Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kutte karbohydrater hos en toåring?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-07-10, 22:56   #26
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Jeg tror Paprika har hengt seg opp i at kun ketolyse er lavkarbo. Lavkarbo er MYYYYE! OG masse god mat!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 00:21   #27
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Mange av oss her spiser lavkarbo nettopp fordi at livet er blitt myyyye lettere ved lavkarbo,

Og for å rette opp i skjevheter i kroppen som dette såkalt varierte kostholdet skapte i ung alder, men som man desverre ikke visste om da...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 00:28   #28
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Og for å rette opp i skjevheter i kroppen som dette såkalt varierte kostholdet skapte i ung alder, men som man desverre ikke visste om da...

Amen!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 05:39   #29
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Jeg ser ingen grunn til ikke å gi barnet ditt en sjanse til å få ha ett sunt kosthold allerede i tidlig alder i motsetning til de fleste andre barn i Norge. Men bruk gjerne innmat også i matlagingen. Lever inneholder enormt mye vitaminer og mineraler!

Jeg er av dem som er overbevist om at lavkarbo er det som er sunt for oss, og vil ikke nøle med å gi mine eventuelle fremtidige barn sunn mat og styre unna usunn mat (korn, frukt, stivelse, sukker) til daglig. Det finnes flere folkegrupper som spiser lavkarbo hele livet, inkludert når de er to år gamle. Som Iset sier, vi har ikke spist korn lenge når man ser på hele menneskets eksistens. Hvis man tar hele eksistensen og sier at det er ett år, så begynte vi å spise korn i går. 10.000 år høres lenge ut (ca 5000 år i vår del av verden BTW), men det er ikke lenge nok til at vi har tilpasset oss til å spise det.

Og angående fruktdiskusjonen: A, D, E og K-vitamin er fettløselig. Det er kun B og C som er vannløselig. Så det vil si at du må spise frukten sammen med fett for å få i deg disse vitaminene. Knask en gulrot, og du får ikke i deg det lille a eller e-vitaminet det er i den. Hvor mange knasker ikke på en gulrot, eller spiser en banan og tror de er sunne? Oh, the horror.

100g gulrot har ca 700 mcg a-vitamin. 100g lammelever har ca 32000 mcg! 45 ganger så mye!

Og skal du ha i deg c-vitamin: spis paprika. Rød/gul paprika har fire ganger mer c-vitamin per 100g enn appelsin (aka c-vitaminbombe , til og med umoden paprika (grønn) har mer enn appelsin - nemlig dobbelt så mye! Og inneholder mindre sukker. 35g rød/gul paprika dekker dagsbehovet av c-vitamin.

Og angående jern, la oss si at du lager av hvetekli som er det grøtmaterialet jeg finner som inneholder mest jern. Hvetekli inneholder 12,9 mg per 100g. Andelever inneholder 30,53 mg per 100g. Te, kaffe, garvesyre og kalsium (melk) hemmer jernopptak mens c-vitamin fremmer opptaket av den typen jern folk flest spiser mest av. BTW så er dagsbehovet satt til 8 til 15 mg av sosial og helsedirektoratet.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 23:04   #30
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Sakser inn litt fra en annen tråd jeg har om dette (på nybaktmamma):

Vi bruker lite fint mel, hun spiser bare speltbrød her hjemme og fullkornspasta, brunris eller andre grovere alternativer. Vi har gitt MASSE frukt, her er det fri tilgang til frukt, og litt utvannet jus (litt mye i perioder,men det er skjerpet inn nå). HUn får ikke snop, kanskje noen kjeks dersom hun skal ha noe godt, men da helst de som er sånne "halvsunne" ( speltkjeks, rugkjeks, noen få mariekjeks, bokstavkjeks om det er fest eller sykdom). Vi prøver å holde et sunt og balansert kosthold MEN jenta ER to. Det i seg selv setter begrensninger for hun er kresen. Spiser ikke kjøtt (pølser har nylig blitt tatt inn i varmen igjen og da servererer vi hovedsakelig prior pølser, men i det siste har det blitt noen gildewiener), spiser ikke grønnsaker (kun mais, av og til gulrot, av og til vannkastanje eller agurk, Kan smake på brekkbønner og erter), ikke poteter i det hele tatt, ikke ris, ikke saus av noe slag () så kosten er nokså ensidig likevel. Men hu' mor prøver å holde det vi gir henne så grovt og sunt som mulig. Ingen snop, ingen lettprodukter og ingen melkeproduketer (hun hun får syrebleier av sistnevnte).

Anser meg selv som tålig opplyst men likevel føler jeg at jeg famler i mørket. Er veldig obs på allergier (da jeg har mange) og innfører ny matvarer sakte. Fører matdagbok i bhg..

Men likevel er det noe som plager henne. Og det er tydelig VONDT. Er som å se henne som baby igjen.
...................................
Hun fikk diagnose stille refluks da hun var baby, var lenge på medisiner for det. Skulle egentlig bare ta det i noen uker men ble ihvertfall over et år.. Hun har alltid vært kresen. Hun brakk seg og spydde av middagsglass, av klumper, vi måtte vanne ut middagsmat på glass og helst ha en dæsj frukt oppi. Frukt har alltid vært populært, brød også, men middag.. Kjære vene, middag har vært vanskelig. Men jeg forstår henne også for middagsmat har liksom ikke "ligget godt i magen", dersom hun spiste middag i 14 tiden kunne hun rape i 20 tiden (etter grøt) og likevel kunne vi lukte middag av rapen hennes.. Så vi har aldri presset på med middag, så ikke poenget med det siden hun spiste NOE middag og såpass mye annet utenom.

Hun reagerer på melk og melkeprodukter. Det vet vi med sikkerhet.

Men så er det meg da. Vi har vært veldig obs på at vesla kan ha noe allergier ettersom jeg har mange. Vi styrer unna ting som sitrus, sjokolade, nøtter, og prøver å begrense dyrekontakt. Vi prøver å styre unna de mest kjente "synderene" uten å holde henne helt fra ALT (om du skjønner?). Jenta må få prøve ut ting, men helst i kontollerte former (samme mat tre dager på rad og ikke tilføre mer enn en ny ting til kosten om gangen). Vi VET det er NOE med magen, har tatt henne til lege, ostopat, healer, spesialist i Arendal (barne spesialist med tilleggspesialisering innen astma/allergi). Men jeg føler meg ikke HØRT hos han.

Jeg vil ta vesla til Oslo for å bli skikkelig utredet, fikk tips om det i dag. Men hvordan går ejg frem??


Må også tilføye: Snuppa hadde en hard fødsel og har vært plaget med mye låsninger i bekken, rygg og nakke. Også i dag fant ostopaten låsninger. Vi var hos to ostopater og begge fant det samme. Vet at mageproblemer og låsninger kan følge hverandre, men det e vanskelig å si hva som kommer først her..
...........................

Kanskje hun hadde spist mer variert? Jeg har aldri villet presse henne da hun spyr når man presser.. Vi roser når hun smaker, serverer det samme til alle, prøver å gjøre maten gøy.. Men hun lar seg ikke bite på.. Når hun sier nei så er det nei liksom..

Hun spyr når hun blir skikkelig sint også forresten..
............................

Spørsmål fra en annen bruker, jeg har svart med rødt:
Hva slags spesialist i Oslo er det du tenkte på? Har du navn på vedkommende? Nei jeg vet ingenting, prøver å finen det ut selv..
I så fall er det første du må gjøre, å sjekke om vedkommende har offentlig støtte. Har vedkommende dette kreves en henvisning fra helsestasjonen, fastlegen din el adressert til akkurat denne personen/avdelingen eller hva det nå måtte være. Har vedkommende ikke dette, har de egne regler på både priser og inntak av pasienter.

Har det blitt tatt målinger ifht refluksen i det seinere, eller i det hele tatt etter at diagnosen ble stilt? Ingen målinger (noe jeg stusset på), men han lyttet til henne og presset på henne mens han lyttet og sa at han kunne høre at det var refluks. Fikk refluksmedisin og singulair (som hun spydde av så vi kuttet det) samt astma medisin. Hun får enda astmamedisiner når hun er syk.
Har dere vært hos erfæringsspesialist/ernæringsfysiolog? nei vet ikke om de har noe slikt her? Her i distriktet får jeg disse svar: "det er normalt". "det er en fase". "det går over". osv. Føler meg som hysterisk mor

Vårt sykehus har team som jobber med barn som i ditt tilfelle. Da ville det mye mulig blitt en innleggelse over noen dager hvor det feks blir gjort målinger rundt refluksen over tid, spiseteamet ville blitt satt på saken og også en rekke andre spesialister som ville utredet og observert mens dere var inne. Noe sånt har aldri blitt gjort? Nei det er nettopp det jeg har villet!! Spurte han i Arendal man hans svar var: prøv dere frem. (Eh det frister lite må jeg si..Men vi prøver..)
...................

Vi tok henne til en ostopat da hun var tre uker og fortsatte fem ganger hos han.

Så ble hun erklært "frisk". (hvilket hun ikke var)

Så tok vi henne til en annen ostopat/healer og der var vi ihvertfall tre ganger til. Den siste gangen så smalt det helt sinnsykt og han ble faktisk litt skjelven etterpå. Han sa det at det var sjelden at det smalt så høyt hos folk han behandlet og at han hadde aldri vært bort i at det smalt så høyt hos et barn . Ikke i løpet av alle sine år som praksiserende ostopat.

Så ble hun erklært "frisk". Men det var hun ikke.

Da hun var ca 4-5 mnd fikk hun en skikkelig ille hoste, det var helt ille. Først mente de på at det var "normalt" og ville gå over men det gjorde ikek det, det ble bare verre. Vi var hos legevakt to eller tre ganger og den siste gangen vi var der pga at hun ikke fikk puste begynte jeg å bli sint. De trodde det var bronkitt, falsk krupp, astma-lignende-plager, og en hel rekke av diagnoser. Vi fikk allslags råd som ikek funket. Så tok jeg henne med til min allergi spesialist som anbefalte han i Arendal. Jeg ringte Arendal først og SÅ tvang jeg igjennom en henvisning av fastlegen hennes (for de ville egentlig ikek gi oss det).

Hos legen i Arendal kom han frem til stille refluks og at det hadde blitt en luftveis infeksjon ned i lungene pga irritasjonen som magesyren forårsaket når det stadig fikk opp og ned. Vi fikk singulair (som hun spydde av), refluksmedisin (som hjalp) og astmaspray. Hun har vært merkbart bedre etter vi begynte med disse. Vi sluttet med refluksmedisiner da hun var ca 1,5 tror jeg, astmaspray får hun enda når hun er syk, men ikke fast lengre. Vi fikk beskjed i høst at vi kunne forsøke å ikke gi sprayen fast så det har vi sluttet med men hver gang hun er syk MÅ sprayen til merker vi.

Nå er snuppa erklært "frisk". Hun har blitt testet for det mest vanlige uten å ha utslag på noe (). De vilel egentlig ikke teste henne da hun var så liten men jeg maste meg til det. Sist vi testet henne var i høst og da for bare melk, fisk, nøtter og dyrehår tror jeg. De virkerl lite villige på å teste, beskjeden vi får er "bare prøv dere frem" (). Nå skal det være sagt at jeg slo heller ikke ut på gluten intoleranse, jeg måtte svelge slangen før de fant ut av det. Nå spiser jeg igjen vanlig kost (litt usikker på om jeg burde men fikk klarsignal av spesialisten min).

Var hos han første ostopaten igjen i går (han andre har flyttet) og da hadde hun låsninger. Han løste opp i disse. Nå er hun igjen "frisk".

Jadda
.....................

Her skulle vi først kutte ut ALL frukt. Så skulle vi vente en stund og så skulle vi kutte ut ALL brød. Jeg skal gjerne lese boken om dette, men ikke før jeg har snakket med lege. Må ha legen med på dette føler jeg.. Er ikek komfortabel å skifte sånn på kostholdet uten videre. Er en ting for oss voksne å gjøre det, men jeg føler ikek det er ok å gjøre det med henne.Ostopaten sa at voksne skal ha 70g karbohydrater i løpet av en dag og 50g for barn. Er ikke helt i samsvar med det du skriver, og da blir jeg enda mer usikker...
.....................
Jeg har vært inne på Kisskidd sine sider før, spesielt da vesla var liten.. Kanskje det er en ide å se på dem igjen nå? Takk for påminnelsen!

Vi har vært hos en ostopat, en ostopat/healer, en fysioterapeut, en allergispesialist og vanlig allmennleger/HS. Prøver å ikke gi meg, i morra har vi time 08.30 og jeg går ikke derfra uten en henvisning!! Nok er nok!!

Prøver forsiktig å pushe på med mer grønnsaker, hun er ikke helt med enda men jeg prøver igjen og igjen.. En bønnestang er bedre enn ingen? I dag spiste hun faktisk litt agurk mens i går vilel hun ikke ha noe grønnsaker () Prøver stadig men det er litt tungt til tider når hun bare sier nei nei nei..
.......................

All ære til dere som maktet å lese alt dette! Følte bare at det var en del supplerende info som burde taes med i vurderingen.

Tusen takk til alle som har svart, ser frem til å lese flere gode svar!

lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 17:40   #31
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Huff og huff. Så slitsomt dere har det. Det er ingen ting som er så vondt som når det er noe med ungene. Og spesielt når du ser at hun lider og det ikke er mulig å finne ut av hva det er.

Du skriver at de er lite villige til å teste henne. Jeg tror ikke det er fordi de ikke vil hjelpe, men fordi det ikke er så lett å finne ut av intoleranse for matvarer på tester. Da min datter var liten fant vi ut at det var mange ting hun ikke tålte som ikke slo ut på noen tester. Men det å finne ut hva var et møysommelig arbeid. Vi fant ut at hun ikke tålte bakefett. Den gang hadde de stort sett transfett i de fleste brød, så det var litt sliksomt. Heller ikke melk tålte hun. Vi fant også ut at hun ikke tålte endel kunstige fargestoffer og kunstige smaker. Hvis hun fikk gele eller vingummi gotterier så tok det ikke lang tid før hun ble sår rundt munnen. På allergitester fikk vi bare svar at hun var allergisk for husstøvmidd, katt, kanin og gresspollen. Men vi fikk vite at når hun har et astma og allergi problem så vil det også som regel være intoleranse for endel matvarer.

Jeg føler med deg når dere har det slik. Trøsten er kanskje at de fleste vokser av seg matintoleransene.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 19:42   #32
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Vi bruker lite fint mel, hun spiser bare speltbrød her hjemme og fullkornspasta, brunris eller andre grovere alternativer. Vi har gitt MASSE frukt, her er det fri tilgang til frukt, og litt utvannet jus (litt mye i perioder,men det er skjerpet inn nå). HUn får ikke snop, kanskje noen kjeks dersom hun skal ha noe godt, men da helst de som er sånne "halvsunne" ( speltkjeks, rugkjeks, noen få mariekjeks, bokstavkjeks om det er fest eller sykdom). Vi prøver å holde et sunt og balansert kosthold MEN jenta ER to. Det i seg selv setter begrensninger for hun er kresen. Spiser ikke kjøtt (pølser har nylig blitt tatt inn i varmen igjen og da servererer vi hovedsakelig prior pølser, men i det siste har det blitt noen gildewiener), spiser ikke grønnsaker (kun mais, av og til gulrot, av og til vannkastanje eller agurk, Kan smake på brekkbønner og erter), ikke poteter i det hele tatt, ikke ris, ikke saus av noe slag så kosten er nokså ensidig likevel. Men hu' mor prøver å holde det vi gir henne så grovt og sunt som mulig. Ingen snop, ingen lettprodukter og ingen melkeproduketer (hun hun får syrebleier av sistnevnte).

(...)

Jeg vil ta vesla til Oslo for å bli skikkelig utredet, fikk tips om det i dag. Men hvordan går ejg frem??

Huff, stakkars vesla! Men du, det du ramser opp av matvarer er i aller høyeste grad matvarer spekket med raske karbohydrater vi tåler veldig dårlig. Speltmel, fullkornspasta og grove brød er omtrent like ille som vanlig mel, pasta, ris og kneippbrød. Frukt er bare sukker og mais er om mulig verre enn sukker.

Det fettet som er i kjeks og småkaker du finner i butikkhyllene, er gammel pommes frites fett som er hentet fra hamburgerrestauranter (har lært dette på kostholdskurs, og i tillegg har jeg fått bekreftet denne informasjonen av broren min som har vært sjåfør og hentet sånt fett). I tillegg til dette skrekkelige fettet er det hvetemel og sukker i sånne kjeks og kaker. Og E-er. Jeg vet ikke hvor "halvsunt" det er?

Så dårlig som dattern din er, ville jeg tatt en prat med Dr. Sofie Hexeberg. Eller kanskje bedt fastlegen om å sende prøver til Rikshospitalet (Dr. Reichelt), så de kan sjekke om hun er intolerant på hvete- og melkeprotein. (Trenger bare en urinprøve).

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 19:58   #33
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Tenk på at morsmelk inneholder 50% mettet fett. Dette er for at barna skal vokse normalt og det er viktig for hjernens utvikling. Når barna slutter med morsmelk og går over til fast føde - får de grøt...! Eller moste rotgrønnsaker. Det er fullstendig vanvittig og katastrofalt etter min mening.

Joda, og 45% karbohydrater....det er proteiner det nesten ikke er noe av i morsmelken, ikke karbohydrater....
Jeg skjønner skepsisen jeg, man bør vite endel om lavkarbo før man kutter ut karbohydrater til små barn.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 20:18   #34
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Joda, og 45% karbohydrater....det er proteiner det nesten ikke er noe av i morsmelken, ikke karbohydrater....
Jeg skjønner skepsisen jeg, man bør vite endel om lavkarbo før man kutter ut karbohydrater til små barn.

Leste resten av tråden etter at jeg siterte
Høres virkelig slitsomt ut! Stakkars dere og stakkars lille. Jeg reagerer forsåvidt på at osteopaten anbefaler dette, og ikke henviser videre, og støtter rådene til Veggpryd.
Min lille er ett år, og begynte med litt fast føde for ca en måned siden (hun kastet opp/spyttet ut før det). Det viste seg å være hovne mandler pga en infeksjon, så ikke noe alvorlig. Måten vi har fått i henne noe fast føde, var smoothie. Man kan feks ha rått egg i en smoothie, og lage gode grønnsaks-smoothier.
Jeg skjønner litt av hvordan det oppleves å gi et variert kosthold til en som bare sier nei og ikke vil. Jeg var selv veldig bevisst da vi startet med fast føde, men nå er jeg jo glad bare hun spiser. Så vi gir Nestlegrøt, tomat, søtpotet og grove pastaskruer i tomatsaus. For det spiser hun. Og forsøker å holde henne unna sukker og hvetemel, og at hun får i seg nok fett (rapsolje og Udos Choice i maten)

jeg kjenner ikke nok til en osteopats arbeidsfelt, men vet at manuellterapeuter også kan løse opp KISS (kanskje det er det samme?)
Ønsker deg uansett lykke, lykke til

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 20:35   #35
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Opprinnelig lagt inn av paprika, her.

Alternativet til lavkarbo er heller ikke loff med syltetøy (eller ha på, prim, brunost osv) og sjokolademelk. Hvor mange serverer egentlig ungene det?

Jeg hadde en barndomsvenninne som vokste opp på loff med smør og honning (evt. honnicorn med melk) og sjokolademelk til... Hun har slittt med overvekt hele livet.

Ikke for det - ganske fint brød med smør, sirup og brunost er veeeeeldig godt! Men jeg spiser det ikke en gang i året engang altså. Spiste det et par ganger i fjor sommer da vi hadde alt tilgjengelig på hytta, før det kan jeg ikke huske sist jeg spiste det.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 21:01   #36
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Huff, stakkars vesla! Men du, det du ramser opp av matvarer er i aller høyeste grad matvarer spekket med raske karbohydrater vi tåler veldig dårlig. Speltmel, fullkornspasta og grove brød er omtrent like ille som vanlig mel, pasta, ris og kneippbrød. Frukt er bare sukker og mais er om mulig verre enn sukker.

Det fettet som er i kjeks og småkaker du finner i butikkhyllene, er gammel pommes frites fett som er hentet fra hamburgerrestauranter (har lært dette på kostholdskurs, og i tillegg har jeg fått bekreftet denne informasjonen av broren min som har vært sjåfør og hentet sånt fett). I tillegg til dette skrekkelige fettet er det hvetemel og sukker i sånne kjeks og kaker. Og E-er. Jeg vet ikke hvor "halvsunt" det er?

Så dårlig som dattern din er, ville jeg tatt en prat med Dr. Sofie Hexeberg. Eller kanskje bedt fastlegen om å sende prøver til Rikshospitalet (Dr. Reichelt), så de kan sjekke om hun er intolerant på hvete- og melkeprotein. (Trenger bare en urinprøve).

Vi var hos legen i dag og fikk henvisning tiL Rikshospitalet.. Legn mente vi måtte påregne 3 mnd ventetid siden det ikke var noe akutt her.

Nå har jeg ikke kjeksene føre meg men skal jammen sjekke hvor mye fett det er oppi de kjeksene. Er ikke sånn at hun lever på kjeks altså, men når hun skal ha noe godt aå har vi gitt speltkjeks, rugkjeks, riskjeks, knekkebrød, flatbrød istedenfor. men skal tenke på det neste gang jeg vurderer å gi henne kjeks.. Ser det føre meg det du beskriver.. :urk: Smoothie spiser hun ikke, hun kan ta maks en slurk så er det neineinei.. Nytter ikke blande maten, da spiser hun ikke. Nytter ikke gjemme noe oppi noe annet, for hun merker det og da er det matnekt. Hun er veldig sær i matveien, kan hun ikke se HVA hun spiser (eller huske at hun liker det) så er det neineinei..

lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 23:19   #37
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Da legen vår mente snuppa skulle komme til på Riksen fort som 3,5- åring, fikk vi vite at det var 3 måneders ventetid. Da ringte jeg dem og forklarte damen hvor lenge 3 måneder var i en 3,5- årings liv!
Fikk time etter 10 dager!

Ring og mas, legg ut om hvor ille det er og at dere tar alle avbestillinger som er, bare dere kommer fort til!
Og for alt i verden må dere ikke endre noe mer av kosten før dere har vært på Riksen uansett hvor lang tid det tar!
Pass på å få med dere den boken dere har fra helsestasjonen der vekt og høyde oppigjennom står! De følger veldig nøye med på det. Vi var til kontroll hvert 4-6 månd i 3,5 år. Ut i fra disse tallene, en gastroskopi uten klart resultat og en tilfeldighet, fant vi ut at hun hadde en uspesifikk matintoleranse/allergi og profiterte veldig på å få allergimedisinene hun kun hadde fått om sommeren, hele året!
Holdt på med medisiner til hun var nesten 10 år. Kuttet ut en periode og mageproblemene kom tilbake. Så nå har hun igjen fått allergimedisiner og må nok ta dem til hun blir voksen. Eller som legen sa: Så lenge hun gidder!
Dvs så lenge hun selv føler at de hjelper mot magesmerter og avføringsproblemer!

Masse lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 23:32   #38
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Smoothie spiser hun ikke, hun kan ta maks en slurk så er det neineinei..

Har du prøvd å lage det som ispinner? Det kan du jo gjøre med alle typer smoothies, yoghurt og diverse. Til og med grønnsaker kan du lure oppi da. Lage grønn brokkoli-is feks, med smak av frukt/bær. Jeg lager alltid en haug med sunne, gode og spennende smoothies og andre blandinger av feks. yoghurt, litt honning eller banan for søtning (evt. Stevia/Sukrin, men banan pleier å holde her), forskjellig frukt og bær, nøtter, olje, til og med smør passer fint oppi og smaker jo ikke noe, egg ... Alt blir blandet og frosset ned i sånne ispinneformer. Ser ut som ordentlige ispinner og ungene ELSKER det! De kan spise sånne hele dagen lang, og de fungerer jo faktisk som ordentlige måltider.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 10:22   #39
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Iset: Ja det må vi prøver igjen! Har ikke prøvet det på lenge, kanskje det funker denne gang ettersom hun er større? Is er mye mer poppis nå enn det var ifjor på denne tiden.. Takk for tips!

Kitt: ja jeg tror du har rett, vi burde ringe og purre litt på dem. Det er altfor lenge å gå med magesmerter for ei lita jente..

lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 16:19   #40
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Jeg skjønner faktisk at folk vil gi unga sine både melk og brød og frukt og potet. Det er jo ikke lett å skulle vite hva som er bra og hva som ikke er bra, spesielt for småtassene. Jeg skjønner IKKE at noen vil gi ungene sine appelsinsjus. Det hjelper ikke om den aldri så mye er hjemmepressa fra en jaffaappelsin altså. Det er ikke bra for tenna. Og det er jo liksom ingenting å diskutere, slik man kan diskutere karbohydrater og ende opp med to på hver side av gjerdet. Syra tærer så på tennene og det er verre enn brus. Si nei takk

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 16:21   #41
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Jeg skjønner faktisk at folk vil gi unga sine både melk og brød og frukt og potet. Det er jo ikke lett å skulle vite hva som er bra og hva som ikke er bra, spesielt for småtassene. Jeg skjønner ikke at noen vil gi ungene sine appelsinsjus. Det hjelper ikke om den aldri så mye er hjemmepressa fra en jaffaappelsin altså. Det er ikke bra for tenna. Og det er jo liksom ingenting å diskutere, slik man kan diskutere karbohydrater og ende opp med to på hver side av gjerdet. Syra tærer så på tennene og det er verre enn brus. Si nei takk

Dessuten liker jeg ikke at ungene drikker saft eller jus av TÅTEFLASKE når de har runda både 2 og 3 år. Problemet ligger både i at de drikker av tåteflaske og at de drikker saft/jus hele dagen, hehe. Hva er galt med vann som tørstedrikk lissom...

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 00:34   #42
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg hadde en barndomsvenninne som vokste opp på loff med smør og honning (evt. honnicorn med melk) og sjokolademelk til... Hun har slittt med overvekt hele livet.

Ikke for det - ganske fint brød med smør, sirup og brunost er veeeeeldig godt! Men jeg spiser det ikke en gang i året engang altså. Spiste det et par ganger i fjor sommer da vi hadde alt tilgjengelig på hytta, før det kan jeg ikke huske sist jeg spiste det.

Er det virkelig sant?! Det er det verste jeg har hørt!

Jeg har kommet frem til at jeg må bøye meg i støvet og bite i meg litt av det jeg har sagt tidligere Da vi "fikk tilbake" ungene våre etter to uker på ferie med far, ble det fort tydelig at sønnen vår (på 9) hadde lagt seg ut mer enn litt. At ungene får litt ekstra i ferien synes jeg er helt ok, men vi har HELT andre grenser enn det vedkommende far har. I tillegg til at ungene får minst en is hver dag når de er på ferie med ham, elsker han (faren) alle slags blandingsprodukt; pølser, karbonader, schnitsler, servelat osv. Vi er opptatt av å spise mest mulig ren mat. Jenta vår på seks år hadde ikke lagt på seg i det hele tatt i løpet av ferien. Dette er egentlig erfaringen vår fra tidligere også; sønnen vår legger veldig lett på seg. Vi har bestemt oss for at nå skal hele familien over på et kosthold a la Lindberg. Utenom meg da, som holder på med Ketolyse (men det blir Lindberg når jeg er ferdig med å slanke meg). Ungene kommer fortsatt til å få en liten porsjon lørdagsgodt, og selvsagt kan det bli en liten godbit en gang i blant - har ikke tenkt å sette i gang med et fundamentalistisk regime heller. Det vi ser nå, er at guttungen har blitt litt slankere rundt livet bare av å spise Fedon - brød og et par andre småjusteringer. De bor annenhver uke med sin far. Jeg har diskutert kosthold med ham til jeg har blitt blå mange ganger, men han skjerper seg aldri. Vel, uansett har jeg ansvaret når ungene er her, og da skal de i alle fall få sunn mat uten masse unødvendige karbohydrater!

Hilsen en paprika som har lært ei lita lekse

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 02:32   #43
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Opprinnelig lagt inn av paprika, her.

Er det virkelig sant?! Det er det verste jeg har hørt!

Jeg har kommet frem til at jeg må bøye meg i støvet og bite i meg litt av det jeg har sagt tidligere Da vi "fikk tilbake" ungene våre etter to uker på ferie med far, ble det fort tydelig at sønnen vår (på 9) hadde lagt seg ut mer enn litt. At ungene får litt ekstra i ferien synes jeg er helt ok, men vi har HELT andre grenser enn det vedkommende far har. I tillegg til at ungene får minst en is hver dag når de er på ferie med ham, elsker han (faren) alle slags blandingsprodukt; pølser, karbonader, schnitsler, servelat osv. Vi er opptatt av å spise mest mulig ren mat. Jenta vår på seks år hadde ikke lagt på seg i det hele tatt i løpet av ferien. Dette er egentlig erfaringen vår fra tidligere også; sønnen vår legger veldig lett på seg. Vi har bestemt oss for at nå skal hele familien over på et kosthold a la Lindberg. Utenom meg da, som holder på med Ketolyse (men det blir Lindberg når jeg er ferdig med å slanke meg). Ungene kommer fortsatt til å få en liten porsjon lørdagsgodt, og selvsagt kan det bli en liten godbit en gang i blant - har ikke tenkt å sette i gang med et fundamentalistisk regime heller. Det vi ser nå, er at guttungen har blitt litt slankere rundt livet bare av å spise Fedon - brød og et par andre småjusteringer. De bor annenhver uke med sin far. Jeg har diskutert kosthold med ham til jeg har blitt blå mange ganger, men han skjerper seg aldri. Vel, uansett har jeg ansvaret når ungene er her, og da skal de i alle fall få sunn mat uten masse unødvendige karbohydrater!

Hilsen en paprika som har lært ei lita lekse

Snakk med Guttungen. Ikke undervurder forståelsen hos en niåring.
Få ham til å innrømme at han har det bedre med riktig mat.
Vann istedenfor brus (spesielt i varmen) grovere brød, helst rug eller fedonsk, Biff istedenfor Schnitzel osv....

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 13:37   #44
Aggzy
Juniormedlem
 
Aggzy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 11
Aggzy er på en erverdig vei

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Å kjære vene, for en interessant tråd!!! Jeg kjenner meg så utrolig godt igjen i problematikken til den lille jenta det er snakk om her. Vi venter også på henvisning hos spesialist... Er svært spent på om de finner ut noe. Én ting er sikkert, og det er at hun skal få slippe å gå slik stort lenger. Og finner ikke spesialistene på Lillehammer ut noe (eller tar oss på alvor, for den saks skyld), så kontakter jeg Hexeberg selv. Tusen takk for denne opplysende diskusjonen, folkens! Kanskje betyr det en løsning for oss også?

__________________


Aggzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Drømmen er 70... Uansett framgangsmåte. Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 20:45   #45
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Ønsker å oppdatere denne jeg!

Vi kom oss inn på barneavdelingen i Arendal og de tok en 24-timers PH måling på henne (sonde ned nesen og ned i magesekken). Det ble konkludert at hun har refluks, ganske sterk sådan og måtte på medisiner igjen. Denne gangen en annen type. Vi merket magesmertene avta og matlysten komme tilbake nesten med en gang og nå spiser hun som en vanlig treåring (sitter litt fint, litt makk ved bordet, smaker på det som serveres og bestemmer om hun liker det eller ikke, ja det som jeg ser på som "normale hinder" rundt middagsbordet).

Det ble først bestemt at hun måtte på en tre måneders kur med disse nye medisinene, men ved kontroll ble det bestemt at hun skal fortsette frem til juni (vi var inne første gang i Oktober). Jeg mistenker at hun blir værende på medisinene også etter den tid, men nå tar vi en dag om gangen.

Takk så masse for tips og råd dere!

lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 20:56   #46
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Så flott at du oppdaterte, og at dere fant ut av dette
Lykke til videre!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 21:13   #47
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

...


Sist redigert av lucifine : 23-04-11 kl 21:43. Årsak: svar kom i feil tråd?? wieeerd..
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 21:18   #48
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Jeg ville nok ha betenkt meg for å sette et lite barn på lavkarbomat.
Ville iallefall ha forsikret meg fra flere hold om at det faktisk er forsvarlig og greit

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 02:34   #49
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Jeg ville nok ha betenkt meg for å sette et lite barn på lavkarbomat.
Ville iallefall ha forsikret meg fra flere hold om at det faktisk er forsvarlig og greit

Hvorfor er det tvilsomt å la barnet spise naturlig mat fremfor ferdigmat? Veldig få foreldre syns det er betenkelig å proppe ungene fulle av e-stoffer.
Forøvrig finnes det jo flere grader av lavkarbo!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 08:03   #50
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvorfor er det tvilsomt å la barnet spise naturlig mat fremfor ferdigmat? Veldig få foreldre syns det er betenkelig å proppe ungene fulle av e-stoffer.
Forøvrig finnes det jo flere grader av lavkarbo!

Hvem har sagt noe om ferdigmat?
Man kan jo lage hjemlaget mat selv om det ikke er lavkarbo!
Jeg selv ville aldri satt et lite barn på lavkarbo.
Tenker at barn skal ha litt av alt jeg

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kutte ut melkeprodukter? Rebecca_Malin Lavkarbo generelt 6 03-04-10 01:05
"Norske talenter"-deltager slanket seg ved å kutte karbohydrater Fnutte Lavkarbo generelt 2 28-03-09 00:42
Hva bør jeg kutte ut? Romle Ketolysekuren 9 15-02-08 09:24
Må eg kutte aerobic no då? Konkelimonke Spørsmål og svar 7 26-01-07 21:42
Tips til å kutte ned på karbohydrater? nelli Generell ernæringsdebatt 6 16-06-04 15:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no