Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Tovete tøfler

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-12-10, 21:05   #1
Petit Fleur
Medlem
 
Petit Fleur sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 50
Petit Fleur er ny på veien

Tovete tøfler

Jeg har nettopp strikket og tovet noen tøfler. Jeg har fulgt oppskrift og alle mål var helt riktige underveis i strikjngen og da de var ferdig strikket. Likevel er tøflene for store etter toving. Kan jeg gjøre noe for at de kan bli mindre? (De skulle være str 38/40, men de er så store at de er for store for min mann som bruker str 43)

__________________

Det går stadig nedover.
Petit Fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Selvkomponert Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 21:06   #2
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Tovete tøfler

Prøv å tov de en gang til ,det gjorde jeg med de jeg strikket og de ble litt mindre

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 21:10   #3
Petit Fleur
Medlem
 
Petit Fleur sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 50
Petit Fleur er ny på veien

Sv: Tovete tøfler

Takk, da prøver jeg det. Har ikke så mye erfaring med sånt enda.

__________________

Det går stadig nedover.
Petit Fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Selvkomponert Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 21:17   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Tovete tøfler

Opprinnelig lagt inn av Petit Fleur, her.

Jeg har nettopp strikket og tovet noen tøfler. Jeg har fulgt oppskrift og alle mål var helt riktige underveis i strikjngen og da de var ferdig strikket. Likevel er tøflene for store etter toving. Kan jeg gjøre noe for at de kan bli mindre? (De skulle være str 38/40, men de er så store at de er for store for min mann som bruker str 43)

Putt et par tennisballer eller sko i vaskemaskina sammen med dem, om du bare vasker dem alene eller sammen med litt mykt tøy så toves de ikke nok. Jeg har tovet tøfler som skulle passe til en 7-åring, strikket flere par - det ene ble passe til datras bamse og det andre til meg... Til slutt ga jeg opp og kjøpte et par som jeg dekorerte litt så de så hjemmelagde ut.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 22:46   #5
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Tovete tøfler

Ja, det er berre å tove ei runde til. Det hjelper som regel på å ha i noko ekstra i maskina, eg hiv i eit par filler etc for å få ekstra fres.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 00:13   #6
Petit Fleur
Medlem
 
Petit Fleur sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 50
Petit Fleur er ny på veien

Sv: Tovete tøfler

Har nå tovet de en gang til, og da ble de ikke så verst. Fremdeles litt store, men de sitter på likevel. Er veldig fornøyd! De er super-varme.

__________________

Det går stadig nedover.
Petit Fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Selvkomponert Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 00:15   #7
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Tovete tøfler

bilde!!

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 13:04   #8
fiskedame
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 5
fiskedame er på en erverdig vei
Smile

Sv: Tovete tøfler

Du kan tove dem så mange ganger du vil....prøv med litt høyere temperatur.
Det går som regel bra å tøye dem litt mens de er våte om de skulle bli et halvt nr for små.
Lykke til

fiskedame er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 17:05   #9
Petit Fleur
Medlem
 
Petit Fleur sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 50
Petit Fleur er ny på veien

Sv: Tovete tøfler

Her er de.
Min søster fikk se dem, og bestilte et par til seg selv. Så da ser de vel bra ut. Jeg er hvertfall fornøyd.
Har brukt denne oppskriften fra Garnstudio: http://www.garnstudio.com/lang/no/vi...id=546&lang=no

Vedlagte bilder
Filtype: jpg P1060713.jpg (12,3 KB, 20 visninger)
Filtype: jpg P1060714.jpg (13,2 KB, 20 visninger)
__________________

Det går stadig nedover.
Petit Fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Selvkomponert Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 18:50   #10
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Tovete tøfler

Fine tøfler

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 23:55   #11
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Tovete tøfler

Kjempefine tøfler! Om du vil at de skal vare lenger kan det lønne seg å sy på en skinnsåle så det ikke blir slitt hull i de med en gang.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no