Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Har noen et alternativ?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-03-12, 14:27   #1
Jaudaa
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 422
Jaudaa har en fantastisk aura rundt segJaudaa har en fantastisk aura rundt seg

Har noen et alternativ?

til dette: http://www.google.no/imgres?um=1&hl=...1t:429,r:1,s:0


Jeg er over snittet glad i denne youghurten sammen med diverse frukt...er det noen som har noe ale dette i lavkarboform?

Jaudaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 16:09   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Har noen et alternativ?

Tyrkisk/gresk yoghurt med fun light og/eller bær?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 19:19   #3
Lollo
Nytt Medlem
 
Lollo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 49
Innlegg: 9
Lollo er på en erverdig vei

Sv: Har noen et alternativ?

Hva med å lage en selv, lag puré av honningmelon og pasjonsfrukt og blande i tyrkisk yoghurt, så smak til med litt sukrinmelis/stevia og vaniljepulver:-)

Lollo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 21:09   #4
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Re: Har noen et alternativ?

Naturell eller annen yoghurt søtet med ditt favoritte kunstig søtning og med frukt, bær, ....

Jeg har aldri vert så glad i Yoghurt så jeg bruker seterrømme med innholdet av en vaniljestang og flytende natreen. Til det så spiser jeg idag blåbær, imorgen jordbær madamen har kjøpt, men valnøtter og andre ting er like greit å bruke til og.

Jeg sparer på det som er igjen av Vaniljestanga og det koker jeg i fløte og lager vaniljepudding eller gele med vaniljesaus.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 12:41   #5
Jaudaa
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 422
Jaudaa har en fantastisk aura rundt segJaudaa har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har noen et alternativ?

gode forslag her, jeg klarer nok ikke å lage det like godt som den favoritten min, men kan gjøre et forsøk

Jeg har aldri sett eller hørt om den tyrkiske yoghurten, hvor kjøper man den og hva smaker den?

Jaudaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 13:11   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Har noen et alternativ?

Opprinnelig lagt inn av Jaudaa, her.

gode forslag her, jeg klarer nok ikke å lage det like godt som den favoritten min, men kan gjøre et forsøk

Jeg har aldri sett eller hørt om den tyrkiske yoghurten, hvor kjøper man den og hva smaker den?

Min lokale Rema har både gresk og tyrkisk yoghurt. Står sammen med rømmen, ikke sammenmed resten av yoghurtene.
Den smaker naturell yoghurt, er rundere i smaken enn Tines naturelle og passer til nesten alt du vil putte opp i. Vi bruker den masse til smoothies, feks, med egg og bær og litt flytende søtning!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 15:33   #7
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Har noen et alternativ?

Må bare få slutte meg til de som anbefaler Tyrkisk yoghurt

Den kan ikke sammenlignes med vanlig yoghurt naturell, som jo bare smaker surt... Tyrkisk yoghurt er bare helt fantastisk...
Tilsett bringebær, blåbær eller bjørnebær Mye mye bedre enn sukkerbombene til Tine...

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 19:25   #8
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.199
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Re: Har noen et alternativ?

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Naturell eller annen yoghurt søtet med ditt favoritte kunstig søtning og med frukt, bær, ....

Jeg hadde dilla på det en stund. Ferske blåbær, naturell yoghurt og litt natreen. Syntes vekta stoppet litt opp, og når jeg veide og la inn på diett.no viste det seg at en liten skål inneholdt mer karbo enn en banan! Så nå har jeg egentlig bare kuttet ut det også...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 20:43   #9
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Har noen et alternativ?

Tyrkisk yogurt er godt Det spiser jeg med frøblandning..og den har 5,1 karbo pr.100gr.Ikke så verst

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 21:24   #10
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Har noen et alternativ?

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Tyrkisk yogurt er godt Det spiser jeg med frøblandning..og den har 5,1 karbo pr.100gr.Ikke så verst

Til sammenligning har Tines fruktyoghurt 13 - 14 g
Den tyrkiske er nok ikke helt ideell på introduksjon eller dersom du er på ketolyse, men ok ellers
Cottage Cheese er også et supert alternativ - den inneholder bare 1,5 g pr 100 g

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 22:21   #11
Jaudaa
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 422
Jaudaa har en fantastisk aura rundt segJaudaa har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har noen et alternativ?

Gode forslag her MEN, kommer uansett til å savne den "min" :P

Jaudaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alternativ til jus sæterjenta Ketolysekuren 5 05-11-10 08:00
Alternativ til vaksine! altbeans Kosttilskudd 83 26-11-09 15:16
Alternativ til ris Millamor Spørsmål og svar 4 05-10-08 21:37
Har noen en god marinade/alternativ til grillkrydder? mam Middag 3 18-04-07 23:13
Alternativ til mel tech Lavkarbo generelt 1 07-01-07 20:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no