Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Så langt inne det sitter!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-07-11, 23:02   #1
Restart
Gjest
 
Innlegg: n/a

Så langt inne det sitter!

I dag har jeg hatt en dag med stort sug igjen, men jeg har heldigvis klart å holde meg unna mat med karbohydrater.

Det i seg selv er jeg veldig glad for, og bør nok fokusere på det, for det hadde vært veldig lett for meg å sprekke i dag på mer "tradisjonell" måte.

Men for å klare det har jeg spist mye av annen mat som gjør at jeg sitter igjen med en vond følelse likevel.

For meg som ikke har spist kyllingvinger på så mange år fordi jeg alltid har tatt av skinnet på all kylling føles det vanskelig å ha spist en pakke alene nå til kvelds (400 gr), i tillegg til 5 egg, 100 gr røkelaks, 1 stor boks makrell i tomat, 1 skive lavkarbobrød (Hexebergs Proteinbrød-oppskrift) og 2 skiver lett gulost (var bare det tilgjengelig) og en pakke frosne grønnsaker (blomkål og broccoli) i løpet av dagen... (Og 2 Omega-3 piller og vann...)

Jeg prøver å tenke at endel av de grammene med kyllingvinger tross alt må være bein siden det ikke er så mye kjøtt på sånne kyllingvinger... men likevel føles det som om jeg har ødelagt for meg selv i dag.

Men jeg tror jeg trenger hjelp til å se utenfra om det er så mye som det føles, for jeg er virkelig litt fortvilet, men lurer på om det kanskje er litt ekstra sterkt fordi fettfobien sitter igjen mer enn den bør.

Føles liksom som om jeg har ødelagt for meg selv i dag, men kanskje jeg reagerer ekstra sterkt fordi jeg er relativt ny med dette kostholdet...

Jeg må bare prøve å være glad for at jeg ikke sprakk på karbohydrater, men utrolig at jeg ikke klarer å hindre meg selv i å spise så mye...

Det er vanskelig å måtte innrømme.

  Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 23:16   #2
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Så langt inne det sitter!

Som ny på lavkarbo spiser mange mer enn man gjør etterhvert som fettforbrenningen setter igang bedre. Det er greit å spise når du er sulten.
Du er flink. Diett.no kan du gå inn på og se hva du får i deg.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 23:18   #3
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Så langt inne det sitter!

Enig! Synes du var flink som ikke sprakk! Prøv å glem mengden og fokuser på det faktum at du har spist riktig!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 23:49   #4
Restart
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Så langt inne det sitter!

Takk! For at dere fikk meg til å smile litt igjen og stå på videre...
Det var god tilbakemelding å få nå.

  Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 23:51   #5
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Så langt inne det sitter!

Syns ikke mengden er helt for gal heller jeg På en sulten dag har jeg da sannelig trykt i meg mer enn det der, og ned i vekt har jeg gått

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 23:57   #6
Restart
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Så langt inne det sitter!

Å! Så meldingen din akkurat nå som jeg hadde postet min selv, og må bare si at det var godt å se det!
Nå ble jeg glad..

Følte nok at jeg var litt ute å kjøre nå, og at jeg manglet litt den kontrollen som man er helt avhengig av hvis dette skal kunne lykkes, men nå fikk jeg satt det litt i perspektiv og sett at jeg ikke er alene med sånne dager og følelser oppi dette her.

Takk!

  Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 00:38   #7
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Så langt inne det sitter!

Særlig i starten er det ganske vanlig med spise-dager, kroppen skal lære seg å forbrenne annerledes og i perioder vil du føle deg ekstra sulten.

Dette regulerer seg gjerne selv etterhvert

Vet det er flere her, inkl meg, som har ligget opp mot 3000 kcal og like fordømt har gått ned i vekt

Så, har du sulten-dager, synes jeg du skal spise med god samvittighet!

Om det ikke regulerer seg selv i løpet av noen uker, kan du heller se om det er nødvendig å ta noen grep etterhvert

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 00:49   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Så langt inne det sitter!

Man merker også et større behov for drikke. Å drikke masse/nok avhjelper kanskje noe av sulten om du ikke drikker nok?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 07:02   #9
Restart
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Så langt inne det sitter!

Det kan nok hende at jeg ikke drakk nok i går, for jeg har vært flink til å passe på det i hele forrige uke, (og den uka gikk forresten også bra med tanke på kostholdet også synes jeg), men etter at jeg måtte faste hele dagen i det som nå har blitt forigårs (hadde legetime først kl 16) kom alt litt ut av kontroll igjen.

Blodsukkeret fikk liksom ikke hentet seg inn, for jeg er visst veldig avhengig av jevnlige måltider har jeg skjønt, men etter at jeg da hadde fått spist skikkelig og godt utover kvelden burde jo ikke det ha noen innvirkning dagen etter...

Så jeg har nok ikke noen sånn forklaring å gjemme meg bak.
Kroppen og hodet trengte vel bare en sånn dag...

Men jeg skal absolutt passe på å drikke nok og få i meg nok fett jevnlig gjennom dagen, så håper jeg at jeg er på rett kjør igjen.

Ha en fin dag, alle sammen.

Her ble klokka satt på hakket tidlig en lørdags morgen, men jeg skal være på farten hele dagen, og må lage klar et par matalternativer siden jeg ikke vet hvordan det blir å få tak i riktig mat underveis.

Best å ha noe trygt i bakhånd.

  Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 07:42   #10
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Så langt inne det sitter!

Fastet du for å ta blodprøver kl 16?

Noen må strekke opp folk på det kontoret! Det er jo ikke legen som prøvene selv vel!

Hør neste gang du får time så sent om det ikke var en ide å ta blodprøver separat om morgrenen, kanskje en annen dag tilogmed?
Jeg som bor sentralt i Oslo, og tydeligvis har et legekontor for voksne, kan få tilsendt blodprøvetakingsskjemaet og selv gå rett på Fürst.
Riktignok er jeg gravid og slipper å betale for tiden, men de 40 kr synes jeg det er verdt. Trenger ikke gå med en hel dag på legen...

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 07:44   #11
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Så langt inne det sitter!

Og bare så jeg har sagt det:

Hvis du fastet til 16 for at legen skulle få undersøkt deg, da er du jaggu mer pliktoppfyllende enn h*n fortjener.

Legge timer som krever faste på ettermiddagen! *dustemiklerier*totaltfraværavinnlevelse*

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 09:18   #12
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Så langt inne det sitter!

Om du måtte faste er det ikke rart du ble kjempesulten. Jevnlige måltider er det beste for de fleste Jeg drikker mye mer på lavkarbo og føler meg tom om jeg ikke får nok. Lett å forveksle med sult. Jeg har lagt merke til at jeg får lyst på sære ting som sigaretter eller pastiller/tyggegummi(godteri) når jeg er sulten eller tørst også. Da er det om å gjøre å ikke la seg frista av substituttene men få i seg noe bra

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 09:29   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Så langt inne det sitter!

Synes ikke det var voldsomt mye mat, altså. Forresten så er ca 70 prosent av av en kyllingvinge rent kjøtt.

Synes også det var høl i hue å skulle ta fastende blodprøver så sent på dagen. Har aldri opplevd at legen min har satt opp time senere enn kl ni-ti for sånne prøver.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 11:47   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Så langt inne det sitter!

Jeg var fastende på en legetime klokka ett (glemte å spise på morgenen) og da fikk jeg kjeft av legen

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sitter inne med tusen spørsmål i dag ... Gressenka Ketolysekuren 16 05-08-10 10:15
Kilo som sitter nattinatt Ketolysekuren 27 05-09-08 17:46
Nå sitter jeg og spiser en is med 0 karbiser Elanessë Lavkarbo generelt 12 12-06-08 16:26
De som sitter med makta.... elian Generell diskusjon 5 01-02-05 19:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no