Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Test av treningsapparater

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-11-04, 22:10   #1
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Test av treningsapparater

Har dere sett testen av ulike hjemme-trenings-apparater i VG i dag? Ønsker meg en sånn ball til jul. Har prøvd å ta sit-ups på den, og det var jo nok nesten bare å ligge på den. Bruker utrolig mye stabiliserende muskler. Les om magerullen da dere.... Så litt skummelt ut - særlig for rygger som Nille og Fedonisten har. Eller?
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=101420

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 23-11-04, 22:40   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg bruker magerullen etter råd fra fysioterapeut og har lært å bruke den. Har tidligere presisert her at det er viktig å rulle riktig ! Dvs. passe på å IKKE svaie ryggen. Det er svai-ingen som er uheldig for korsrygg. Dessuten er rullen som de har testet en helt annen sak en den jeg bruker . Min har 4 hjul (mye stødigere), har motstandsfjær inni (som hindrer at du ruller for langt) - den er en videreføring av enkelthjulet med et håndtak på hver side uten noen som helst støtte eller motstand. Det blir som å sammenligne hjemmemultigymmaskin med helsestudio.

Ellers hadde jeg en del kommentarer til kommentarene de hadde satt. Vi diskuterte det på jobb i dag. Det er vel med treningsmetoder som med alle andre ting. Vi er alle forskjellige og noe som passer for en passer ikke for en annen. Jeg har nå brukt rulla med veldig godt resultat i over 2 år, og merker veldig fort forverring i ryggen om jeg IKKE bruker den regelmessig. Da er det ikke så viktig hva som står i avisa !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-11-04, 18:34   #3
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

En sånn ball ønsker jeg meg også. Jeg har tenkt på å bruke den til "kontorstol" også - bra tips mot ryggproblemer! Se link her: www.bodytrends.com/ballchar.htm

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 26-11-04, 20:44   #4
Ulex
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Aust-Agder
Alder: 57
Innlegg: 96
Ulex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjent

Apropos gode kontorstoler, her er min utgave. Svinge-gynge-vippe-balansere, varmt anbefalt av kiropraktorvenninne. Snille sjefen min kjøpte en til meg.
http://www.swopper.de/lang/en/index.html

Ulex

Ulex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Protein Power lifeplan Svar med sitat
Gammel 26-11-04, 21:33   #5
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Vi drømmer om en dobbelgarasje, med et trenings-/leke-/bevegelsesrom i andre etasje hvor det er høyt under taket, hvite vegger og tak og takvinduer. Fullt av treningsapparater, ribbeveggen til minstemann, boksesekken til eldstemann og musikkanlegg. Tenk så herlig! s-u-k-k !

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oljekvalitet - test! MHM Generell ernæringsdebatt 29 21-04-05 18:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no