Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Venninne med Alli-teori

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-10-12, 23:43   #1
Mate
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 149
Mate er ny på veien

Venninne med Alli-teori

Hei!

Jeg har ei venninne som med hell har brukt Alli-slankepiller mens hun går på lavkarbo. Jeg har lest flere steder at det ikke er den beste kombinasjonen med lavkarbo og Alli; fordi Alli gjør at endel av fettet går rett igjennom tarmen, og vi på lavkarbo skal få energi av dette fettet. Samtidig fører lavkarbo og Alli til fett-diare, noe som rett og slett ikke er moro etter hva jeg har lest (og tenkt meg til...). Nå veit jeg at venninnen min har hatt samme problem som meg på lavkarbo; at hun har problemer med å få i seg nok fett, slik at det hun spiser mest av er protein og grønnsaker, men med dugelig av rømme/fløte/smør. Likevel, hun spiser mye mer fett enn man gjør på et vanlig kosthold.

Uansett, vi blei sittende å snakke litt om Alli; og hennes teori angående kombinasjonen lavkarbo og Alli var som følger: Grunnen til at Alli virker bedre for henne på lavkarbo er at siden kroppen hennes nå skal få energi fra fett og endel av fettet hun inntar nå går rett igjennom tarmen blir kroppen nødt til å hente ut mer av det fettet vi har lagret på kroppen; og kombinasjonen lavkarbo-Alli gjør at hun går raskere ned i vekt.

Jeg synes forsåvidt dette er logisk nok; noen som har noen tanker om dette?

Mate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 08:27   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Venninne med Alli-teori

"Fettforbrenning er svært energikrevende og derfor må vi tilføre energi for at kroppen skal klare å forbrenne eget fett. "
Min kortversjon av følgende: Et ordentlig svar på hvorfor mye fett er viktig

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 12:11   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Venninne med Alli-teori

Har hun forsøkt lavkarbo uten Alli eller bare Alli uten lavkarbo? Og hvor lenge har hun holdt på?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 18:19   #4
Mate
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 149
Mate er ny på veien

Sv: Venninne med Alli-teori

Takk for svar.

Hun har gått på lavkarbo siden i sommer, og brukt Alli de siste 3(4?) ukene. Hun stagnerte litt med lavkarbo, og bestemte seg for å prøve Alli i tillegg. Om det var det eller bare tilfeldigheter som gjorde det, så løsnet det etter at hun prøvde tablettene.

Mate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 09:10   #5
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Venninne med Alli-teori

Greit nok at det kan funke men kan ikke det til syvende og sist være farlig da? Hva sitter hun igjen med da når det meste reiser ut igjen med de pillene? For vi bruka jo fett som energi. Mangler hun energi eller er det ikke noe forskjell? Med og uten Alli mener jeg

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 10:17   #6
Mate
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 149
Mate er ny på veien

Sv: Venninne med Alli-teori

Hun sier selv hun ikke merker noe forskjell på energien; bortsett fra at hun må bruke endel energi på å fly på do da..
Nå skal det sies at vi begge er heltidsstudenter som studerer hjemme, og vi var skjønt enige om at dersom vi hadde vært i vanlig arbeid som vi var tidligere, hadde ikke dette vært gjennomførbart. Kan hende hun hadde kjent "energi"-siden ved det hardere da, skal ikke så veldig mye til å være hjemme å studere når man ser det sånn. Treningsmessig gjør hun det samme som meg; trener litt på en crosstrainer hver dag, men ikke noe hardkjør (er mest for å ta igjen for all sittinga i løpet av dagen). Om det er farlig veit jeg ikke, foreløpig går det bra for henne, men hun er lei do-kjøret. Jeg leste jo linken lengre oppe i temaet, så det er nesten rart at hun føler seg som før; når det krever såpass med energi for å forbrenne fett. Kanskje hun bare er en av de heldige få, som får i pose og sekk!

Mate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 10:07   #7
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Venninne med Alli-teori

Mine umiddelbare tankar vert at sia alt inntaket av feitt går ut, sit ho att med inntak av kun proteiner og litt karb = psmf/paleo opplegg, der feittet er redusert og proteininntaket auka. Så det kan godt henda at hadde ho ved platået kutta drastisk ned på feitt sjølv, utan hjelp av Alli, så hadde det same skjedd...

??? Eller?

Er det som funka på meg i alle fall, etter lang tid på lavkarbo med feitt, opplevde eg både platå og oppgang - men dette løsna med ein gong eg tok vekk alt feitt (køyrer sjølv psmf for tida for å "løysa floken" og gå ned att i vekt)....

Mogleg eg resonerer feil, men dette tenkjer eg kan vera grunnen... At Alli berre grer det "lettvindt" i den forstand at ho ikkje treng å endra kosten sjølv, dvs ta vekk fettet...

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sabla interessant teori om karbohydrat-avhengighet smgj Lavkarbo generelt 1 18-10-11 15:58
Lavkarbo og alli milja Lavkarbo generelt 4 25-04-10 21:19
Kan man gi blod når man går på Alli? malin86 Spørsmål og svar 0 22-04-10 20:45
har en teori ... nøtta Lavkarbo generelt 5 17-09-05 10:21
Heimkunnskap teori i skolen fra 6. klasse! Marianne Barns kosthold 4 24-08-05 18:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no