Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Tror ikke jeg orker mer

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-03-09, 11:17   #1
balloon
Medlem
 
balloon sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 58
Innlegg: 257
balloon er ny på veien

Tror ikke jeg orker mer

Nå har jeg spist ketose mat siden 16 februar. Første uka gikk jeg ned 3 kg, siden har det stagnert.

Jeg er sliten og lei nå. Sliter med å finne riktig mat å spise til alle måltider (jeg er kresen også). Det er så mange individuelle grenser for hvor mange karber, fett og proteiner man skal ha, og jeg har ikke orka å veie alt jeg spiser. Og så er det "partystopperne" som jeg hvertfall ikke har overskudd til å lete etter! Puh!

Hadde jeg gått jevnt og trutt ned i vekt hadde det antakeligvis gitt meg motivasjon til å fortsette å være i ketose, men nå kjennes alt bare tungt.

I går kveld var jeg så sulten. Hadde ikke noe riktig mat noe sted, så jeg spiste tre Wasa fiber plus med brunost og drakk melk! FYY så godt det smakte!

*sukk* Jeg hadde tenkt å holde meg i ketose frem til jeg hadde oppnådd ønsket vekt. Hadde jeg fortsatt å gå ned i samme tempo som første uka, hadde jeg nådd målet om et par uker, men jeg regnet med at jeg skulle holde meg i ketose fram til påske. Nå tror jeg ikke jeg orker.

Nå skal jeg ta en dag, og et måltid om dagen. I går gjorde jeg et 3. forsøk på å bake brød, og denne gangen tror jeg det er spiselig! Det kan bli lettere med lunsj og mellommåltider da.

__________________



balloon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng Fedon - går på Easylife kurs. Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 11:26   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tror ikke jeg orker mer....

Opprinnelig lagt inn av balloon, her.

Nå skal jeg ta en dag, og et måltid om dagen.

Dette er etter min mening den største fella... En livsstilsendring krever planlegging. Uten en god plan er det som du sier vanskelig å finne på måltider, å ha rett mat i hus og ikke minst å holde oversikt.
Forsøk heller å lage en plan for minimum 3 dager framover, med mat du liker og orker å spise.
Matlei og vektlei blir vi alle, jeg hadde aldri klart å holde fokus uten en god plan....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 11:36   #3
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Tror ikke jeg orker mer....

3 kg på under en måned er jo kjempebra! Hang in there, så skal du se at vektå tikker videre nedover! Det sies jo at man skal gå ned 2-4 kg i måneden..! Det er ivertfall et sunt vekttap som ikke går på musklene

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 11:46   #4
Smiline
Medlem
 
Smiline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hadeland
Innlegg: 109
Smiline er på en erverdig vei

Sv: Tror ikke jeg orker mer....

<----- signerer.

Jeg startet i starten av januar selv og hadde 12 kilo å ta av denne gangen til jeg er på en god og normal vekt, med muskler riktig nok.

Gukk ned 4 cm første 2 ukene og tenkte at dette skulle nå gå like bra som sist jeg var riktig så overvektig. Ikke bare sto jeg stille etter disse to ukene, men jeg gikk opp igjen med 3 cm!!! (fotrsto ikke noe) Ga ikke opp, og nesten 4 uker tok det med utholdenhet i ketose med kuren og jeg begynte å gå ned Nå er jeg gått ned 3 cm de siste 3 ukene!
Ikke gi opp etter bare 2 uker, det er det jeg prøver å si. Du har "få" kilo som skal av og kan ikke vente at det skal gå sååå fort, men tolmodighet lønner seg her og reultatene vi komme TingTarTid.

Heier på deg!

__________________


Smiline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gen lavkarbo og kaloriteller Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 11:54   #5
Mjauritz
Medlem
 
Mjauritz sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 51
Innlegg: 209
Mjauritz er ny på veien

Sv: Tror ikke jeg orker mer....

En plan er som sagt veldig viktig, ivertfall for meg. Det er lettere å unngå å spise feil mat hvis man har planlagt og kjøpt inn det man trenger når man skal spise. Jeg planlegger for en uke av gangen, slik at jeg ikke går i den " veldig sulten, lyst på noe annet fellen". Jeg skriver ned hva jeg spiser og veier meg annen hver dag. Dette for å motivere meg selv og også se hva som kan være en faktor for at man enten går ned i vekt eller opp i vekt. Det kan være at jeg har drukket for lite vann, stresset, spist for mye fløte, rømme, ost... Lykke til

__________________



Mjauritz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 11:59   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tror ikke jeg orker mer....

Opprinnelig lagt inn av Mjauritz, her.

Jeg planlegger for en uke av gangen, slik at jeg ikke går i den " veldig sulten, lyst på noe annet fellen". Jeg skriver ned hva jeg spiser


Jegt skriver planene i en notisbok, da kan jeg bla tilbake og hente ideer fra tidligere når jeg er tom i hodet og litt lei.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 12:21   #7
snutanuta
Medlem
 
snutanuta sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 53
snutanuta er på en erverdig vei

Sv: Tror ikke jeg orker mer....

Stå på! Du har gått ned kjempefint og jeg er sikker på at vekten kommer til å fortsette nedover
Som de andre sier, lag deg en blogg/journal og begyn å skrive ned hva du spiser og hvordan det går så får du masse motivasjon fra de som leser!

__________________


Start 18 Februar 09
snutanuta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 12:51   #8
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Tror ikke jeg orker mer....

Kjære Balloon, ikke gi opp nå! Du er jo godt i gang, men du er jo bare i en tidlig fase. Du har jo bare holdt på i tre uker, det er alt for tidlig å gi seg. Det er NÅ du kan vinne ved å mobilisere utholdenhet.

Ting tar tid, og kanskje har du forventet et visst antall kilo innen en viss dato. Når forventningene kolliderer med det som faktisk skjer, kan man bli skuffet. Derfor kan det være lurt å ta en dag av gangen i forhold til resultatene.

Men jeg er enig i dette som andre skriver, at når det gjelder å ha riktig mat i huset - da er det ekstremt viktig med planlegging. (Hvis du hadde hatt riktig mat i huset, ville det vel ikke blitt knekkebrød med brunost og melk? )

Kan du bruke helgen til å planlegge litt og kjøpe inn for neste uke? Slå opp i kokebøker eller her på forumet og bestemme måltider for søndag, mandag og tirsdag, kanskje?

Si til deg selv at det er DU som skal gå vinnende ut av denne situasjonen.

På litt lengre sikt tror jeg nemlig at du klarer det, du må bare gi deg tid!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 14:00   #9
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Tror ikke jeg orker mer....

Opprinnelig lagt inn av balloon, her.

Nå har jeg spist ketose mat siden 16 februar. Første uka gikk jeg ned 3 kg, siden har det stagnert.

Med knekkebrød, vin, lakrissnører osv iløpet av denne tiden, så skal du være glad det bare har stagnèrt...

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 14:05   #10
balloon
Medlem
 
balloon sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 58
Innlegg: 257
balloon er ny på veien

Sv: Tror ikke jeg orker mer....

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Med knekkebrød, vin, lakrissnører osv iløpet av denne tiden, så skal du være glad det bare har stagnèrt...

Hey! Det der er vel ikke å skeie ut så veldig! Det var ikke mange cm. lakrissnører, og det var det sunneste knekkebrødet og ET glass rødvin! Dessuten er vel ikke rødvin det værste?

__________________



balloon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng Fedon - går på Easylife kurs. Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 14:08   #11
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Tror ikke jeg orker mer....

Opprinnelig lagt inn av balloon, her.

Hey! Det der er vel ikke å skeie ut så veldig! Det var ikke mange cm. lakrissnører, og det var det sunneste knekkebrødet og ET glass rødvin! Dessuten er vel ikke rødvin det værste?

Å skeie ut litt eller mye, har egentlig ikke så mye å si, så lenge det får deg ut av ketosen.
Forskjellen på en sprekk på et ketogent kosthold og et lavkalori-kosthold er stor!!!
Å sprekke i ketose kan sette deg en uke tilbake i tid, og sprekker en hver uke, vil det jo da si seg selv at en ikke går ned noe...
Vedlikehold kan det kalles.

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 14:38   #12
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tror ikke jeg orker mer....

Jeg har oppdaget at min største partystopper er stress. Hvis kuren gjør deg stresset, er det kanskje bedre å leve normal lavkarbo en periode, og se an situasjonen. Det viktigste med lavkarbo er helsegevinstene, uansett om du går ned i vekt eller ikke. Det er også godt mulig at du går ned, selv med et høyere inntak av karbohydrater, hvis det bare får deg til å slappe av. Du trenger ikke være i ketose for å bruke av kroppens egne fettlagre. Så lenge du unngår raske karbohydrater vil du etterhvert få en sunnere og bedre fettforbrenning uansett.

Og om du skulle ombestemme deg, er det jo bare snakk om noen timer uten karbohydrater, så er du i ketose igjen. Ingenting er "ødelagt" om du velger en periode uten ketose.

Lykke til

  Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 14:42   #13
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tror ikke jeg orker mer....

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.


Å sprekke i ketose kan sette deg en uke tilbake i tid, og sprekker en hver uke, vil det jo da si seg selv at en ikke går ned noe... .

Jeg har lest mye av det du skriver, lokke, og har veldig stor respekt for deg siden du har holdt på en god stund med veldig gode resultater. Så jeg håper du ikke tar det ille opp om jeg spør hvor du har dette fra? Og om du kan forklare hvordan det i så fall henger sammen?

  Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 14:56   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tror ikke jeg orker mer....

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Og om du kan forklare hvordan det i så fall henger sammen?

Jeg må si meg helt enig med lokebiff her. En liten sprekk for meg tar opptil en uke eller mer å rette opp. Er kjapt tilbake i ketose, men kroppen suger vann som gal og jeg kan gå opp mer enn 2 kg av en halv liter pepsimax.
Dette er nok grunnen til at jeg ikke gikk ned noe sælrig på lindberg, for hadde en tendens til å slakke litt av i helgene, med pepsi max eller sukkerfrie ting, og da var kroppen tilbake på scratch hver gang.
Forøvrig hevdes det å være hardere for kroppen hver gang man går inn i ketose igjen, dette tror jeg også stemmer. Rett og lsett fordi kroppen skjønner hva som er i ferd med å skje etter noen ganger, og kjemper i mot.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 15:03   #15
balloon
Medlem
 
balloon sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 58
Innlegg: 257
balloon er ny på veien

Sv: Tror ikke jeg orker mer....

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Jeg har oppdaget at min største partystopper er stress. Hvis kuren gjør deg stresset, er det kanskje bedre å leve normal lavkarbo en periode, og se an situasjonen. Det viktigste med lavkarbo er helsegevinstene, uansett om du går ned i vekt eller ikke. Det er også godt mulig at du går ned, selv med et høyere inntak av karbohydrater, hvis det bare får deg til å slappe av. Du trenger ikke være i ketose for å bruke av kroppens egne fettlagre. Så lenge du unngår raske karbohydrater vil du etterhvert få en sunnere og bedre fettforbrenning uansett.

Og om du skulle ombestemme deg, er det jo bare snakk om noen timer uten karbohydrater, så er du i ketose igjen. Ingenting er "ødelagt" om du velger en periode uten ketose.

Lykke til

Takk chunky.
Når det gjeler stressnivå ligger jeg ganske høyt hele tida. Ikke pga full jobb, unger og sånn, men pga. psykisk sykdom. Jeg har nok å tenke på, i ordets rette forstand.

__________________



balloon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng Fedon - går på Easylife kurs. Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 15:07   #16
balloon
Medlem
 
balloon sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 58
Innlegg: 257
balloon er ny på veien

Sv: Tror ikke jeg orker mer....

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg må si meg helt enig med lokebiff her. En liten sprekk for meg tar opptil en uke eller mer å rette opp. Er kjapt tilbake i ketose, men kroppen suger vann som gal og jeg kan gå opp mer enn 2 kg av en halv liter pepsimax.
Dette er nok grunnen til at jeg ikke gikk ned noe sælrig på lindberg, for hadde en tendens til å slakke litt av i helgene, med pepsi max eller sukkerfrie ting, og da var kroppen tilbake på scratch hver gang.
Forøvrig hevdes det å være hardere for kroppen hver gang man går inn i ketose igjen, dette tror jeg også stemmer. Rett og lsett fordi kroppen skjønner hva som er i ferd med å skje etter noen ganger, og kjemper i mot.

Men så er det vel ikke alle som er så sensitiv som deg på lightbrus.
Hvis jeg går ut av ketose, har jeg ikke tenkt å gå ut og inn igjen. Enten blir det ketolyse eller Lindberg.

__________________



balloon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng Fedon - går på Easylife kurs. Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 15:14   #17
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tror ikke jeg orker mer....

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg må si meg helt enig med lokebiff her. En liten sprekk for meg tar opptil en uke eller mer å rette opp. Er kjapt tilbake i ketose, men kroppen suger vann som gal og jeg kan gå opp mer enn 2 kg av en halv liter pepsimax.
Dette er nok grunnen til at jeg ikke gikk ned noe sælrig på lindberg, for hadde en tendens til å slakke litt av i helgene, med pepsi max eller sukkerfrie ting, og da var kroppen tilbake på scratch hver gang.
Forøvrig hevdes det å være hardere for kroppen hver gang man går inn i ketose igjen, dette tror jeg også stemmer. Rett og lsett fordi kroppen skjønner hva som er i ferd med å skje etter noen ganger, og kjemper i mot.

Det er mulig kroppen din binder vann av pepsi max. Men det er vel ikke vannprosenten i kroppen du måler? Man blir ikke overvektig av vann...

Det om at kroppen "skjønner hva som er i ferd med å skje", har den nok gjort gjennom millioner av år. Og så reagerer den med å lage energi ved å gå i ketose. Hvorfor skulle den plutselig slutte med dette? Det trenger jeg i så fall en mer vitenskapelig forklaring på, for det synes jeg høres veldig merkelig ut. Jeg kan ikke huske å ha sett noe forskning overhodet som støtter opp om en slik teori. Jeg kan faktisk ikke engang huske å ha sett en hypotese om dette blant alt jeg har lest. Men jeg kan selvsagt ha oversett noe

  Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 15:19   #18
balloon
Medlem
 
balloon sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 58
Innlegg: 257
balloon er ny på veien

Sv: Tror ikke jeg orker mer....

Dette tenker jeg også på:

I ketolysekur-boka står det under "Advarsler" at
"kuren er laget for voksne personer med helseskadelig overvekt. Dvs. minst 15 kilo overvekt." Jeg faller utenfor den kategorien.

Og "De som følger ketolysekuren uten å delta på kurs, anbefales kontroll hos fastlegen med følgende blodprøver: osv.. Jeg har ikke gjort det.

Dessuten er det alle mineral- og vitamintilskuddene som jeg ikke har tatt meg råd til å kjøpe. Er usikker på hva kroppen kanskje mangler, og hvordan alt sammen virker inn på de medisinene jeg tar for psyken.

__________________



balloon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng Fedon - går på Easylife kurs. Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 15:22   #19
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tror ikke jeg orker mer....

Opprinnelig lagt inn av balloon, her.

Hvis jeg går ut av ketose, har jeg ikke tenkt å gå ut og inn igjen. Enten blir det ketolyse eller Lindberg.

Lindberg er bra! Jeg skal over på en Lindberg-variant når jeg har blitt kvitt de siste kiloene. Men jeg kommer ikke til å være så hysterisk for mettet fett som han er

Dessuten drikker jeg vin nesten hver dag, og det har jeg gjort siden jeg startet. Det har null innvirkning på min vektnedgang i hvert fall. Vin er sunt. Vin er godt. Det utgjør en vesentlig del av min "Pleasure"-filosofi

  Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 15:31   #20
balloon
Medlem
 
balloon sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 58
Innlegg: 257
balloon er ny på veien

Sv: Tror ikke jeg orker mer....

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Lindberg er bra! Jeg skal over på en Lindberg-variant når jeg har blitt kvitt de siste kiloene. Men jeg kommer ikke til å være så hysterisk for mettet fett som han er

Dessuten drikker jeg vin nesten hver dag, og det har jeg gjort siden jeg startet. Det har null innvirkning på min vektnedgang i hvert fall. Vin er sunt. Vin er godt. Det utgjør en vesentlig del av min "Pleasure"-filosofi

Tror ikke jeg sverger meg til verken Fedon eller Torkil hvis jeg går ut av ketose. Da blir det generell lavkarbo. Jeg gjorde jo et forsøk på det i sommer og gikk ned ca. 3 kilo. Nå har jeg dessuten begynt å trene 2-3 ganger i uka, og EL kurset hjelper meg å holde fokus på kosthold, så ned tror jeg det går, uansett ketose eller ikke.

__________________



balloon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng Fedon - går på Easylife kurs. Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 15:32   #21
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tror ikke jeg orker mer....

Opprinnelig lagt inn av balloon, her.

Dette tenker jeg også på:

I ketolysekur-boka står det under "Advarsler" at
"kuren er laget for voksne personer med helseskadelig overvekt. Dvs. minst 15 kilo overvekt." Jeg faller utenfor den kategorien.

Og "De som følger ketolysekuren uten å delta på kurs, anbefales kontroll hos fastlegen med følgende blodprøver: osv.. Jeg har ikke gjort det.

Dessuten er det alle mineral- og vitamintilskuddene som jeg ikke har tatt meg råd til å kjøpe. Er usikker på hva kroppen kanskje mangler, og hvordan alt sammen virker inn på de medisinene jeg tar for psyken.

Husk at ketolyse er en helt ordinær kommersiell LCHF-kur. Det er ingenting spesielt med ketolysekuren, utover at den er skrevet i Norge. De forbeholdene du nevner finner du i en hver slankebok, av naturlige (juridiske) årsaker.

Når det gjelder vitaminer og mineraler, er det utrolig viktig at du sørger for å få i deg det du trenger, uansett kostholdsfilosofi. Det aller beste er selvfølgelig å få det i seg gjennom et balansert kosthold. Det nestbeste er kosttilskudd.

Jeg vet ikke hvilke medisiner du tar, og har svært lite kunnskap om medisiner generelt. Jeg anbefaler deg å prate med en lege som både har kunnskap om karbohydratmetabolisme og den medisinen du bruker. Ikke følg noen råd her inne uten å forsikre deg om hvordan det fungerer sammen med medisinen din!

  Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 15:41   #22
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tror ikke jeg orker mer....

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Men det er vel ikke vannprosenten i kroppen du måler? Man blir ikke overvektig av vann...

Nei, men vannet syns jo definitivt på vekta. Og på cm målingene. Og det kan ta godt ver en uke før det begynner å gå nedover igjen. Og med enda mer ulovlig mat (poteter, pizza o.l) slår det seg helt vrangt. kan bare snakke mest for egen del, men jeg må være veldig konsekvent for å få resultater.

Opprinnelig lagt inn av balloon, her.

Dette tenker jeg også på:

I ketolysekur-boka står det under "Advarsler" at
"kuren er laget for voksne personer med helseskadelig overvekt. Dvs. minst 15 kilo overvekt." Jeg faller utenfor den kategorien.

Og "De som følger ketolysekuren uten å delta på kurs, anbefales kontroll hos fastlegen med følgende blodprøver: osv.. Jeg har ikke gjort det.

Dessuten er det alle mineral- og vitamintilskuddene som jeg ikke har tatt meg råd til å kjøpe. Er usikker på hva kroppen kanskje mangler, og hvordan alt sammen virker inn på de medisinene jeg tar for psyken.

Jeg har ikke tatt noen blodprøver, heller ikke tar jeg kosttilskuddene (med unntak av magnesium) fordi jeg blir skikkelig sårlig av de.
Forøvrig mener jeg at om man har mindre enn 10kg å ta av så er ketolyse en ganske drastisk vei å gå.

Jeg har merket veldig stor forskjell på psyken når jeg er på lavkarbo i forhold til når jeg ikke er det. Mer stabilt humør, og takler stress og utfordringer på en mye bedre måte. Og mindre svingninger i psyken forbedrer også den fysiske kvaliteten.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 15:52   #23
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tror ikke jeg orker mer....

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nei, men vannet syns jo definitivt på vekta. Og på cm målingene. Og det kan ta godt ver en uke før det begynner å gå nedover igjen. Og med enda mer ulovlig mat (poteter, pizza o.l) slår det seg helt vrangt. kan bare snakke mest for egen del, men jeg må være veldig konsekvent for å få resultater.

Du vet jeg liker deg, Carisma. Og noe av det jeg liker aller best er at du ikke gir deg i en diskusjon for alt i verden

Det er en grense for hvor mye vann du kan få i kroppen. Du blir ikke 30 kilo overvektig av vann, for å si det sånn. Og det vannet du eventuelt måtte få i deg forsvinner raskt når du går tilbake til lavkarbo. Men det er klart at hvis dette vannet inneholder poteter og pizza så kan jeg være enig i at det blir litt vrangt. Men disse få lakrisremsene vi snakket om (som skulle ødelegge i en hel uke) har vel lite med pizza og poteter å gjøre?

  Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 16:03   #24
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tror ikke jeg orker mer....

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Du vet jeg liker deg, Carisma. Og noe av det jeg liker aller best er at du ikke gir deg i en diskusjon for alt i verden

Det er en grense for hvor mye vann du kan få i kroppen. Du blir ikke 30 kilo overvektig av vann, for å si det sånn. Og det vannet du eventuelt måtte få i deg forsvinner raskt når du går tilbake til lavkarbo. Men det er klart at hvis dette vannet inneholder poteter og pizza så kan jeg være enig i at det blir litt vrangt. Men disse få lakrisremsene vi snakket om (som skulle ødelegge i en hel uke) har vel lite med pizza og poteter å gjøre?


Poenget jeg vil fram til er at selv om noen kan skeie ut litt enten med lovlige eller ulovlige matvarer, så er det andre som ikke kan det. Brukte da meg som eksempel. For noen så tror jeg ikke kroppen skjønner at noen lakrissnører er en liten ting, den går helt i "resetmodus"...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 16:15   #25
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tror ikke jeg orker mer....

Enig! Gir meg der og innrømmer at lakrissnører er skikkelig skumle saker. Liver overflow og kidney blue screen er ikke noe å spøke med


Sist redigert av Chunky : 06-03-09 kl 16:25.
  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nå tror jeg faktisk ikke jeg orker mer! elian Kostholdsfilosofier 17 17-02-09 18:06
Jenta mi nekter å legge seg, jeg orker snart ikke mer!!! Iset Generell diskusjon 71 06-12-05 12:14
Fase 1 - orker ikke mat cococococat Fase I 26 27-10-04 18:34
Orker ikke mer. Marit Generell diskusjon 14 16-05-04 23:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no