Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Jeg gir snart opp ... hjelp

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-07-10, 13:52   #1
bjørnemor
Medlem
 
bjørnemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 66
bjørnemor er på en erverdig vei

Jeg gir snart opp ... hjelp

Tåler fett veldig dårlig merker jeg. Jeg er Gastric Bypass operert. Igår lagde jeg en blomkålgrateng. Jeg ble utrolig kvalm og fikk mageknip etterpå. Etterfulgt av diarè. kommer aldri til å lage den retten igjen som jeg trodde skulle være så god.

Egg spiser jeg mer sjelden. Å spise reint egg og bacon uten brød byr meg i mot. Jeg er redd at hvis jeg prøver å gjøre det vil jeg få stygga på det også.

Har prøvd å lage fem lavkarbo brød. Men enten smaker de kake, eller så smaker det for mye nøtter og frø. Kunne aldri tenke meg å ha på makrell i tomat på noe som smaker kake. Heller ikke spise makrell i tomat reint.

Jeg er en brødmann, så middag flere ganger om dagen er ikke noe jeg har lyst på. Prøvde å spise koteletter med bairnesaus og coleslaw til. Igjen ble jeg utrolig kvalm av coleslawen. Kan spise en salat til med litt dressing på, men er det fett nok da?

Jeg er insulinresistent og kan spise opp til en stor melkesjokolade hver dag + en halvliter cola ja det er faktisk sant. Hvis jeg spiser det innimellom blir det mye på en dag. Jeg har et ENORMT sukkerbehov!!! Derfor tenkte jeg at med lavkarbokosthold at jeg ville få bort dette sukkerbehovet etterhvert med fett kosthold. Jeg tror jeg har veldig lite toleranse for sukker egentlig. Siden jeg får dette store behovet..

Jeg sliter med å finne noe jeg kan spise og LEVE med. Og ikke føle jeg går på diett. Jeg vil ikke slite med å ha de enorme sukkerbehovet hele tiden. Har kuttet det helt ut men har det alikevel. OG det er slitsomt... Det er sikkert fordi jeg ikke vet hva jeg skal spise og nå spiser høykarbo igjen. Spiser fire kneip brødskiver med, ost, leverpostei, etc. og middag med en potet til..

Men jeg må forandre det, HVORDAN???

__________________
Min store inspirasjon digger bloggen hennes http://lavkarbotips.blogg.no/
bjørnemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 23:20   #2
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Jeg gir snart opp..hjelp

Iset, som har vært medlem her i årevis, er Gastric Bypass-operert og lever lavkarbo, hun har garantert noen gode råd- hvis hun ikke ser denne tråden, send henne en pm!

Jeg vil være forsiktig med å uttale meg om hva som fungerer best for Gastric bypass-opererte, men det jeg kan si er at det er fullt mulig å lee lavkarbo uten å spise masse fett og unnvære brød. Jeg følger en mer moderat lavkarbo-filosofi, jeg spiser brød (Fedon-brød kjøpt ferdig i butikk, smaker som vanlig grovbrød, ikke kake), pasta (lavkarbopasta), fullkornsris, og holder meg til et moderat fettinntak- egg spiser jeg nesten aldri. Lavkarbo er langt mer enn bare LCHF. Med insulinresistensen og det ekstreme sukkerbehovet ditt synes det som om noen form for lavkarbo/lav GI vil være ideelt for deg, kanskje du skal snuse litt på Fedon? Bøkene til Ola Lauritzon anbefales også, du finner info på www.giviktkoll.se også.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 23:56   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg gir snart opp..hjelp

Hei,
Nå sier ikke du om hvor lenge du har spist lavkarbo. Det er en del som føler seg dårlig av den økte fett mengden i begynnelsen, da pleier vi å anbefale å begynne med litt fett og øke på etter hvert.
I og med at du ikke orker mye fett så anbefaler jeg deg å ta kromtabletter.
Ellers som Ethereal sier så kan kanskje Fedon være et alternativ, ellers så inneholder Spisdegslank dietten veldig mye brødmat, der kan du få kjøpt mel og ferdig brød.
Vil bare minne om at det vi tror vi ikke kan leve uten ofte er det vi burde holdt oss langt unna.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 00:13   #4
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Jeg gir snart opp..hjelp

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Nå sier ikke du om hvor lenge du har spist lavkarbo. Det er en del som føler seg dårlig av den økte fett mengden i begynnelsen, da pleier vi å anbefale å begynne med litt fett og øke på etter hvert.
.

Jeg har som sagt ingen ekspertise på Gastric Bypass, men jeg har lest at man tåler mindre fett etter en slik operasjon, så ekstrem HF kan kanskje bli ugunstig? Vet ikke sikkert, håper Iset kan komme og gi oss klarhet i dette.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 00:21   #5
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Jeg gir snart opp..hjelp

Jeg er og gastric bypass operert, og jeg reagerer ikke spesielt på fett.. Drikker til og med cocosa i kaffen nå, og har ingen som helst problemer med det...
Egg og bacon derimot ble jeg kvalm av etter en stund..men tror kanskje det mest var at jeg var lei det. Har ingen problemer med fløte, smør osv

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 17:22   #6
bjørnemor
Medlem
 
bjørnemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 66
bjørnemor er på en erverdig vei

Sv: Jeg gir snart opp..hjelp

Takk for svar! Jeg er nettopp begynt ja på lavkarbo etter at jeg har gått opp masse i vekt selvom jeg ble slankeoperert for fire år siden. Jeg tror nemmelig at vi har fått feil kostråd. Det vanlige med å spise hver 3. time og brød, poteter osv. Sikkert fint for de som tåler det men, jeg tror mye av sukkerbehovet mitt ligger her..

Fedon brødet liker jeg.. er det ikke ca 5 karbo i en skive?

Skal se på fedon hva han anbefaler.. Litt usikker på hva det er som trigger søtbehovet så voldsomt.

Idag fikk jeg Atkins Endulge bars i posten. Bestilte på ebay.. står vel ca to karbs i en sånn bar.. kanskje dette blir min redning? Smakte iallefall helt likt bonty og snickers.. huff, blir fortvila.. vet det ikke er bra med søtt, men jeg går helt nuts i huset her om jeg ikke får det..

__________________
Min store inspirasjon digger bloggen hennes http://lavkarbotips.blogg.no/
bjørnemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 17:41   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Jeg gir snart opp..hjelp

En måte å ikke få bort søtsuget på er hvertfall å fore kroppen med sukker eller ting som ligner på det

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 19:33   #8
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Jeg gir snart opp..hjelp

Opprinnelig lagt inn av bjørnemor, her.

Tåler fett veldig dårlig merker jeg. Jeg er Gastric Bypass operert. Igår lagde jeg en blomkålgrateng. Jeg ble utrolig kvalm og fikk mageknip etterpå. Etterfulgt av diarè. kommer aldri til å lage den retten igjen som jeg trodde skulle være så god.

Egg spiser jeg mer sjelden. Å spise reint egg og bacon uten brød byr meg i mot. Jeg er redd at hvis jeg prøver å gjøre det vil jeg få stygga på det også.

Har prøvd å lage fem lavkarbo brød. Men enten smaker de kake, eller så smaker det for mye nøtter og frø. Kunne aldri tenke meg å ha på makrell i tomat på noe som smaker kake. Heller ikke spise makrell i tomat reint.

Jeg er en brødmann, så middag flere ganger om dagen er ikke noe jeg har lyst på. Prøvde å spise koteletter med bairnesaus og coleslaw til. Igjen ble jeg utrolig kvalm av coleslawen. Kan spise en salat til med litt dressing på, men er det fett nok da?

Jeg er insulinresistent og kan spise opp til en stor melkesjokolade hver dag + en halvliter cola ja det er faktisk sant. Hvis jeg spiser det innimellom blir det mye på en dag. Jeg har et ENORMT sukkerbehov!!! Derfor tenkte jeg at med lavkarbokosthold at jeg ville få bort dette sukkerbehovet etterhvert med fett kosthold. Jeg tror jeg har veldig lite toleranse for sukker egentlig. Siden jeg får dette store behovet..

Jeg sliter med å finne noe jeg kan spise og LEVE med. Og ikke føle jeg går på diett. Jeg vil ikke slite med å ha de enorme sukkerbehovet hele tiden. Har kuttet det helt ut men har det alikevel. OG det er slitsomt... Det er sikkert fordi jeg ikke vet hva jeg skal spise og nå spiser høykarbo igjen. Spiser fire kneip brødskiver med, ost, leverpostei, etc. og middag med en potet til..

Men jeg må forandre det, HVORDAN???



Søtsuget forsvinner ikke ved at du spiser barer og snacks med sukkererstatninger. Dette er nok ikke redningen din er jeg redd. Heroinisten som ruser seg på noe annet for å slutte på heroin, lykkes sjelden i lengden.

Brannfakkel: Hvor motivert er du egentlig for en forandring i livstil? Skal det bli en forandring må du kanskje regne med å ofre noe. Alle måltider unntatt middag bør ikke være brød hvis man er insulinresistent. Kanskje du kan klare deg med et par skikkelig middager om dagen, og droppe frokost?

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 17:19   #9
bjørnemor
Medlem
 
bjørnemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 66
bjørnemor er på en erverdig vei

Sv: Jeg gir snart opp..hjelp

Jeg er motivert og klar for å legge om kostholdet.

Men jeg skal ikke føle at jeg er på diett. Etter div slankekurer livet gjennom er det nå stopp!! Jeg må spise noe jeg kan leve med og føle at det er optimalt.

Vi grillet her om dagen da spiste jeg biff. Likte self det veldig godt. Men problemet er at jeg har ikke lyst på biff på iallefall noen dager. Eller sånt tungt kjøtt. Hvis jeg tvinger meg til å spise middag flere ganger om dagen kan jeg få avsmak.

Vi har alle noe vi trives med å spise. Jeg har aldri vært en stor middagspiser. Men en brødmann

Jeg kan gå på ketolyse kur en periode å kutte ut brødet. Men ikke for alltid. Og må jeg ha brød øker nok desverre sukkerbehovet. Det er fælt å gå rundt å føle at man har et behov man ikke får dekket.

Jeg skulle vært strippet for alt av stivelse og sukker. Sett hvor mye jeg tåler før jeg får det enorme søtbehovet.

__________________
Min store inspirasjon digger bloggen hennes http://lavkarbotips.blogg.no/
bjørnemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 17:42   #10
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Jeg gir snart opp..hjelp

Det finnes jo massevis av ketolyse-vennlige brødoppskrifter her på forumet! Sjekke dem ut. Det kan være du finner noe du virkelig liker.

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 17:50   #11
bjørnemor
Medlem
 
bjørnemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 66
bjørnemor er på en erverdig vei

Sv: Jeg gir snart opp..hjelp

takk for det skal prøve å bake flere brød

Hvis jeg tilsetter hvitløk eller cheddar ost ol.. burde brødet få en helt annen smak en kake.. noen som har testa det?

__________________
Min store inspirasjon digger bloggen hennes http://lavkarbotips.blogg.no/
bjørnemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 17:51   #12
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Jeg gir snart opp..hjelp

Opprinnelig lagt inn av bjørnemor, her.

Fedon brødet liker jeg.. er det ikke ca 5 karbo i en skive?

Fedon-brødet er godt ja, men det er litt lite mat i det synes jeg. Hva med rugsprø? Fiberrik? Eller de nye rugsprø med havre? Kjempegode! Blir kjempemett av 2-3 stykker med f.eks. en "mos" av kokte egg med smør og pepper rørt sammen og kaviar oppå, jeg MÅ ha kaviar på kokt egg.

Fiberrik prøvde jeg for første gang i dag, kjempegode med philadelphiaost og friske jordbær! Dette er jo ikke for de som absolutt ikke skal ha karber, men passer meg som er mer Fedon.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 19:05   #13
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Jeg gir snart opp..hjelp

Her er en oppskrift de fleste liker. Enkelt å lage er det også

http://lenabeatrice.net/generelt/enkle-grove-tekaker/

Jeg lager mine med (2 ss) knuste linfrø istedet for kruskakli da det har mindre karber. Syns ikke det smaker så mye, men ligner veldig på brød. Jeg får 9 "brødskiver" av denne oppskriften, og med linfrø blir det under 1 karb pr brødskive... og jeg blir mett av 2

Masse lykke til!!!

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 00:00   #14
bjørnemor
Medlem
 
bjørnemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 66
bjørnemor er på en erverdig vei

Sv: Jeg gir snart opp..hjelp

hva er rugsprø og fiberrik? er det knekkebrød? Liker sånn mørkt brød også.. sånn Ingersrugbrød.. men det er det vel flust av karber i..?!

__________________
Min store inspirasjon digger bloggen hennes http://lavkarbotips.blogg.no/
bjørnemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 11:20   #15
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Jeg gir snart opp..hjelp

Opprinnelig lagt inn av bjørnemor, her.

hva er rugsprø og fiberrik? er det knekkebrød? Liker sånn mørkt brød også.. sånn Ingersrugbrød.. men det er det vel flust av karber i..?!

Rugsprø: http://www.matvareguiden.no/bilder/9207.gif denne bruker jeg for jeg er veldig glad i havre, inneholder 6 kaber pr. skive.

Fiberrik: http://www.julebygda.no/bilder/produ...oker%20203.jpg jeg har for tiden varianten med tranebær og blåbær, men må innrømme at det ikke er så mye bærsmak av dem akkurat. De inneholder 4,1 karber pr. skive.

Jeg teller ikke karber så jeg spiser noen av disse om dagen, varierer med hvor mange da.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 11:52   #16
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Jeg gir snart opp ... hjelp

Vi spiser Fiberrik med solsikker, det er bare 2,7 karbo/stk.
Har gått grundig lei av de hjemmebakte tekakene......

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 15:50   #17
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg gir snart opp ... hjelp

Lavkarbo er ingen diett, det er en livsstil. Det føles litt oppstyltet i begynnelsen, men så lærer du deg ordninga og så går det så fint så.
Om du snakker om diett som fornektelse så er det på ingen måte det.
Greit nok at man ikke spiser brød men man fråtser jo i farger

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 16:49   #18
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg gir snart opp ... hjelp

Opprinnelig lagt inn av Trulte67, her.

Vi spiser Fiberrik med solsikker, det er bare 2,7 karbo/stk.
Har gått grundig lei av de hjemmebakte tekakene......

Samme her. Fiberrik kan man dynge på med deilig pålegg og garnityr. Kjempegodt og litt å bite i.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 20:04   #19
bjørnemor
Medlem
 
bjørnemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 66
bjørnemor er på en erverdig vei

Sv: Jeg gir snart opp ... hjelp

Skal prøve fiberrik.. takk for tipset

Spiste en lasagne med squash og fløte osv.. fant en oppskrift her inne.. med salat til..
det som skjer er det samme som om jeg spiser mc donalds mat. Jeg kan kun spise litt før jeg blir dårlig. Dermed ble jeg dårlig igår og ble ikke mett.
La meg til å sove med ordentlig mageknip.

Nå lagde jeg meg laks med hvithvin urtesaus(ferdig man får kjøpt i butikken) denne sausen skal man ha creme fraich.. kjøpte den fete creme fraish.. men igjen.. nei fikk ikke vondt i magen, men det sier liksom stopp..

Jeg kommer lenger om jeg spiser det med lett creme fraich.. men da blir det jo ikke fett nok.. og hvor skal jeg få energien min fra da?

__________________
Min store inspirasjon digger bloggen hennes http://lavkarbotips.blogg.no/
bjørnemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 21:05   #20
Heksa
Medlem
 
Heksa sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 54
Heksa er på en erverdig vei

Sv: Jeg gir snart opp ... hjelp

Jeg har smakt mange ulike lavkarbobrød og muffins osv., og det eneste jeg har syntes vært ordentlig godt er mandelbrødet fra spisdegslank.no. Anbefales!

Ut i fra det du skriver ville jeg prøvd å legge meg på et lavere fettnivå enn det lchf-filosofiene anbefaler.

Heksa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og lavkarbo i varierende grad Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 21:15   #21
bjørnemor
Medlem
 
bjørnemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 66
bjørnemor er på en erverdig vei

Sv: Jeg gir snart opp ... hjelp

Ok, er det brød du får kjøpt i pose som man baker selv? hvor mye koster dette?

__________________
Min store inspirasjon digger bloggen hennes http://lavkarbotips.blogg.no/
bjørnemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 01:49   #22
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Jeg gir snart opp ... hjelp

Opprinnelig lagt inn av bjørnemor, her.

Skal prøve fiberrik.. takk for tipset

Spiste en lasagne med squash og fløte osv.. fant en oppskrift her inne.. med salat til..
det som skjer er det samme som om jeg spiser mc donalds mat. Jeg kan kun spise litt før jeg blir dårlig. Dermed ble jeg dårlig igår og ble ikke mett.
La meg til å sove med ordentlig mageknip.

Nå lagde jeg meg laks med hvithvin urtesaus(ferdig man får kjøpt i butikken) denne sausen skal man ha creme fraich.. kjøpte den fete creme fraish.. men igjen.. nei fikk ikke vondt i magen, men det sier liksom stopp..

Jeg kommer lenger om jeg spiser det med lett creme fraich.. men da blir det jo ikke fett nok.. og hvor skal jeg få energien min fra da?

Spis den lette, det er ikke noe stress. Blir du du dårlig av for mye fett, kan du jo ikke pøse på. Du kan jo kanskje gradvis øke litt?

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 10:32   #23
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Jeg gir snart opp ... hjelp

Mannen min er helt avhengig av brød, og han er kjempefornøyd med "Mitt aller beste brød" som du finner oppskrift på her inne. Jeg syns og det smaker helt som vanlig brød.
Begynn med mindre fett så du kan øke etter hvert. Jeg sleit med "full tømming" i begynnelsen.
Jeg syns ikke jeg lever på en diett, men har fått en ny måte å leve på. Sjøl om kostomlegginga har vært formidabel.
Jeg tillater meg ikke å tenke på det jeg ikke kan spise, men på det fantastiske resultatet jeg har hatt til nå.
Så se mulighetene og ikke begrensingene.

Lykke til ikke gi opp - bedre helse venter på deg.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 11:17   #24
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg gir snart opp ... hjelp

Opprinnelig lagt inn av Heksa, her.

Jeg har smakt mange ulike lavkarbobrød og muffins osv., og det eneste jeg har syntes vært ordentlig godt er mandelbrødet fra spisdegslank.no. Anbefales!

Jeg kjøpte også brød fra spisdegslank tidligere men nå baker jeg Karins beste brød. Det er skikkelig brød det og det eneste brødet som spiser her i huset.

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 11:51   #25
toneliss
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1
toneliss er på en erverdig vei

Sv: Jeg gir snart opp ... hjelp

hei, er ny i tralten men bruker dietten på "spisdegslank.no" og er hyggelig overrasket både over middager og brødene. Av de 4 forskjellige brødene jeg har spist syns jeg kanskje mandelbrødet er det som minner mest om kake...de 3 andre sortene er veldig gode. Og godt brød var noe av det jeg trodde jeg skulle savne mest...

toneliss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Foseid Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gir snart opp ... julianne Spørsmål og svar 17 02-02-10 20:06
Nå gir jeg snart opp Hengebuksvinet Ketolysekuren 63 14-09-09 18:44
Hjelp! Dreper snart for et glass appelsinjuice Kakeåndsen Ketolysekuren 10 24-04-09 10:47
Snart i mål meksiko Spørsmål og svar 13 15-03-09 17:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no