Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

20 kg ned?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-03-11, 13:16   #51
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av sili, her.

Har dere en felles veiedag på denne tråden, eller??

Hei, nei det har vi ikke ettersom vi begynte på forskjellige dager, men det hadde faktisk ikke vært så dumt. f.eks en dag i måneden hvor alle veier på samme dag? Hva sier dere andre?
Dere som har vært medlem på snartmamma, husker kanskje nedtellingslistene hvor det var oppført hvordan statusene var; i fødsel, venter, over termin osv.. En slik liste kan man jo få til, det ville jo ha vært motiverende for de som vil være med, med en liten konkurranse med seg selv samtidig som alle har det samme målet med ca 20kg ned.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 13:20   #52
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: 20 kg ned?

Jeg har i det siste begynt å veie hver dag, rett og slett fordi det er veldig motiverende for meg å se forskjellen fra dag til dag. Og grammene øker faktisk for hver dag, f.eks første dagen i ketose gikk jeg ned 200g, neste 300g, og i går gikk jeg ned 400g! Som dere da ser, så har jeg nå på kun noen få dager gått ned utrolige 900g! på bare fet mat ;P Det er jeg stolt over! og det motiverer veldig til å holde meg på dietten. Fortsatt fult utslag på ketostixen

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 16:32   #53
Peace
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Kongsvinger
Alder: 47
Innlegg: 7
Peace er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Ja, det tenkte jeg å spørre dere om mens vi er inne på te...
jeg planlegger å legge inn ei fin bestilling på iherb og sukkerfritt til neste uke, og jeg lurer hva som er skikkelig godt (og godkjent under ketolyse) av te. Blir så skeptisk når det er så utrolig mye å velge mellom og jeg kjenner bare til de kjente og kjære som finnes her i norge.

Og er det noe godt på sukkerfritt som er verd å få med seg? f.eks til en lørdagskveld, eller bare generelt i mat og lignende.

Jeg kan også nevne her at nå, etter 2 dager i ketose, så er hele 0,5 kg borte! aww mine første 500g og jeg er mett etter hvert eneste måltid! Jeg er så fornøyd at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg og er kjempespent hva vekta sier etter ei fullført uke
Tenk da, jeg spiste alt for mye i går siden det var lørdag og følte meg skyldig etter å ha spist bacongull og confecta gele, men når jeg står opp dagen etter så er 300g borte på bare den dagen! åh dette er nok THE cure for meg ja!

Jeg anbefaler som ihvertfall Lakrisrot. God og søt smak. Fint hvis en har lyst på noe søtt

Peace er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra ernæringsfysiolog Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 16:46   #54
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: 20 kg ned?

Den har jeg fra før faktisk Den norske som kjøpes på helsekost. Har også ammete som ligner litt på den i smak. Kjempegod begge to
hva bruker dere i teen? Kan man bruke vanlige suketter?

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 15:06   #55
smokka
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 27
smokka er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Jeg lurer litt på om fiskepudding er lov å spise? Noen som vet?

smokka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 15:45   #56
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: 20 kg ned?

100g fiskepudding inneholder 7,1 g karbohydrat, så det spørs hvor mye du har tenkt å spise det
Nå er jeg ikke 100% sikker på hva som ér i fiskepudding, men jeg vil tro det er lov.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 16:38   #57
smokka
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 27
smokka er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Åi, gjør det det ja? Hehe, tror ikke jeg skal spise så mye av det da nei

smokka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 19:16   #58
Linn23
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 19
Linn23 er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Slår meg med her også jeg. Skal ned fra 80 til 60 kg =) Begynte i går, allerede i ketose. Sjekket med stixen i går og i dag. Like rosa begge gangene.

__________________


Linn23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 19:51   #59
LilleNøtt
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Ungarn
Alder: 39
Innlegg: 18
LilleNøtt er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Heei

Jeg fant denne tråden med en gang jeg logget meg inn...for første gang på ett år ufattelig skammelig, men motet falt fra meg ifjor etter at jeg hadde kommet meg ned -10 kg. Så nå sitter jeg er igjen da....men ny motivasjon og fantastisk giv til å IKKE gi meg denne gangen og kanskje endelig klarer målet - som er -20 kg. Jeg veier idag rundt 90, skal ned til 70kg. Er 170cm høy så tror det vil være passelig

Så hvis det er greit så kaster jeg meg på tråden deres

__________________
Minus totalt 24kg siden 2008
LilleNøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 19:53   #60
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: 20 kg ned?

Supert med fler her Liker en tråd med litt liv i!

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 20:13   #61
Thom_75
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Osloområdet
Alder: 48
Innlegg: 11
Thom_75 er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Skal/skulle ned 19 kilo, men regner med det er lov å skrive her likevel. Har bare 10 igjen før jeg når målet, håper det blir i løpet av sommeren.

__________________




Thom_75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 22:53   #62
Lisa-pyon
Medlem
 
Lisa-pyon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Japan, Togane city
Alder: 33
Innlegg: 192
Lisa-pyon er ny på veien

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av smokka, her.

Jeg lurer litt på om fiskepudding er lov å spise? Noen som vet?

Fiskepudding tror jeg ikke du burde spise. Er som oftest hvetemel og sånt i slike produkter og det burde man spise lite av, og siden du går på ketolysekuren(som jeg ser der står) så skal du vel holde deg daglig på ca 15-20kh, og når det er 7,1kh i 100g fiskepudding, og i tillegg til de andre grønnsakene som du skal/burde spise, så vil du gå over 15-20g kh på en dag. For de 15-20kh er liksom "holdt av" til grønnsakene, så hvis du skal spise fiskepuddingen så må du kutte ned på antall g grønnsaker den dagen. Så tenker man etter hvor mye fiskepudding som trengs for å mette en person til neste måltid, så vet ikke helt om det egentlig er verdt det

Alle sånn "sammenmiksa" kjøtt og fiskeprodukter har flere kh enn rent kjøtt, og ofte inneholder de hvetemel og litt sukker også, så tror det er lurest å holde seg unna det.

Men det er jo selvfølgelig opp til deg

__________________
Delmål: 70kg nådd!


Lisa-pyon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Larkarbo:) Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 23:17   #63
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Skal ned nærmere 20 kg, men kanskje litt mindre, kanskje litt mer. Må se an Har sluttet å veie meg for jeg kjenner det bare blir stressende. Bruker heller uniformsbuksa på jobb som mal på hvordan ståa er

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 23:49   #64
Lenemor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2
Lenemor er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Blir gjerne med på tråden jeg også. Skal ned minst 20 kg, gjerne 30, men tar det litt skritt for skritt. Setter delmål for hvert 5. kg. Startet for 9 dager siden, men til nå har vekta bare variert +/- 1 kg.

Har ikke rukket å sette meg så godt inn i ketolysekuren, men er i ketose og har vært det siste uken. Tror nok jeg spiser mer enn 15-20g kh pr dag, men klarer jo holde meg i ketose likevel. Er det feil av meg? Har ikke orket å legge alt jeg spiser inn på dataen, men burde nok sikkert det.

Spiser en del egg, bacon, kylling, kjøttdeig, laks, salat, tomat, agurk, seterrømme, kremfløte og bruker meierismør. Lavkarbobriks til lunsj på jobben.
Trenger mer tips på hvordan måltidene bør sammensettes for å raskere gå ned.
Drikker en god del vann, men noen ganger får vannet vårt smak av jord/myr, så da blander jeg fun light.

Lenemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse? Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 00:05   #65
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: 20 kg ned?

Man skal, i følge ketolysekuren boka, ikke spise så mye grønnsaker, egentlig. Jeg spiser i grunn bare blomkål, brokkoli og avokado, bortsett fra den ene kvelden hvor vi har fylte og gratinerte paprika som inneholder purre, paprika og squash. Det høres mye mer ut enn hva det er, for selv føler ikke at jeg spiser grønnsaker i det hele tatt..

Du burde nok sette deg helt inn i hvordan ketolyse fungerer, og aller helst kjøpe/låne boka (Slank med ketolysekuren heter den). Der er det blandt annet en eksempel ukesmeny, som jeg begynte med den første uken, og med den gikk jeg ned. Da får man i såfall i gang rytmen man trenger for å få ketolyse til å fungere senere også, uten boka.
Jeg selv synes ketolyse var svært vanskelig å følge når jeg ikke hadde kunskapen fra boka og de oppskriftene for å sette meg i gang.
Ketolyse er i grunn en streng diett, om man vil at det skal fungere som vektnedgang og ikke for å stabilisere. Jeg under 15g karbo daglig for å i det hele tatt rikke meg nedover i vekt.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 00:43   #66
Lenemor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2
Lenemor er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Takk for innspill. Tror jeg må skaffe meg ketolyseboka ja. Jeg har den lavkarboboka til Sofie Hexeberg, får lese den først mens jeg venter.

Jeg har pcos, og går på metformin, det har kanskje noe å si i forhold til at jeg kom så lett i ketose..?!

Lenemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse? Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 08:27   #67
Tom1402
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 5
Tom1402 er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Ikke tenk så mye på stixen, om den er rosa eller mørk lilla så er du i ketose.
Mørk lilla kan indikere at du har drukket for lite vann.

Tom1402 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 08:35   #68
Lisa-pyon
Medlem
 
Lisa-pyon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Japan, Togane city
Alder: 33
Innlegg: 192
Lisa-pyon er ny på veien

Sv: 20 kg ned?

Jg har lest om veldig mange som spiser mye mer kh daglig enn de skal for å komme i ketose, også viser stixen at man er i ketose, så skjønner dem ikke hvorfor de ikke går ned i vekt. Det er ikke alltid man er i ketose selv om stixen viser det, og motsatt, ser alle de erfarne medlemene her si at man burde droppe stixen, og heller være nøye på å skrive ned/regne ut hva man spiser. Og spiser man da riktig, kommer kroppen i ketose.

Man må slutte å tro at man kan spise hva man vil så lenge stixen viser at man er i ketose, for da lurer man bare seg selv.

__________________
Delmål: 70kg nådd!


Lisa-pyon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Larkarbo:) Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 08:45   #69
smokka
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 27
smokka er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Hvilket smør bruker dere når dere steiker i panna? Skal vel ikke bruke margarin (synes å ha lest det en plass) men vet ikke helt hvorfor...

Nå er vekta også på vei ned igjen - heldigvis

__________________
smokka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 08:52   #70
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: 20 kg ned?

smokka: skal alltid bruke ekte smør

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 08:56   #71
MakkaPakka
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Midt på
Innlegg: 18
MakkaPakka er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Jeg startet mandag, er i ketose og har til i morgen tidlig gått ned 1 kg.
Jeg har et spørsmål, og om noen finner tid til å svare hadde jeg blitt kjempeglad!
Hvordan får jeg lagt til sånn "ticker" under innleggene mine? Den ligger på profilsiden min, men det hadde vært litt mer motiverende om den har vært lettere tilgjengelig. Selv blir jeg kjempemotivert av å se alle deres!

__________________


MakkaPakka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 08:56   #72
MakkaPakka
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Midt på
Innlegg: 18
MakkaPakka er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av MakkaPakka, her.

Jeg startet mandag, er i ketose og har til i morgen tidlig gått ned 1 kg.
Jeg har et spørsmål, og om noen finner tid til å svare hadde jeg blitt kjempeglad!
Hvordan får jeg lagt til sånn "ticker" under innleggene mine? Den ligger på profilsiden min, men det hadde vært litt mer motiverende om den har vært lettere tilgjengelig. Selv blir jeg kjempemotivert av å se alle deres!


Nei, se der.. Den dukket opp av seg selv. Måtte vel bare aktiveres av et innlegg! Juhu!

__________________


MakkaPakka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 12:01   #73
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: 20 kg ned?

hmm nei dette var en dårlig start på dagen ja.. 200g opp! jeg som var sikker på at i dag ville det begynne å gå ned igjen. Æsj altså, tror jeg har vann i kroppen som gjør dette.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 14:50   #74
smokka
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 27
smokka er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av ThereseA, her.

smokka: skal alltid bruke ekte smør

Men hva er ekte smør da? Har veldig lite peiling på mat

Jeg får heller ikke til ticker greiene Kommer bare en liten firkant opp i stedet for tickeren...

__________________
smokka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 15:02   #75
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: 20 kg ned?

dette er ekte smør... her
kan desverre ikke hjelpe deg med lillyslim... jeg bruker en annen side

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no