Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Inuitexperimentet

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-02-06, 23:33   #1
114->92-95
Gjest
 
Innlegg: n/a

Inuitexperimentet

Jeg misset første episode som gikk søndag kveld, men den går i reprise imorgen klokken 1100. SPENNENDE

Inuiterna på nordvästra Grönland äter massor av fett och de mår bra och lever länge. Vad kan vi lära oss av fångstmännen? 16 danskar tillbringar 42 dygn på havsisen utanför Thule i nordvästra Grönland, inte långt från Nordpolen. I det här farliga och vackra landskapet ska deltagarna medverka till att lösa fetmans gåta.

Forskningen i det vackra landskapet i nordvästra Grönland fortsätter. De utvalda danskarna är där för att medverka till lösningen av fetmans gåta. Sammanhållningen i grupperna prövas hårt. Kommer forskningen att kunna påvisa varför inuiterna jämfört med danskarna har påtagligt bättre fettförbränning, trots grönlänningarnas feta kostvanor

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?...131733&x=0&y=0

  Svar med sitat
Gammel 28-02-06, 01:27   #2
miramir
Nytt Medlem
 
miramir sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Lørenskog
Alder: 62
Innlegg: 5
miramir er på en erverdig vei

Sv: Inuitexperimentet

Hei,
Jeg så programmet, det kunne vært spennende, men var det dessverre ikke. Produsentene var veldig opptatt av hvilke typer muskler som var i stand til å forbrenne fett. Og at det var en forskjell der.
Det var vel egentlig meningen at de som kom fra Danmark skulle holde seg til en streng diett..... men sukkerjunkiene hadde medbragt "dop" (les: pommefrittes og sjokolade!!!) som de kastet seg over ved første anledning.... og da er kanskje litt av vitsen borte, hvis de egentlig ønsket å se hvordan de evt. endret toleransen for klimaet og fysiske utfordringene ved å gå over til inuittenes kosthold. I neste episode skulle de gå inn i "gruppedynamikk".... og da må jeg si at min interesse sank ganske kraftig..... men det kan jo kanskje ta seg opp etterhvert......

miramir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skaldeman's Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no