Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Liker dere så mye fett i maten ?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-08-07, 14:21   #1
nystolen
Medlem
 
nystolen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Alder: 68
Innlegg: 210
nystolen er ny på veien

Liker dere så mye fett i maten ?

Etter hvert har jeg skjønt at fett inntaket må være formidabelt, for at denne "dietten" skal fungere.
I dag startet jeg med frokost : 1 ts Cocosa ( prøvde 2, men det gikk ikke ned).+salami+gulost+majones.
Lunsj nå: 2 speilegg+4 skiver bacon.(stekt i smør)
Senere i dag står salat m/skinke og masse olivenolje.
Ærlig talt dere ; Liker derer all fettet dere spiser ?
Jeg for min del blir litt uvel.
Men jeg skal prøve dette opplegget litt videre, er spent hva som skjer med vekten etter hvert.

__________________
nySTOLen




(22 kg GreteR+3 kg Keotlyse+resten Fedon)
nystolen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver nå Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 14:40   #2
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Liker dere så mye fett i maten ?

Opprinnelig lagt inn av nystolen, her.

Etter hvert har jeg skjønt at fett inntaket må være formidabelt, for at denne "dietten" skal fungere.
I dag startet jeg med frokost : 1 ts Cocosa ( prøvde 2, men det gikk ikke ned).+salami+gulost+majones.
Lunsj nå: 2 speilegg+4 skiver bacon.(stekt i smør)
Senere i dag står salat m/skinke og masse olivenolje.
Ærlig talt dere ; Liker derer all fettet dere spiser ?
Jeg for min del blir litt uvel.
Men jeg skal prøve dette opplegget litt videre, er spent hva som skjer med vekten etter hvert.

Å like det smaksmessig har aldri vært noe problem. Det er jo skikkelig gourmetmat spør du meg.
Når det er sagt skal jeg likevel innrømme at det i perioder har vært litt kvalmende. I begynnelsen, eller i perioder hvor jeg har økt ganske mye. Siden blir det bare behagelig igjen når kroppen får vendt seg til det. Så jeg håper du holder ut til kvalmen går over og du får oppleve dette vidunderlige velbehaget i premie.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 14:42   #3
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Liker dere så mye fett i maten ?

Hadde jeg ikke likt det så hadde jeg aldri startet på denne kuren.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 14:43   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Liker dere så mye fett i maten ?

Jeg har ikke noe problem med å få i meg så mye fett.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 14:46   #5
wander
Medlem
 
wander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 387
wander har en fantastisk aura rundt segwander har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Liker dere så mye fett i maten ?

Jeg har litt problemer med å få i meg nok fett. Jeg kjøpte MCT på apoteket og tar flere spiseskjeer om dagen.

Til å begynne med var det så ekkelt at jeg nesten spydde - måtte ha noe å spise ved siden av...

Men, nå går det helt greit å ta to spiseskjeer etter hverandre.

Og jeg spiser bacon stekt i smør og ellers smør til fisk (og det er kjempegodt, har i dill...)

__________________
wander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 15:04   #6
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Liker dere så mye fett i maten ?

Jeg er ikke noe glad i alt det fettet. Får ikke i meg like mye som jeg burde, vekta går heldigvis nedover likevel

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 15:59   #7
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Liker dere så mye fett i maten ?

Jeg liker fett (smør, rømme, fløte) og det er derfor denne kuren er så perfekt for meg!

safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 16:04   #8
Starry Eyes
Medlem
 
Starry Eyes sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 118
Starry Eyes er ny på veien

Sv: Liker dere så mye fett i maten ?

Jeg er med deg på den der. Sliter litt (men mindre nå) med å takle alt fettet i ketolysekuren.
Utifra det jeg vet er det ganske mye energi i fett slik at man blir mett raskere og maten vil liksom ikke ned. Men jeg tillegger det faktisk også en skamfølelse en ofte får til fett (det gjelder i alle fall meg). Så lenge jeg kan huske har jeg blitt fortalt at fett er grunnen til at jeg er overvektig, og at jeg ikke bør spise det. Videre kan man fort bli dømt nord og ned dersom man spiser eller handler inn fettholdig mat og samtidig bærer endel flere kilo på kroppen - folket der ute er indoktrinert og ignorante!
Jeg har i alle fall blitt litt mer opplyst...
Men vi får stå på...jeg hører av de ovenstående at det blir lettere etterhvert.
God helg!

__________________
Starry Eyes
Life is a shipwreck, but we must not forget to sing in the lifeboats. - Voltaire







Starry Eyes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 19:29   #9
reidun50
Medlem
 
reidun50 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Alta
Alder: 66
Innlegg: 215
reidun50 er en juvelreidun50 er en juvelreidun50 er en juvel

Sv: Liker dere så mye fett i maten ?

Jeg spiser ikke så mye fett, jeg.
Steker egg og bacon i smør til frokost, salat til lunsj med olje eller rømme, fromasj med fløte, middag med smelta smør eller rømme, fet ost/pølse/ brød eller muffins med smør og ost til kvelds.
Ikke noe ekstra fett kjøpt på apotek, eller olje i kaffen!

Skal jo prøve å gjøre dette til en livsstil etterhvert, mer eller mindre da....

__________________


Mål: Midje???
1.delmål: Kanskje 85 kg (minus 20 kilo)
Men viktigst for meg at det går litt innover i midja!
reidun50 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 19:38   #10
geysirland
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 56
Innlegg: 155
geysirland er på en erverdig vei

Sv: Liker dere så mye fett i maten ?

Jeg syns ikke det er så ille med fett jeg..ikke så mye mer enn hva jeg har spist før...

forskjell er at jeg nå har smør på brødskiva..det hadde jeg ikke før.

går greit ja her i hvertfall

__________________
Første delmål er 90 kg ca 7,8 kg ned! Complete!
Andre delmål er 85 kg ca 4,2 kg ned!


geysirland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 dag om gangen 1 dag om gangen! Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 19:44   #11
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Liker dere så mye fett i maten ?

Opprinnelig lagt inn av geysirland, her.

smør på brødskiva



Regner med at du snakker om spesialbrød her, hvis ikke bryter du et av de viktigste budene her, nemlig at spiser du mer karbohydrater enn anbefalt, ja da må du også kutte ned på fettet.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 19:56   #12
Tussi jenta
Seniormedlem
 
Tussi jenta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 45
Innlegg: 513
Tussi jenta er ny på veien

Sv: Liker dere så mye fett i maten ?

Det her er min første dag, og jeg ble nok veldig fokusert på alt fettet man skal ha i seg, for jeg er skikkelig kvalm nå, har mest lyst til og spy. Da jeg har prøvd og få i meg en del fett.

Tror nok jeg må finne en fin mellomting. Kostholdet mitt fra før av har jo bestått av veldig lite fett, mest karbo og protein.

Jeg er heller ikke så glad i fet mat. Elsker laks da, så må nok spise det hver dag.

Tussi jenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 20:00   #13
MizzEve
Juniormedlem
 
MizzEve sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 30
MizzEve er på en erverdig vei

Sv: Liker dere så mye fett i maten ?

Opprinnelig lagt inn av Tussi jenta, her.

Det her er min første dag, og jeg ble nok veldig fokusert på alt fettet man skal ha i seg, for jeg er skikkelig kvalm nå, har mest lyst til og spy. Da jeg har prøvd og få i meg en del fett.

Tror nok jeg må finne en fin mellomting. Kostholdet mitt fra før av har jo bestått av veldig lite fett, mest karbo og protein.

Jeg er heller ikke så glad i fet mat. Elsker laks da, så må nok spise det hver dag.


Jeg følte det også sånn de første dagene, men det gir seg når kropp og sinn bare venner seg til det.
Føler at jeg bare legger på meg siden jeg spiser så mye fett, men det vil vise seg om det sitter i hodet eller ikke ved mandagens veiing..

MizzEve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse dietten Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 20:04   #14
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Liker dere så mye fett i maten ?

Jeg elsker alt fettet

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 20:20   #15
Tussi jenta
Seniormedlem
 
Tussi jenta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 45
Innlegg: 513
Tussi jenta er ny på veien

Sv: Liker dere så mye fett i maten ?

Opprinnelig lagt inn av MizzEve, her.

Jeg følte det også sånn de første dagene, men det gir seg når kropp og sinn bare venner seg til det.
Føler at jeg bare legger på meg siden jeg spiser så mye fett, men det vil vise seg om det sitter i hodet eller ikke ved mandagens veiing..

Håper vekta går ned til mandag da!

Jeg føler og det at jeg må jo bli skikkelig fet av og spise alt dette fettet.

Tussi jenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 21:25   #16
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Liker dere så mye fett i maten ?

Har null problem med å få i meg fett jeg. Blir fortere mett selvfølgelig, men det gjør jo ingenting. Litt av det som er vitsen. Har til tider følt at det blir litt mye, men venner meg fort til det.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 21:52   #17
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Liker dere så mye fett i maten ?

Jeg taklet ikke alt fettet, og byttet diett.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 11:12   #18
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Liker dere så mye fett i maten ?

Opprinnelig lagt inn av reidun50, her.

Jeg spiser ikke så mye fett, jeg.
Steker egg og bacon i smør til frokost, salat til lunsj med olje eller rømme, fromasj med fløte, middag med smelta smør eller rømme, fet ost/pølse/ brød eller muffins med smør og ost til kvelds.
Ikke noe ekstra fett kjøpt på apotek, eller olje i kaffen!

Skal jo prøve å gjøre dette til en livsstil etterhvert, mer eller mindre da....

Samme her i gården. Skjønt... jeg trodde nå for så vidt at det holdt....!?

Å begynne å innta rent fett i form av Cocosa eller noe lignende akter jeg ikke å vurdere en gang, for det vet jeg ikke funker.

Husker den ene gangen jeg prøvde meg på tran (dog med sitron) i flytende form. Følte halsen snørte seg sammen og jeg ikke fikk puste... skikkelig skummelt.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Diabetikere bør spise lite fett og mye karbohydrater Iset Lavkarbo generelt 3 17-03-11 17:27
Gå fort ned i vekt Amk Spørsmål og svar 53 02-08-09 10:22
Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-) Caxa Åpne dagbøker 257 31-08-06 14:00
Får i meg for lite fett. Miriam Lavkarbo generelt 32 10-06-06 12:34
Sonen vs Atkins - ketose Huldr Atkins kosthold 16 06-07-04 09:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no