Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ketose viser promille ved promilletest?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-11-07, 16:31   #1
Moa
Seniormedlem
 
Moa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 58
Innlegg: 747
Moa er veldig godt liktMoa er veldig godt liktMoa er veldig godt liktMoa er veldig godt liktMoa er veldig godt liktMoa er veldig godt liktMoa er veldig godt likt

Ketose viser promille ved promilletest?

En jeg kjenner sier " det er heeelt sant" at en hun kjenner som kjenner en som går på "sånn uten karbohydrater-mat" ble stoppet i promillekontroll og blåste til 3.2 på promilletesten!!?
Noen som har hørt at ketoseånden kan ha en slik innvirkning? ( Vel er den rå, men...)
Selvfølgelig vil en blodprøve avkrefte en slik mistanke, men likevel da..... Litt mye plunder liksom.
Vær så snill, avkreft dette!
Ps.hjemmetest ga ikke utslag, men må høre andres erfaringer.

Moa_promillefri

__________________
så lenge du kan drømme nye drømmer, er du ung åsta holth
Moa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisemegslankogtenkegodetankeromkroppenmin!...eller bare Atkins... Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 16:53   #2
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Ketose viser promille ved promilletest????

Jeg tror absolutt ketose-ånden kan påvirke en promilletest.

Kulturmelk, munnskyllevann, etterbarberingsvann, parfyme, vindusspylevæske og snus er bare noen ekslempler på ting som kan slå ut på en alkotest...

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 17:40   #3
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Ketose viser promille ved promilletest?

Ja, det kan slå ut på promilletest som man blåser. Blodprøven vil vise korrekt.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 17:52   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ketose viser promille ved promilletest?

Politiet har påstått at det ikke slår ut på de nye testene. Men man vet jo aldri ! Noen har kanskje gamle tester enda.......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 18:12   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketose viser promille ved promilletest?

Jeg har hjemmetest apparat og der slo det ut ( 0,9 tror jeg) Men det har ikke slått ut på politets apparater.
I begynnelsen hadde jeg ketolyseboka i veska, slik at jeg kunne vise de boka vissomatte....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 18:17   #6
Knubbelubba
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 136
Knubbelubba er ny på veien

Sv: Ketose viser promille ved promilletest?

Joda, det står i boken at det kan slå ut, men på gamle tester. Be om en blodprøve med en gang hvis du blir stoppet, for da for de avkreftet det,visstnok.

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 22:12   #7
Moa
Seniormedlem
 
Moa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 58
Innlegg: 747
Moa er veldig godt liktMoa er veldig godt liktMoa er veldig godt liktMoa er veldig godt liktMoa er veldig godt liktMoa er veldig godt liktMoa er veldig godt likt

Sv: Ketose viser promille ved promilletest?

Takk for raske svar! Ingen informasjon om dette i Thor Foseids bok, fra Spisdegslank. Men da vet jeg, hvis. Greit å være forberedt, hvis jeg blir stoppet i kontroller.

__________________
så lenge du kan drømme nye drømmer, er du ung åsta holth
Moa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisemegslankogtenkegodetankeromkroppenmin!...eller bare Atkins... Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 13:07   #8
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketose viser promille ved promilletest?

Dytter på denne, sånn i tilfelle dere nye ikke er klar over fenomenet!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 13:17   #9
Everio
Seniormedlem
 
Everio sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 46
Innlegg: 949
Everio har en fantastisk aura rundt segEverio har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketose viser promille ved promilletest?

Dette var greit å vite ja Burde fått en attest samtidig med boka, som lå med førerkortet til enhver tid

__________________




Oppstart ketolyse 12.01.09 - oppstart Lindberg 11.03.09- Everio`s journal
Everio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 13:29   #10
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Ketose viser promille ved promilletest?

Jeg har vært i 3 promillekontroller mens jeg var i ketose, og har ikke
fått utslag! har hvertfall fått kjøre videre .. hehe

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 14:55   #11
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Ketose viser promille ved promilletest?

Under ketose lager kroppen mye acetylsyre (som også finnes i eddik). Alkohol har en lignende struktur. Mye ketoner antyder (på enkelte tester) at kroppen har mye sprit i seg.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 18:58   #12
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Ketose viser promille ved promilletest?

Til MOA som startet denne tråden.
Hvis politiets apparat slår ut til 3,2 promille så må de da skjønne at det er noe feil med 3,2 så er en jo nermest på apestadiet. Bortimot sensasjon at en greier å kjøre.
Problemet er hvis de tar lappen mens blodprøven blir analysert, det kan ta noen dager. Selv om en får den tilbake så er mistanken kasta på en. Og det finnes bestandig "dirtbaggs" (vet ikke om det lov til å skrive drittsekk her på forumet) som sier at : vet du at X er fratatt lappen i promillekontroll ! men så "glemmer de elegant å si at lappen er tilbake og X er uskyldig
Kanskje svartmaling av problemet, men jeg frykter det.

Mvh Grovsnus
ha en promillefri aften

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 07:59
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Hvordan måler man ketose?? NettaMamma Atkins kosthold 7 27-11-04 22:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no