Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Når stixen viser lilla ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-04-08, 19:30   #1
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Når stixen viser lilla ...

vil det si at jeg er i fettforbrenningsfase da? altså går ned i vekt?


Synder litt ang det å veie maten, for ikke har jeg vekt, å ikke har jeg råd til en akkurat i uka her... men skal jeg tippe, tror jeg at jeg ligger på en 10 karber kansje? tørr ikke øse på med litt ekstra itilefelle jeg bekker over 15 og går opp i vekt

Men ja, altså er det ensbetydende med fettforbrenning og vektap så lenge stixen er lilla.. er det en god inikator lism?

__________________


Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 19:43   #2
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Når Stixn viser lilla....

Jepp Utslag på sticks betyr fettforbrenning.

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 19:51   #3
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Når Stixn viser lilla....

men... ikke nødvendigvis vekttap!

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 19:52   #4
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Når Stixn viser lilla....

oi,, nå følte jeg meg litt negativ hehe... det var ikke meningen.

for jeg håper jo det betyr vekttap for deg og de fleste går jo ned på ketogen kost

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 19:53   #5
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Smile

Sv: Når Stixn viser lilla....

Opprinnelig lagt inn av Lisekir, her.

vil det si at jeg er i fettforbrenningsfase da? altså går ned i vekt?


Synder litt ang det å veie maten, for ikke har jeg vekt, å ikke har jeg råd til en akkurat i uka her... men skal jeg tippe, tror jeg at jeg ligger på en 10 karber kansje? tørr ikke øse på med litt ekstra itilefelle jeg bekker over 15 og går opp i vekt

Men ja, altså er det ensbetydende med fettforbrenning og vektap så lenge stixen er lilla.. er det en god inikator lism?


Det kan også bety at du drikker for lite om den er lilla. Om du spiser mer enn 15 karber så vil du sannsynligvis ikke gå opp i vekt. Man trenger nemlig ikke å være i ketose, hvor man ligger rundt 10 - 20 karber pr. dag, for å gå ned i vekt. Man går også ned i vekt om man spiser litt flere karber, altså generelt lavkarbo. Men spiser man mye karbo, må man redusere fettandelen da fett og karbo ikke går sammen

Til orientering så er det mange som kan spise opptil 40- 50 karber pr. dag og enda være i ketose. Men dette må man prøve seg fram til, og ikke noe man gjør i begynnelsen av kuren om man ikke velger å følge en annen linje selvfølgelig..

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 19:54   #6
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Når Stixn viser lilla....

hehe... jeg er visst litt rask i dag

mørk lilla stiks kan også bety at du drikker for lite vann.
Farge på stix har ikke noe å si, er det farge er du i ketose uavhengi av hvilken farge den har

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 19:59   #7
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Når Stixn viser lilla....

Opprinnelig lagt inn av beate, her.

Det kan også bety at du drikker for lite om den er lilla. Om du spiser mer enn 15 karber så vil du sannsynligvis ikke gå opp i vekt. Man trenger nemlig ikke å være i ketose, hvor man ligger rundt 10 - 20 karber pr. dag, for å gå ned i vekt. Man går også ned i vekt om man spiser litt flere karber, altså generelt lavkarbo. Men spiser man mye karbo, må man redusere fettandelen da fett og karbo ikke går sammen

Til orientering så er det mange som kan spise opptil 40- 50 karber pr. dag og enda være i ketose. Men dette må man prøve seg fram til, og ikke noe man gjør i begynnelsen av kuren om man ikke velger å følge en annen linje selvfølgelig..


takk for svar..

ang det å drikke for lite, jeg drikker 5-6 flasker vann, 0,7dl flasker vær dag.. det er vel nåkk veske vell? tisser jo dag og natt..hehe

blir morro og se om jeg går ned når jeg tydligvis er i ketose, har vært det siden dag 2, men mørk rosa/lilla som utslag før jeg legger meg vær dag..

er så spent om kuren fungrer for meg altså... uansett hva som sjer kommer jeg til å kjøre lavkarbo,om ikke ketolyse går helt etter forventning.. synes det går lenkende lett å kutte ut karbohydrat rik mat altså.. men er ikke helt fortroelig med alt fettet på ketolyse så vi får se hva jeg ender opp med....

trener oxo 4 dager i uken, merker at jeg blir fortere sliten i økta, men holder ut svetter oxo dobbelt så mye når jeg gjør noe aktivit..hehe

__________________


Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 20:35   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Når stixen viser lilla ...

Fettet venner de fleste seg til, men det kan ta litt tid. Vi er jo indoktrinert med at fett er fyfy, at man blir feit av fett etc. Men noe må man faktisk ha å brenne på! Om du begynner på ketolyse vil glukoselagrene dine fort tømmes (glukose=sukkerenergi, fra sukker, brød, pasta, ris -altså all stivelses- og sukkerholdig mat), og da trenger du et alternativt brensel, der kommer fettet inn, for du vil vel ikke tære på musklene? Det kan skje dersom du ikke spiser fett Men spise så mye du føler deg komfy med, så kommer det etter hvert.

Og et VELDIG VIKTIG POENG! I følge ketolysekuren så skal man ligge MELLOM 15 og 20 gram, ikke under femten, helst ikke over tjue, om man følger kuren korrekt. Å ligge under femten da er ikke nødvendig, og faren eksisterer for at du ikke får i deg nok grønnsaker (grønnsaker er lik vitaminer, mineraler og masse ting som du har stor stor nytte av!). Erfaringen her inne fra forteller også at kvinner har best av å ligge mer opp mot tjue gram karbo om dagen, mens menn har nytte av å ligge litt lavere.
Såkalt vanlige kostholdsråd forteller oss at vi skal spise 350 gram karbohydrater hver dag! Så tjue gram karbo er ikke ille, altså. Og som det sies over her, så kan man være i i ketose helt opp til 40-50-60 gram om dagen. Men jeg vil anebefale deg å følge boken i første omgang, og ikke å begynne å bende opplegget så tidlig

Lykke til

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 21:01   #9
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Når stixen viser lilla ...

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Fettet venner de fleste seg til, men det kan ta litt tid. Vi er jo indoktrinert med at fett er fyfy, at man blir feit av fett etc. Men noe må man faktisk ha å brenne på! Om du begynner på ketolyse vil glukoselagrene dine fort tømmes (glukose=sukkerenergi, fra sukker, brød, pasta, ris -altså all stivelses- og sukkerholdig mat), og da trenger du et alternativt brensel, der kommer fettet inn, for du vil vel ikke tære på musklene? Det kan skje dersom du ikke spiser fett Men spise så mye du føler deg komfy med, så kommer det etter hvert.

Og et VELDIG VIKTIG POENG! I følge ketolysekuren så skal man ligge MELLOM 15 og 20 gram, ikke under femten, helst ikke over tjue, om man følger kuren korrekt. Å ligge under femten da er ikke nødvendig, og faren eksisterer for at du ikke får i deg nok grønnsaker (grønnsaker er lik vitaminer, mineraler og masse ting som du har stor stor nytte av!). Erfaringen her inne fra forteller også at kvinner har best av å ligge mer opp mot tjue gram karbo om dagen, mens menn har nytte av å ligge litt lavere.
Såkalt vanlige kostholdsråd forteller oss at vi skal spise 350 gram karbohydrater hver dag! Så tjue gram karbo er ikke ille, altså. Og som det sies over her, så kan man være i i ketose helt opp til 40-50-60 gram om dagen. Men jeg vil anebefale deg å følge boken i første omgang, og ikke å begynne å bende opplegget så tidlig

Lykke til

Leser boken, og fulger alt til punkt å prikke føler jeg vertfall, forutnom å veie maten, det er dumt, jeg vet
eneste uskeielsen jeg har hatt er en skive sånn drit tynn mørkt fiberbrød før trening ,synes ikke det er så ille for ei som levde på junk og snavel jeg.. grunnen til at jeg tror jeg ligger på 10, er for at jeg har jo ikke vekt akkurat nå, skal kjøpe meg.. og da sliter jeg med å finne ut ca hvor mye grønnsaker jeg skal spise til vært måltid...? finnes et ingen ca dl salat osv man kan bruke imens da? vet det ikke vil bli nøyaktig,men det er bedre enn sånn som jeg gjør nå.. bare spiser det jeg tror, og til jeg er sånn god mett... men hakke peil om det er nåkk KH i grønnsakene i måltidene liksom...

skal nåkk skaffe meg vekt altså.. men må nesten få lønn føst

__________________


Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 21:09   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Når stixen viser lilla ...

De har matvekter til søtti kroner på Clas Ohlson Den er ikke super, men funker i hvert fall!

Det finnes eksempler på dl-mål inne på induksjonsforumet til Atkins, men jeg synes det er litt håpløst, for det har med egenvekten til hver grønnsak, karbohydratinnholdet og så videre å gjøre, så det blir veldig synsete med dl-eksempler, men det kan jo hjelpe litt da!
Og om du kjøper en brokkoli bunt, så står det jo hvor mye den veier på lappen på plasten, det gjelder en del andre grønnsaker også, så kan du prøve å beregne litt ut fra det

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 07:59
Hvordan måler man ketose?? NettaMamma Atkins kosthold 7 27-11-04 22:24
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57
Lilla på stixen grunnet mye fettintak Carbokiller Atkins kosthold 22 24-02-04 16:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no