Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Har skiftet gir / endret bane

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-07-11, 23:23   #1
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Har skiftet gir / endret bane

Veit ikke om det bare er meg, men jeg har en lei tendens til å repetere meg selv. Den aller første uka jeg spiste induksjonsmat var det egg, hamburger og bacon hver eneste dag. Deretter kom det uker med for det meste selvlaga supper med kjøtt (nesten gryter). Deretter kom en periode med lefser og nå er jeg vel i en periode med lavkarbobrød, masse pålegg og masse majones på ukedagene og biff fajita uten lefse i helgene. Etter ferien har jeg beggynt med bær+vaniljerømme som desset og tillater litt fler karber enn vanlig for kosens skyld.

Uansett så er det jo et mønster her hvor jeg spiser mye av det samme før jeg skifter til noe annet som jeg så spiser mye av. Denne uka har jeg spist makrell til middag (røkt og i tomat) de siste 4 dagene og jeg gleder meg til makrell i tomat imorgen. Er det flere enn meg som holder på med sånn periodespising?

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 23:27   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Har skiftet gir / endret bane

Må vel erklære meg skyldig der ja Særlig frokosten er jeg håpløs på å variere. Men, jeg spiste brødskive med leverpostei ver dag i 8 år på skolen, så jeg ha vel alltid vært sånn

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 23:34   #3
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Har skiftet gir / endret bane

Holder veldig på med det samme jeg og... Jeg har en tendens til å bli veldig glad i en ting, så spise den til jeg blir lei... Men er blitt flinkere nå enn før, da kunne jeg spise meg så mett på noe at det tok meg ÅR før jeg spiste det på nytt av

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 23:44   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Har skiftet gir / endret bane

Tror ikke dette er helt uvanlig - jeg får også "dilla" på spesifikke matretter/måltider og spiser det masse i en periode, før det liksom går i glemmeboka igjen. I tillegg så er det nå engang mest praktisk sånn når man lager mat bare til seg selv - da er det jo sånn at en gryte/suppe/panne kan vare i flere dager...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 02:22   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Har skiftet gir / endret bane

Jeg er enda verre, jeg spiser det samme hele tida. Det er bare små variasjoner. Så ditt kosthold er mye mer variert enn mitt. Jeg har funnet favorittmaten min og da blir jeg aldri lei. Jeg har så god apetitt. Kanskje derfor.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 03:03   #6
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Har skiftet gir / endret bane

Kjenner meg veldig igjen i det her ja Men som Carisma skriver har jeg også alltid vært sånn, selv om jeg bare hadde 2 brødskiver med leverpostei til lunsj i 5 år

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 07:37   #7
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: Har skiftet gir / endret bane

Kjenner meg også veldig igjen i det her ja
Prøver å være flink til å variere, men har lett for å ty til det samme (spesielt hvis jeg har dårlig tid ).
En periode gikk det mye i kyllinglår.
Jeg er blitt LEI kyllinglår

__________________
Jillian Michaels 6week six-pack..... dag 40
Jillian Michaels Ripped in 30...Runde2..dag 18


LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 08:15   #8
littleme
Medlem
 
littleme sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 373
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har skiftet gir / endret bane

Jeg tror egentlig jeg blir ganske fort lei! Nesten så jeg ikke gidder å spise opp middagrestene fra dagen før engang, og det passer ikke på studentbudsjett! I tillegg får jeg litt dårlig samvittighet hvis jeg lager det samme hele tiden, hehe..

men det kan jo være at jeg bortskjemt også?

__________________



littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 08:32   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Har skiftet gir / endret bane

Prøver å variere, men finner favoritter som varer i minst en uke, gjør gjerne som 157cm, og lager store porsjoner av ting. Men i min tidlige lavkarbokarriere så var jeg egentlig vegetarianer, men begynte å spise fisk. Fortsatt i dag har jeg problemer med å spise stekt/kokt laks og ørret ... Og jeg elsket det!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 08:49   #10
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Har skiftet gir / endret bane

Hehe, jeg hadde også leverpostei på skolematen i mange år ... men jeg spiste den ikke Ga den til en jente i klassen som ikke fikk lov til å spise svinekjøtt men som elsket leverpostei

Det var foreldrene mine som smurte skolematen, og av en eller annen grunn fikk de aldri med seg at jeg var lei leverpostei for lengst ...

Har en sånn greie med leverpostei akkurat nå faktisk. Eller pepperpaté, er det vel. Har hatt helt dilla på det en stund (et par uker kanskje), men plutselig, midt i en åpnet boks har jeg ikke lyst på mer ... Veldig uøkonomisk

(Jeg spiste den likevel da ... kaster ikke mat )


Sist redigert av Huldr : 14-07-11 kl 11:30.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 11:11   #11
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Har skiftet gir / endret bane

Jeg er kresen. Hvorfor spise noe som ikke smaker like bra når man kan det man liker best?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 11:24   #12
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Har skiftet gir / endret bane

*rekker opp hånda* Jeg er periode-alt-mulig.

Men akkurat makrell i tomat har jeg spist nesten daglig i flere år.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar

Emneord
adferd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Reaksjon på endret kosthold Frøken_Lisemor Lavkarbo generelt 6 16-04-11 12:47
Endret lukt av avføringen dida Fysisk og mental helse 9 13-09-10 20:14
Hvordan får jeg endret Happiness Spørsmål og svar 12 30-09-09 14:18
VG's slankeforum og 100 runder på bane Goggen Generell ernæringsdebatt 32 16-02-09 20:45
Smaken endret seg? Robyn Ketolysekuren 3 24-06-07 22:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no