Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Gode ideer til frokost uten egg?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-02-06, 20:19   #1
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Gode ideer til frokost uten egg?

Det er det kanskje flere som trenger?

Ser nemlig i pannekake/vafler-tråden at Jeef heller ikke tåler egg. Det vil si, jeg tåler det for så vidt, men ikke mer enn en halv eggehvite. Det er temmelig irriterende! Særlig fordi jeg liker det så godt!

Noen andre som har det sånn?? Og har dere gode råd???

Selv spiser jeg litt brød av en eller annen variant (fiberrik, ryvita sesam, Wasa fiber eller husmans, Lindberghbrød eller fullkornbrød), med masse smør og hauger av proteinrikt pålegg. Men det er gjerne litt dumt å spise brød hver dag.

Middagsrester, hvis jeg har det. Men det er liksom heller ikke hver dag.

Frokostpannekaken er bare så god... (sukk.)

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-06, 21:31   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Gode ideer til frokost uten egg?

Frokostpannekaka med rømme og bakepulver må jo være et godt alternativ da, ikke sant? Litt ekstra proteinpulver for å få opp proteinene?

  Svar med sitat
Gammel 03-02-06, 21:34   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Gode ideer til frokost uten egg?

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Frokostpannekaka med rømme og bakepulver må jo være et godt alternativ da, ikke sant? Litt ekstra proteinpulver for å få opp proteinene?

Og det henger sammen?

Rømmegrøt med spekemat?
Fiberknekkebrød med ost?

Cottage chese med fårepølse?

Middagsmat? Jeg har ofte middagsmat til frokost...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 03-02-06, 21:39   #4
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Gode ideer til frokost uten egg?

Den kan bakes i ovnen, og bli mer som en kake. Bakte ofte kake uten egg før.

  Svar med sitat
Gammel 03-02-06, 21:49   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Gode ideer til frokost uten egg?

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Den kan bakes i ovnen, og bli mer som en kake. Bakte ofte kake uten egg før.

Rømme med bakepulver blir kake som henger sammen?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 03-02-06, 22:03   #6
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Gode ideer til frokost uten egg?

Opprinnelig lagt inn av Karin

Det vil si, jeg tåler det for så vidt, men ikke mer enn en halv eggehvite.

Det gjør ikke jeg heller... derfor spiser jeg bare eggeplommer. Det er jo den delen av egget som smaker best. Dessuten kan den spises rå, uten problemer. (Rå eggehvite, derimot, er bare halvveis fordøyelig.) Her lager vi eggerøre med sju eggeplommer og ett egg. Det er knall det.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 03-02-06, 22:32   #7
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Gode ideer til frokost uten egg?

jeg tåler hverken egg eller laktose, så jeg har litt problemer med frokosten kan du si. Men cottage cheese er det ikke laktose i (eller i allefall mindre laktose) og youghurt tåler jeg.

så min frokost består ofte av enten et halvt beger CC, med litt kanel, og et halvt eple i biter (og av og til litt splenda) eller jeg tar et lite youghurt beger og har oppi tre spiseskjeer kruskakli. (høres ugg ut, men er ikke så værst) bare viktig å drikke mye vann.

jeg er mett ganske lenge

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 03-02-06, 23:41   #8
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Gode ideer til frokost uten egg?

Opprinnelig lagt inn av themonk

(Rå eggehvite, derimot, er bare halvveis fordøyelig.)

Kan du utdype dette?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 04-02-06, 13:19   #9
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Gode ideer til frokost uten egg?

Opprinnelig lagt inn av Lise

Kan du utdype dette?

Digestibility of cooked and raw egg protein

Sitat:

The true ileal digestibility of cooked and raw egg protein amounted to 90.9 ± 0.8 and 51.3 ± 9.8%

Kroppen klarer ikke å bryte ned mer en halvparten av proteinet i rått egg. Vet ikke helt hvordan dette kan forklares, men det har vel kanskje noe å gjøre med at oppvarmingen bryter ned proteinet slik at det blir lettere for kroppen å fordøye. (?)

Det som er litt morsomt er jo alle de uvitende treningsstudiogærningene som heller nedpå rå eggehviter til den store gullmedalje.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 04-02-06, 13:32   #10
JEHAGEN
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Innlegg: 23
JEHAGEN er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Gode ideer til frokost uten egg?

Forlag til frokost uten egg:

- rester fra middagen i går
- wienerpølser
- koteletter

JEHAGEN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder Svar med sitat
Gammel 04-02-06, 13:34   #11
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Sv: Gode ideer til frokost uten egg?

Hva med avocado med saft av litt sitron over? Og kanskje reker?

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 04-02-06, 13:45   #12
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Gode ideer til frokost uten egg?

Opprinnelig lagt inn av Daizy

Hva med avocado med saft av litt sitron over? Og kanskje reker?

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 04-02-06, 14:36   #13
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Sv: Gode ideer til frokost uten egg?

Før eg legg meg steiker eg av og til f.eks nakkekotletter raskt i steikepanne også lar eg dei stå over natta på 65-75grader.

Det blir knallmørt

__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 04-02-06, 15:19   #14
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Gode ideer til frokost uten egg?

Opprinnelig lagt inn av Lise

Rømme med bakepulver blir kake som henger sammen?

Hun skrev jo frokostpannekake med rømme og bakepulver da.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-02-06, 15:29   #15
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Gode ideer til frokost uten egg?

Hei Karin.

Her er et forslag uten egg.
Rør creme fraiche sammen med cottage chese og ha advokado i biter oppå. Uhmm, det skal jeg ha nå!

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 04-02-06, 16:08   #16
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Gode ideer til frokost uten egg?

Takk, Iset! Nå synes jeg Lise var skikkelig vanskelig altså!




  Svar med sitat
Gammel 04-02-06, 16:44   #17
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Gode ideer til frokost uten egg?

Opprinnelig lagt inn av Iset

Hun skrev jo frokostpannekake med rømme og bakepulver da.

Og hva er det ellers i den frokostpannekaken da? Kansje det er meg som er helt blind her, for mine pannekaker er liksom for det meste egg, jeg aner ikke hva annet en kan ha med rømmen. Havregryn? Blir det nok proteiner da? Ja, hvis man har proteinpulver også..?

(Albertine: Jeg gjørs ikke på altså. )

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 04-02-06, 19:49   #18
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Gode ideer til frokost uten egg?

Med atkins bake mix, proteinpulver, kardemomme, litt salt og søtstoff, rømme og masse smeltet smør får man en veldig god pannekake.

  Svar med sitat
Gammel 04-02-06, 23:39   #19
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Gode ideer til frokost uten egg?

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Med atkins bake mix, proteinpulver, kardemomme, litt salt og søtstoff, rømme og masse smeltet smør får man en veldig god pannekake.

Det hørtes veldig godt ut!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 05-02-06, 03:16   #20
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Gode ideer til frokost uten egg?

Personlig skjønner jeg egentlig ikke hvordan den pannekaken skal kunne henge sammen uten egg, men hvis dere sier den gjør det, så....

Takk for mange gode tips. Når det gjelder rå eller kokt eggehvite, så har visst jeg det omvendt... For jeg tåler bare en halv kokt eller stekt eggehvite uten at jeg får problemer, men i en smoothie kan jeg ta to egg og bare få en minimal, men veldig skarp magesmerte. Det betyr likevel ikke at jeg kan ha smoothie med egg til frokost på en hverdag, for jeg er avhengig av å fungere 400 % på jobb. (Spøker ikke...) Så alt som kan sette meg ut et øyeblikk er UT. Dessuten liker jeg å SPISE maten min... (Smoothie er liksom godt en gang imellom, men jeg vil nå helst spise mat da...)

Skulle så gjerne spist pannekake...

(Og spiser det jo av og til, for all del! Men jeg må liksom beregne to timer i sengen i så fall...)

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-06, 10:39   #21
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Gode ideer til frokost uten egg?

Det kan være den pannekaka ramler sammen som et korthus, men hvis den blir stekt i ovnen og får lov til å være i fred og slippe å snus, så tror jeg det går helt fint jeg. Jeg kan jo ikke påstå noe jeg ikke vet noe om.

  Svar med sitat
Gammel 05-02-06, 17:45   #22
David
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 207
David er ny på veien

Sv: Gode ideer til frokost uten egg?

Opprinnelig lagt inn av JEHAGEN

- wienerpølser

En wienerpølse inneholder jo en 5 - 6 karber, gjør den ikke??

__________________
David er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-02-06, 23:54   #23
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Gode ideer til frokost uten egg?

Opprinnelig lagt inn av Lise

Og det henger sammen?

Rømmegrøt med spekemat?
Fiberknekkebrød med ost?

Cottage chese med fårepølse?

Middagsmat? Jeg har ofte middagsmat til frokost...

Lager du rømmegrøten fra bunnen av eller . Poserømmegrøt setter meg ut av ketose så det vil ikke jeg anbefale, da er det faktisk bedre med havregrøt, havregrøt gir meg energi til å yte mer og dermed kan komme i ketose igjen. Men bare hvis jeg trimmer etterpå naturligvis... Men dette er jo meg det, noen som opplever noe lignende?

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 05-02-06, 23:58   #24
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Gode ideer til frokost uten egg?

Opprinnelig lagt inn av David

En wienerpølse inneholder jo en 5 - 6 karber, gjør den ikke??

100g pølse, fiskekaker, fiskeboller, fiskepudding og kjøttkaker pleier å inneholde 6g karbohydrater. Hvor mye en wienerpølse veier. det vet jeg ikke.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 13:15   #25
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Gode ideer til frokost uten egg?

sånn der falukorv inneholder mindre. tror den jeg kjøpte (gilde) innholder 3g karber pr 100 gr

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no