Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-05-10, 22:23   #51
Blåbæret
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Æ vil også være med!

Starta å spise lite karbo for 2,5 uker siden. Har veiedag mandager (for da må jeg passe meg litt i helga...), og har gått ned 2 kg. Alt den første uka. Nå gleder/gruer jeg meg bare til mandagen som kommer for å se hva resultatet blir!

Har diabetes type 1 og merker UTROLIG stor forskjell på blodsukkeret mitt i disse to ukene. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har begitt meg ut på dette tidligere, ingen karbohydrater = ingen svingninger i blodsukkeret. Bare fettet som driver meg langsomt. Så uansett hva vekta sier i tiden framover er jeg fantastisk fornøyd!
Men klart, skal i bryllup om en måned, og kjoleinnkjøpet skal ikke skje før rett før! Måtte fettet fordrive i en forferdelig fart fram til det!

  Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 07:39   #52
hanne42
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
Innlegg: 211
hanne42 er ny på veien

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

og i natt kom leggkrampene...! Nesten morsomt a se hvordan kroppen reagerer helt likt pa ketose som i fjor.

Hanne
(som legger til magnesium pa handlelista)

hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 10:31   #53
Venus Willendorf
Medlem
 
Venus Willendorf sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 87
Venus Willendorf er ny på veien

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Opprinnelig lagt inn av Alouis, her.

Hm. Jeg har fått et noe merkelig fenomen - føles som om jeg har kald luft i lungene - det føles kjølig i halsen når jeg puster på en måte. Knotete forklart. Men er det noen som forstår hva jeg mener?

Kanskje ketoner er ganske flyktige?

__________________

Venus Willendorf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 10:40   #54
Super Lotta
Nytt Medlem
 
Super Lotta sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Vestfold
Innlegg: 5
Super Lotta er på en erverdig vei

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

I morges når jeg skulle ta på nyvasket olabukse, så var den ikke så trang lenger, og det er super deilig å merke forskjell på kroppen. Godt å føle at det går rette veien.

Stå på alle sammen

Super Lotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 13:02   #55
GuriMalla
Nytt Medlem
 
GuriMalla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Stavanger
Alder: 46
Innlegg: 4
GuriMalla er på en erverdig vei

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Når det gjelder veie-dag så kan dere jo gjøre som Aprilstarterne å lage en egen veie-tråd, da kan dere holde dere oppdatert uansett hvilken veie-dag dere har.

Er det noen som vil lage en tråd til maistartene? (Vet ikke helt hvordan man gjør det.... ) Hadde vært kjekt med en veietråd, siden det er mange forskjellige ønsker om veiedag her.

__________________

GuriMalla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 13:08   #56
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Jeg vil også være sammen med dere. Dette er min tredje dag med ketolyse, og nå forsvinner vannet, merker jeg. Dette er den O'store Tissedagen.

Jeg blir gjerne med på veiedag om fredagene.

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 14:12   #57
Mummimamma
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Skien
Alder: 47
Innlegg: 8
Mummimamma er på en erverdig vei

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Hei alle sammen!

Jeg er også med! Jeg er ny her på forumet og bare 4 dg inn i ketolysekuren. Sjekket med stix'n igår kveld og jeg er iallefall i ketose

Er det noen som har noen tips til pastiller man kan spise på ketolysekur?? Jeg er "avhengig" av slike pastiller (Lãkerol, Dent osv) og savner det allerede. Det er jo for mye karber i disse vanlige, finnes det lavkarbo-pastiller??? Eventuelt tyggis....
Har jo fårr litt dårlig ånde/vond smak i munnen etter jeg begynte..... men men, det skal gå over har jeg lest.....

Mummimamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 15:00   #58
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Hei,
Da har jeg laget en veie tråd for mai starterne den finner dere her:

Mai starternes veietråd!

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 19:55   #59
Venus Willendorf
Medlem
 
Venus Willendorf sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 87
Venus Willendorf er ny på veien

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Jeg har også merkelig smak i munnen. Har undret på om det er maten eller ketonene som gjør det. De skal forresten lukte litt som aceton har jeg hørt, men det har jeg ikke merket noe til selv...

__________________

Venus Willendorf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 22:38   #60
Marianne2
Juniormedlem
 
Marianne2 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 40
Marianne2 er på en erverdig vei

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Marianne2
Nytt Medlem
*
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 6

Sv: Mai starternes veietråd!
Jeg hadde startvekt 85,3 kg
i dag er 3 dagen i 2 uken for meg, og nå veier jeg 80,1!
Kan det gå for fort? Nesten for godt til å være sant dette her..
Jeg spiser godt, har nesten ikke vert sulten utenom litt om kvelden.

På min side har jeg skrevet en slags logg for hva jeg har spist, hvis noen gidder å se på den/ komentere den så hadde jeg blitt glad! Den er litt lang, så jeg ville ikke legge den ut her.

Jeg er jo hoppende glad for å ha gått fort ned, men jeg skal jo alltid bekymre meg for noe.. Nå er jeg redd for at det har gått for fort, vil jo bli friskere og sunnere av dette her.

Marianne2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 22:41   #61
Marianne2
Juniormedlem
 
Marianne2 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 40
Marianne2 er på en erverdig vei

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Hva som skjedde her vet jeg ikke.. Trenger vel ikke å si at jeg er en jomfru på ferdes i slike forum

Marianne2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 07:53   #62
hanne42
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
Innlegg: 211
hanne42 er ny på veien

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Opprinnelig lagt inn av Marianne2, her.

Jeg hadde startvekt 85,3 kg
i dag er 3 dagen i 2 uken for meg, og nå veier jeg 80,1!
Kan det gå for fort? Nesten for godt til å være sant dette her..
Jeg spiser godt, har nesten ikke vert sulten utenom litt om kvelden.

Hei Marianne
det meste av det du har gatt ned er vann. Jeg gikk ned 4 kilo forste uka pa min forste runde med lavkarbo, og na etter fem dager pa annen runde har jeg gatt ned 3,2. Og jeg har ikke spesielt mye vann i kroppen til vanlig. Jeg ser en del jenter sliter med det, har tykke legger og hovne fotter og hender. Hvis du har det slik, kan du ga ned mye den forste uka siden kostholdet er vanndrivende.

Lavkarbo virker ulikt pa ulike folk. Noen av oss gar ned jevnt og trutt pa dette kostholdet, mens andre sliter med a ga ned uansett hvilken kostholdsfilosofi de bruker. Kanskje du er like heldig som meg, og har funnet noe som virker!

Lykke til videre.

Hanne

hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 21:21   #63
Marianne2
Juniormedlem
 
Marianne2 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 40
Marianne2 er på en erverdig vei

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

[quote=hanne42;873570]Hei Marianne
det meste av det du har gatt ned er vann. Jeg gikk ned 4 kilo forste uka pa min forste runde med lavkarbo, og na etter fem dager pa annen runde har jeg gatt ned 3,2. Og jeg har ikke spesielt mye vann i kroppen til vanlig. Jeg ser en del jenter sliter med det, har tykke legger og hovne fotter og hender. Hvis du har det slik, kan du ga ned mye den forste uka siden kostholdet er vanndrivende.

Lavkarbo virker ulikt pa ulike folk. Noen av oss gar ned jevnt og trutt pa dette kostholdet, mens andre sliter med a ga ned uansett hvilken kostholdsfilosofi de bruker. Kanskje du er like heldig som meg, og har funnet noe som virker!



Hei Hanne!
Takk for svar
Det kan godt hende det var vann, da. Jeg har litt tykke bein og hender.
Godt å vite til senere så jeg ikke blir så skuffa når farten sakker av!

Hilsen Marianne

Marianne2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 23:50   #64
Venus Willendorf
Medlem
 
Venus Willendorf sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 87
Venus Willendorf er ny på veien

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Jeg må nok si meg permittert fra hele ketolysegreia til etter 17. mai. Var hos foredra i helga, med bursdag og konfirmasjon. Gikk fint med buffet på konfirmasjonen = eggerøre, kokt egg, spekemat osv. Men hvorfor skal alle på død og liv tvinge i en stakkar kaker av både ene og andre slaget? Samme på bursdagen senere i helga og.

Og NEI, jeg sier aldri i livet til slike halvfjerne slektninger at jeg slanker meg eller er på diett eller noe lignende. Og nå skal vi på impulstur til svigermor fra kristi himmelfart til 17. mai, så det blir null sjanse til å holde meg unna karbene uten å måtte forklare svigermor om ketolyse og hva og hvorfor og det er slikt jeg rett og slett ikke kan få meg til å gjøre.

Så jeg tror det er like greit å holde meg ute av ketose siden det bare er noen få dager til vi drar igjen. Rekker vel knapt å komme i ketose igjen uansett, om jeg skulle prøve. Det er sååå surt, og jeg er så frustrert, for jeg var så godt igang med noe som endelig skulle fungere.

__________________

Venus Willendorf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 02:12   #65
irenee
Juniormedlem
 
irenee sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Mo I Rana
Alder: 39
Innlegg: 22
irenee er på en erverdig vei

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Har svært lyst til å komme i gang med dette, men finner alltid unnskyldninger til meg selv for å ikke gjøre det. Har gått opp omtrent 12 kilo det siste året, og når de kiloene kommer i tillegg til alle de andre kiloene så blir det tungt. Blir litt sur i grunn, men alt står og henger på meg selv. Gikk ned 25 kilo for fem år siden, klarte å holde det i to år, ble samboer og har lagt på meg alt + 10 kilo.
Kommer i ketose i løpet av en dag. Og har egentlig ikke noen unnskyldning. Burde ha motviasjon siden vi skal til Hellas om en mnd knapt. Kanskje jeg skulle gjøre et tappert forsøk på nytt?

__________________
BMI 46.. mamma til verdens beste Tobias!

Lavkarbo/ketolyse!
irenee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 06:29   #66
hanne42
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
Innlegg: 211
hanne42 er ny på veien

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Hei Venus

det er en god del her inne som er eller har vært i samme situasjon som du. Å forholde seg til venner og familie når man går på lavkarbo kan være vanskelig fordi det er så mange følelser knyttet til mat. Å si nei til mat som blir servert kan oppfattes som en avvisning av de som serverer den. Så vi setter andres velvære foran vår egen helse.

Hvis du synes at du er kommet godt i gang og at du føler at dette er en livsstil som du kan fortsette med, så synes jeg at du skal tenke deg om en gang til. Ikke at jeg har noe med det, men du skriver inn i et forum om situasjonen din, og da vil folk kommentere Det vil alltid komme anledninger som de du beskriver. Familiemiddager, overnattinger, ferier, konfirmasjoner, bryllup... Så din argumentasjon om å utsette vil alltid tape.

Hvis du ikke kan ta kampen med å forklare at du har sluttet å spise karbohydratrik mat, er det noen andre forklaringer som folk vanligvis aksepterer. En av dem er at du har fått påvist noe høyt blodsukker og at du kan utvikle diabetes. Så du har fått beskjed om å ikke spise sukker, kaker, vafler, syltetøy, og faktisk heller ikke pasta og poteter fordi de øker blodsukkeret ditt. Det er ganske få som ikke aksepterer en slik forklaring.

Jeg ønsker deg lykke til og håper at du vil lese noen av historiene til andre her inne. Mange har vært i din situasjon.

Hanne

__________________



Sist redigert av hanne42 : 10-05-10 kl 08:46.
hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 09:41   #67
Marianne2
Juniormedlem
 
Marianne2 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 40
Marianne2 er på en erverdig vei

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Opprinnelig lagt inn av irenee, her.

Har svært lyst til å komme i gang med dette, men finner alltid unnskyldninger til meg selv for å ikke gjøre det. Har gått opp omtrent 12 kilo det siste året, og når de kiloene kommer i tillegg til alle de andre kiloene så blir det tungt. Blir litt sur i grunn, men alt står og henger på meg selv. Gikk ned 25 kilo for fem år siden, klarte å holde det i to år, ble samboer og har lagt på meg alt + 10 kilo.
Kommer i ketose i løpet av en dag. Og har egentlig ikke noen unnskyldning. Burde ha motviasjon siden vi skal til Hellas om en mnd knapt. Kanskje jeg skulle gjøre et tappert forsøk på nytt?

Hei Irenee!
Så fint at du har tenkt å prøve på nytt! Og ferietur om en måned er jo en god anledning til å lage seg et første mål jeg er litt som du med at jeg har gått lenge og kjent på om jeg skulle begynne, og gått opp mens jeg har tenkt på det.. Mannen min også har lagt på seg 30 kg (!) siden vi flyttet sammen. Vi koser oss vel litt mer enn vi burde.. nå er vi begge på ketolysekuren og vi spiser fremdeles god mat, men går ned samtidig! Håper du klarer å motivere deg selv til å begynne, for når du først har begynnt merker du at denne kuren ikke er så forferdelig som andre slankekurer! lykke til!

Marianne2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 13:40   #68
Venus Willendorf
Medlem
 
Venus Willendorf sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 87
Venus Willendorf er ny på veien

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Tusen takk, Hanne.

Jo jeg ser at jeg blir nødt til å stå på min egen side i det dilemmaet før eller senere, ellers er det knapt noen vits. Men jeg hadde håpet på å kunne vente til jeg hadde resultater å vise til, eller til det faktisk syntes. Komme til svigermor og så kommenterer hun feks at jeg har gått ned i vekt (hun er av typen som gjør det) og så kan jeg fortelle at jeg har kuttet på karbene elns, istedefor nå som at er helt nytt og jeg knapt vet frem og tilbake på hva jeg kan spise selv engang ("er du i tvil - spis egg").

Å snakke om mat og om vekten min er veldig vanskelig for meg (som for mange andre). Eller i det hele tatt å snakke om meg selv og hvordan jeg har det eller hva jeg gjør for tiden. I den grad at jeg alltid vurderer seriøst å holde meg hjemme om det er fare for å bli spurt om slikt. Så jeg ser ikke bare med glede på den dagen hvor det begynner å synes at jeg går ned i vekt. Men inni hodet mitt så går akkurat den situasjonen alltid bra likevel

__________________

Venus Willendorf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 13:49   #69
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Opprinnelig lagt inn av Venus Willendorf, her.

Tusen takk, Hanne.

Jo jeg ser at jeg blir nødt til å stå på min egen side i det dilemmaet før eller senere, ellers er det knapt noen vits. Men jeg hadde håpet på å kunne vente til jeg hadde resultater å vise til, eller til det faktisk syntes. Komme til svigermor og så kommenterer hun feks at jeg har gått ned i vekt (hun er av typen som gjør det) og så kan jeg fortelle at jeg har kuttet på karbene elns, istedefor nå som at er helt nytt og jeg knapt vet frem og tilbake på hva jeg kan spise selv engang ("er du i tvil - spis egg").

Å snakke om mat og om vekten min er veldig vanskelig for meg (som for mange andre). Eller i det hele tatt å snakke om meg selv og hvordan jeg har det eller hva jeg gjør for tiden. I den grad at jeg alltid vurderer seriøst å holde meg hjemme om det er fare for å bli spurt om slikt. Så jeg ser ikke bare med glede på den dagen hvor det begynner å synes at jeg går ned i vekt. Men inni hodet mitt så går akkurat den situasjonen alltid bra likevel

Du - akkurat sånn har jeg det også! Men jeg innser nå at jeg bare har gjort meg selv en bjørnetjeneste ved å være så lukket. Det at jeg spiser ulovlig mat sammen med andre har bare ført til at vektnedgangen min har stoppet, og da får jeg jo ingen resultater å vise til. Og sånn går det i en evig runddans. Og jo flere "sprekker" jeg har hatt, jo saktere går vekta ned i neste runde! Du bestemmer selv hvordan du gjør det, men kunne jeg gått tilbake i tid, var det mye jeg ville gjort annerledes!

Men uansett hvilke valg du tar, så ønsker jeg deg selvfølgelig masse lykke til på veien!

__________________



Sist redigert av blåbær : 10-05-10 kl 14:00. Årsak: Skrivefeil
blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 13:57   #70
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Venus: Det er bare noen få dager igjen til 17. mai. Ta pause og kos deg så starter du på nytt igjen etterpå.

Jeg har også endel kilo som skal av, og de er fryktelig tydelige (ser ut som om de aller fleste kiloene har lagt seg fremme på magen) og jeg forstår godt uviljen din mot å si ifra at du er på diett eller slanker deg før det blir synlige resultater av det.

Jeg får stadig kommentarer på vekt selv, og får OFTE kommentarer om "graviditeten"... Jeg griner like mye hver gang.
Nei... nå sporer jeg av.



Delta i tråden sånn at du ikke faller helt ut, og så starter du aktivt igjen etter 17. mai.

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 12:12   #71
irenee
Juniormedlem
 
irenee sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Mo I Rana
Alder: 39
Innlegg: 22
irenee er på en erverdig vei

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Å få kommentar hvor folk spør om jeg er gravid har jeg bare fått 1 eneste gang, og så sårende og fælt som det var er nesten ubeskrivelig. Har man rund mage så er det jo lov å være gravid, men fett er ikke lov.

Vi skal stå sammen alle sammen nå, satse friskt og fokusere på det vi kan spise istedet for det vi ikke kan! Jeg begynte i går, men kom ikke i ketose.. sikkert fordi jeg de siste mnd har begynt dagen med ketosemat og skeia over på vanlig norsk kost i løpet av dagen. Håper på ketose i kveld! Jeg vet at jeg kommer fort inn i det, bare jeg er sterk nok og fokuserer riktig!

Takk for kommentaren Marianne2! Hadde bare mannen min vært med på det så.. han er en 75kilos kar som eter alt uansett, og legger ikke på seg. Klart det da er fortvilende når man skal prøve å gå ned i vekt, og han sitter vedsiden av meg og gomler en pose med smågodt! Men ta fram nøtter eller jordbær å ha på bordet! Kjøpte masse ketosemat i går, og søstra mi!! min evige motivasjon, har gått ned 20 kilo i 2009 med ketose/lavkarbo. Og hun har spist for det meste egg, ost, fisk og kylling. For første gang i mitt liv er jeg tyngre enn henne.. og da 23 kilo mer.. FYY det er surt! Men er veeldig gla på hennes vegne at hun har klart det nå!

Motviasjon motivasjon!! Kom til meg

__________________
BMI 46.. mamma til verdens beste Tobias!

Lavkarbo/ketolyse!
irenee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 12:33   #72
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Opprinnelig lagt inn av irenee, her.

Motviasjon motivasjon!! Kom til meg

Og til meg også...

Er i ketose, men... den vanskeligste delen av dagen er etter lunsj-før middag. Da er jeg nok litt sliten og sigen, og det skal lite til før jeg tyr til "bare en..." av ett eller annet som jeg ikke burde spise.

I dag er det 11. mai. Skulle ønske jeg på mirakuløst vis gikk ned 5 kg før 17. mai. Litt tung dag idag, kjenner jeg. Det eneste som nytter er å komme igang å gjøre noe.

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 12:39   #73
Alouis
Juniormedlem
 
Alouis sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 33
Alouis er på en erverdig vei

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Jeg skule gjerne gått ned to kilo til 17. mai - men når den uka som gjenstår skal tilbringes hos svigers så anser jeg det som et litt velstor utfordring.

Så - den eller de som måtte finne den nevnte motivasjonen - send litt over hit også. Eller jeg trenger vel strengt tatt heller litt ryggrad og motstandsdyktighet til å si nei takk til kaker og boller og sjokolade og og og og ....

Alouis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 16:52   #74
Marianne2
Juniormedlem
 
Marianne2 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 40
Marianne2 er på en erverdig vei

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Opprinnelig lagt inn av irenee, her.


Takk for kommentaren Marianne2! Hadde bare mannen min vært med på det så.. han er en 75kilos kar som eter alt uansett, og legger ikke på seg. Klart det da er fortvilende når man skal prøve å gå ned i vekt, og han sitter vedsiden av meg og gomler en pose med smågodt!

stakkars deg da! Mennene kunne godt gå å gjemme seg for å spise snop!! Ikke særlig hjelpsomt å friste med sånne ting når en nettopp har begynt å slanke seg.. Kan du ikke be han om å prøve å begrense seg når du er der?

Det er fryktelig irriterende med de som kan spise hva de vil uten å legge på seg!! ;-) helt enig der!! Mine søsken har der sånn, de har alltid vært tynne og spist det samme som meg.. Og jeg har aldri vært tynn.. Men det var før! Nå skal det slankes :-)

Marianne2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 22:38   #75
irenee
Juniormedlem
 
irenee sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Mo I Rana
Alder: 39
Innlegg: 22
irenee er på en erverdig vei

Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!

Woohooo folkens! Jeg er i ketose Har kjent både kvalmen, svetten og ånden i dag... he he, men jeg er ganske happi likevel! Til tross for at jeg spiste en banan til frokost.. før jeg spiste all ketomaten! I kick ass

__________________
BMI 46.. mamma til verdens beste Tobias!

Lavkarbo/ketolyse!
irenee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Klar for start fredag fagremøy79 Mer enn 30 kg overvekt 9 15-01-09 12:50
Klar som ett egg! Glade-Gry Spørsmål og svar 8 01-06-07 20:18
klar for start ninne Ketolysekuren 4 19-03-07 19:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no