Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse og hotellmat

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-01-10, 08:18   #1
Dansefeber
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 20
Dansefeber er på en erverdig vei

Ketolyse og hotellmat

Jeg skal en helg på hotell, med møter og sosialt samvær. I den forbindelse lurer jeg på om noen har erfaring med dette? Ser for meg spesielt pausene med frukt/kaffemat (som det står i programmet) kan være en utfordring.. Finnes det f.eks. noe godt å ha i veska som "nødproviant"?? Ser for meg at middag og lunsj går greit. Jeg vil nødig ut av ketose nå - det funker kjempebra.

Har vært i ketose snaut 2 uker, og gått ned 4 kg. Sikkert en del vann som har forsvunnet, men det motiverer å se vekta gå rette veien. En annen positiv bivirkning jeg har funnet er at jeg ikke lenger har problemer med luft i magen - fantastisk!!

Dansefeber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 08:25   #2
Dansefeber
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 20
Dansefeber er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og hotellmat

..fant plutselig ut hvordan jeg kunne søke på de eksisterende trådene, og fant flere om samme emnet... Beklager bryderiet!! :-)

Dansefeber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 08:26   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og hotellmat

Eneste måten å finne ut av ting på er å spørre
Velkommen hit forresten og lykke til !

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 08:30   #4
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolyse og hotellmat

Er du heldig så har hotellet buffet om morgenen, og da er det bare å velge og vrake.
Er du godt inni ketosen er det ikke nødvendig å spise noe i kaffepausene, så lenge det serveres lunch da selvfølgelig. (ta eventuelt med nøtter og små babybel-ost!) Jeg har sett at det ofte serveres baguetter og slikt i lunchen når det er i forbindelse med jobb, men du kan kanskje spørre om forhånd om at du får en salat istedet, da du ikke spiser brød? Spesifer gjerne at du ikke vil ha pasta-salat, for det tror jeg fort kan være alternativet

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 09:36   #5
Dansefeber
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 20
Dansefeber er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og hotellmat

Jeg tror utfordringen mest er på det sosiale planet utenom frokost/lunsj/middag, men jeg får stoppe og handle babybel (de er jo kjempegode) og noen nøtter. Mandler er vel ok??

Erfaringen min så langt er at det faktisk ikke er vanskelig å leve på lavkarbo. Samboeren min er litt misunnelig, men han tør ikke å hive seg rundt og spise like mye fett som meg siden han hadde et hjerteinfarkt for et halvt år siden, og så er han alt for glad i karbo-mat til å være totalt avholdende... Jeg har bestemt meg for å følge rådene slavisk, og har kjøpt både bok og tabletter - dette skal gå fint! Kanskje tør jeg å legge vekk sigarettene også hvis faren for å øke i vekt minsker med dette kostholdet

Dansefeber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 13:35   #6
Kanel_i_kursiv
Medlem
 
Kanel_i_kursiv sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Vest-Agder
Innlegg: 131
Kanel_i_kursiv er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og hotellmat

Mandler er ok, men macadamianøtter og paranøtter er bedre ;-)
BabyBel-ost er fantastisk men du får SKIKKELIG dårlig ånde av dem
Husk munnspray eller frisk ;-)

__________________
Kanel_i_kursiv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 14:11   #7
mizzzzy
Medlem
 
mizzzzy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 103
mizzzzy er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og hotellmat

Jeg kjøper alltid en pakke med ferdigskivet norvegia jeg. elsker ost, og metter veldig godt med ei sånn lita pakke. I tillegg er det jo både proteiner og fett, uten karbo så og si.
Det er lisom perfekt. for det selger de på bensinstasjoner og overalt. Og nøtter er jo selvfølgelig perfekt. Godt er det og.

__________________



mizzzzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 14:30   #8
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og hotellmat

Sitat:

Samboeren min er litt misunnelig, men han tør ikke å hive seg rundt og spise like mye fett som meg siden han hadde et hjerteinfarkt for et halvt år siden, og så er han alt for glad i karbo-mat til å være totalt avholdende...

Han vill helt klart ha stor nytte av å gå over til lavkarbo framfor å stappe i seg den maten som han sansynligvis ble syk av i utgangspunktet

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 15:48   #9
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og hotellmat

Opprinnelig lagt inn av Dansefeber, her.

Erfaringen min så langt er at det faktisk ikke er vanskelig å leve på lavkarbo. Samboeren min er litt misunnelig, men han tør ikke å hive seg rundt og spise like mye fett som meg siden han hadde et hjerteinfarkt for et halvt år siden, og så er han alt for glad i karbo-mat til å være totalt avholdende...

Man trenger ikke spesialprodukter for å leve lavkarbo, men man kan lage spennende ting av det.

Men les Bedre Uten Brød f.eks! Gå innom nærmeste bibliotek og spør om de har den. Hvis de ikke har den, så kan de skaffe den til deg.

Hjertet jobber nesten utelukkende på energi fra fettsyrer. Den klarer ikke å omstille seg og ta energi fra andre kilder (så vidt jeg har skjønt). Dessuten vil høykarbo øke det dårlige kolesterolet og senke det gode og i tillegg øke blodtrykket. Lavkarbo gjør det motsatte: senker dårlig kolesterol, øker godt og senker høyt blodtrykk. På grunn av hormonubalanser skapt av høykarbo (som mennesket ikke er laget for å spise), så kan det ta en stund å få hormonbalanse. Var det ett år det stod i Bedre Uten Brød?

Uansett, Bedre Uten Brød baserer seg på en klinikk i Østerrike som i løpet av 40 år behandlet tusenvis av pasienter - med suksess! Og hvordan klarte de dette? Lavkarbo og høyfett! Max 72g karbohydrater til dagen. De behandlet overvekt, undervekt, hjerteproblemer, kreft (ja faktisk) og diabetes og andre hormonubalanser.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 14:17   #10
Dansefeber
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 20
Dansefeber er på en erverdig vei
Smile

Sv: Ketolyse og hotellmat

Hotellhelgen gikk glimrende!! Stoppet på vei til hotellet og kjøpte babybel og paranøtter, men har klart meg fint på hotellmaten. Lørdagskveld var det bankett, og jeg hadde halvveis lovet meg selv at jeg skulle "skeie ut" litt. Da desserten kom på bordet gledet jeg meg - sjokolade-ett-eller-annet! Skuffelsen var stor da jeg smakte, og det smakte absolutt ingenting.... Du all verden
Jeg har ikke hatt søtsug i det hele tatt etter at jeg startet med ketolysekuren, men at det i det hele tatt ikke skulle smake godt med søtt overrasket meg!
Nå er jeg i starten på 3. uke, har gått ned 4 kg., og er spent på om de siste kiloene går like lett av

Dansefeber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 18:53   #11
agurken
Medlem
 
agurken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 46
Innlegg: 187
agurken er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og hotellmat

Min hotelhelg gikk ikke fullt så bra... Var i Frankrike i helga, og de sparer jo ikke akkurat på croissantene!! Dermed var frokost på hotellet utelukket, og middagen den første kvelden ble en stor skuffelse. Dårlig mat rett og slett, og jeg ble ikke mett. Dermed fristet sjokolademoussen som de andre spiste, og jeg stupte ut i "uløkka", som fortsatte hele helgen.... Søren og!
Var selvfølgelig ikke i ketose da jeg kom hjem i går kveld, men er nå tilbake på ketolysen. Og håper ketosen kommer raskt tilbake. Trenger den!!
Heldigvis var det bare en helg, men jeg kjente på magen at den ikke ville ha høykarbo ja!

__________________


agurken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no