Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Tips til de som stadig går på et sprekk og er sugne

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-05-07, 14:18   #1
Morgengry
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2005
Alder: 56
Innlegg: 8
Morgengry er på en erverdig vei

Tips til de som stadig går på et sprekk og er sugne

Hei.

Har gått på lav-karbo tidligere, men har sluttet av en eller annen grunn. Da jeg skulle begynne igjen nå så klarte jeg aldri å komme i gang. Klarte bare å holde ut noen dager så ble suget etter snop for stort og jeg klarte ikke å stå i mot.
Men så leste jeg om hårmineralanlalyse i Mat&Helse, og tenkte at dette brude jeg finne mere ut av. Så jeg bestilte meg en time. Dette har "reddet livet" mitt. Da analysen kom tilbake manglet jeg masse vitaminer og mineraler. Etter å ha spist usunn mat i noen år så har jo vintamin og mineralbalansen i kroppen kommet helt ut av likevekt. Jeg fikk et vitamin/mineral-program jeg skulle følge og etter to uker med dette er jeg blitt et nytt menneske. Jeg har fått tilbake overskuddet (sakte men sikkert) og det viktigeste - JEG ER IKKE FYSEN LENGER. Jeg kan gå forbi hyllene med godteri i butikken og jeg blir kvalm av tanken på å spise sjokolade (før spiste jeg 2-3 i løpet av en dag). Dette pga at nå har jeg vitaminene og mineralene i balanse. Da har man ikke sug på usunn mat. Skal tilbake om 5 uker for å ta en oppføllings-analyse for å se om alle verdiene har normalisert seg. Dette er virkelig noe å tenkte på forde som sliter veldig med lysten på usunn mat.

__________________
Start: 05.01.2009: 107,6 kg
Hovedmål: 80 kg
Drømmemål 75 kg
Morgengry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 15:33   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til de som stadig går på et sprekk og er sugne

Hei, dette har jeg tenkt på selv, fordi jeg for noen år tilbake fikk "påvist" jernmangel, og jeg ble bare dårligere av å ta tilskudd, og noen mente at det kunne være noe annet, forbundet med kobber eller noe... Fulgte det aldri opp..

Men det jeg lurer på da, var det prøver som ble sendt til Dallas, eller får man det fiksa i Norge nå? Og hvor mye kosta det deg?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 18:56   #3
Morgengry
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2005
Alder: 56
Innlegg: 8
Morgengry er på en erverdig vei

Sv: Tips til de som stadig går på et sprekk og er sugne

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Hei, dette har jeg tenkt på selv, fordi jeg for noen år tilbake fikk "påvist" jernmangel, og jeg ble bare dårligere av å ta tilskudd, og noen mente at det kunne være noe annet, forbundet med kobber eller noe... Fulgte det aldri opp..

Men det jeg lurer på da, var det prøver som ble sendt til Dallas, eller får man det fiksa i Norge nå? Og hvor mye kosta det deg?


Prøvene ble tatt i Norge og sendt til Texas. Betalte 1.500 og det var inklusiv 1 t samtale med kostveileder. Hun var veldig dyktig. Jeg hadde flere mangler, og da spesielt magnesium. Er blitt en helt annen person nå. Og det beste er at jeg føler avsky for sjokolade

__________________
Start: 05.01.2009: 107,6 kg
Hovedmål: 80 kg
Drømmemål 75 kg
Morgengry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 19:07   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til de som stadig går på et sprekk og er sugne

Hei så bra! Jeg er ikke et utpreget godterimenneske, men jeg har perioder hvor energien min avviker mye, pluss en del ondter, svimlerier og sånn, dette til tross for kjempebra kosthold etc.
Dette var et godt tips, som jeg skal ta meg nytte av en gang jeg har de pengene til overs

Takk for bra tips!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no