Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Stadig sulten

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-01-09, 18:26   #1
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Stadig sulten

Jeg har gått på ketolysekuren siden desember, og er veldig fornøyd med foreløpig resultat. Men jeg er fortsatt veldig mye sulten, går liksom og venter på at sulten skal forsvinne, slik som det er fortalt om i boka og som mange forteller om. Jeg har lest her inne at det gjelder å få i seg nok fett for å få en god metthetsfølelse, men jeg synes jeg spiser mye fett. Steiker alt i meierismør, bruker olje eller rømmedressing på salater, spiser mye bacon, store mengder med ost, og tar i tillegg både et par ss Cocosa og Udo's choice som kosttilskudd hver dag. Og så heller jeg fløte over omtrent alt.
Kan liksom ikke skjønne hvordan jeg skal greie å tilføre enda mer fett? Er det kun fett det går på hvis en føler seg sulten ofte, eller er det andre ting som kan spille inn?

__________________




Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 18:39   #2
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Stadig sulten

men da må du jo spise for lite??
Kan du ikke skrive en dagsmeny med mengde da..

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 18:46   #3
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: Stadig sulten

Kan ikke helt skjønne at jeg spiser for lite mat heller, har i grunn ikke merka at jeg blir fortere mett enn tidligere. Skal få skrevet ned en dagsmeny, må bare bli ferdig med legging av barn og sånn først

__________________




Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 18:50   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Stadig sulten

Jeg vil påstå at jeg spiser like stor porsjoner som før jeg begynte med ketolyse. Og jeg passer på å spise meg god og mett til hvert måltid. Og blir jeg småsulten mellom måltidene, så spiser jeg gjerne ost for å døyve det. Store forskjellen hos meg er vel at jeg ikke spiser masse mellom måltidene lenger

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 22:41   #5
Damita
Seniormedlem
 
Damita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Lillehammer
Alder: 58
Innlegg: 3.243
Damita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt likt

Sv: Stadig sulten

Jeg også kan til tider føle meg sulten etter et måltid, selv om det er mye fett i måltidet. Jeg prøve å ikke fokusere på det, men heller drikke litt vann. Det er nemlig sånn at når man er sulten kan det også bety at kroppen har behov for mer væske..
Jeg ser du også går på ketolyse, og i boka står det jo at man helst skal drikke et glass vann før maten..

*traller litt*

__________________
Under opplæring


Damita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 23:02   #6
benam
Medlem
 
benam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 229
benam er på en erverdig vei

Sv: Stadig sulten

Jeg er også ofte sulten....,
men jeg er en gammel spiseforstyrret dame som ikke vet helt når jeg er mett da

De dagene jeg "føler" meg mett, så er jeg gjerne godt over 2000 kal.

__________________


]
benam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 11:51   #7
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: Stadig sulten

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver, benam, jeg har også vært kjent for å ikke kunne vite helt når jeg var mett...
Vann drikker jeg massevis av, elsker vann! Men har ikke prøvd å drikke et glass før måltid, så det skal jeg prøve.
En annen ting som jeg har lest om og som jeg også har hørt mange andre si, er at de blir så varme i kroppen på denne kuren. Men jeg synes faktisk det er omvendt; jeg kan ikke huske å ha frosset så mye på lenge. Sover med ullstillongs, ulltrøye, fleecebukse og strikkejakke om natta!
Kanskje jeg bare må godta at kropper reagerer forskjellig. Har i hvertfall ingenting å klage over, for jeg har jo gått ned mye i vekt allerede!

__________________




Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 14:32   #8
Lizzi
Medlem
 
Lizzi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Drammen
Innlegg: 112
Lizzi er på en erverdig vei

Sv: Stadig sulten

Jeg blir også kaldere når jeg er på slanker'n. Merker det nå også, spesielt på fingre og tær.

Men fyrer i peisen og krøller meg godt inntil sambo

__________________
Sometimes the dreams that come true are dreams you never even new you had
Lizzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 16:16   #9
Schnupsiii
Medlem
 
Schnupsiii sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 130
Schnupsiii er på en erverdig vei

Sv: Stadig sulten

Jeg også føler meg mye sulten...
Men jeg tror egentlig at jeg forveksler sult med sug etter noe å putte i gapet.

Etter mange år med feil kosthold, feil holdning til mat og spising og ikke minst feil bruk av mat, så tar det nok litt tid å omstille seg også.
For min del så er nok den største jobben med å gå ned i vekt ikke å følge en bestemt slankekur men å bruke tid på det som sitter mellom øra

__________________
Schnupsiii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 20:31   #10
Schmoopy
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 131
Schmoopy er på en erverdig vei

Sv: Stadig sulten

Jeg også er sulten hele tiden, spiser 4 måltider men vet liksom ikke om jeg skal spise flere måltider da. Er jo livredd for å gå opp på dette, spes med alt fettet kjenner jeg at jeg er redd det skal gå feil vei.

Schmoopy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 20:33   #11
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Stadig sulten

Eg har mottsatt problem nå, må virkelig jobbe for å få i meg to måltid for dag.
Men i begynnelsen var eg sulten, men tror faktisk ikkje magen var sulten men hjernen

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 21:15   #12
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Stadig sulten

Hei! Bruker du kunstig søtning i noe?
Når jeg blir fysen så pleide jeg å ha kokte egg og majo i kjøleskapet, ha litt karripulver på og kose meg med det!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 21:47   #13
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Stadig sulten

Jeg tenkte også på kunstig søtning. Det trigger ofte søtsuget.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 22:16   #14
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Stadig sulten

men som selv skrev i begynnelsen av tråden bør du legge inn en dagsmeny her da blir det mye lettere å finne problemet, hvis det er et problem da.

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 12:49   #15
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: Stadig sulten

Dagsmeny ja, det glemte jeg helt bort. Men jeg er rimelig sikker på at jeg spiser nok altså. Kunstig søtning bruker jeg av og til i en kopp te, i lapper og i kakao. Og så har jeg spist litt cc med Fun light noen ganger til frokost sammen med nøtter. Så det kan jo være det som gjør det, ja. Skal prøve å kutte litt ned på det, se om det ikke blir bedre da, kan jo være søtsug og ikke ordentlig sult. Vekten går jo nedover, så det er jo egentlig ikke noe stort problem.
Denne uka er jeg supermotivert og skal være ekstra flink med gåturene mine, prøve å svømme litt, pluss altså kutte til det minimale av kunstig søtning.
Takker for alle svar!

__________________




Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 13:04   #16
Damita
Seniormedlem
 
Damita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Lillehammer
Alder: 58
Innlegg: 3.243
Damita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt likt

Sv: Stadig sulten

Hei på deg

Har et lite tips.. (håper ikke jeg gjentar meg selv her.. hehe)
Chrom tar vekk søtsuget, og den virker.. Men, det er viktig at den ikke taes samtidig med andre vitaminer el.l. Ta den et par timer etter og et par timer før du tar neste vitamin. Jeg har erfart selv at søtsuget forsvinner ved å gjøre det på den måten...

Ha en fortyllende dag

__________________
Under opplæring


Damita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 13:19   #17
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Stadig sulten

Krom tar vi gjennom ketolysetablettene som følger med kuren og skal ikke være nødvendig å ta ekstra

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 13:26   #18
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Sv: Stadig sulten

Opprinnelig lagt inn av Elephanta, her.

En annen ting som jeg har lest om og som jeg også har hørt mange andre si, er at de blir så varme i kroppen på denne kuren.

hmm.. her kom forklaringa mi ja!! det hadde jeg helt glemt!! jeg "svetter" som en gal helt plutselig når andre rundt meg fryser!!
hva kommer forresten dette av? for før har jeg jo alltid frysi når jeg har vært på slankern...

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 19:10   #19
Damita
Seniormedlem
 
Damita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Lillehammer
Alder: 58
Innlegg: 3.243
Damita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt likt

Sv: Stadig sulten

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Krom tar vi gjennom ketolysetablettene som følger med kuren og skal ikke være nødvendig å ta ekstra

Ok.. Jeg tar chrom utenom i tillegg..
Jeg bare vet av egen erfaring at chrom ikke funker så godt sammen med andre vitaminer.. (stod forøvrig noe om det i boka til torkil også)

__________________
Under opplæring


Damita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 20:15   #20
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Stadig sulten

Er nok derfor du skal ta vitaminene på forskjellige tidspunkt også. Men ifølge dr.torkil så er det ikke behov for å ta andre tilskudd enn det som følger med kuren og der er det jo krom i som du tar en dose ekstra av Spurte han selv på en mail om eg skulle ta vitaminer utenom det som fulgte med og da var svaret nei

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 20:34   #21
Damita
Seniormedlem
 
Damita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Lillehammer
Alder: 58
Innlegg: 3.243
Damita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt likt

Sv: Stadig sulten

Kanskje det er derfor jeg ikke har sånt søtsug da..
Leste litt i boka om krom (s. 49)
Siterer; -Krom har forsterkende effekt på insulinhormonet. Har kroppen lite krom, må det frigis mer insulin til blodet etter et måltid enn når kroppen har tilstrekkelig tilgang på krom. Pga den positive effekten på insulinresistens, markedsføres ofte organisk bundet krom som "glukosetoleranse-faktor"-

Sånn sett kan det vel ikke skade å ta ekstra, tror jeg.. Men, som du sier, det skal ikke være nødvendig når man tar ketolysetablettene.

__________________
Under opplæring


Damita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 21:06   #22
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Stadig sulten

Har overhodet ikke søtsug selv, og har egentlig ikke hatt det. Tror at det sitter litt i hodet og fra hva vi er vant med fra før. Når man har kommet over første kneika så kommer søtsuget sjeldere og sjeldnere Heldigvis

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 09:40   #23
Damita
Seniormedlem
 
Damita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Lillehammer
Alder: 58
Innlegg: 3.243
Damita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt likt

Sv: Stadig sulten

Ja... Det er jeg enig i..

Jeg bare nevnte det med krom alene fordi jeg har erfart det selv. Jeg var på smartclub en gang for mange år siden, og da var det en helsekostbutikk der. Jeg var diiiiger den gang, og fryktelig glad i søtsaker. De hadde demo på diverse produkter, og dama fortalte meg om dette med krom, at den tar vekk søtsug.. Og joda, jeg kjøpte den og søtsuget forsvant, utrolig nok.. (jeg er en trofast skeptiker. tror det ikke før jeg får se/erfare det)
Nok om det.. På et senere tidspunkt begynte jeg med en anna vitamin.. (husker ikke hva) og begynte å ta disse to samtidig om morran.. Da kom søtsuget tilbake.. Jeg skjønte ikke først hvorfor, men fikk vite det ved en senere anledning at det er enkelte slike "piller" som ødelegger effekten av hverandre.. Etter det begynte jeg å ta disse to på forskjellige tider på døgnet, og DA virket kromen igjen.. (til min store lettelse)

Så jeg var ikke ute etter å kverrulere.. Bare ville dele det med andre som også sliter med søtsug..

Ha en fortryllende dag smil-klem2.jpeg

*traller litt*

__________________
Under opplæring


Damita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 09:42   #24
Damita
Seniormedlem
 
Damita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Lillehammer
Alder: 58
Innlegg: 3.243
Damita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt likt

Sv: Stadig sulten

Og her driver jeg å diskuterer i en annens journal... :roedme:
Det så jeg NÅ lissom..
Sorry

__________________
Under opplæring


Damita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 17:15   #25
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Stadig sulten

Du kverulerer ikke da , eneste eg ville si var at det skal ikke være nødvendig med ekstra tabletter/vitaminer utenom de som er med på kuren. Der tar vi jo krom to ganger daglig og det tror eg holder. Men om det i perioder er stort søtsug så kan det kanskje være greit med en til

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sulten!? Fungirl Ketolysekuren 10 10-06-08 18:16
Hva skjer om man stadig sprekker på ketose? annabanana Ketolysekuren 8 20-05-08 16:22
Tips til de som stadig går på et sprekk og er sugne Morgengry Lavkarbo generelt 3 06-05-07 19:07
Stadig flere er enige om at raffinerte karbohydrater er årsaken til hjerteproblemer. Kristian Generell ernæringsdebatt 0 23-05-05 12:20
Blir stadig yngre Kristian Atkins kosthold 4 11-03-04 17:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no