mesteparten av maten skal få lov til å bestemme hvordan kjøkkenet skal se ut.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 19:44   #179
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Kjøleskapet er i hus, og som vanlig så hastet det ikke like mye som vi først trodde. Jeg vil ha en sånn metallskål man setter kjøleskapet i før jeg installerer det. Det vil sannsynligvis ikke lekke, men HVIS det gjør det så er det godt å ha den ekstra sikkerheten. Jeg har tross alt tregulv på kjøkkenet og jeg har en kjeller under også. Da jeg tegnet kjøkken hos IKEA for nesten ett år siden, så hadde de en slik en der. Men nå finner jeg ikke på nettsidene deres... Noen som vet om de fortsatt har det eller hvor jeg finner det?

På mandag hadde jeg en pipespesialist på befaring. Han skal installere peisovn i stua, tette igjen fire hull i pipa (det er en luke på kjøkkenet, en ovn i stua som er tatt bort, en ovn i spisestua som er tatt bort og så er den en luke i gangen i andre etasje), dekke pipa i stua med murstein og brannveggene i stua (på hver av sidene til pipa) skal dekkes med limtegl (flate murstein slik at det ikke bygger så mye ut). Det var ganske dyrt, så de andre stedene med pipe og brannmur bare maler jeg. Det ville koste 28.000 inkl moms men eks murstein, limtegl og fliselim. 25.000 bare for å legge murstein i stua...

I dag hadde jeg enda en flislegger på befaring. Jeg har hatt en tidligere, men det skader ikke å høre med en til. Snekkeren min var veldig fornøyd med han her. Det var litt kleint da han kom da. Det gikk plutselig opp for meg at han er broren til en jeg rotet en del med for noen år siden. Jeg har aldri sett han før, men jeg kjente igjen navnet.

De siste dagene har vi brukt til å fuge spikerhull på listene og så driver vi og maler de seks vinduene som ikke er byttet. De var nemlig fra 80-tallet og holder i minst 20 år til i følge snekkeren. Når akrylfugemassen har tørket, så gnikker jeg av sølet. Det har resultert i vannblemme på den ene fingeren...

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 19:50   #180
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Jeg vil ha en sånn metallskål man setter kjøleskapet i før jeg installerer det. Det vil sannsynligvis ikke lekke, men HVIS det gjør det så er det godt å ha den ekstra sikkerheten. Jeg har tross alt tregulv på kjøkkenet og jeg har en kjeller under også. Da jeg tegnet kjøkken hos IKEA for nesten ett år siden, så hadde de en slik en der. Men nå finner jeg ikke på nettsidene deres... Noen som vet om de fortsatt har det eller hvor jeg finner det?

Det hjelper å prøve å formulere seg. Jeg fant nå. Jeg kom plutselig på at det heter dryppebrett. Hm... Den bredeste til nå er på 90 cm... Kjøleskapet mitt er 91,2 cm bredt... Ser ut til at jeg må skjøte sammen to eller noe...

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 20:27   #181
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Hvis du har kjøleskap med isdispenser må du ha dryppbrett ja. man får ikke forsikring lenger om man har sånn i leiligheter, for de ryker så ofte.... Ikke selve skapet men innføringa av vannet.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 00:41   #182
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvis du har kjøleskap med isdispenser må du ha dryppbrett ja. man får ikke forsikring lenger om man har sånn i leiligheter, for de ryker så ofte.... Ikke selve skapet men innføringa av vannet.

Jepp. Jeg lurer på om selv om kjøleskapet mitt er 91,2 cm om bena er smalere slik at det likevel går oppi et dryppebrett på 90 cm. Hm. Håper det. Tror jeg pakker kjøleskapet halvveis ut i morgen for å sjekke.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 13:29   #183
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Åh! Nå er jeg så oppspilt (haha, klarte å skrive oppspist først) at jeg veiver med armene for å få ut litt energi. Jeg har veldig lyst på steinbenkeplate på kjøkkenet, i komposittstein. Men slo det fra meg fordi det kostet så sinnsykt mye. HTH skulle ha 30.000 kr bare for en benkeplate på 1,8x1,0m, og det er jo bare øya mi. Ingen utskjæringer eller noe... Så da tenkte jeg at det får bli laminat (tre er fint, men upraktisk). Men så tipset en kollega meg om Diapol! Jeg har googlet litt og funnet masse positive erfaringer. De hadde en utrolig grei priskalkulator slik at man kan regne ut prisen i ro og mak i stedet for å mase på dem for å få en pris. 31.000 kr er en del, men det er inkludert underlimt vask med avrenningsfelt i benkeplata, avrundede kanter (avrundet både oppe og nede, ikke bare oppe), hull til koketopp, oppmåling, transport og installering. Stein er jo bare så nydelig! IKEA skulle ha ca samme prisen som Diapol, og det var med noe akrylgreier i midten og bare stein ytterst og jeg regner med at det var uten oppmåling, transport og installering. Jeg må tenke bittelitt på det, men jeg tror det blir komposittstein "Starlight black" fra Diapol på kjøkkenet mitt gitt!

Vedlagte bilder
Filtype: png benkeplate hos diabpol.png (242,2 KB, 27 visninger)
__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 08:38   #184
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Det kommer til å passe flott til kjøkkenet ditt!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 13:57   #185
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Oh, lekker benkeplate! Vi har tre og det er veldig upraktisk. Koselig og upraktisk. Vi har steinfliser rundt koketoppen vår, og det er både koselig/pent og praktisk

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 00:19   #186
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Ooops, n00b av meg. Det kom visst med noen av nettleserfanene mine på screenshot'et av priskalkulatoren til diapol. Jaja, det var ikke noe hemmelig jeg hadde der akkurat.

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Det kommer til å passe flott til kjøkkenet ditt!

Det tror jeg også. Mørke dører og mørk benkeplate, men veldig lyse vegger og åpent rom med store vinduer. Og så har jeg tenkt på turkise glassfliser eller noe på veggen mellom underskap og overskap - og mange andre blå detaljer som håndkle, klut, oppvaskbørste, stearinlys, kjøkkenredskaper, potter og slikt. Hvis det passer med tapeten som er svak ferskenfarget da... Jeg må dobbeltsjekke før jeg velger fliser. Har tenkt å ta med en bit av tapeten til flisebutikken.

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Oh, lekker benkeplate! Vi har tre og det er veldig upraktisk. Koselig og upraktisk. Vi har steinfliser rundt koketoppen vår, og det er både koselig/pent og praktisk

Takk, jeg sikler nesten her jeg sitter og ser på steinbenkeplata.

Hehe, tre er koselig og upraktisk ja. Ikke bare bare å søle noe som setter flekker der... Mørk stein blir ikke noe problem der. Og så er det greit å kunne sette stekebrett, gryter og stekepanner rett ned på kjøkkenbenken. For ikke å snakke hvor deilig det føles med ekte steinbenkeplate. Jeg synes det kjennes så eksklusivt ut.

I USA ser jeg at det er vanlig å ha fliser på hele benkeplata. Synes det ser så rart ut, men det er vel mest fordi vi ikke er vant med det her.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 00:23   #187
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Supera: Jeg vet det er litt rart å pluttselig skrive dette, men skriver det likevel! Du er så søt, masse positiv utstråling på bildet ditt (ps, jeg er gift med en mann, så ikke noe sånt, hehe...) ville bare si det...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 00:43   #188
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Supera: Jeg vet det er litt rart å pluttselig skrive dette, men skriver det likevel! Du er så søt, masse positiv utstråling på bildet ditt (ps, jeg er gift med en mann, så ikke noe sånt, hehe...) ville bare si det...

Hehe, takk for smiger! Jeg er veldig fornøyd med det bildet selv. Det er så merkelig å se hele bildet og ikke bare dette utsnittet... For å bryte idyllen så står jeg på badet med fett hår på dette bildet. Hehe.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 00:47   #189
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Hehe, takk for smiger! Jeg er veldig fornøyd med det bildet selv. Det er så merkelig å se hele bildet og ikke bare dette utsnittet... For å bryte idyllen så står jeg på badet med fett hår på dette bildet. Hehe.

hehe...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 21:41   #190
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

I dag satte vi inn kjøleskap, stekeovn og mikro. Elektrikeren kommer en eller annen gang i neste uke og kobler dem til, jeg husker ikke hvilken dag. Jeg er så fornøyd med hvordan det ser ut så langt! Svart eik og metall synes jeg ble bra. Det passet bra at vitrineskapet er en stor glassdør med aluminiumsramme siden alle hvitevarene er i stål. Det var noe jeg ikke tenkte på en gang. Bildet ble litt mørkt, men jeg har ingen lamper enda. Vi bruker bare sånne innendørssoler, men de hadde jeg satt av akkurat der fordi snekkerne var dratt og jeg var på vei ut selv...

Jeg ble skuffet da jeg åpnet opp kjøleskapet og fant en sånn informasjonslapp om strømforbruk og slikt. Lydnivå stod på 43 dB! Jeg er helt sikker på at det stod 39 dB i en av nettbutikkene da jeg skulle kjøpe kjøleskapet. Det er ganske stor forskjell på 39 dB og 43 dB... 43 dB er over dobbelt så høylydt som 39 dB. Jaja... Varmepumpa bråker jo litt den også.

Og så har jeg bestilt benkeplate nå! I utgangspunktet er det den jeg har lagt ved i innlegget, men han som kommer og måler kjøkkenet har med prøver på alle steinene slik at jeg kan se på dem. 30 mm komposittbenkeplate i farge starlight black.

Kjøkkenet mitt ble litt dyrt, men kjøkkenet er mitt favorittrom og så har jeg jo åpen løsning slik at gjester ser kjøkkenet mitt. Jeg har vært gjerrigere andre plasser i huset. F.eks. soverommene.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_6395.jpg (96,8 KB, 43 visninger)
Filtype: jpg starlight_black.jpg (19,5 KB, 25 visninger)
__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 21:44   #191
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Bilete? Skulle det ligge ved?

Åh æsj, kjedeleg med lydnivået, var det feilmerka på nett? Vårt er 40, det er stille og behageleg!

Høyrest veldig stilig ut med svart og stål.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 21:46   #192
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Jeg ser bildene Det blir lekkert, Supera!

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 21:47   #193
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Bilete? Skulle det ligge ved?

Åh æsj, kjedeleg med lydnivået, var det feilmerka på nett? Vårt er 40, det er stille og behageleg!

Høyrest veldig stilig ut med svart og stål.

Hehe, bildene kom etterpå. Jeg hadde glemt å trykke "last opp" i pop-up'en.

Jeg tror jeg leste det i en annen butikk enn den jeg kjøpte den i. Det er ikke alle som opplyser slikt.

Svart og stål liker jeg i alle fall. Men så har jeg litt maskulin smak.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 21:50   #194
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Det blir lekkert, Supera!

Takk, håper på det! Så lenge jeg liker det så er det ikke så farlig hva andre synes. Men det er jo koselig hvis andre også liker det jeg har brukt mye tid, energi og penger på å "designe".

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 21:51   #195
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Hehe, bildene kom etterpå. Jeg hadde glemt å trykke "last opp" i pop-up'en.

Jeg tror jeg leste det i en annen butikk enn den jeg kjøpte den i. Det er ikke alle som opplyser slikt.

Svart og stål liker jeg i alle fall. Men så har jeg litt maskulin smak.

Aha, då forstår eg. No ser eg dei! Må berre klikke inn og SJÅ skikkeleg på dei.

Eg likar også svart og stål. Men det vart kvite kvitevarer her no, måtte tenke litt økonomisk. Ein dag når eg får mit eige hus skal eg IKKJE ha kvitt kjøkken. Men så lenge vi leiger må vi vel berre ta til takke med det vi får. Har hatt kvitt kjøkken i 10 år, og det er berre vanvittig upraktisk!

Edit: Ser veldig fint ut!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 22:54   #196
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Aha, då forstår eg. No ser eg dei! Må berre klikke inn og SJÅ skikkeleg på dei.

Eg likar også svart og stål. Men det vart kvite kvitevarer her no, måtte tenke litt økonomisk. Ein dag når eg får mit eige hus skal eg IKKJE ha kvitt kjøkken. Men så lenge vi leiger må vi vel berre ta til takke med det vi får. Har hatt kvitt kjøkken i 10 år, og det er berre vanvittig upraktisk!

Edit: Ser veldig fint ut!

Jeg har også hatt hvitt kjøkken lenge. Foreldrene mine sitt kjøkken er hvite dører med hvit benkeplate. Men de har så mye rot og skrot på kjøkkenbenken at man nesten ikke ser den og i alle fall ikke klarer å se om den er skitten eller ren. De er noen skikkelige rotekopper. Og så klager de over meg... Det er så ille at HVER gang de skal spise middag, så må kjøkkenbordet ryddes. De har et stort kjøkken på rundt 25 kvm, men de klarer likevel å fylle det opp med så mye skrot at det ikke er benkeplass og det er faktisk ikke så mye gulvplass heller (viktig å ha den gamle vaskemaskinen som tok kvelden for over et halvt år siden stående på kjøkkenet).

Oi, der pratet jeg meg litt bort, hehe. Kjøkkenet jeg har i sokkelleiligheten hjemme hos foreldrene mine er furudører med hvite benkeplater. Hvis jeg bare har høvlet meg noen skiver ost på kjøkkenbenken, så ser den skitten ut. Det er helt forfedelig. Man må vaske benken hele forbanna tiden. Jeg er lei hvitt! Jeg er mer en svart person.

Takk!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 12:03   #197
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Jeg har også hvitt kjøkken - og nei, det er ikke særlig praktisk. Samtidig er det jo ganske "safe" ift. at det blir lyst (vi har ikke så store vinduer). Jeg synes også at det blir veldig fort fingermerker på mørke ting og stål, så jeg vet ikke helt om jeg ville hatt mørke skapdører - særlig med tanke på at jeg har to barn som snoker i skapene kontinuerlig Men akkurat BENKEPLATEN - den skulle jeg gjerne hatt mørk og kanskje lett spettet - håpløst om det blir liggende vann og slikt på en trebenk! Jeg tenker at vi kan få oss et stilig kjøkken når ungene er større og det ikke er sånn slitasje på ting hele tiden. Da skal vi jammen kjøpe oss en spiller ny sofa også

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 17:00   #198
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Heisann! Tror ikke jeg har skrevet noen kommentar her inne tidligere, men jeg har altså fulgt denne tråden helt siden du laget den. Jeg må bare få si at det ser KJEMPEfint ut! Utrolig spennende å se hvordan alt kommer "i hop", som vi sier det her jeg bor

MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 18:01   #199
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Takk, takk! Hehe, du må jo ikke la mannen bestemme! Liker han godt å lage mat eller liker han bare å bestemme? Jeg synes at den som lager mesteparten av maten skal få lov til å bestemme hvordan kjøkkenet skal se ut.

Hender han varmer opp noe en gang sånn i ny og ne hehe... Men du skjønner at vi var enige om å gjøre huset sammen mest mulig. Bare det at han fikk vilja si mer enn meg... Jeg sa nemlig fra hvilket kjøkken jeg ønsket så ble han og dama fra Sigdal enig om det vi har nå... Ville ikke kaste bort penger på spotter heller jeg men hvor mangen er det mannen og elektrikkeren ble enig om tru? Sukk... jeg velger mine kamper sier jeg til meg selv men det hjelper lite hehe...

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 18:07   #200
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Okie, her.

Hender han varmer opp noe en gang sånn i ny og ne hehe... Men du skjønner at vi var enige om å gjøre huset sammen mest mulig. Bare det at han fikk vilja si mer enn meg... Jeg sa nemlig fra hvilket kjøkken jeg ønsket så ble han og dama fra Sigdal enig om det vi har nå... Ville ikke kaste bort penger på spotter heller jeg men hvor mangen er det mannen og elektrikkeren ble enig om tru? Sukk... jeg velger mine kamper sier jeg til meg selv men det hjelper lite hehe...

Hvis sambo hadde overkjørt meg og valgt kjøkken hadde jeg flytta på dagen! Vi har pussa opp kjøkken to ganger, og stort sett vært på nett, men om vi har vært uenig har det vært mitt forslag som har gått gjennom. Mest fordi det har vært mest gjennomtenkt i forhold til løsning og praktikk. Om han plutselig hadde kommet med noe helt annet skulle det vært godt argumentert for!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no