Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Farlig å bruke Cocosa Ekstra Virgin å steke i?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-11-11, 21:30   #51
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Farlig å bruke Cocosa Ekstra Virgin å steke i?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Marella77, jeg synes ikke du skal henge deg opp så mye i detaljet nå i starten, men heller konsentrere deg om det enkle. Hva du kan og ikke kan spise. Å gå i dybden kan du heller gjøre senere, når du har fått oversikt over det helt basic og føler deg trygg på det. Jeg har forstått det sånn at du føler det er vanskelig og uoversiktlig, og det behøver det overhodet ikke å være.

Du aner ikke hvor lettet jeg ble nå! Jeg syns det var godt å lese deg skrive (høre deg si) dette, for jeg er ganske sliten i hodet av alt dette. Det stresser meg, og jeg mister litt motet. Jeg er slik av natur, enten så driter jeg i ting, ellers så går jeg inn med 100 %, noe som er slitsomt. Setter veldig pris på dine og andres tilbakemeldinger da

ps, hva er FTW?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 21:33   #52
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Farlig å bruke Cocosa Ekstra Virgin å steke i?

Så et annet sted, at du blir litt sliten av å tenke på alt dette med riktig og feil osv... Skjønner deg godt! Kos deg med fettet. Jeg har forsøkt å svare på spørsmål etter beste evne utifra det jeg har fått med meg fordi du er oppriktig interessert i å få til ting (synes det er bra at du spør så mye), men man trenger ikke å være en vandrende databasetabell heller

Ville fokusert mer på å nyte all den deilige maten som finnes lavkarbo. Spiser du friske sunne fargerike grønnsaker og bær, ost, og fett og magert kjøtt som du vil, og evt. tar bryet med å lage noe godt med krem e.l. til dessert, så kan du leve ganske bra og bekymringsfritt.

Siden du er på ketolyse er det selvsagt en del å lære om sukkerfeller i starten. Men man trenger ikke en mastergrad i biokjemi for å lykkes! Spis det du liker, du

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 21:34   #53
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Farlig å bruke Cocosa Ekstra Virgin å steke i?

Ahh, Photo har tenkt det samme som meg, mens jeg var og lagde middag

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 21:38   #54
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Farlig å bruke Cocosa Ekstra Virgin å steke i?

FTW er et "nerde-uttrykk" :P (kjenne seg igjen)

"For the win", altså noe som er supert!

Enig i at å langtidssteke er knall, og sååå lett, og så lite å tenke på. Kjøpe noe høyrygg av okse i dag, imorgen skal jeg terne opp litt purre, sellerirot, bittelitt gulrot + persillerot, og hive en brunet bit i ovnen med dette. Salt, pepper, litt laubærblad. Så enkelt og så godt Maten lager jo seg selv.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 21:39   #55
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Farlig å bruke Cocosa Ekstra Virgin å steke i?

P.s. tror ikke bremykt er en margarin... smør + olje mener jeg.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 21:47   #56
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Farlig å bruke Cocosa Ekstra Virgin å steke i?

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Du aner ikke hvor lettet jeg ble nå! Jeg syns det var godt å lese deg skrive (høre deg si) dette, for jeg er ganske sliten i hodet av alt dette. Det stresser meg, og jeg mister litt motet. Jeg er slik av natur, enten så driter jeg i ting, ellers så går jeg inn med 100 %, noe som er slitsomt. Setter veldig pris på dine og andres tilbakemeldinger da

ps, hva er FTW?

Bra! Trekk pusten dypt, les f.eks lavkarbo på tre minutter (print den for all del ut, og heng den på kjøleskapet e.l.). Slapp av! Nyt den deilige rene maten!
Om du bare gir deg selv noen få minutter mer i hverdagen til å lage mat, så trenger du over hodet ikke å bråsteke all maten. Meierismør er i utgangspunktet ganske problemfritt, men det har ingen hensikt å steke alt på full guffe, altså.
Ta oppvasken/sorter skittentøy/surf på forumet whatever mens maten godgjør seg. Omelett blir EN HELT ANNEN OPPLEVELSE om du steker den under lokk på middels varme med masssssssse smør i 15-30 minuttter!
Og igjen, trekk pusten dypt. Du har det ikke travelt.
FTW= For the win!

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Så et annet sted, at du blir litt sliten av å tenke på alt dette med riktig og feil osv... Skjønner deg godt! Kos deg med fettet. Jeg har forsøkt å svare på spørsmål etter beste evne utifra det jeg har fått med meg fordi du er oppriktig interessert i å få til ting (synes det er bra at du spør så mye), men man trenger ikke å være en vandrende databasetabell heller

Ville fokusert mer på å nyte all den deilige maten som finnes lavkarbo. Spiser du friske sunne fargerike grønnsaker og bær, ost, og fett og magert kjøtt som du vil, og evt. tar bryet med å lage noe godt med krem e.l. til dessert, så kan du leve ganske bra og bekymringsfritt.

Siden du er på ketolyse er det selvsagt en del å lære om sukkerfeller i starten. Men man trenger ikke en mastergrad i biokjemi for å lykkes! Spis det du liker, du

Ja, nemlig! Å gå dypt i materien kan være utrolig interessant, men jeg vil med hele mitt hjerte anbefale deg å få alt det grunnleggende på plass først. Du følger ketolyse -les boka som din "bibel" og følg det til du føler du har ting i fingrene, og alt er under kontroll. SÅ kan du gå i dybden dersom interessen er der.
Men ikke ta alt som en eventuell katastrofe. Jeg f.eks, er i forhold til mange andre superhelsebevisst når det kommer til kosthold. Men jeg røyker som en middels skorstein, og er det noe som er kreftfremkallende, så er det vel det. Men jeg har en liten personlig tro om at alt som er potensielt farlig blir kanskje dobbelt så farlig så fort du blir redd og gjør det til et stressmoment.

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Ahh, Photo har tenkt det samme som meg, mens jeg var og lagde middag

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 21:52   #57
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Farlig å bruke Cocosa Ekstra Virgin å steke i?

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Så et annet sted, at du blir litt sliten av å tenke på alt dette med riktig og feil osv... Skjønner deg godt! Kos deg med fettet. Jeg har forsøkt å svare på spørsmål etter beste evne utifra det jeg har fått med meg fordi du er oppriktig interessert i å få til ting (synes det er bra at du spør så mye), men man trenger ikke å være en vandrende databasetabell heller

Ville fokusert mer på å nyte all den deilige maten som finnes lavkarbo. Spiser du friske sunne fargerike grønnsaker og bær, ost, og fett og magert kjøtt som du vil, og evt. tar bryet med å lage noe godt med krem e.l. til dessert, så kan du leve ganske bra og bekymringsfritt.

Siden du er på ketolyse er det selvsagt en del å lære om sukkerfeller i starten. Men man trenger ikke en mastergrad i biokjemi for å lykkes! Spis det du liker, du

Ja, tusen takk Alynna! Du har virkelig svart meg godt, og setter veldig pris på dette!!! Jeg får prøve å fokusere på godene, fremfor reglene om du skjønner... Ang. sukkerfeller, så har jeg stort sett holdt meg unna sukker. har spist krem med sukrin to ganger, ellers bare litt kremfløte med sukker i. Men jeg må utvide menyen snart kjenner jeg, har blitt ganske lei av maten jeg spiser...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 22:10   #58
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Farlig å bruke Cocosa Ekstra Virgin å steke i?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Bra! Trekk pusten dypt, les f.eks lavkarbo på tre minutter (print den for all del ut, og heng den på kjøleskapet e.l.). Slapp av! Nyt den deilige rene maten!

Jeg f.eks, er i forhold til mange andre superhelsebevisst når det kommer til kosthold. Men jeg røyker som en middels skorstein, og er det noe som er kreftfremkallende, så er det vel det. Men jeg har en liten personlig tro om at alt som er potensielt farlig blir kanskje dobbelt så farlig så fort du blir redd og gjør det til et stressmoment.

Først og fremst: hoho, så artig skrevet det med skorsteinen Ja, én kamp av gangen sier nå jeg. Røyker av og til selv, røykte mye da jeg var "ung"

Takk for alle gode tilbakemeldingene fra deg

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 22:11   #59
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Farlig å bruke Cocosa Ekstra Virgin å steke i?

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

P.s. tror ikke bremykt er en margarin... smør + olje mener jeg.

supert i så fall

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 22:15   #60
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Farlig å bruke Cocosa Ekstra Virgin å steke i?

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Først og fremst: hoho, så artig skrevet det med skorsteinen Ja, én kamp av gangen sier nå jeg. Røyker av og til selv, røykte mye da jeg var "ung"

Takk for alle gode tilbakemeldingene fra deg

I min bok er du fortsatt ung. Du har bare to år på meg, og jeg er så ung som du får dem.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 22:25   #61
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Farlig å bruke Cocosa Ekstra Virgin å steke i?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Vita hjertegod kan liksom stekes med, men den inneholder solsikkeolje for det meste og det er ikke så bra å steke med. Men å lav temperatur er det jo ikke så ille. Jeg ville heller valgt bremykt om jeg var deg. Den er jo ikke så ulik.

Ok. Takk for tipset! Så sjelden jeg steker mat med noe særlig fett i panna, at jeg har aldri kommet så langt som å sjekke selv hva slags egenskaper oljene i Hjertegod egentlig har. Måtte jo være for godt til å være sant, at et produkt faktisk er det det gir seg ut for å være

Det jeg husker fra skolen, eller hvor det var jeg lærte det her, er at mettet fett er mest stabilt ved høy temperatur, enumettet fett er ok ved lav temperatur, og flerumettet fett harskner så raskt at det ikke burde så i romtemperatur engang. Er det et greit sammendrag? Blir litt mindre å holde styr på i hodet, hvis man har en sånn huskeregel å holde seg til.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 22:39   #62
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Farlig å bruke Cocosa Ekstra Virgin å steke i?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

I min bok er du fortsatt ung. Du har bare to år på meg, og jeg er så ung som du får dem.

hehe, takk takk. Men har begynt å se på meg selv som så gammel de siste årene skjønner du... etter jeg ble 30... men alt er jo relativt, så sånn sett er vi unge

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 22:41   #63
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Farlig å bruke Cocosa Ekstra Virgin å steke i?

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Ok. Takk for tipset! Så sjelden jeg steker mat med noe særlig fett i panna, at jeg har aldri kommet så langt som å sjekke selv hva slags egenskaper oljene i Hjertegod egentlig har. Måtte jo være for godt til å være sant, at et produkt faktisk er det det gir seg ut for å være

Det jeg husker fra skolen, eller hvor det var jeg lærte det her, er at mettet fett er mest stabilt ved høy temperatur, enumettet fett er ok ved lav temperatur, og flerumettet fett harskner så raskt at det ikke burde så i romtemperatur engang. Er det et greit sammendrag? Blir litt mindre å holde styr på i hodet, hvis man har en sånn huskeregel å holde seg til.

Ja, men hva er det som inneholder mettet fett, enumettet fett og flerumettet fett? Jeg husker jeg slet med dette allerede i heimkunnskapen!

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 23:11   #64
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Farlig å bruke Cocosa Ekstra Virgin å steke i?

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Ja, men hva er det som inneholder mettet fett, enumettet fett og flerumettet fett? Jeg husker jeg slet med dette allerede i heimkunnskapen!

Smør og kokosolje er mettet.

Raps og oliven er enumettet.

Soya og solsikke er flerumettet.

Finnes jo mange fler oljer, men der har du de mest vanlige ihvertfall! Håper du får ro i sjela nå

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 23:12   #65
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Farlig å bruke Cocosa Ekstra Virgin å steke i?

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Smør og kokosolje er mettet.

Raps og oliven er enumettet.

Soya og solsikke er flerumettet.

Finnes jo mange fler oljer, men der har du de mest vanlige ihvertfall! Håper du får ro i sjela nå

Takk takk

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 23:54   #66
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Farlig å bruke Cocosa Ekstra Virgin å steke i?

Jeg steker på full guffe. Alltid! Og jeg har ikke dødd av det enda.
Steker i smør, i min elskede nowo-panne (verdens beste stekepanne!)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 08:18   #67
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Farlig å bruke Cocosa Ekstra Virgin å steke i?

Jeg gjør som Carisma, skrur på full guffe og hiver i smør. Døden skal en årsak ha..

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 09:38   #68
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Farlig å bruke Cocosa Ekstra Virgin å steke i?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Jeg gjør som Carisma, skrur på full guffe og hiver i smør. Døden skal en årsak ha..

Hahaha, ja skal en først dø av fett, så la oss i alle fall dø av fett som smaker godt. Aldri meir lettmargarin i mitt hus, det er sikkert.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 09:40   #69
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Farlig å bruke Cocosa Ekstra Virgin å steke i?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Jeg gjør som Carisma, skrur på full guffe og hiver i smør. Døden skal en årsak ha..

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 12:12   #70
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Farlig å bruke Cocosa Ekstra Virgin å steke i?

Jeg har fått smaken på kaldt smør jeg, så nå blir det mindre smeltet brunt smør over maten for meg. Men jeg skal kjøpe klarnet smør likevel. Sikkert sunnere enn Tines greier.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 12:52   #71
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Farlig å bruke Cocosa Ekstra Virgin å steke i?

Hmm.. En ting jeg begynte å lure på nå. Hva tenker dere om den ernæringslæra at man må ha balanse i kroppen mellom omega 3, 6 og 9? Altså at hvis man eter mye fett som ikke inneholder omega-3, må man få i seg forholdsvis mye omega-3 fra andre kilder. Når man eter så mye animalsk fett og kokosfett som man gjerne gjør på lavkarbo, er det ikke vanskelig å få nok omega-3 da? Ser liksom ikke for meg at en vanlig dagsdose Udo's vil dekke omega-3 behovet hvis man ellers eter flere ganger så mye "usunt" fett (i den forstand at det er ubalansert) som en vanlig person.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 17:49   #72
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Farlig å bruke Cocosa Ekstra Virgin å steke i?

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

FTW er et "nerde-uttrykk" :P (kjenne seg igjen)

"For the win", altså noe som er supert!

Hmmm har alltid fått høre at det betyr Fuck the world!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 17:54   #73
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Farlig å bruke Cocosa Ekstra Virgin å steke i?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hmmm har alltid fått høre at det betyr Fuck the world!

Da har du stort sett hørt feil.

Forresten, LOL betyr lots of love. Helt sant!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 18:15   #74
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Farlig å bruke Cocosa Ekstra Virgin å steke i?

Ghee fåes i fire forskjellige bokser på internasjonal butikk. Ganske store. Minste koster 79kr. 2-2,5 kg eller noe koster 249, tror jeg. Der jeg var fantes det i hermetikkbokser, tre str, og en i kjøleskapet med plastikkemballasje, som en stor tyrkisk yogurt boks. Til 70 spenn.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 19:40   #75
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Farlig å bruke Cocosa Ekstra Virgin å steke i?

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Hmm.. En ting jeg begynte å lure på nå. Hva tenker dere om den ernæringslæra at man må ha balanse i kroppen mellom omega 3, 6 og 9? Altså at hvis man eter mye fett som ikke inneholder omega-3, må man få i seg forholdsvis mye omega-3 fra andre kilder. Når man eter så mye animalsk fett og kokosfett som man gjerne gjør på lavkarbo, er det ikke vanskelig å få nok omega-3 da? Ser liksom ikke for meg at en vanlig dagsdose Udo's vil dekke omega-3 behovet hvis man ellers eter flere ganger så mye "usunt" fett (i den forstand at det er ubalansert) som en vanlig person.

Om du ser på tabell 2 så er det stort sett planteoljer som solsikkeolje som er "verstingene". Ikke mettet fett.

http://www.nettdoktor.no/ernaering/m...oppbygning.php

En mer detaljert innføring kan man finne her:

http://www.medisinfagskolen.no/userf...6_og_helse.pdf

Jeg tar tran og lager gode middager av fet fisk flere ganger i uken for å få i meg omega 3. Min far har MS, så jeg prøver å unngå betennelsestillstander i kroppen. Bruker også knuste linfrø i brødet mitt.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Svar

Emneord
cocosa


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Cocosa Extra Virgin - Rimeligere macadamia79 Lavkarbo generelt 4 12-09-11 18:46
Cocosa - vanlig eller extra virgin lille_trille Lavkarbo generelt 6 09-06-11 20:37
Cocosa extra virgin? Perleblomsten Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 26-04-11 00:15
Cocosa Extra Virgin Sungrazer Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 04-11-09 22:07
Økonomistørrelse ekstra virgin kokos olje? Zincite Kosttilskudd 3 31-05-09 22:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no