Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Dextrose - blir så forvirra!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-10-11, 22:21   #1
Zenitra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 47
Zenitra er på en erverdig vei

Dextrose - blir så forvirra!

Jeg ser det er flere tråder rundt emnet Dextrose, men jeg blir allikevel ikke klokere...

Jeg har ikke vært oppmerksom på dette før i dag, så her har jeg nok lempet i meg pålegg med sukker hver dag i snart den månede lange lavkarbokuren min

Har bare vært oppmerksom på karbohydratene, og er det lite med dem er det good - der har jeg visst tatt feil gitt

Men hva spiser dere egentlig av pålegg da, når alt jeg finner av skinke, salami, fårepølse osv faktisk inneholder dextrose tross lite karbo???

Jeg har visst ikke spist "lavkarbopålegg" denne tiden allikevel...

Zenitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 22:48   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Dextrose - blir så forvirra!

Det er en så forsvinnende liten andel dextrose i pålegg at jeg glatt overser det!
Det som er trist, er at produsentene ser seg nødt til å putte sukker- greier til og med i skinkepålegg og bacon......

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 17:24   #3
Zenitra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 47
Zenitra er på en erverdig vei

Sv: Dextrose - blir så forvirra!

Takk Kitt - igjen

Ja det sukkeret, jeg skjønner jo hvorfor helsen bare går èn vei etterhvert som generasjonene vokser! Snakk om å bli pumpet med "usynlig" sukker i absolutt alt vi spiser!

Tror jeg skal kjøpe meg en lavkarbo ku og en lavkarbo sau, til og med dyrene er vel full av sukker der ute på oppdrettsfarmene sine

Ellers føler jeg det går greit å leve lavkarbo Kitt! Men lite fremgang i formen, fremdeles i "ME modus"

Zenitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg blir forvirra ... PrøveKanin Generell diskusjon 9 19-01-11 17:35
Blir litt forvirra ... vimsi Spørsmål og svar 4 24-10-10 21:39
Bacon og kjøttpålegg med glukose/dextrose? Trampe70 Ketolysekuren 36 18-01-09 15:14
Spm. om dextrose AnnaV Spørsmål og svar 12 10-07-06 21:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no