Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 12-03-13, 10:18   #19076
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har et gammelt, trekantet, lite teak hjørnebord og det har blitt antydet at det kan være et designbord fra 50-60-tallet. Prøver febrilsk å finne ut om det faktisk kan være en av de gode, gamle designerne (dansk??) som kan ha laget dette.

Er det noen som har peiling på om det finnes en nettside der man kan legge inn bilde/beskrivelse og få tilbakemelding på slikt? Har prøvd å søke men finner ingen bord som ligner eller noen som kan gi meg svar.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 12-03-13, 10:41   #19077
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Jeg har et gammelt, trekantet, lite teak hjørnebord og det har blitt antydet at det kan være et designbord fra 50-60-tallet. Prøver febrilsk å finne ut om det faktisk kan være en av de gode, gamle designerne (dansk??) som kan ha laget dette.

Er det noen som har peiling på om det finnes en nettside der man kan legge inn bilde/beskrivelse og få tilbakemelding på slikt? Har prøvd å søke men finner ingen bord som ligner eller noen som kan gi meg svar.

Det er ikke noen etikett eller noe på undersiden? Jeg kjøpte et slikt til en kollega for et par år siden (50,-!) og da jeg tok en titt under det så viste det seg å være fra en norsk møbelfabrikk og såvidt jeg kunne bedømme "skikkelig vare". Om det ikke er noe slikt på det og det ikke er veldig spesielt og gjenkjennelig (for eksperter) er det kanskje vanskelig å fastslå? Sjekk her http://samler.no/samler-antikkb%C3%B8rsen/ om du finner noen som kan hjelpe deg kanskje. Lykke til!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 12-03-13, 11:54   #19078
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Det er ikke noen etikett eller noe på undersiden? Jeg kjøpte et slikt til en kollega for et par år siden (50,-!) og da jeg tok en titt under det så viste det seg å være fra en norsk møbelfabrikk og såvidt jeg kunne bedømme "skikkelig vare". Om det ikke er noe slikt på det og det ikke er veldig spesielt og gjenkjennelig (for eksperter) er det kanskje vanskelig å fastslå? Sjekk her http://samler.no/samler-antikkb%C3%B8rsen/ om du finner noen som kan hjelpe deg kanskje. Lykke til!

Ingen etikett nei, men den kan ha falt av for det er en litt lysere firkant på undersiden. Det var faktisk en av de såkalte ekspertene som mente på at det kanskje var dansk design, men så langt har jeg ikke funnet noen som har greie nok på teakmøbler fra 50/60-tallet. Bordet ligner forøvrig på Ikea sitt Lövet fra 1956 (?) men er ikke det, mistenker at det er et helt vanlig, norskprodusert bord fra 60-tallet men det hadde bare vært gøy og vite

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 12-03-13, 12:36   #19079
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Endelig skal vi til Dublin! Jeg har jo fått med meg at det er flere her som har vært der. Hva bør vi gjøre/se? Jeg har fått med meg at det er flere fine parker i sentrum - sånne steder liker vi, så de skal vi nok finne, men hva mer?

Vi er ikke så veldig museums-galleri-folk, men litt går an. Så ut som det var noen vikingemuseum der som kanskje kunne være interessant? Hva med åpne hager... akvarium eller sånt?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 12-03-13, 14:50   #19080
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Endelig skal vi til Dublin! Jeg har jo fått med meg at det er flere her som har vært der. Hva bør vi gjøre/se? Jeg har fått med meg at det er flere fine parker i sentrum - sånne steder liker vi, så de skal vi nok finne, men hva mer?

Vi er ikke så veldig museums-galleri-folk, men litt går an. Så ut som det var noen vikingemuseum der som kanskje kunne være interessant? Hva med åpne hager... akvarium eller sånt?

Når skal dere dit? Vi reiser dit om to uker. Vi har vært der 25-30 ganger så vi kjenner byen ganske godt.

Det er i allefall to parker på sørsiden av elva; Stephens Green og Iveagh Gardens. Iveagh ligger litt bortgjemt innimellom husene så den må man lete litt etter. På nordsiden har du en enorm botanisk hage; National Botanic Garden Glasnevin.

Dublinia er et vikingemuseum, rett ved Christ Church. Masse å se på der. Det er også en krypt nede i kjelleren som har åpent av og til.

Ellers så er det en annen krypt under en annen kirke hvor du kan få håndhilse på en 800 år gammel tempelridder. Han har utrolig myke fingre til å være såpass gammel.



Det er så knotete å skrive på mobilen så jeg kan heller sende deg en mer utfyllende pm med linker, hvis du ønsker.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 12-03-13, 15:14   #19081
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Endelig skal vi til Dublin! Jeg har jo fått med meg at det er flere her som har vært der. Hva bør vi gjøre/se? Jeg har fått med meg at det er flere fine parker i sentrum - sånne steder liker vi, så de skal vi nok finne, men hva mer?

Vi er ikke så veldig museums-galleri-folk, men litt går an. Så ut som det var noen vikingemuseum der som kanskje kunne være interessant? Hva med åpne hager... akvarium eller sånt?

Jeg synes dyreparken der er kjempefin!

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 12-03-13, 15:26   #19082
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Jeg synes dyreparken der er kjempefin!

Ja, den er nydelig. Det eneste er at det kan være ganske så kaldt der oppe på denne tiden siden det er så åpent område. Den er finest om sommeren.

Akvarie finner du i Bray. Ca en time med darten (toget). Akvariet der er ikke særlig stort, men absolutt verd et besøk.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 12-03-13, 16:44   #19083
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk for tips! Vi skal dit allerede til helgen (men jeg har hatt det så travelt at jeg helt hadde glemt det).
Kanutten - jeg vil gjerne vite mer om du gidder.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 12-03-13, 16:56   #19084
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Takk for tips! Vi skal dit allerede til helgen (men jeg har hatt det så travelt at jeg helt hadde glemt det).
Kanutten - jeg vil gjerne vite mer om du gidder.

Først og fremst, hvor skal dere bo? Bare så jeg kan orientere meg.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 12-03-13, 19:06   #19085
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Først og fremst, hvor skal dere bo? Bare så jeg kan orientere meg.

"The Morgan" sies det. Skal visst være sentrum...?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 12-03-13, 19:10   #19086
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

"The Morgan" sies det. Skal visst være sentrum...?

Det er jo midt i smørøyet!

En dagligvarebutikk rett over gata.
Rock cafe vis a vis.
Når du går ut av hotellet og går mot høyre kommer du inn i temple bar. IKKE ha på høyhælte sko. Det er brostein og brosteinen er glatt.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 12-03-13, 19:14   #19087
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvis du svinger til venstre når du går ut av hotellet og går til "hovedveien" noen meter unna, svinger til venstre, går over brua og elva og fortsetter oppover til "stilken" så har du ei laaaaang gågate med mange butikker til venstre for stilken. Det er billigere på den siden av elven enn i den gågata som er rett opp fra dere skal bo.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 12-03-13, 19:35   #19088
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Og hvis du har hotelldøra i ryggen, går til høyre, og ved første veikryss tar du til venstre (mellom Gogartys og The Auld Dub, fantastiske pubber med fantastiske musikere! Vennene våre spiller blant annet på disse), gå 30-50 meter opp denne gata (Angleseastreet), og da vil du komme til en mongolsk restaurant. Du plukker selv kjøtt, grønnsaker, krydder og sauser og alt blir stekt på en stooooor plate. I tillegg får du en stor skål med ris, men jeg ble mer enn nok mett av det andre. En sånn porsjon koster 5 €. Råbillig!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 12-03-13, 20:04   #19089
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Glimrende! Tusen takk!

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 14-03-13, 10:42   #19090
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tusen takk til alle kloke hoder som svarte meg på mitt forrige innlegg, jeg setter så stor pris på det.

Jeg har selvsagt et nytt spørsmål også. Og jeg bare nevner det, det er ikke tull at jeg er helt lost her. Here goes:
Jeg bare spør jeg...siden jeg er datainvalid altså. Saken er jo at jeg har opprettet en side for bloggen min på facebook. Men jeg ønsker jo ikke å bli identifisert som eier/admin av siden for gud og hvermann nå siden jeg føler at det blir litt vel personlig. Så jeg har laget en egen side til bloggen, dvs at jeg må logge ut av min priv facebook og inn på bloggen sin hver gang jeg skal hit eller dit. Det er tungvindt. Går det på noensomhelst lettfattelig måte an å få meg til å administrere bloggen sin facebook fra min private facebook uten at alle mine private venner får det med seg, og uten at de som følger bloggen min får med seg mine private mld? Og uten at det kommer opp i mine venners logg at jeg har blitt admin av siden, og uten at det kommer opp på bloggen sin facebookside at jeg har blitt det?

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo
Gammel 14-03-13, 12:51   #19091
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen med litt friseringsskills som kan si meg om det er veldig dumt å bruke mild blonderingsspray/shampoo (som f.eks. John Friedas Sheer Blonde) og sølvshampoo samtidig? Innbiller meg at det at blonderingssaken inneholder mild bleking (går jeg ut i fra, i alle fall - har skjønt det sånn at sprayen i hvert fall har noe sitrusgreier i seg som blir aktivert ved føning ellernoesånt) og at sølvshampooen inneholder farge (selv om det ikke er det samme som å farge håret) kan bli messy.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 14-03-13, 12:59   #19092
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av synsegulla, her.

Tusen takk til alle kloke hoder som svarte meg på mitt forrige innlegg, jeg setter så stor pris på det.

Jeg har selvsagt et nytt spørsmål også. Og jeg bare nevner det, det er ikke tull at jeg er helt lost her. Here goes:
Jeg bare spør jeg...siden jeg er datainvalid altså. Saken er jo at jeg har opprettet en side for bloggen min på facebook. Men jeg ønsker jo ikke å bli identifisert som eier/admin av siden for gud og hvermann nå siden jeg føler at det blir litt vel personlig. Så jeg har laget en egen side til bloggen, dvs at jeg må logge ut av min priv facebook og inn på bloggen sin hver gang jeg skal hit eller dit. Det er tungvindt. Går det på noensomhelst lettfattelig måte an å få meg til å administrere bloggen sin facebook fra min private facebook uten at alle mine private venner får det med seg, og uten at de som følger bloggen min får med seg mine private mld? Og uten at det kommer opp i mine venners logg at jeg har blitt admin av siden, og uten at det kommer opp på bloggen sin facebookside at jeg har blitt det?

Hva med å bruke en nettleser du ikke bruker til vanlig, og så alternerer du mellom to nettlesere i stedet for å logge av/på?

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 14-03-13, 14:18   #19093
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Hva med å bruke en nettleser du ikke bruker til vanlig, og så alternerer du mellom to nettlesere i stedet for å logge av/på?

En mellomting er jo å bruke inkognito/privat fane/vindu (navnet kommer an på nettleseren). Da kan man være pålogget på to kontoer samtidig. Men den kontoen man er pålogget via den private fanen vil naturligvis bli logget ut når man lukker fanen, ettersom det er poenget med slike faner.

Det er litt som å bruke to nettlesere, via en nettleser.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker
Gammel 14-03-13, 14:46   #19094
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

En mellomting er jo å bruke inkognito/privat fane/vindu (navnet kommer an på nettleseren). Da kan man være pålogget på to kontoer samtidig. Men den kontoen man er pålogget via den private fanen vil naturligvis bli logget ut når man lukker fanen, ettersom det er poenget med slike faner.

Det er litt som å bruke to nettlesere, via en nettleser.

Ahh, smart. Går det med Chrome? Har både privat jobbmail, og fellesjobbmail jeg gjerne kunne tenke meg å ha åpent i en og samme nettleser, men det går ikke, så da har jeg en egen webleser jeg kun bruker til fellesjobbmailen...

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 14-03-13, 16:59   #19095
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Ahh, smart. Går det med Chrome? Har både privat jobbmail, og fellesjobbmail jeg gjerne kunne tenke meg å ha åpent i en og samme nettleser, men det går ikke, så da har jeg en egen webleser jeg kun bruker til fellesjobbmailen...

Åjadda! Det blir to ulike vinduer da - et incognito (som du åpner fra menyen i øverste høyre hjørne) og et vanlig.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker
Gammel 14-03-13, 17:01   #19096
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Åjadda! Det blir to ulike vinduer da - et incognito (som du åpner fra menyen i øverste høyre hjørne) og et vanlig.

Huh, dette har jeg ikke sett før! Snedig.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 14-03-13, 17:56   #19097
Tetra
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Med kjæresten <3
Alder: 38
Innlegg: 138
Tetra er på en erverdig vei

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er potet helt utelukket? Eller er det greit å ha potet feks 1 gang i uka? 1-2ganger i mnd?
Er det bedre å skjeie ut med potet på en lørdag istedenfor godis? ;/

__________________



Tetra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 14-03-13, 18:02   #19098
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Næringsinnhold i blåbær fra Meny? Store. På tilbud til 14 kr.

Ang oster: Hvilke typer ost er fy-fy?
Tenker på oster fra disken. Appelsin ost feks? Selges i smale skiver innpakket i plast på meny.

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 14-03-13, 21:20   #19099
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Tetra, her.

Er potet helt utelukket? Eller er det greit å ha potet feks 1 gang i uka? 1-2ganger i mnd?
Er det bedre å skjeie ut med potet på en lørdag istedenfor godis? ;/

Det spørs jo litt på hvilken retning du følger og hvor mange karber du ligger på. Jeg spser en potet i ny og ne, men synes ikke det smaker mer enn søtt lenger, så det er kanskje et par ganger i året nå. Men jeg vet om flere lavkarbere som spiser potet en gang i måneden, f.eks.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 14-03-13, 21:51   #19100
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Tetra, her.

Er potet helt utelukket? Eller er det greit å ha potet feks 1 gang i uka? 1-2ganger i mnd?
Er det bedre å skjeie ut med potet på en lørdag istedenfor godis? ;/

Nei da, litt potet en gang i blant går sikkert bra inn i det daglige karboregnskapet, men kommer vel litt an på hvilken lavkarboretning du følger. Selv har jeg aldri vært særlig vill etter poteter, så det smaker mye bedre med fløtegratinert sellerirot, fløtekokt jordskokk, blomkålmos, blomkålris osv. i steden.

Ellers så mener jeg at det slett ikke er bra om man går og savner en matvare så veldig. Da må man se om det går an å få plass til den i programmet sitt på en måte

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 4 (0 medlemmer 4 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no