Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kjempesint!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-01-11, 12:41   #76
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjempesint!

Jeg har "nrmalt" stoffskifte men alikevel symptomer på det, fikk medisiner og det endret mye!
Ernæringsfysiologen min mener at et veldig lavt inntak av karb kan gjør hypo værre og anbefaler meg å ligge på ca 50 til dagen (for meg).

Grunnen til at jeg tenkte på det er at jeg får akkurat de samme symptomene som deg når jeg er umedisinert.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 12:46   #77
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Kjempesint!

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Jeg har "nrmalt" stoffskifte men alikevel symptomer på det, fikk medisiner og det endret mye!
Ernæringsfysiologen min mener at et veldig lavt inntak av karb kan gjør hypo værre og anbefaler meg å ligge på ca 50 til dagen (for meg).

Grunnen til at jeg tenkte på det er at jeg får akkurat de samme symptomene som deg når jeg er umedisinert.

Som meg?

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 13:09   #78
Echo
Seniormedlem
 
Echo sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 940
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: Kjempesint!

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Jeg har "nrmalt" stoffskifte men alikevel symptomer på det, fikk medisiner og det endret mye!
Ernæringsfysiologen min mener at et veldig lavt inntak av karb kan gjør hypo værre og anbefaler meg å ligge på ca 50 til dagen (for meg).

Grunnen til at jeg tenkte på det er at jeg får akkurat de samme symptomene som deg når jeg er umedisinert.


Jeg har hatt for lavt stoffskifte i hvertfall 15 år, og har måttet kutte ut Levaxin etter at jeg begynte med LCHF i mai 2010. Jeg merket at jeg var overdosert og det var helt nydelig å kunne kutte ut medisinene. Så jeg reagerte i hvertfall helt annerledes enn ernæringsfysiologen din hevder. Etter som jeg har forstått så stabiliserer/normaliserer LCHF hormonene og da er det jo rimelig å tenke seg at jeg ikke er alene om å få orden på stoffskiftet

__________________




Dagbok
Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 13:09   #79
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kjempesint!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Næææhhh......

Jooooo!

Men uansett, jeg vet jo at folk reagerer ulikt, men har man hypothyerose eller i hvert fall symptomer som tilsier det, så er min erfaring at kaloriunderskudd (i den forstand at man spiser mindre enn det som gjør en behagelig mett) kanskje er det verste man kan gjøre for sykdommen, etter å spise høykarbomat! Alt blir verre de dagene jeg spiser lite, jeg får muskelsmerter, mister konsentrasjonen og korttidshukommelsen totalt, klarer knapt å huske mitt eget navn på det verste, fryser, og jeg får narkoleptiske anfall.
Jeg understreker at dette er min erfaring.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 16:17   #80
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Kjempesint!

Jeg mener ikke at en skal annbefale et lavt kaloriinntak til alle før annet er prøvd.Det har jeg heller ikke gjort.Hos noen virker det som dem har prøvd andre tiltak først,og vet da ikke hva de skal gjøre for å gå ned.Da kan en jo prøve med kaloriredusering en stund og se om det hjelper.På di innleggene jeg har svart på nå virker det som alt er prøvd ut,og da er det jo greit og annbefale lavere kalori inntak for en stund syns jeg. Må også legge til at går du på feks. ketolyse kuren og du har stillstand på vekten en stund,er jeg enig i at en må sjekke ut partystoppere og andre ting.Før en evt.kutter ned på kaloriinntaket.






Sist redigert av Kari Marita : 30-01-11 kl 16:25.
Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 13:31   #81
utolmodig
Seniormedlem
 
utolmodig sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 51
Innlegg: 1.432
utolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snill

Sv: Kjempesint!

Det er ikke barebare å gå i svømmehallen......Men mannet meg opp, pakket bagen og dro avgårde. Og det var det STENGT Grrr.. Nedtur, for det skal noe til at jeg tør...
Jeg prøver igjen imorra, for svømme skal jeg!

__________________




min journal Kunsten å glede andre, krever bare et ønske om å gjøre det ♥
utolmodig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 14:33   #82
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Kjempesint!

Nå veit ikke jeg hvor gammel du er, men kan du nærme deg overgangsalderen? Et par tre år (fra jeg var ca 37 -38 år gammel) før jeg begynte å få uregelmessig mens og nærma meg overgangsalderen, blei jeg ei heks å leve sammen med. Jeg klarte ikke å stagge meg, var sint hele tida. Så kanskje det ikke har noe med ketolyse å gjøre!

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 16:35   #83
utolmodig
Seniormedlem
 
utolmodig sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 51
Innlegg: 1.432
utolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snill

Sv: Kjempesint!

hm....nå skvatt jeg..
Jeg er 37..

Biter meg i tungen som regel - så jeg ikke plager mine omgivelser når det koker. Men et par dager i mnd er jeg nok litt heks ja.

__________________




min journal Kunsten å glede andre, krever bare et ønske om å gjøre det ♥
utolmodig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 22:26   #84
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kjempesint!

Opprinnelig lagt inn av sistegang, her.

Nå veit ikke jeg hvor gammel du er, men kan du nærme deg overgangsalderen? Et par tre år (fra jeg var ca 37 -38 år gammel) før jeg begynte å få uregelmessig mens og nærma meg overgangsalderen, blei jeg ei heks å leve sammen med. Jeg klarte ikke å stagge meg, var sint hele tida. Så kanskje det ikke har noe med ketolyse å gjøre!

Opprinnelig lagt inn av utolmodig, her.

hm....nå skvatt jeg..
Jeg er 37..

Biter meg i tungen som regel - så jeg ikke plager mine omgivelser når det koker. Men et par dager i mnd er jeg nok litt heks ja.

Ja... Hvordan blir det etterhvert?? Damer, overgangalder og lavkarbo?? Vil lavkarbo gjøre ting lettere eller hva?? Jeg er snart i overgangalderen og jeg liker ikke tanken på at jeg skal bli et uforutsigbart uhyre..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 22:42   #85
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjempesint!

Spør mor. Tid på overgangsalder er visstnok arvelig. Muttern sier vi er sene!
Det er noe med tidlig mens-sen overgangsalder også.


Det året størsten er 17, minsten er 13 og gubben er 42 er jeg 49... Det blir et livlig år...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 22:45   #86
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kjempesint!

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Spør mor. Tid på overgangsalder er visstnok arvelig. Muttern sier vi er sene!
Det er noe med tidlig mens-sen overgangsalder også.


Det året størsten er 17, minsten er 13 og gubben er 42 er jeg 49... Det blir et livlig år...

Da er minsten 19, neste 21 og sambo 60 og jeg 50 når jeg blir burugle deluxe.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 22:47   #87
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjempesint!

Men tenk da - to gale tenåringsjenter, og en mann og fru i hver sin overgangsalder. Gubben vurderer et sabbatsår

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 22:51   #88
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kjempesint!

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Men tenk da - to gale tenåringsjenter, og en mann og fru i hver sin overgangsalder. Gubben vurderer et sabbatsår

Men hmmm.. Hva skjer i mennenes overgangsalder???

Jeg HAR merket at sambo har blitt stivere i kroppen, lysten og evnen er der men han er ikke så spretten som han pleier..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 22:54   #89
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjempesint!

Sportsbil...og helst kun det.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 23:02   #90
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kjempesint!

Og nå skal jeg fortelle hvorfor JEG er småsint om dagen...

Jeg har som sikkert mange her vet vært sykemeldt siden september i fjor. (Jeg har nemlig putra fælt om det.) Jeg har vært på ørt og fjørtig undersøkelser, tappet såpass mye blod til ymse blodprøver at jeg snart er anemisk. Men ALT er ok, bortsett fra en liten ting de skal utrede litt mer.

For et par uker siden gikk jeg innom en helsekostforretning. Jeg hadde fått streng beskjed fra sykehuset om å IKKE inkludere andre midler enn det jeg fikk hos dem. Men det gikk både dager og uker og ingenting mer skjedde. Så i denne helsekostforretningen fortalte jeg om hvordan jeg hadde det. Hun anbefalte meg noe som jeg kjøpte.. Det funket utmerket!!! På noen områder, vel og merke.. Jeg var fremdeles pusk og var innom damen igjen i dag. Hun ba meg fortelle hva jeg følte var gærnt og jeg fortalte. Ho bare ristet på hodet og sa; "Du er svineinfluensavaksinert.." Jeg bekreftet det og damen fortalte at hun har mange innom som har akkurat de samme symptomene som meg. Hun lovte at hun skulle få meg bedre, mye bedre! Og jeg tror henne. For jeg ble jo bedre av det forrige hun gav meg! Nå fikk jeg d-vit og noe blodantitoksik. Jeg har tro på det. Men det jeg er sint for er at legene sannsynligvis IKKE vil finne noe og heller ikke hjelp for meg. Men ei dame som jobber på en helsekostbutikk og som er genuint opptatt av at ting skal virke kan faktisk få deg til å føle deg bedre. Jeg skal til lege igjen i neste uke og jeg kommer til å fortelle om den fremgang jeg har hatt av gress, eddik og d-vitamin.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no