Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hjelp. Hvordan blir jeg mett, samtidig som at jeg ikke vil spise for mye protein?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-09-07, 12:31   #51
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Tusen takk Begod. Bra at det er noen her inne som har evnen til å forstå at det er mulig å ha behov for å gå ned til tross for normal BMI, og som forstår at BMI ikke alltid er representativt for fettprosent.
Jeg er såpass lubben at folk ikke reagerer på at jeg vil ned. De motiverer meg heller og skryter av meg for hvert kilo som forsvinner.
Hvordan kan man få målt fettprosenten?

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 12:37   #52
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Opprinnelig lagt inn av Begod, her.

Dette er et lite forsvar for Lollypop siden jeg kjenner meg godt igjen i hennes situasjon.

Å ha et ønske om å være fit er på ingen måte et psykisk problem. Vi har alle forskjellige målsetninger og andre har egentlig fint lite med hvordan Lollypop ønsker å se ut. Dessuten sier BMI mindre om overvekt og helse enn et speil gjør,så lenge personen som ser i speilet ikke har en eller annen for for spiseforstyrrelse. Vi er alle forskjellige genetisk og hvis man er litt uheldig som meg så blir man tynnfeit. Jeg er rett og slett spinkel i armer og ben uansett hvor mye jeg trener og spiser. Det eneste som skjer når jeg spiser feil eller for mye er at magen vokser. Mange reagerer når jeg vil slanke meg fordi jeg ser tynn ut (når jeg greier å skjule magen). Bare for å illustrere at vi alle er forskjellige: Jeg er mann og 175 høy, når jeg var på mitt tynneste etter en vellykket lavkarboslanking og mye styrketrening så var jeg 68 kg og men hadde fortsatt en fettprosent på 17( 2% over normalen). For at jeg skulle fått en normal fettprosent så måtte jeg sikkkert ha gått ned 2-3 kg til. En av mine kompiser påstod at jeg så sykt tynn ut når jeg var så slank, men faktum var at jeg var ikke kommet ned på en normal fettprosent engang.

Veldig bra innlegg *applaus* for det.

Opprinnelig lagt inn av Lollypop!, her.

Tusen takk Begod. Bra at det er noen her inne som har evnen til å forstå at det er mulig å ha behov for å gå ned til tross for normal BMI, og som forstår at BMI ikke alltid er representativt for fettprosent.
Jeg er såpass lubben at folk ikke reagerer på at jeg vil ned. De motiverer meg heller og skryter av meg for hvert kilo som forsvinner.
Hvordan kan man få målt fettprosenten?

Jeg har aldri regna på bmi. Jeg skal gå ned til JEG blir fornøyd med meg selv. For vi gjør det for vår egen del, ikke sant ?

Det å få målt fettprosent, er vel på ei spesial-vekt, tror jeg... Tanita vekt, tror jeg det heter

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 12:52   #53
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Ja jeg angrer nå stort på at jeg lot BMIen min stå på tickern.
Dumt dumt dumt. Hadde folk bare sett tickern uten, så hadde jeg sikkert fått konstruktive råd istedet for kritikk.
Rart det dær. Nå er tråden 3 sider lang, og det er bare ETT tips jeg kan bruke. En eller annen sier at hun blir god mett av ost. Husker ikke hvem det var nå. Hele tråden var jo et spm om hvilken mat som metter godt uten å ha for mye karbo og proteiner.

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 13:01   #54
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Jeg har i vertfall spist masse ost på ketolyse. Det har stilna sult og søtsug, for min del

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 13:39   #55
auroraborealis
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 54
Innlegg: 87
auroraborealis er ny på veien

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Opprinnelig lagt inn av Begod, her.

For at jeg skulle fått en normal fettprosent så måtte jeg sikkkert ha gått ned 2-3 kg til. En av mine kompiser påstod at jeg så sykt tynn ut når jeg var så slank, men faktum var at jeg var ikke kommet ned på en normal fettprosent engang.

Men hadde du da normal muskelmasse??
Det er ingen problem å være undervektig å ha for høy fettprosent hvis man er utrent ikke har muskler på kroppen.
Jeg mener at da er ikke løsningen å slanke seg ENDA mer for å få ned fettprosenten. Men TRENE mer for å få opp muskelmassen..
Og tren gjerne vekter da bygger man muskler, ikke bare trene løping.

Når det gjelder BMI så er det vel ingenting som er så villedende som en veiledende BMI. Har selv hatt kompiser på 175 cm og 120 kg som omtrent ikke har et gram fett på kroppen. Men det tilsvarer en BMI på 39...

__________________
auroraborealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 13:44   #56
auroraborealis
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 54
Innlegg: 87
auroraborealis er ny på veien

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Opprinnelig lagt inn av Lollypop!, her.

T
Hvordan kan man få målt fettprosenten?

Det finnes badevekter som kan måle det, men de er ikke helt nøyaktige.
Det mest nøyaktige resultatet får man med en slags klype som man måler rundt på forskjellige plasser på kroppen og har da en tabell som man regner ut fra.
Har også lest at man kan få målt fettprosenten hos en del fysioterapeuter.

__________________

Sist redigert av auroraborealis : 14-09-07 kl 13:49.
auroraborealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 14:00   #57
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Jeg kan skrive under på at BMI ikke alltid er tilregnelig. Husk at denne skalaen er laget på grunnlag av statistikk, og man kan rett og slett ikke putte enkeltpersoner inn i et slikt skjema og forvente at alle skal ligge i midten. Det vil alltid være noen på hver sin side av skalaen. Jeg har en venninde med BMI 19 med valker, og jeg hadde engang BMI 27 og var TYNN.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 14:09   #58
auroraborealis
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 54
Innlegg: 87
auroraborealis er ny på veien

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg kan skrive under på at BMI ikke alltid er tilregnelig. Husk at denne skalaen er laget på grunnlag av statistikk, og man kan rett og slett ikke putte enkeltpersoner inn i et slikt skjema og forvente at alle skal ligge i midten. Det vil alltid være noen på hver sin side av skalaen. Jeg har en venninde med BMI 19 med valker, og jeg hadde engang BMI 27 og var TYNN.

BMI er jo kun en regneformel mellom vekten og høyden din, så hvis du hadde BMI på 27 og var tynn hadde du mere muskler i tillegg til kanskje kraftigere beinbygning enn din venninne med BMI 19 som kanskje hadde lite muskler og tynn beinbygning.
Det rare med BMI er jo at norsk helevesen har fulgt BMI ukritisk i alle år, men jeg tror at selv de begynner å skjønne at den passer ikke for alle.

__________________
auroraborealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 14:12   #59
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Hvorfor dømmer dere da meg pga min lave BMI?
Jeg føler meg jo nesten presset ut herifra nå.
"Ketolyse er for de med BMI over bla bla bla....., så Ketolyse er neppe tingen for deg..."
Mange av dere har sagt det på forskjellige måter.

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 14:21   #60
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Opprinnelig lagt inn av Lollypop!, her.

Hvorfor dømmer dere da meg pga min lave BMI?
Jeg føler meg jo nesten presset ut herifra nå.
"Ketolyse er for de med BMI over bla bla bla....., så Ketolyse er neppe tingen for deg..."
Mange av dere har sagt det på forskjellige måter.

Jeg har lest hele tråden men sitter igjen med ett helt annet inntrykke enn deg:

Jeg ser ingen fordømmelse og det jeg ser er at mange forholder seg til boka hvor det faktisk står at Ketolyse er for de med mer enn 10 kg overvekt og en BMI helt over 30. Det er en kjennsgjerning og ikke noe som noen sier for å presse deg ut.

Som sagt, jeg sliter med samme problem og om du finner på noe lurt så si ifra.. enn så lenge føler jeg for å surfe litt på humor og si at luftsuppe og venteboller fungerer glimrende

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 14:37   #61
auroraborealis
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 54
Innlegg: 87
auroraborealis er ny på veien

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Jeg har ikke dømt deg pga din BMI, jeg sier bare at for en jente på 165-170 cm ?? og vekt på under 70 så tror jeg du vil tjene mer på å trene mer istedet for å gå mer ned i vekt. Slankere vil du bli uansett om du kanskje ikke går så mye ned i vekt.
I tillegg så vil det bli lettere å holde vekta nede, fordi man vil få en høyere forbrenning med mere muskler.
Et annet spørsmål er jo om kroppen din VIL gå ned i vekt med den fettprosenten/muskelmassen du har nå, og da må man drive å slanke seg "hele tiden" for å holde vekten.

For meg som er mann, 175cm høy og har vært over 130 kg på det meste synes jeg det høres merkelig ut at noen på under 70 kg tar slike "drastiske" tiltak i verk for å gå ned noen få kg.

__________________
auroraborealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 14:40   #62
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Det er ikke bassert på denne tråden. Bare bl.a.
Men hva om jeg vrir på det litt. Jeg hadde 12 kilo overvekt.
Det er da over ti. Skal jeg ikke kunne bruke ketolyse da?
Jeg begyndte tilfeldigvis på ketolyse da jeg hadde 9 kilo igjen (var innom south beach først), men jeg syns da alikavell ikke at jeg er SÅ langt unna bokens annbefalinger.
Folk hadde ikke hengt seg opp i det i det hele tatt dersom de ikke viste at min BMI var i den kategorien som betegnes som normal.
Og normal er de så mye. Det er jo maaaange som har litt ekstra polstring, og når det er så mange som har det, så blir jo det normalt...

Poenget er, hadde ikke folk sett min BMI så hadde de ikke refert til boka i det hele tatt, de hadde gitt meg de rådene jeg spurte etter i denne tråden.

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 14:45   #63
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Opprinnelig lagt inn av auroraborealis, her.

Men hadde du da normal muskelmasse??
Det er ingen problem å være undervektig å ha for høy fettprosent hvis man er utrent ikke har muskler på kroppen.
Jeg mener at da er ikke løsningen å slanke seg ENDA mer for å få ned fettprosenten. Men TRENE mer for å få opp muskelmassen..
Og tren gjerne vekter da bygger man muskler, ikke bare trene løping.

Når det gjelder BMI så er det vel ingenting som er så villedende som en veiledende BMI. Har selv hatt kompiser på 175 cm og 120 kg som omtrent ikke har et gram fett på kroppen. Men det tilsvarer en BMI på 39...


Tja poenget mitter at det det er ikke alle som får "normal muskelmasse" uansett hvor mye man trener, selv hadde jeg på daværene tidspunkt trent styrke med hovedvekt på muskelvekst i ca 2 år.Trente 3 ganger i uka etter hst prinsipper. Jeg hadde da den største muskelmassen jeg noen gang har hatt, men som du jo skjønner så var det ikke rare greiene alikevel.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 14:48   #64
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

auroraborealis eller hva det var:
Jeg trener så mye som min tidsramme tilleter meg.
Det er nok mer enn gjennomsnittsnordmannen.
Men det betyr ikke at jeg blir slankere av det.
Det kommer seg til ca 73 kilo, men dær stopper det. Og da har jeg en del ulekker polstring på magen som gjør at selvbildet mitt ikke er slik det burde være. Hvorfor kan ikke bare folka her svare meg på det jeg lurer på, istedet for å bare fortelle meg at dere ikke syns jeg burde slanke meg. At dere kan sitte her å si det syns jeg forøvrig er rart. Dere har ikke sett meg, og har ingen mulighet til å bedømme om jeg trenger slanking eller ikke. Jeg ønsker å gå ned noen små kilo til. Kan jeg ikke bare få lov til det uten at dere skal bry dere om det?

Dette går igjen stortsett over alt. Den eneste som gir meg konstruktive råd ser ut til å være nille, og en annen av damene her inne som jeg ikke husker nicket på i farta. Det beste er kanskje å slette profilen for å lage meg en ny hvor jeg lyver på meg 10-15 kg til.
Da får jeg sikkert råd istedet for.

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 14:56   #65
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Bare for å gi litt tillegssinfo.
For 5 år siden flyttet jeg til trondheim pga at jeg satset på sprangridning, og var vel forholdsvis god. Jeg kom inn på en satsningsgruppe mot landslaget, og vi hadde treninger med olympiatoppen. Sprangridning er tung jobbing (selv om det ikke ser slik ut for de som ikke har peiling), og det var hardt stallarbeid i tillegg til styrketrening og intervalltrening (løping i bakker) hver dag. Jeg mistet desverre hesten min for 1,5 år siden (han ble syk og måtte avlives). Jeg var VELDIG glad i den hesten, og hadde ikke hjerte til å kjøpe ny med en gang. Dermed fant jeg og mannen min ut at det passet fint med en familieforøkning, og vi har nå altså en liten jente på 8 mnd.

Da jeg trente som verst hadde jeg alikavell noen kilo for mye.
Treneren sa det ikke direkte, men han lot meg forstå at det var en ulempe i min situasjon. Mer trening vil altså ikke hjelpe for mine ekstra kilo. Jeg startet jo med det før jeg begyndte slanking.

Etter svangerskapet sitter jeg igjen med alt for mye, og etter å ha prøvd mye så holdt jeg på å gi opp. Dro meg selv langt ned i depresjoner, og ble sykemeldt fra jobb. Så gav jeg S.B et forsøk etter råd fra en venninne, men det var så komplisert. Gikk da over på Ketolyse.
Lille meg hadde ikke fått med meg at det var eksklusivt for de med BMI over 30. Endelig gikk jeg litt ned, men jeg skjønner jo at det kanskje ikke var så smart alikavell. Det er jo i følge dere ikke det jeg trenger. Takk takk. Dropper ut herifra nå.

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 15:05   #66
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Opprinnelig lagt inn av Lollypop!, her.

Bare for å gi litt tillegssinfo.
For 5 år siden flyttet jeg til trondheim pga at jeg satset på sprangridning, og var vel forholdsvis god. Jeg kom inn på en satsningsgruppe mot landslaget, og vi hadde treninger med olympiatoppen. Sprangridning er tung jobbing (selv om det ikke ser slik ut for de som ikke har peiling), og det var hardt stallarbeid i tillegg til styrketrening og intervalltrening (løping i bakker) hver dag. Jeg mistet desverre hesten min for 1,5 år siden (han ble syk og måtte avlives). Jeg var VELDIG glad i den hesten, og hadde ikke hjerte til å kjøpe ny med en gang. Dermed fant jeg og mannen min ut at det passet fint med en familieforøkning, og vi har nå altså en liten jente på 8 mnd.

Da jeg trente som verst hadde jeg alikavell noen kilo for mye.
Treneren sa det ikke direkte, men han lot meg forstå at det var en ulempe i min situasjon. Mer trening vil altså ikke hjelpe for mine ekstra kilo. Jeg startet jo med det før jeg begyndte slanking.

Etter svangerskapet sitter jeg igjen med alt for mye, og etter å ha prøvd mye så holdt jeg på å gi opp. Dro meg selv langt ned i depresjoner, og ble sykemeldt fra jobb. Så gav jeg S.B et forsøk etter råd fra en venninne, men det var så komplisert. Gikk da over på Ketolyse.
Lille meg hadde ikke fått med meg at det var eksklusivt for de med BMI over 30. Endelig gikk jeg litt ned, men jeg skjønner jo at det kanskje ikke var så smart alikavell. Det er jo i følge dere ikke det jeg trenger. Takk takk. Dropper ut herifra nå.

Nå er det ikke bare ketolyse som er lavkarbo. Det finnes flere alternativer. Og du har på flere av trådene dine fått råd, gode råd også. Også om å fortsette på ketolyse.

..........................

Som jeg svara deg på ene tråden: Jo mindre kilo man har å gå ned, jo saktere går det. Man må ha tålmodighet, det har i vertfall jeg måtta lært meg. For uansett hvor mye man ønsker, håper, tror og vil gå ned i vekt, så er det til slutt kroppen som bestemmer tempoet.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 15:08   #67
auroraborealis
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 54
Innlegg: 87
auroraborealis er ny på veien

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

sletter denne

__________________

Sist redigert av auroraborealis : 14-09-07 kl 15:10. Årsak: slettet
auroraborealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 15:17   #68
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Opprinnelig lagt inn av auroraborealis, her.

Jeg har ikke dømt deg pga din BMI, jeg sier bare at for en jente på 165-170 cm ?? og vekt på under 70 så tror jeg du vil tjene mer på å trene mer istedet for å gå mer ned i vekt. Slankere vil du bli uansett om du kanskje ikke går så mye ned i vekt.
I tillegg så vil det bli lettere å holde vekta nede, fordi man vil få en høyere forbrenning med mere muskler.
Et annet spørsmål er jo om kroppen din VIL gå ned i vekt med den fettprosenten/muskelmassen du har nå, og da må man drive å slanke seg "hele tiden" for å holde vekten.

For meg som er mann, 175cm høy og har vært over 130 kg på det meste synes jeg det høres merkelig ut at noen på under 70 kg tar slike "drastiske" tiltak i verk for å gå ned noen få kg.

Her har du flere gode poenger, men da jeg var på mitt tyngst så var jeg "bare" 85 kg og 175 høy, og med blodverdier langt verre enn mine kurskolleger som var over 120 kg. Poenget er at vi alle er forskjellige. Dog kan det være lurt av Lollypop å ikke stresse for mye med vekt nedgang nå men heller vente til hun får tid til å trene mer samtidig som hun spiser som hun gjør. Til Lollypop når du har såpass lite kg igjen å ta av så vil det gå mye saktere enn det gjorde i starten og det hele vil bli en tålmodighetsprøve. Hvis du har liten tid til å trene så tren styrke. Hvis du som meg opplever en psykisk sult istedet for reel sult så er trikset å stå imot trangen til å putte noe imunnen. Ellers så blir jeg skikkelig mett av grillskiver, men så var det dette med protein da.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 15:21   #69
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Vekten min står riktignok ikke stille, men jeg har en mage som er slapp. Dette har jeg løst ved å trene magemusklene mine. Kanskje det er det som trengs? For meg så hjelper det ikke å gå tur, leke med jentungen eller løpe mellom forelesninger, det er ikke direkte trening på magen. Kanskje du burde starte med situps?

Ellers har jeg ingen gode råd.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 15:26   #70
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Takk takk. Det var mer i den retningen jeg ønsket svar. Jeg stresser ikke så mye med nedgangen. Jeg fikk hjelp av nille da jeg lurte på hva jeg gjorde galt, og det har gjordt til at jeg nå går ned igjen.
Om jeg går ned 100 gram annen hver uke spiller ingen rolle. Så lenge jeg går ned. Eller i hvertfall ikke opp.
Det funker nå som jeg har endret kosten litt, og jeg er fornøyd med det. Videre ønsker jeg ikke gå. Jeg lurte bare på hva som var bra å spise med tanke på det kostholdet jeg nå har, og hva som ikke gav noe serlig langvarig metthetsfølelse.
Jeg har brukt mat på data en del nå, og legger inn mer av det som er bra og mindre av det som jeg ikke syns er så bra.
Det funker fint jeg. Jeg elsker maten, og blir nå mett og god.
Men flere tips for å kunne variere enda mer er bare bra. :-)

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 15:29   #71
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Tusta: Ja jeg håper det hjelper. Jeg tar 200 situps hver dag nå. Gjerne mens jeg leker med snuppa. Hun kan sitte på magen min lent bak mot lårene mine, og så leker vi borte-bø ved at jeg tar sit-ups opp og ned.
Hun elsker det. :-)
Og nå som vekta går ned så blir det nok bedre etterhvert.

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 15:34   #72
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

200situps? Da bruker du ikke musklene riktig, og da hjelper det heller ingenting.

Dersom man tar situps riktig så klarer man ikke mer enn kanskje 30 etter hverandre. Det lærte jeg av treneren min i den tiden jeg trente, og sannelig hadde hun rett.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 15:37   #73
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Hehe. Nei nå missforstår du. Ikke 200 sit-ups etter hverandre, men iløpet av et døgn. Tar noen tunge med beina hevet lett, og noen lette.

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 15:42   #74
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Ok, men synes fortsatt at det hørtes ut som at du ikke tar de helt riktig.

Korsryggen skal til enhvertid være i gulvet, og man skal ikke løfte ryggen for mye. Muskelen skal konstant være spent.

Så har du hvertfall noen sjekkpunkter.
Disse kan kanskje også hjelpe?

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 15:47   #75
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Tusen takk! Skal se på de. Men til info klarer jeg bare ti av de tunge. Så må jeg ha lang pause. Hehe. Magemusklene er ikke hve de en gang var. Svangerskapet tok knekken på dem. :-)
Når de er sagt så betyr ikke det heller at jeg gjør dem riktig. Jeg har bare dårlige magemuskler. Hehe. Skal sjekke linken din. :-)

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Må jeg ta kosttilskudd? Kaja Kosttilskudd 17 23-07-07 23:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no