Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Spise potet eller ikke?

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-03-07, 16:28   #1
mertan80
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 63
mertan80 er ny på veien

Spise potet eller ikke?

hello hello.

Er mor til 2barn,en på 8 og ei på 11mnd.
samboer og jeg har nå starta på diett.Spiser jo da ikke potet,ris,pasta og brød.
Jeg mener at mine unger skal spise potet og slikt selv om ikke vi gjør det.De er jo små og jeg vil at de skal spise normalt.Vet at noen mener at jeg ikke skal gi dem potet..Det er heller ikke lett å forklare at "vi kan bare spise kjøtt,men du må spise alt"

Lurer da litt på:hva gjør dere som har unger ang middag og sånt?Lar dere barna spise potet,ris osv?Eller har dere kutta det ut helt?

Ser ikke på potet som fymat..vil ikke at ting skal bli fy og fysj!Jeg spiser det bare ikke nå...siden jeg skal bli slankere..

Er det bare jeg som er teit her eller???

mertan80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: arbo.. Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 18:06   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Spise potet eller ikke?

Jeg synes det er helt greit å servere ungene potet, men jeg ville sørget for at det var mest av grønnsaker og protein på tallerkenen, og ingen slipper unna med bare potet hos meg.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 18:08   #3
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: spise potet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av mertan80, her.

hello hello.



Ser ikke på potet som fymat..vil ikke at ting skal bli fy og fysj!Jeg spiser det bare ikke nå...siden jeg skal bli slankere..

Skal du fortsette å spise poteter når du har nådd målet ditt mener du?

En ting jeg har lært på denne kuren, er at kroppen min har ikke godt av de tingene jeg ofret da jeg startet. Dessuten var det jo dette kostholdet som gjorde meg tjukk....

Så om jeg går tilbake til tidligere livsstil, vil jeg ende opp som den dundra jeg var, kuren vil være bortkastet, og livet mitt vil atter en gang være både psykisk- og fysisk tungt....

SÅ, min personlige mening er, at poteter (det er det vi snakker om nå) kommer aldri til å bli en del av mitt kosthold igjen. Og jeg kommer heller ikke til å insistere på at min sønn skal spise det. Men grønnsaker derimot, DET skal vi få i oss!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 18:15   #4
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Spise potet eller ikke?

vil bare påpeke at det som regel er mengden av ting som gjør at en ligger på seg,ikke bare mengden av sukker og hvitt mel men også den enorme mengden potet(for eks) som vi spiser her i Norge..jeg spiser potet og andre "sunne karbohydrater innimellom,bare sjeldent..min datter får poteter,gullerøtter og andre stivelse rike og karbohydrat holdige matvarer iallfall

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 18:40   #5
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Spise potet eller ikke?

Jeg serverer ungene potet. Forskjellen fra før lavkarbo er at jeg er mer opptatt av at ungene spiser kjøttet og mindre opptatt av poteten om de ikke orker alt.

Jeg deler gulerot og potet i biter og koker i en kjele. Det går raskt og greit å gjøre og ungene får de grønnsakene de liker.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 19:02   #6
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Spise potet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av mertan80, her.

Det er heller ikke lett å forklare at "vi kan bare spise kjøtt,men du må spise alt"

Jeg ser ikke noe poeng i å klemme i ungene poteter hvis de ikke vil ha de. Kokt potet er en ganske unyttig matvare, og en typisk vare å være allergisk mot. (Nattskyggeplantefamilien. Samme som tomat og aubergine.) Hvis ungen trygler om potet, og du ikke har lyst til å være restriktiv, så er det jo en annen sak. Det er uansett ikke noe man er nødt til å få i seg, selv om man er barn og skal vokse og sånn.

Nå kan vel kanskje ikke jeg uttale meg, siden jeg ikke er forelder ennå.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 19:06   #7
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Spise potet eller ikke?

Ja, for all del, jeg hadde aldri tvingt i ungene poteter. Poden min liker ikke potet og slipper unna.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 19:09   #8
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Spise potet eller ikke?

For mitt vedkommende har poteten alltid, så lenge jeg kan huske, kun vært et tilbehør for å bli mett... VOMFYLL altså...

Ikke er det noe serlig smak av den, og dersom jeg MÅ beskrive en smak, synes jeg IKKE den er god...

Så for meg er denne livs-stilen en halleluja-opplevelse, da jeg "ikke har lov" å spise potet!! GENIALT!!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 19:14   #9
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Spise potet eller ikke?

Det er fint lokkebiff, det er mange med deg.
Men, bare en liten ting: du har sett at dene tråden ligger i barns kosthold forumet, og at spørsmålet i hovedsak gjelder barn ikke sant?

Ikke at ikke svaret ditt er relevant altså, for jeg tror nok det er mange barn som ikke liker potet.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 19:18   #10
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Spise potet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Det er fint lokkebiff, det er mange med deg.
Men, bare en liten ting: du har sett at dene tråden ligger i barns kosthold forumet, og at spørsmålet i hovedsak gjelder barn ikke sant?

Ikke at ikke svaret ditt er relevant altså, for jeg tror nok det er mange barn som ikke liker potet.

uuuups....

Du er en våken og oppvakt administrator, flink jente!!!


*lister meg stille og rolig ut igjen, til en voksen-tråd...*

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 20:14   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Spise potet eller ikke?

Vesla liker ikke poteter, og jeg syns det er helt latterlig at noen foreldre omtrent tvinger ungene til å spise opp en så unyttig matvare. Hadde hun likt det hadde hun fått, men nå serverer vi aldri poteter her i huset lenger, bare en sjelden gang. Jeg bør holde meg unna for mye karbo som mageoperert, og mannen er ikke begeistret for det, så det blir vel en gang i uka maks.

Gi heller ungene brokkoli og andre grønnsaker, poteten er ikke et must, tvert imot.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 20:37   #12
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Spise potet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

... og jeg syns det er helt latterlig at noen foreldre omtrent tvinger ungene til å spise opp en så unyttig matvare.

Jeg blir helt fortvilet på ungene sine vegne når vi er noen steder der det blir servert hot dog (skjer somoftest ved arrangementer i bhg), og foreldrene sier at de ikke får mer før de har spist opp brødet (som ungen ligger igjen fordi de ikke hadde lyst til å spise).

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 20:40   #13
mertan80
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 63
mertan80 er ny på veien

Sv: Spise potet eller ikke?

Kjempemange flotte svar.

Er ikke det at jeg tvinger i sønnen min poteter.Han liker det veldig godt han.Er vel heller det at han ser at vi ikke spiser det..Vi spiser jo bare kjøttet(Har ikke starta med så mye grønnsaker enda)

Men syntes det er vanskelig å vite hva man skal gjøre.Mener jo selv at poteter er megagodt til middag..savner de litt..Og at han ikke har vondt av å spise det.Vil jo ikke ha en prippen unge som ikke vil ha verken ditt elller datt..

Er godt å se at det ikke bare er meg som lar unga spise potet til middag..

mertan80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: arbo.. Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 20:41   #14
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Spise potet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Jeg blir helt fortvilet på ungene sine vegne når vi er noen steder der det blir servert hot dog (skjer somoftest ved arrangementer i bhg), og foreldrene sier at de ikke får mer før de har spist opp brødet (som ungen ligger igjen fordi de ikke hadde lyst til å spise).

*KREMT*

dette handler jo om POTETER, ikke BRØD....



SORRY, kunne ikke dy meg!!!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 20:43   #15
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Spise potet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Jeg blir helt fortvilet på ungene sine vegne når vi er noen steder der det blir servert hot dog (skjer somoftest ved arrangementer i bhg), og foreldrene sier at de ikke får mer før de har spist opp brødet (som ungen ligger igjen fordi de ikke hadde lyst til å spise).

Ja, jeg blir så oppgitt at jeg bare sitter og himler inni meg. Svigermor er sånn. "Nei nå får du ikke mer før du har spist opp brødskiven eller potetene". :dåne:
Hun er forresten også av den typen som mener sukker er helt greit, mens salt er den store synderen.

Det er trist at mange er så fullstendig lite opplyste.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 20:48   #16
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Spise potet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, jeg blir så oppgitt at jeg bare sitter og himler inni meg. Svigermor er sånn. "Nei nå får du ikke mer før du har spist opp brødskiven eller potetene". :dåne:
Hun er forresten også av den typen som mener sukker er helt greit, mens salt er den store synderen.

Det er trist at mange er så fullstendig lite opplyste.

Ja, det er ikke lett det der med familiemedlemmer som tenker / sier slik. Jeg er nøye på å forklare poden at vi mennesker har forskjellig kosthold, og at alle trenger ulik mat, og at noen også spiser ting som ikke er godt for dem osv. Slik at han skjønner hvorfor han kan få litt forskjellige beksjeder "rundtom".

(lokkebiff ditt bøllefrø, det går jo for det samme. )

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 20:54   #17
mertan80
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 63
mertan80 er ny på veien

Sv: Spise potet eller ikke?

Er ille at man skal tvinge i ungene ting de ikke vil ha..men et sted går grensen også..jeg hadde da ikke latt ungene mine bare spist kjøttet hvis vi var bedt bort på middag..

Er litt redd for å få kresne unger..huff

mertan80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: arbo.. Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 20:59   #18
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Spise potet eller ikke?

Jeg tviler på at du får kresne unger av det, altså. Jeg hadde aldri tvunget i barna mine unyttig mat bare for å slippe at de ble kresne.

Dessuten er det bare greit om de blir kresne overfor raffinerte karbohydrater, hva er vel bedre enn det??

Min datter spiser ikke poteter og ris, bare pasta liker hun (fullkorn). Men hun spiser kjøttdeig, rent kjøtt, kylling, egg, frukt, grønnsaker, ost, fete melkeprodukter, nøtter, mørk sjokolade, fisk og mye annet sunt og godt. Ikke noe kresenhet her i gården selv om hun spiser veldig lite karbohydrater. Brød liker hun heller ikke så godt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 21:05   #19
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Spise potet eller ikke?

Jeg serverer ikke poteter her hjemme, men sønnen min spiser det dersom han får det hos andre. Han er ikke så veldig glad i det, så det er ikke noe savn, akkurat. Vi spiser villris og fullkornspasta, i tillegg til grønnsaker, som siderett. Det liker han veldig godt.

Jeg synes ikke det er synd på barn som ikke får poteter hver dag.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 21:09   #20
mertan80
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 63
mertan80 er ny på veien

Sv: Spise potet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg tviler på at du får kresne unger av det, altså. Jeg hadde aldri tvunget i barna mine unyttig mat bare for å slippe at de ble kresne.

Dessuten er det bare greit om de blir kresne overfor raffinerte karbohydrater, hva er vel bedre enn det??

Min datter spiser ikke poteter og ris, bare pasta liker hun (fullkorn). Men hun spiser kjøttdeig, rent kjøtt, kylling, egg, frukt, grønnsaker, ost, fete melkeprodukter, nøtter, mørk sjokolade, fisk og mye annet sunt og godt. Ikke noe kresenhet her i gården selv om hun spiser veldig lite karbohydrater. Brød liker hun heller ikke så godt.

hmmm...nja..meget mulig..men tenker på den dagen da sønnen min er 16 og skal ha middag..det er en ganske dyr kost dette.er greit at hvis de liker(noe han er vandt til å få)poteter så er jo det en fin måte å få nok så man blir mett.ikke bare 3koteletter og grønnsaker..kan fort bli dyrt da.

Min eldste sønn spiser det meste..så han er ikke kresen til noe.
Men min datter på 11mnd..hvis hun vokser opp og verken får brød,potet eller ris..da tror jeg ikke at hun kommer til å like det heller..

mertan80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: arbo.. Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 21:16   #21
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Spise potet eller ikke?

Men er ikke barna dine hos andre og spiser innimellom? Besteforeldre, feks? Og hvor streng lavkarbo lever du på egentlig? Man kan godt unne seg et måltid om dagen med f.eks. en liten posjon villris eller fullkornspasta. Ja, så sant målet er å leve sunt da, ikke rase ned i vekt...

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 21:34   #22
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Spise potet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av mertan80, her.

hmmm...nja..meget mulig..men tenker på den dagen da sønnen min er 16 og skal ha middag..det er en ganske dyr kost dette.er greit at hvis de liker(noe han er vandt til å få)poteter så er jo det en fin måte å få nok så man blir mett.ikke bare 3koteletter og grønnsaker..kan fort bli dyrt da.

Men man blir jo mere mett av fett så lenge man utelater karbohydrater. Så hvis man spiser potet så blir man vel mer sulten da. (mengden har jo såklart noe å si)
Og jeg synes heller ikke at lavkarbo er så dyrt. Prisen har jo ingenting å si heller når man spiser så sunt egentlig. Man betaler jo for sin helse.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 21:45   #23
mertan80
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 63
mertan80 er ny på veien

Sv: Spise potet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Hedda:), her.

Men er ikke barna dine hos andre og spiser innimellom? Besteforeldre, feks? Og hvor streng lavkarbo lever du på egentlig? Man kan godt unne seg et måltid om dagen med f.eks. en liten posjon villris eller fullkornspasta. Ja, så sant målet er å leve sunt da, ikke rase ned i vekt...

Jepp..vi er da å spiser hos andre..hovedtråden her var jo poteter..den har sklidd helt ut..

jeg går utifra en diett som heter ckd-dietten.der har man en kosedag i uka..men har gått litt mere over på lavkarbo,da denne dietten er ganske ensformig.altså mere kjøtt og fisk.

Alle er jo forskjellige..men ser at det er mange som forer ungene sine med poteter..og da er det ikke bare meg.konsentrerer meg heller om brus og godterier..er verre det enn en potet..den kosedagen jeg har i uka er tilegnet en potet hvis j vil ha det.

mertan80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: arbo.. Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 21:50   #24
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Spise potet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

Men man blir jo mere mett av fett så lenge man utelater karbohydrater. Så hvis man spiser potet så blir man vel mer sulten da. (mengden har jo såklart noe å si)

Når jeg var 15 år, så kunne jeg spise 10 kneipskiver med syltetøy i måltidet. Jeg ble liksom aldri mett, og det var jo ikke rart når ikke kroppen min fikk de byggesteinene den skrek etter.

Opprinnelig lagt inn av mertan80, her.

... konsentrerer meg heller om brus og godterier ...

Det er nok det viktigste ja. Jeg tror ikke unger har vondt av å spise poteter. Jeg bare poengterte at jeg synes det er viktig å passe på at de spiser proteinene sine også, - de er jo tross alt i vekst og trenger byggesteiner. Og ikke minst, så er de mye hyggeligere å ha med å gjøre i stabil blodsukkertilstand.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 22:06   #25
mertan80
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 63
mertan80 er ny på veien

Sv: Spise potet eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Når jeg var 15 år, så kunne jeg spise 10 kneipskiver med syltetøy i måltidet. Jeg ble liksom aldri mett, og det var jo ikke rart når ikke kroppen min fikk de byggesteinene den skrek etter.

Når du sier det..så kan jeg egentlig huske at jeg var sånn jeg også.. ..Men min mor konsentrerte seg mere om kaker enn middag..desverre..derfor har det alltid vært viktig for meg med barna mine å ha en god frokost og middag..har sikkert masse å lære..hehe

Sitat:

Det er nok det viktigste ja. Jeg tror ikke unger har vondt av å spise poteter. Jeg bare poengterte at jeg synes det er viktig å passe på at de spiser proteinene sine også, - de er jo tross alt i vekst og trenger byggesteiner. Og ikke minst, så er de mye hyggeligere å ha med å gjøre i stabil blodsukkertilstand.

Helt sant, proteiner er viktig.

mertan80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: arbo.. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett Ziggy Optimal Ernæring 139 16-11-13 11:33
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
Grønnsaker - nødvendig eller ikke? slaskalainen Generell ernæringsdebatt 161 15-04-07 21:25
Et lite hjertesukk fra meg Albertine Lavkarbo generelt 37 13-09-06 18:38
1000 tråden!!! HP Livets lyse side 1036 23-05-06 13:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no