Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Trenger anbefaling - kjøkkenmaskin/foodprosessor

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-08-11, 09:57   #1
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Trenger anbefaling - kjøkkenmaskin/foodprosessor

Ja - overskriften sier vel det meste. Jeg trenger kjøkkenmaskin!
Har du en kjøkkenmaskin du er veldig fornøyd med, og vil anbefale?

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 10:15   #2
LaLa77
Medlem
 
LaLa77 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 355
LaLa77 har en fantastisk aura rundt segLaLa77 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger anbefaling - kjøkkenmaskin/foodprosessor

Magimix!
Dette er verdens mest fantastiske maskin, nå hører det nesten ut som jeg selger de, og det gjør jeg ikke
Den fikser alt, og er superenkel å bruke.

http://www.food-processor-review.com/category/magimix

LaLa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som fungerer for meg :) Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 10:39   #3
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Trenger anbefaling - kjøkkenmaskin/foodprosessor

Den så bra ut... Hvor fås den kjøpt?

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 10:41   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Trenger anbefaling - kjøkkenmaskin/foodprosessor

Vi har både en kenwood mixmaster og en braun foodprosessor. Mixmasteren blir brukt til krem, kaker, eggedosis, syltetøy og tidligere brødbakst. Jeg har kjøpt pølsehorn og har ambisjoner ...
Braunen blir mest brukt til å hakke nøtter og jeg kunne egentlig stort sett klart meg med en krafigere stavmikser til sånt...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 10:49   #5
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Trenger anbefaling - kjøkkenmaskin/foodprosessor

Vanskelig å vite hva en skal kjøpe - det er jo så mange å velge mellom

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 12:06   #6
LaLa77
Medlem
 
LaLa77 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 355
LaLa77 har en fantastisk aura rundt segLaLa77 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger anbefaling - kjøkkenmaskin/foodprosessor

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Den så bra ut... Hvor fås den kjøpt?

Du får kjøpt den på Kitchen, Rafens osv.
Jeg bruker den til absolutt alt, fra rasping, hakking, baking og som en blender.
Den tar uten problemer isbiter, frossen frukt osv, så det er lett å lage mye jummy

LaLa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som fungerer for meg :) Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 12:44   #7
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Trenger anbefaling - kjøkkenmaskin/foodprosessor

Takk for raske svar!

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 13:22   #8
Edla
Medlem
 
Edla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Slattum
Innlegg: 219
Edla er ny på veien

Sv: Trenger anbefaling - kjøkkenmaskin/foodprosessor

Jeg elsker min Kitchen Aid!

__________________
Delmål 3: Gå ned til 93kg og ha tatt av totalt 25kg -12/1-12
Delmål 4: 92 og BMI=Overvektig -16/1 -12
Delmål 5: 88kg og totalt vekttap på 30kg





Edla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, lavkarbo med shakes Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 14:27   #9
Levita
Medlem
 
Levita sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 422
Levita er en juvelLevita er en juvelLevita er en juvel

Sv: Trenger anbefaling - kjøkkenmaskin/foodprosessor

Jeg har en snart 30 år gammel Kenwood med blender og kjøttkvern. Elsker den! Er som en liten traktor, går og går og går og tåler allverdens, føler jeg. Jeg maler entrecote til burgere, kjører bær til smoothies, baker kaker og elter. Koster litt for de nye (men de ser en del kulere ut enn min orange og brune), men jeg kunne ikke levd foruten. Sukk...Kenwooden min... <3

Levita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 17:56   #10
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Trenger anbefaling - kjøkkenmaskin/foodprosessor

Det er vrient å finne en maskin som gjør alt, uten at det blir masse deler som skal skrus ihop og vaskes, og ting som tyter ut her og der....

Som Smgj har gjort, kjøper de fleste to maskiner.

En foodprosessor, denne kan lage farse, sauser som aioli osv, hakke, snitte, knuse is, male, (om motoren er sterk nok til at den ikke tar smelter, hehe) min kan også lage appelsinjuice, vispe krem og eggedosis. Det siste er IKKE å anbefale, mye søl, deler og lite plass. Og, igjen, som Smgj sier, mye kan du fikse med en god stavmikser. For min del er foodprosessoren uunværlig til å male større porsjoner nøtter og mandler.

Jeg har en KitchenAid Artisan Foodprosessor.

Deretter trenger de fleste en kjøkkenmaskin.

Stapper du deiger, faste eller løsere, inn i foodprosessoren din, så vil det tyte ut deig i midten ut av hullet der knivene går rundt. Det er også som regel for lite plass, og du vil ikke mikse fem like deiger, når kjøkkenmaskinen har plass til alt i samme bolle. Den går heller ikke så lett varm ved elting av tyngre deiger. Den har gjerne en diiiiger bolle + ca 3 basisredskaper hvorav 1 er er ballongvisp, som tar alt fra 1 til 20 egg for å si det sånn, om du velger Kenwood.

Kenwood er nok den beste arbeidshesten mtp. størrelse og motor. Kitchenaiden er mye penere på kjøkkenbenken. Vokste opp med Kenwood og det er fantastisk kvalitet og LAV TERSKEL for å mikse en røre. Dette er faktisk ganske viktig! Tilbehør får du til begge, og så og si alle som investerer i kvalitet går for en av de to. Kenwood er mange kokkers favoritt, de tenker praktisk.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 18:25   #11
LaLa77
Medlem
 
LaLa77 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 355
LaLa77 har en fantastisk aura rundt segLaLa77 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger anbefaling - kjøkkenmaskin/foodprosessor

Det er det som er så genialt med Magimixen, at du faktisk ikke trenger 2 maskiner.
Jeg har en Kitchen Aid kjøkkenmaskin og blender også, og de er faktisk sendt på langvarig ferie på hytta, for de ble fullstendig overflødige.
Ok, magemixsen er sikkert i overkant dyr, men jeg har ennå ikke kommet over noe den ikke klarer å fikse

LaLa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som fungerer for meg :) Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 19:05   #12
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Trenger anbefaling - kjøkkenmaskin/foodprosessor

http://www.jamieoliver.com/forum/viewtopic.php?id=57449

Bare den lille bolleoppskriften min gir ca 1,5 kg deig, så jeg hadde ikke satset på å stappe en sånn lukket maskin med deigene mine...

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 19:16   #13
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Trenger anbefaling - kjøkkenmaskin/foodprosessor

Opprinnelig lagt inn av LaLa77, her.

Det er det som er så genialt med Magimixen, at du faktisk ikke trenger 2 maskiner.
Jeg har en Kitchen Aid kjøkkenmaskin og blender også, og de er faktisk sendt på langvarig ferie på hytta, for de ble fullstendig overflødige.
Ok, magemixsen er sikkert i overkant dyr, men jeg har ennå ikke kommet over noe den ikke klarer å fikse

Høres ut som den perfekte maskinen for meg... Når jeg baker er det som regel ikke store kvanta...
Men fant den verken på kitchn eller rafens sine hjemmesider.
Har en kitchn butikk på kjøpesenteret jeg bor ved siden av, så får stikke innom der i morgen...

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 19:27   #14
LaLa77
Medlem
 
LaLa77 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 355
LaLa77 har en fantastisk aura rundt segLaLa77 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger anbefaling - kjøkkenmaskin/foodprosessor

Jo, men det du har der er jo lillebroren
Jeg er helt enig at den er ubrukelig.
Dette er den ordentlige, den har kapasitet på 3,6 l

http://www.bastian.no/templates/prod...&GroupGuid=583

LaLa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som fungerer for meg :) Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 19:28   #15
LaLa77
Medlem
 
LaLa77 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 355
LaLa77 har en fantastisk aura rundt segLaLa77 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger anbefaling - kjøkkenmaskin/foodprosessor

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Høres ut som den perfekte maskinen for meg... Når jeg baker er det som regel ikke store kvanta...
Men fant den verken på kitchn eller rafens sine hjemmesider.
Har en kitchn butikk på kjøpesenteret jeg bor ved siden av, så får stikke innom der i morgen...

Se i linken jeg akkurat la ut, der finner du forhandlere

LaLa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som fungerer for meg :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har du Kenwood Kjøkkenmaskin? Se her marjusen Generell diskusjon 27 02-02-11 12:16
Foodprocessor - trenger anbefaling! Rattata Generell diskusjon 14 28-01-08 22:32
Funderer på kjøkkenmaskin terry Generell diskusjon 3 10-11-07 18:53
Kjøkkenmaskin! Hyper Spørsmål og svar 5 01-06-07 22:05
Foodprosessor på tilbud? mam Generell diskusjon 5 29-04-07 11:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no