Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-05-10, 14:05   #1
Alouis
Juniormedlem
 
Alouis sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 33
Alouis er på en erverdig vei

Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Hei alle sammen. Nå har jeg sniklest her i lengre tid, men på fredag bestilte jeg full pakke til ketolysekuren - og begynner i DAG.

Jeg har fra nyttår gått på en lavkarbovariant - og tatt av 16 kilo - dvs jeg er halvveis til målet mitt. Håper å ta de siste 16 innen sommeren, men vet at det kan holde hardt. Men det er jo lov å håpe.

Så startvekta mi i dag er +16 kilo


Noen andre som vil starte sammen med meg nå i mai?

Alouis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 14:54   #2
lykkepillen©
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 55
lykkepillen© er på en erverdig vei

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Jeg har i utgangspunktet ikke tenkt å gå fullstendig på ketolyse sånn i første omgang. Men kanskje litt etterhvert. Har gått for lavkarbo nå i 1 uke, og tatt av i overkant av 2 kg.
Kommer nok til å fortsette på lavkarbo en stund til, og så ser jeg om jeg får kvinnet meg opp til en tur i ketose. Så.. hvis jeg får være med her, så er jeg med som lavkarbo-medlem..

__________________


lykkepillen© er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 15:26   #3
Alouis
Juniormedlem
 
Alouis sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 33
Alouis er på en erverdig vei

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Heisann. Det har fungert veldig fint med lavkarbo for meg - gikk bra de første to mnd - så var det to mnd med litt utskeielse - noe som resulterte i bom stopp - så jeg føler at for meg må det litt sterkere lut til nå. Noen som vet om det vi driver med klusser med den "normale" forbrenningen? Sånn at når vi går av ketolyse så suger kroppen til seg fett igjen?

Alouis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 18:49   #4
lykkepillen©
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 55
lykkepillen© er på en erverdig vei

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Jeg VET ikke, men jeg har forstått det slik at man må gradvis vennes til karbo igjen, om man ikke skal legge på seg igjen.
Selv håper og tror jeg at når jeg har nådd målvekta, så kan jeg spise det jeg vil, men prøver å begrense brød, pasta, ris og poteter, da jeg har skjønt det slik at dette er de "store synderne"
Men at jeg heller fokuserer litt mer på å IKKE spise så mye fett da.. Ser for meg et kosthold beståendes av mye frukt og slik jeg da.. Da jeg savner frukt veldig nå...
Noen som vet om jeg kommer til å gå på en smell hvis jeg gjør det slik?

__________________


lykkepillen© er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 19:12   #5
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Opprinnelig lagt inn av lykkepillen©, her.

Jeg VET ikke, men jeg har forstått det slik at man må gradvis vennes til karbo igjen, om man ikke skal legge på seg igjen.
Selv håper og tror jeg at når jeg har nådd målvekta, så kan jeg spise det jeg vil, men prøver å begrense brød, pasta, ris og poteter, da jeg har skjønt det slik at dette er de "store synderne"
Men at jeg heller fokuserer litt mer på å IKKE spise så mye fett da.. Ser for meg et kosthold beståendes av mye frukt og slik jeg da.. Da jeg savner frukt veldig nå...
Noen som vet om jeg kommer til å gå på en smell hvis jeg gjør det slik?

Hei,
Går du tilbake til dine gamle kostholdsvaner så vil du garantert gå opp i vekt. Frukt innholder mye fruktsukker og fint lite annet enn at det gir man en kjapp blodsukkerstigning, alt du trenger får du igjennom å spise grønnsaker.
Endel her inne spiser fortsatt ketogent etter oppnådd idealvekt, mange på vedlikehold ligger på rundt 40-60 kh pr dag og de aller, aller fleste ligger innenfor 72 kh ref Lutz (boka: Bedre uten brød). Den allmenne oppfatning her på forumet er at man ikke behøver å tenke nevneverdig på å redusere fettet før man passerer 72 kh, jfr. Lutz.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 20:24   #6
lykkepillen©
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 55
lykkepillen© er på en erverdig vei

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Går du tilbake til dine gamle kostholdsvaner så vil du garantert gå opp i vekt. Frukt innholder mye fruktsukker og fint lite annet enn at det gir man en kjapp blodsukkerstigning, alt du trenger får du igjennom å spise grønnsaker.
Endel her inne spiser fortsatt ketogent etter oppnådd idealvekt, mange på vedlikehold ligger på rundt 40-60 kh pr dag og de aller, aller fleste ligger innenfor 72 kh ref Lutz (boka: Bedre uten brød). Den allmenne oppfatning her på forumet er at man ikke behøver å tenke nevneverdig på å redusere fettet før man passerer 72 kh, jfr. Lutz.

Men jeg går jo ikke tilbake til gamle vaner når jeg reduserer så mye på brød, poteter, ris og pasta..
Forrsten; den boka bedre uten brød.. Hvor får jeg kjøpt den? (link til nettsider helst)

__________________


lykkepillen© er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 20:56   #7
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Hei,
Boka ser ut til å være utsolgt, sjekket en del online bokhandlere men på Haugenbok.no sier at boka kommer i ny utgave 1. august under tittelen: Bedre uten brød hvorfor lavkarbo leger
http://www.haugenbok.no/visverk.cfm?au=1&cid=205113

…ellers så er det mulig å låne boka på biblioteket.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 21:16   #8
Bolletryne
Juniormedlem
 
Bolletryne sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Nordaførr
Alder: 52
Innlegg: 18
Bolletryne er ny på veien

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Hei!
Tror jeg hiver meg med her, jeg.
Gikk på ketolyse fra 11. mai til 5. november i fjor og tok av 20 kilo. Har siden holdt vekta med rundt 50-70 g/kh per dag. Cirka 15 kilo igjen til målet er nådd.
Tenkte å starte på nytt med ketolyse fra helgen, da blir det cirka et år siden sist. Skal bort på kurs denne uka, så jeg venter med å starte til jeg er kommet meg hjem til eget kjøkken igjen.

__________________



Start Ketolyse 11.05.09 Lindberg-inspirert lavkarbo fra 06.11.09.
Bolletryne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 21:23   #9
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Jeg har akkurat bestilt Bedre uten brød på engelsk på amazon.co.uk. På engelsk heter den Life Without Bread. Så hvis du ikke har noe i mot å lese på engelsk kan du bestille den der. Den ligger også på Google Books.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 01:03   #10
Venus Willendorf
Medlem
 
Venus Willendorf sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 87
Venus Willendorf er ny på veien

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Hei, jeg har nettopp begynt med ketolysekuren. Håper virkelig dette kan være noe for meg.

__________________

Venus Willendorf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 08:17   #11
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Gratulerer med meget bra fremang hittil, Alouis!

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 10:22   #12
Gwen
Medlem
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 397
Gwen er på en erverdig vei

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Åja, jeg vil også være med her!!

Veier i dag 97,7. Min 2 uke på lavkarbo, prøver å finne ut hvilken filosofi - i går var jeg på Skaldeman - i dag tenker jeg Ketolysekuren...
Skaldeman har nok litt for lite grønnsaker for meg.
Mistet forresten 2,3kg første uka, men det er vel bare vann...
Er i Ketose ihvertfall

Mitt mål er 5 kg i mnd. Altså 10 kg ned til 1.juli.

Heia oss!!

Gwen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/Ketolyse - usikker Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 10:36   #13
Alouis
Juniormedlem
 
Alouis sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 33
Alouis er på en erverdig vei

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Noen som vet hvor langt tid det tar før jeg får ketolyse-kurpakken min? Bestilte på fredags morgen. Er litt ivrig kjenner jeg

Jeg møtte på første utfordring allerede i går kveld. Tenke seg til å begynne på kur samme dag som jeg skulle på klubb. Der ble det servert både pizza og sjokolade. Men jeg kan med stolthet si at jeg klarte å styre unna alt sammen. Er faktisk veldig stolt av det. Vet av erfaring hvor lett det er å tenke at skitt au - begynner i morgen i stede. I morgen er jo en utrolig bra dag til å begynne på det meste.

Alouis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 10:56   #14
hanne42
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
Innlegg: 211
hanne42 er ny på veien

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Jeg slenger meg pa jeg. Jeg gikk ned 14 kilo i fjor pa Spis deg slank og egenkomponert lavkarbo, men de siste manedene har jeg gatt tilbake til gamle vaner. Resultat er opp seks kilo.

Jeg begynte pa sondag og har gatt ned to kilo vann pa to dager. Tenkte a bli kvitt de neste fire innen juni eller i hvert fall sommerferien.

Dette spiser jeg vanligvis:
Frokost: eggerore av to store egg + en dasj flote, stekes i smor. Eventuelt bacon til
Lunsj: rent kjott eller fisk, gronnsaker og eller salat, med noe fett til (olje eller hvitlokssmor)
Middag: som lunsj

Trenger vanligvis ikke mellommal, blir mett av alt fettet og proteinene.

Jeg drikker to liter vann om dagen og holder meg unna alt kunstig sukker, kaffe og te. De forste par ukene skal jeg ogsa prove a holde meg unna notter, men det er nodmat hvis jeg ikke har tilgang pa annen mat.
Jeg tar multivitamintilskudd og Omega 3.

Jeg loper tre ganger i uka og i tillegg ror jeg pa romaskin for a fa litt dagligmosjon. Jeg trener ogsa litt styrke et par-tre ganger i uka.

hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 12:06   #15
Alouis
Juniormedlem
 
Alouis sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 33
Alouis er på en erverdig vei

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Hm. Jeg har fått et noe merkelig fenomen - føles som om jeg har kald luft i lungene - det føles kjølig i halsen når jeg puster på en måte. Knotete forklart. Men er det noen som forstår hva jeg mener?

Alouis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 12:19   #16
Marianne2
Juniormedlem
 
Marianne2 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 40
Marianne2 er på en erverdig vei

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Jeg vil være med! Begynte for 7 dager siden og har gått ned nesten 3 kg. 13 kg igjen til første mål er nådd

Marianne2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 12:23   #17
Marianne2
Juniormedlem
 
Marianne2 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 40
Marianne2 er på en erverdig vei

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Prøver å få mannen med også, for han har nok enda mer han skulle blitt kvitt.. Tror denne kuren er tingen for han som må ned 40 kg, stakkar. Han blir dessuten gretten av å være sulten, som sin fru derfor tror keg det er best for oss med ketolysekuren. Gleder meg til sommeren, da skal jeg tørre å sole meg igjen!

Marianne2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 12:47   #18
Super Lotta
Nytt Medlem
 
Super Lotta sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Vestfold
Innlegg: 5
Super Lotta er på en erverdig vei

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Hei, jeg vil også være med

Har netopp startet og er supermotivert. Ser det er så mange av dere med bra resultater og det er veldig inspirerende.
Gleder meg til å følge med på veien.

Super Lotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 14:10   #19
MissTail
Juniormedlem
 
MissTail sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 40
MissTail er på en erverdig vei

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

I'm in!
På lavkarbo i snart to uker, veldig spent på om nedgangen fortsetter etter 2 kg den første uka. Er så glad for at jeg kan spise meg mett og ta et glass vin! :-)

Ned 10 til er målet!

MissTail er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vinøs Lutz Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 14:27   #20
Alouis
Juniormedlem
 
Alouis sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 33
Alouis er på en erverdig vei

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Da var dagens treningsøkt unnagjort - ikke lange økta 30-40 minutter på elipsemaskin. Men for meg er det stoooooor forandring. Er tredje dagen på rad nå at jeg klarer å få lagt inn en liten økt ila dagen. Stolt ja. Og maten går det faktisk greit med også.

Kjekt at så mange vil slenge seg på - har lest gjennom mange av de andre veietrådene og kjenner jeg blir motivert av samholdet som florerer. Og motivasjon er vel noe vi alle trenger.

Alouis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 14:30   #21
Alouis
Juniormedlem
 
Alouis sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 33
Alouis er på en erverdig vei

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Opprinnelig lagt inn av Marianne2, her.

Jeg vil være med! Begynte for 7 dager siden og har gått ned nesten 3 kg. 13 kg igjen til første mål er nådd

Wow - tre kilo på en uke - det tror jeg at jeg skal ta sikte på også

Opprinnelig lagt inn av Marianne2, her.

Prøver å få mannen med også, for han har nok enda mer han skulle blitt kvitt.. Tror denne kuren er tingen for han som må ned 40 kg, stakkar. Han blir dessuten gretten av å være sulten, som sin fru derfor tror keg det er best for oss med ketolysekuren. Gleder meg til sommeren, da skal jeg tørre å sole meg igjen!

Jeg har også en mann som blir grinete uten mat - men han trenger ikke gå ned i vekt - så han slafser i seg alt han vil.

Opprinnelig lagt inn av MissTail, her.

I'm in!
På lavkarbo i snart to uker, veldig spent på om nedgangen fortsetter etter 2 kg den første uka. Er så glad for at jeg kan spise meg mett og ta et glass vin! :-)

Ned 10 til er målet!

Ja jeg syns det er utrolig deilig å ikke være sulten hele tiden. Har gått på rikelig med kurer før hvor sult har vært fremtredende.

Alouis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 14:49   #22
Gwen
Medlem
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 397
Gwen er på en erverdig vei

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Hvilken lavkarbovariant gikk du på før Laouis?

Gwen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/Ketolyse - usikker Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 14:53   #23
Alouis
Juniormedlem
 
Alouis sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 33
Alouis er på en erverdig vei

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Vet ikke hva en kan kalle den jeg. Jeg kuttet ut poteter, ris, pasta og godteri - stort sett hver dag. Men spiste for eksempel tomatsuppe og frukt og sånt. Var nok aldri i ketose - til det var inntaket nok for høyt - tror jeg.

Alouis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 15:16   #24
Veteropaten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 14
Veteropaten er på en erverdig vei

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Jeg er med!

runde 2 med lavkarbo for min del, holdt i 4 mnd sist, så kom sommeren med sprekk og is ig frukt og og og og ...
På'n igjen med nytt mot og gode intensjoner!
60 kg er målet, men viktigere er cm rundt magen. Mener å ha hørt at damer skal ha midjemål under 80 cm som en hovedregel. Noen som har vært borti dette? Isåfall, hvor skal man måle, ved navelen eller på det smaleste?

__________________



Veteropaten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver og feiler - vet ikke helt hvor jeg havner Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 15:54   #25
Gwen
Medlem
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 397
Gwen er på en erverdig vei

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Opprinnelig lagt inn av Veteropaten, her.

Mener å ha hørt at damer skal ha midjemål under 80 cm som en hovedregel. Noen som har vært borti dette?

Har ikke vært borti det på veeeeldig lenge

Fra spøk til alvor, her er hva lommelegen skriver;

Midjemål:
Man kan også vurdere fedme etter midjemålet, eller hvor mye fett som ligger rundt midten. Midjemålet kan måles med vanlig målebånd og skal måles midt mellom nederste ribben og øverste delen av hoftekammen (som oftest i navlehøyde).

Menn med midjemål over 94 cm, og kvinner med midjemål over 80 cm har økt risiko for en rekke sykdommer pga overvekt. Et livmål hos menn over 102 cm regnes som fedme. Det samme gjelder hos kvinner hvis midjemålet er over 88 cm.

Gwen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/Ketolyse - usikker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Klar for start fredag fagremøy79 Mer enn 30 kg overvekt 9 15-01-09 12:50
Klar som ett egg! Glade-Gry Spørsmål og svar 8 01-06-07 20:18
klar for start ninne Ketolysekuren 4 19-03-07 19:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no