Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva skjer med vekta denne gangen da?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-01-09, 13:15   #1
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Hva skjer med vekta denne gangen da?

Jeg gir snart opp---

Har jo tidligere gått ned 28kg på Atkins og litt senere 8kg på ketolyse. Kiloene forsvant ganske raskt, første gang helt uten trening, andre med litt trening.

Denne gangen går det bare såååååååå tregt!!! Jeg startet på 75,8kg den 15 november. Den 5 desember var jeg nede i 73kg og den 20 desember var jeg nede i 71kg.

Så i romjula var jeg plutselig oppe i 72,8kg igjen, også på nyttårsaften 73kg og i dag 72,3kg...

Hva skjer da?????? Opp og ned mellom 71 og 73 i flere uker jo??? Jeg gir opp jeg... Blir bare sååååååå sur hver gang jeg går på vekta.

Jeg har holdt dietten hele jula bortsett fra EN POTET og 2 bittesmå posjoner riskrem. Men nå er jo jula så lenge siden at skulle jeg ha bundet litt vann da, så ville det vel vært borte igjen nå? Dessuten har jeg også begynt å trene fra 3-5 ganger i uka (bare kondisjonstrening)

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 13:36   #2
Nitja
Medlem
 
Nitja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 203
Nitja er på en erverdig vei

Sv: Hva skjer med vekta denne gangen da?

Jeg leste noe i boka om at det kan stagnere litt og at man da kansje burde prøve med mindre karber (husker ikke eksakt hva som stod men tror det var noe sånn 3-trinns opplegg), kunne ha sjekka det ordentlig opp men mamma låner boka mi nå..

__________________
Nitja
Start 04.01.09



Nitja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 13:42   #3
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Hva skjer med vekta denne gangen da?

Heei! lenge siden!
Jeg måtte også tråp til igjen her i vår7høst. Og det går7gik myyyye tråere ja...tror det er sånn når vi har gjort dette før og jeg...kroppen lar seg ikke narre like lett :P
Men helseffekten kom da. Føler meg bra!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 14:43   #4
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Hva skjer med vekta denne gangen da?

Men kan det hende at vekta går opp litt fordi du har begynt å trene? Muskler veier jo mer osv.?

Ellers tror jeg disse stagnasjonsperiodene er en utfordring som mange av oss må slite med. Jeg kjenner godt til disse periodene der det bare svinger før det plutselig slipper taket. Dette er bare noen tanker, sånn generelt om mulige måter vi kan takle denne situasjonen på. Med din erfaring vet du sikkert dette fra før, så jeg skriver like mye av hensyn til de som er ferskere her og som opplever stagnasjon.
NB! VIL GJERNE BLI KORRIGERT/SUPPLERT AV VETERANENE SOM KAN MER ENN MEG!
ANBEFALER OGSÅ ET SØK PÅ "STAGNASJON" I FORUMET, MANGE GODE POENG OG DISKUSJONER OM TEMAET!


KRITISK ANALYSE
Vi kan begynne med en kritisk analyse av
- hva vi får i oss (mat/fett/drikke/kosttilskudd o.l.),
- hva vi gjør (mosjon/søvn o.l.)

om det kan være en forklaring der.

HOLDE UT OVER TID
Hvis vi gjør alt riktig, og likevel opplever stagnasjon - da er kanskje utfordringen
- å holde ut litt til.
Det har jo ofte tatt tid å legge på seg, og vi må tåle at det tar tid å bli kvitt overvekten. (Jeg prøver å se på disse svingnings-/stagnasjonsperiodene som kroppens måte å feste seg til en ny og lavere vekt.)

KROPPEN TILPASSER SEG KETOSE
Hvis en har vært lenge på ketogen diett, kan den slutte å virke etter noen måneder. Kroppen tilpasser seg ketosen. Da må en over på "vedlikeholdsmat" (fortsatt lavkarbo) med en mer normal forbrenningstype en periode før en kan ta en ny ketogen periode.

HVIS IKKE EN KOMMER I KETOSE
For de som er på ketolysekuren og som ikke får utslag på stixen, har ketolysepappa Torkil skjematiske løsningsforslag (s. 85 og 86 i "Slank med ketolysekuren").


Ellers har jo du noen fabelaktige resultater fra tidligere, elian. Og det er kanskje fordi du har klart det så usedvanlig bra før, at det virker frustrerende tregt nå? Jeg synes ikke resultatet ditt nå er noe å kimse av, akkurat. Jul og alt …

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 19:31   #5
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skjer med vekta denne gangen da?

skjønner frustrasjonen!har gått ned 15kilo+21kilo på ketolyse,har vært i ketose(tror jeg) siden slutten av mars,har hatt 1 sprekk som har vistes på vekta..Har holdt vekta på 75-73 kg nå i 2mnd nå..Håper jeg klarer å nå målet mitt på 70 snart..Burde jeg ta en pause å øke karbsene,eller skal jeg bare holde ut å håper det løsner snart?

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 19:56   #6
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skjer med vekta denne gangen da?

Flotte svar både fra mamma87 og løvetann!

Elian, kan jeg få se en ærlig dagsmeny med tilskudd og fett inkludert? Så skal vi finne festbremsen i en kjappis!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 20:27   #7
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Hva skjer med vekta denne gangen da?

Hei! Syns du har hatt et fantastisk vekttap jeg Kanskje er det rett og slett slik at du ikke skal ned så mye mer?
Kanskje du har mye muskler? Kroppens sammensetning har mye å si på hvor mye du kan ta av - og hvor mye du bør veie.
Og det er jo slik at på denne kuren at har du nådd din vekt, ja så er det vanskelig å gå ned noe særlig mer.

Min idelalvekt etter kroppens sammensetning (muskler, vann, ben, høyde mm.) - så skulle jeg veie 72 kilo. Fordi jeg har høy muskelmasse.
Men jeg vet jo ike om det stemmer med deg

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 08:08   #8
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer med vekta denne gangen da?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Flotte svar både fra mamma87 og løvetann!

Elian, kan jeg få se en ærlig dagsmeny med tilskudd og fett inkludert? Så skal vi finne festbremsen i en kjappis!


Jepp

På en hel dag (dagene er desverre ganske like)

Frokost: 2 Mama Lupes low carb tortilla (3gr carbs pr stk) med litt meierismør, philadelfiaost, 4 skiver spekeskinke + litt ruccola salat. 2-3 dl pepsi max. 2 CLA, 2 Udo's choise, ketolyse tabletten. 2dl vann

Lunsj: Eggerøre av 4 egg + en liten dæsj fløte og flytende natreen søtstoff, 1/2 boks cottage cheese og 2-3 ts syltetøy fra sukkerfritt.com. 2-3dl pepsi max. Ketolyse tabletten

Mellom: 1 Atkins Advantage bar + 2-3 dl pepsi max

Middag: En stor salat av spinatblader og ruccola, kyllingfilet, tomater, avocado, agurk, fetaost, rømme. 2 CLA, 2 Udo's choise, ketolyse tabletten. 2-3 dl pepsi max + 2dl vann

Kvelds: Hjemmelaget tomatsuppe (knuste tomater, purreløk, hvitløk, karri, kokosmelk, fløte + krydder) har 1-2 egg i båter eller 1 røkt kjøttpølse fra Ketolyse i biter oppi suppa. Ketolyse tabletten. 2-3 dl pepsi max.

Jeg drikker ca 1 liter vann i tillegg til det lille jeg har skrevet opp, de dagene jeg trener.

Jeg vet jeg drikker mye pepsi max. Noen dager drikker jeg mer enn dette også.
Jeg vet det kan være en stopper for vekta, men jeg har aldri hatt problemer med det før. Da jeg gikk ned 28kg drakk jeg MYE mer enn jeg gjør nå... Kan jeg ha blitt "allergisk" mot det denne gangen??

Jeg spiser også en Anton Berg sukkerfri sjokolade nesten hver dag...

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 08:11   #9
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer med vekta denne gangen da?

Jeg har lyst til å slutte med pepsi'n, men jeg får helt abstinenser... Hodepine som jeg ikke unner min værste fiende en gang og svettetokter...

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 08:41   #10
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skjer med vekta denne gangen da?

Kutt ut Mama Lupes, Pepsi Max, Sukkerfritt syltetøy, Pepsi Max, Atkins bar, Pepsi Max, Pepsi Max.

SÅ lenge du spiser dette kan du ikke klage altså...

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 08:46   #11
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skjer med vekta denne gangen da?

Sitat:

ut Mama Lupes, Pepsi Max, Sukkerfritt syltetøy, Pepsi Max, Atkins bar, Pepsi Max, Pepsi Max.

100% enig. Gå Atkins by the book i to uker så kommer det igjen! Du er vel ikke i ketose på det derrre?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 09:10   #12
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer med vekta denne gangen da?

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Kutt ut Mama Lupes, Pepsi Max, Sukkerfritt syltetøy, Pepsi Max, Atkins bar, Pepsi Max, Pepsi Max.

SÅ lenge du spiser dette kan du ikke klage altså...


Men jeg gjorde jo det i 2004 også, og da raste det av 28kg....

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 09:12   #13
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skjer med vekta denne gangen da?

Men for de siste 10 må du jobbe! Det tok meg 6mnd å bli kvitt de siste 7 og det var først da jeg sluttet med cola'n det slapp! Det føles godt med ketose uansett da...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 09:12   #14
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer med vekta denne gangen da?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

100% enig. Gå Atkins by the book i to uker så kommer det igjen! Du er vel ikke i ketose på det derrre?

Jo, har vært i ketose hver dag bortsett fra 4-5 dager helt siden 21 november...

Men kan jeg spørre hva som er galt med Mama Lupe's tortilla's når de bare inneholder 3gr karbo? Og Atkoins barene? De er jo lov fra fase 1-4...

__________________


Sist redigert av elian : 09-01-09 kl 09:18.
elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 09:25   #15
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skjer med vekta denne gangen da?

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419

Utklipp:
Du kan spise 75-100g oster. Tommelfingerregelen er å telle 25 g ost som tilsvarende 1 gram karbohydrat. Et egg er 1kh.

2,5dl (140-200 gram) daglig av disse grønnsakene (totalt), deriblant tomat, målt rå

Kremfløte eller matfløte (begrens til 2-3 spiseskjeer daglig(30-45ml); regn med karbohydratene)

For å ha litt ekstra variasjon, kan du spise 10 til 20 olivener per dag, en halv liten avokado, 30ml seterrømme (2ss) eller 90ml usøtet kremfløte (6ss), så vel som 2 til 3 spiseskjeer med sitron eller lime juice. Men vær oppmerksom på at disse matvarene noen ganger kan redusere vekttap hos noen personer, og kanskje må unngåes de første 2 ukene. Hvis det virker som at vekten går sakte ned, så modererer du ditt inntak av disse matvarene.

Løst anslått vil jeg si du ligger på sånn omtrent 35KH nå.

De siste 10 sitter dønn fast og man må gå puristisk til verks for å komme unna dem. Jeg brukte 6mnd på 7 kg, og det slapp ikke før jeg slutta med colan.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 09:35   #16
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer med vekta denne gangen da?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419

Utklipp:
Du kan spise 75-100g oster. Tommelfingerregelen er å telle 25 g ost som tilsvarende 1 gram karbohydrat. Et egg er 1kh.

2,5dl (140-200 gram) daglig av disse grønnsakene (totalt), deriblant tomat, målt rå

Kremfløte eller matfløte (begrens til 2-3 spiseskjeer daglig(30-45ml); regn med karbohydratene)

For å ha litt ekstra variasjon, kan du spise 10 til 20 olivener per dag, en halv liten avokado, 30ml seterrømme (2ss) eller 90ml usøtet kremfløte (6ss), så vel som 2 til 3 spiseskjeer med sitron eller lime juice. Men vær oppmerksom på at disse matvarene noen ganger kan redusere vekttap hos noen personer, og kanskje må unngåes de første 2 ukene. Hvis det virker som at vekten går sakte ned, så modererer du ditt inntak av disse matvarene.

Løst anslått vil jeg si du ligger på sånn omtrent 35KH nå.

De siste 10 sitter dønn fast og man må gå puristisk til verks for å komme unna dem. Jeg brukte 6mnd på 7 kg, og det slapp ikke før jeg slutta med colan.

Shit!! Spiser jeg sååååå mye karbo?????? Har ikke reget med karbo fra egg og ost jeg.... Og egentlig ikke tenkt så mye på fløten heller....

Men tror du mest på at det er de for mange grammene med karbo som stopper meg, eller pepsi max'n og sukkefri sjokolade?

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 09:37   #17
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer med vekta denne gangen da?

Den tomatsuppen jeg har spist litt av i det siste inneholder dette:

1 halv stor purre
3 bokser hakkede tomater
1 boks Santa maria kokosmelk
1 ss smør
1 ss karri
1ts rød karripasta
1dl fløte
salt og pepper

Posjonen gir ca 6 måltider...

Hvor mye får jeg i meg av karbo på ETT måltid her da? Jeg har gjerne ett egg eller ketolysepølser oppi (men de er det jo bare 0,02gr karbo i da)

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 09:50   #18
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skjer med vekta denne gangen da?

Tomatene er 6KH per boks, Fløten er vel sånn 4, Kokosmelka 2-4,
18+4+4/6=4

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 10:01   #19
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skjer med vekta denne gangen da?

Jeg tviler sterkt på at det er tomatsuppa som er problemet her altså..
Enten så innser du mulig fakta, eller så godtar du sen nedgang. Ikke vanskeligere enn det

(se på innholdsfortegnelsen på atkins bar og mama lupes. Det er ikke mye naturlige ingredienser her... Og i Anthon Berg sjokoladen er det maltitol, og det varierer veldig på om man "tåler" disse karbohydratene eller ikke..)

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 10:14   #20
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skjer med vekta denne gangen da?

Opprinnelig lagt inn av elian, her.

Den tomatsuppen jeg har spist litt av i det siste inneholder dette:

1 halv stor purre
3 bokser hakkede tomater
1 boks Santa maria kokosmelk
1 ss smør
1 ss karri
1ts rød karripasta
1dl fløte
salt og pepper

Posjonen gir ca 6 måltider...

Hvor mye får jeg i meg av karbo på ETT måltid her da? Jeg har gjerne ett egg eller ketolysepølser oppi (men de er det jo bare 0,02gr karbo i da)

iflg somebody er det ca 71,4 karbo. Men det spørs hva slags merke du kjøper på hakkede tomater da. 71,4 delt på 6 måltider er 11,90 karbs

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 10:15   #21
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer med vekta denne gangen da?

Opprinnelig lagt inn av supha, her.

iflg somebody er det ca 71,4 karbo. Men det spørs hva slags merke du kjøper på hakkede tomater da. 71,4 delt på 6 måltider er 11,90 karbs

OMG!!

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 12:06   #22
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Hva skjer med vekta denne gangen da?

Den forbrenninga er snåle greier - og i hvertfall ikke ren matematikk....

Jeg kan ikke spise brøderstatning, sukkererstatning og drikke Pepsi Max - da stopper min vektnedgang - selv om jeg er innenfor de lovlige 15 karbene.
I tillegg må jeg passe meg for meieriproduktene....spesielt fløte.

Og dersom jeg spiser for lite fett, så stopper det da også - derfor tar jeg MCT-olje nå - og kroppen er fornøyd.
Og jeg går ned nå

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 13:37   #23
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Hva skjer med vekta denne gangen da?

Opprinnelig lagt inn av elian, her.

1ts rød karripasta

... inneholder vanligvis sukker... fysj og huff! Men nå har du vel fått noen gode ideer da! Lykke til

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 08:07   #24
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer med vekta denne gangen da?

En ting jeg ikke skjønner... Til tross for at jeg nå spiser Mama Lupes tortillas, sukkerfri sjokolade og pepsi max, så forstår jeg bare ikke hvordan det er mulig at jeg ikke går ned, når jeg HAR HATT et kosthold som dette:

EN DAG:

4 brownies
1 sjokoladeplate
1/2 pose potetgull
4 brødskiver
1 posjon ris
3 poteter
2 kaffe latte
2 glass juice
2hg smågodt
4dl melk

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 09:13   #25
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skjer med vekta denne gangen da?

Det er jo for at livet er urettferdig det
Ballpark er ikke det SÅ overvettes hysterisk kalorier, bare skikkelig usunt!
Husk at vanlig kaloritelling innebærer at man må ha et kaloriunderskudd for å gå ned. 1400kcal er jo til dels lite... Ut fra din forbrenningsnivå må du spise for mye og et kg lagt på er 7000kcal spist for mye.

I ketolyse spiser vi gjerne godt opptil eller over dette vanlige forbrenningsnivået. Men ketosen er på plass. Da renner kiloene av. Om ketosen ikke er orntli og du ligger og vaker så kan det hende at enten går kiloen pinesakte av, eller så går man ikke ned. ser du?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Denne gangen SKAL jeg klare det- Emblas kamp mot kiloene Embla Åpne dagbøker 28 01-02-08 20:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no