Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hjelp. Hvordan blir jeg mett, samtidig som at jeg ikke vil spise for mye protein?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-09-07, 15:54   #76
auroraborealis
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 54
Innlegg: 87
auroraborealis er ny på veien

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Opprinnelig lagt inn av Begod, her.

Her har du flere gode poenger, men da jeg var på mitt tyngst så var jeg "bare" 85 kg og 175 høy, og med blodverdier langt verre enn mine kurskolleger som var over 120 kg. Poenget er at vi alle er forskjellige. Dog kan det være lurt av Lollypop å ikke stresse for mye med vekt nedgang nå men heller vente til hun får tid til å trene mer samtidig som hun spiser som hun gjør. Til Lollypop når du har såpass lite kg igjen å ta av så vil det gå mye saktere enn det gjorde i starten og det hele vil bli en tålmodighetsprøve. Hvis du har liten tid til å trene så tren styrke. Hvis du som meg opplever en psykisk sult istedet for reel sult så er trikset å stå imot trangen til å putte noe imunnen. Ellers så blir jeg skikkelig mett av grillskiver, men så var det dette med protein da.

Av frykt for å såre, skuffe eller fornærme noen her inne med min ærlige, brutale og hensynsløse adferd her inne så velger jeg herved å ikke svare mere på denne tråden..

__________________
auroraborealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 17:30   #77
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Opprinnelig lagt inn av Tusta85, her.

Ok, men synes fortsatt at det hørtes ut som at du ikke tar de helt riktig.


Hvordan i alle verden kan du vite det uten å se dem ?
Når jeg trener tar jeg en god del situps, men på forskjellige måter som belaster forskjellige muskler.... Det blir mer enn 30

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 20:12   #78
tullann
Medlem
 
tullann sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Melhus
Innlegg: 322
tullann er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Lillypop: Vet akkurat hvordan du har det. kanskje jeg også skal fjerne BMI i tickeren.


Ser du er fra Trondheim... Da bare mååååå du være med over en salat på cafe endag. jeg har også en liten en.

hadde vært koselig ja...

__________________


tullans journal
Første delmål: 70 kilo innen jul>6,5 kilo igjen
tullann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 20:38   #79
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Ja siden BMI er viktigere enn anntall kilo overvekt så er det kanskje dumt å vise BMIen sin i enkelte tilfeller. Jeg har ikke så innmari mange kilo igjen nå (har gått ned fire på Ketolyse, og seks totalt), men hvorfor eksprimentere med noe annet de siste kiloene når jeg bare kan fortsette her til jeg er fornøyd og går over på vedlikehold. :-)

Det hadde vært kjempekoselig å treffes en gang ja. Jeg sender deg PM så vi ikke trenger å vise detaljer offentlig. :-)

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 22:36   #80
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Jeg tar BMI-greierne litt med en klype salt, men jeg gleder meg til jeg er innenfor overvekt-grensen Har tidligere vært på grensen til sykelig fedme, noe jeg fikk totalt sjokk av! Og at jeg skal kunne veie 53 kg(20ognoe i BMI) og fortsatt være et sunt menneske, det har jeg liten tro på.

Har du prøvd mct-olja? Den hjelper også på metthetsfølelsen. Men ost funker bedre for meg, rett og slett fordi det er godt!

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 23:32   #81
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Opprinnelig lagt inn av Tusta85, her.

Ok, men synes fortsatt at det hørtes ut som at du ikke tar de helt riktig.

Korsryggen skal til enhvertid være i gulvet, og man skal ikke løfte ryggen for mye. Muskelen skal konstant være spent.

Så har du hvertfall noen sjekkpunkter.
Disse kan kanskje også hjelpe?

Bemerk at situps/crunches ikke er spesielt bra mageøvelser. Jobben til magemusklene er hovedsaklig å stabilisere korsryggen ved å holde buktrykket oppe under belastning, og det er det man bør fokusere på. Pilates skal visstnok være bra (har aldri prøvd), ellers kan øvelser som å stå på alle fire å skyte rygg, eller bare holde inn magen så hardt man kan i 30-60 sekunder være veldig effektive. Enhånds hantelpress gjorde meg så støl at jeg ikke klarte å gå normalt på flere dager, så den er garantert effektiv

  Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 12:25   #82
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Uh! Det skal jeg forsøke!

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 13:39   #83
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Bemerk at situps/crunches ikke er spesielt bra mageøvelser. Jobben til magemusklene er hovedsaklig å stabilisere korsryggen ved å holde buktrykket oppe under belastning, og det er det man bør fokusere på. Pilates skal visstnok være bra (har aldri prøvd), ellers kan øvelser som å stå på alle fire å skyte rygg, eller bare holde inn magen så hardt man kan i 30-60 sekunder være veldig effektive. Enhånds hantelpress gjorde meg så støl at jeg ikke klarte å gå normalt på flere dager, så den er garantert effektiv

Om de gjøres riktig så er de veldig bra, man vil da bygge opp muskler til å stabilisere korsryggen. Men er enig i at det finnes mange andre øvelser som er bedre.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 16:02   #84
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Bemerk at situps/crunches ikke er spesielt bra mageøvelser. Jobben til magemusklene er hovedsaklig å stabilisere korsryggen ved å holde buktrykket oppe under belastning, og det er det man bør fokusere på. Pilates skal visstnok være bra (har aldri prøvd), ellers kan øvelser som å stå på alle fire å skyte rygg, eller bare holde inn magen så hardt man kan i 30-60 sekunder være veldig effektive. Enhånds hantelpress gjorde meg så støl at jeg ikke klarte å gå normalt på flere dager, så den er garantert effektiv


Jeg har trent Pilates noen år nå. Og der er det jo fokusert spesielt på øvelser som styrker rygg/skjelett på hele overkroppen. Spesielt området under brystet og ned til beina. I de programmene jeg trener er det gjennomgående sit-up lignende øvelser som virkelig styrker "korsettmusklene". Bl.a en hvor en ligger på ryggen med armene bakover og ender opp med å bøye helt forover å ta i tærne. For så å gå sakte bakover igjen til en ligger i utgangsstilling. 10 av dem kjennes godt i magemusklene. Stort mer sit-up enn det er det vel ikke mulig å få ? Jeg merker ENORM forskjell når jeg ikke har trent på en stund. Da siger det skikkelig. Nå har jeg startet opp igjen etter å ha "hvilt" siden i vår. 3 ganger i uka.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 16:41   #85
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Opprinnelig lagt inn av Tusta85, her.

Om de gjøres riktig så er de veldig bra, man vil da bygge opp muskler til å stabilisere korsryggen. Men er enig i at det finnes mange andre øvelser som er bedre.

Situps er bra for å bli sterk i akkurat den bevegelsen

Tenk logisk på det; når hovedjobben til muskulaturen er å holde trykket, altså å klemme innover, så er det ikke spes effektivt å trene dem ved å bøye overkroppen 20-30 grader forover... Og det er all aktivisering magemusklene får ved situps, for etter at skuldrene slipper underlaget så er det hoftebøyerne som tar over.

  Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 16:46   #86
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.


Jeg har trent Pilates noen år nå. Og der er det jo fokusert spesielt på øvelser som styrker rygg/skjelett på hele overkroppen. Spesielt området under brystet og ned til beina. I de programmene jeg trener er det gjennomgående sit-up lignende øvelser som virkelig styrker "korsettmusklene". Bl.a en hvor en ligger på ryggen med armene bakover og ender opp med å bøye helt forover å ta i tærne. For så å gå sakte bakover igjen til en ligger i utgangsstilling. 10 av dem kjennes godt i magemusklene. Stort mer sit-up enn det er det vel ikke mulig å få ? Jeg merker ENORM forskjell når jeg ikke har trent på en stund. Da siger det skikkelig. Nå har jeg startet opp igjen etter å ha "hvilt" siden i vår. 3 ganger i uka.

Jeg har som sagt aldri prøvd pilates, men jeg har drevet med styrkeløft - en sport hvor stabilisering av korsryggen betyr alt. Å "kjenne" en øvelse i magemusklene vil ikke si mer enn at man har aktivisert dem. Om det har hatt noen nytte er en helt annen sak

  Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 21:56   #87
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Jeg har som sagt aldri prøvd pilates, men jeg har drevet med styrkeløft - en sport hvor stabilisering av korsryggen betyr alt. Å "kjenne" en øvelse i magemusklene vil ikke si mer enn at man har aktivisert dem. Om det har hatt noen nytte er en helt annen sak

De har vel hatt såpass nytte at mine prolapser ikke lenger skaper smerter, at jeg kan gå oppreist og gå/sitte uten smerter om jeg trener - men om jeg slutter så kommer smertene tilbake

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Må jeg ta kosttilskudd? Kaja Kosttilskudd 17 23-07-07 23:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no