Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Oopsierull?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-09-09, 07:32   #1
klompenmio
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 64
klompenmio er på en erverdig vei

Oopsierull?

Jeg liker disse veldig godt, og har noen dager spist to sånne med smør, skinke og agurk både til frokost og lunsj.

Det er jo ikke så mye karbo i disse, men hvor myeprotein er det i dem?

Er det noen som har noen tanker omhvor mange slike det er greit å spise i løpet av en dag?

klompenmio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurderer ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 08:57   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Oopsierull?

Proteinet kommer strort sett fra egg, og det inneholder i følge matvareguiden.no 12g pr 100g. Så da kommer det jo an på hvor stor oppskrift, og hvor mange du får hva hver inneholder.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 17:30   #3
klompenmio
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 64
klompenmio er på en erverdig vei

Sv: Oopsierull?

JA, det var det da.. Jeg fårse på det. Jeg syns dette er litt innvikla..
Er det noen her inne som spiser litt av disse?

klompenmio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurderer ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 18:39   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Oopsierull?

Hva syns du er innviklet?
Å regne ut karber og proteiner?

Mange her som spiser oopsier innimellom. Selv har jeg fått dilla på ostechips for tiden!

Hvorfor så opphengt i proteiner forresten?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 09:21   #5
klompenmio
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 64
klompenmio er på en erverdig vei

Sv: Oopsierull?

Har fått intrykk av at en ikke skal ha for mye proteiner heller....

klompenmio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurderer ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 09:28   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Oopsierull?

Du skal ha 1 til halvannet gram protein pr kg kroppsvekt pr døgn!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 09:39   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Oopsierull?

Hold deg til karbotellinga i starten, om det derimot skulle komme et langvarig platå (fire uker eller mer uten vektnedgang) så kan det være en idé å se på f.eks proteininntaket

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 18:36   #8
klompenmio
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 64
klompenmio er på en erverdig vei

Sv: Oopsierull?

Takk for svar!

Jeg veier det samme som når jeg begynte, og har fulgt kuren to uker i dag. Jeg begynte direkte på ketolyse etter å ha gått ned 7 kg på to uker med cambidgekur.
Man skal jo få en par-tre kg på seg igjen når man begynner å spise, men det har jeg altså ikke fått. Tar det som et tegn på at jeg har gått ned..

Skal se noen uker nå på hva som skjer, og jeg skal bli flinkere til å komme meg ut til å gå tur. Har gått og syklet litt, men skulle trent mer.

I verste fall kan jeg jo bare ta meg noen uker på cambridge. Har vertfall funnet ut hvordan jeg skal spise for ikke å legge på meg igjen...

klompenmio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurderer ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 07:52   #9
Maryrose
Medlem
 
Maryrose sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 84
Maryrose er på en erverdig vei

Sv: Oopsierull?

Kan noen linke oppskriften til oopsierull? Jeg finner den ikke på søk

Maryrose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 09:06   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Oopsierull?

Her er den!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 10:14   #11
Maryrose
Medlem
 
Maryrose sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 84
Maryrose er på en erverdig vei

Sv: Oopsierull?

Du er en engel Kitt!

Maryrose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 10:32   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Oopsierull?

Opprinnelig lagt inn av Maryrose, her.

Du er en engel Kitt!

Tusen takk!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 00:07   #13
Meatscience
Medlem
 
Meatscience sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Drammen
Alder: 48
Innlegg: 120
Meatscience er på en erverdig vei

Sv: Oopsierull?

*sukk*

Alle snakker så varmt om disse oopsiene, men jeg fatter ikke hva som er så godt med eggesvamp.....

(evt. så er jeg veldig dårlig til å lage dem)

__________________


Startet mandag 3. august 2009. Er faktisk ikke overvektig lengre
i beg. av februar 2010! Jobber med ønskekiloene nå.
Meatscience er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pizza-Oopsierull Bee Middag 12 16-09-09 16:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no