Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Reaksjoner på naturlig søtning

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-04-12, 11:53   #1
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei
Thumbs down

Reaksjoner på naturlig søtning

I det siste har magen min oppført seg ekstremt likt som før jeg la om kostholdet. For min del vil det si ekstremt(!!!) oppblåst. I går etter middag hadde jeg så vondt i magen. Jeg prøvde å tenke over hva jeg har gjort annerledes i det siste, og kom frem til at det eneste er at jeg har brukt mer søtning enn vanlig. Sukrin er det jeg har brukt, jeg bakte krydderkake igår, og spiste store deler av den. Har i tillegg i det siste spist yoghurt og bær med sukrin på, mer enn tidligere i min lavkarbotid.

Er det noen som har opplevd lignende?

(Jeg reagerer veldig på kunstig søtning som Malitol, men har ikke tenkt over sukring og annen naturlig søtning på samme måte)

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 12:04   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Reaksjoner på naturlig søtning

Sukrin er jo også et sukkeralkohol (erythritol) så det er ikke utenkelig at du kan bli oppblåst om du spiser en del av det.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 14:16   #3
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Reaksjoner på naturlig søtning

Jeg får kjempe vondt i magen og hodet, blir oppblåst og får diare med blod og slim . Eneste som går bra i små mengder er Natreen tablettene.

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 14:19   #4
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Reaksjoner på naturlig søtning

diare med blod og slim? Du har sjekket det hos legen? Kan jo også være en indikator på langt mer alvorlige ting, som tarmkreft og ulcerøs kolitt. (Ikke for å skremme nå altså)

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 14:53   #5
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Reaksjoner på naturlig søtning

Opprinnelig lagt inn av Åssi, her.

diare med blod og slim? Du har sjekket det hos legen? Kan jo også være en indikator på langt mer alvorlige ting, som tarmkreft og ulcerøs kolitt. (Ikke for å skremme nå altså)

Neida du skremmer ikke,,,,jeg har kolitt, men blir nesten helt fin når jeg går på lavkarbo...så sant jeg holder meg unna disse søtningsstoffene. Jeg tenker at det ikke kan være så bra for andre friske heller når jeg får en slik reaksjon av det.

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 18:21   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Reaksjoner på naturlig søtning

Nei, natreen er usunt som bare det, mens sukrin er mye bedre. DEt er ingen advarsel om max inntak på sukrin, men natreen kan man ikke innta store mengder av før ADI av glutamat er overskredet. Men om du reagerer på sukrin og maltitol tror jeg deg selvsagt på det.

Jeg merket det første gangen jeg brukte sukrin, men har ikke merket noe etterpå. Bruker ikke så store mengder heller, og bruker stevia i tillegg når jeg baker med det for å redusere mengden.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 21:30   #7
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Reaksjoner på naturlig søtning

Jeg får også luft i mage av sukrin, malitol er ennå verre, virker josom en hel gassfabrikk inni magen min da, å huff å huff så malitol holder jeg meg borte ifra.

Det er mye skummelt "sukker" der ute på markedet. Det jeg tåler best er stevia både i pulver og flytende. Litt sukrin går bra, men i en hel kake blir det fort for mye for min mage. Men blir kun oppblåst og luft i magen

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 13:42   #8
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Reaksjoner på naturlig søtning

Kan være lurt før du konkluderer med at du ikke tåler sukrin at du spiser det en gang til. For det kan faktisk være et magevirus du fikk. Her rundt så går det mange langvarige magevirus. Vet ikke helt hvor lenge du har hatt det jeg?

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 14:54   #9
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Reaksjoner på naturlig søtning

bruker fortsatt sukrin til dessert, litt over bærene mine, men ikke så mye som det var i den kaken jeg spiste

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 18:32   #10
Lollo
Nytt Medlem
 
Lollo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 49
Innlegg: 9
Lollo er på en erverdig vei

Sv: Reaksjoner på naturlig søtning

Jeg reagerer også på sukrin, men enda verre på tagatesse og malitol. Blir oppblåst og dårlig i magen. Litt går bra, men jeg bruker stevia dråper og pulver i tillegg til det blir passe søtt. Har en venninne som også reagerer på sukrin, så helt uvanlig er det vel ikke..

Lollo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 19:39   #11
Momse
Medlem
 
Momse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 443
Momse har en fantastisk aura rundt segMomse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Reaksjoner på naturlig søtning

Jeg har ikke reagert på noe søtning - naturlig eller ei, men du verden for en reaksjon jeg fikk av tagatesse
Massevis av luft og romstering i magen *stinkbombe*
Med mindre mengder går det fint, da

__________________
Momse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 09:32   #12
Happy girl
Medlem
 
Happy girl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 63
Happy girl er på en erverdig vei

Sv: Reaksjoner på naturlig søtning

Jeg får skikkelig vondt i magen og diare når jeg har spist noe med sukrin eller malitol
Så når jeg må ha søtning bruker jeg splenda, natreen og skal nu prøve meg litt på bjørkesukker samt jeg har bestillt Stevia for det annet holder jeg ikke til i lengden, det er for vondt og ukontrollerbart

__________________


Startvekt : 98,7 kg Første delmål: 89,9 kg
Andre delmål: 84,9 kg Tredje delmål: 79,9 kg Mål: 75,0 kg kansje ned til 70 kg etterpå.
Happy girl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Sture Skaldeman Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 09:51   #13
psychgeek
Medlem
 
psychgeek sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 73
psychgeek er på en erverdig vei

Sv: Reaksjoner på naturlig søtning

Jeg har reagert på kunstig søtning i mange år. Verst er aspartam som bare ender opp med enorme magesmerter og så masse luft, men jeg reagerer på malitol og xylitol også, og de som pleier å følge med disse, da får jeg ofte masse luft.
Sukrin er jo lakserende ved høyt inntak, så det er kanskje ikke så rart du reagerer?

psychgeek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo så godt jeg kan:-) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Reaksjoner på sprekk 1979 Ketolysekuren 20 11-04-11 23:11
100% naturlig søtning med 0 g karbo! xeena82 Ketolysekuren 2 23-08-08 07:56
Spørsmål og reaksjoner fra andre? Valeriana Lavkarbo generelt 3 25-08-07 13:32
Reaksjoner på søtstoff? Mint Lavkarbo generelt 5 25-05-06 14:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no