Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva er bra eller ikke bra å spise?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-01-09, 23:46   #1
Bambolona
Juniormedlem
 
Bambolona sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag
Alder: 36
Innlegg: 47
Bambolona er på en erverdig vei
Question

Hva er bra eller ikke bra å spise?

Heisann
Jeg har tenkt en stund på å gå ned i vekt, men starter rolig. Ikke vet jeg så mye om hva som er sunt eller ikke, så tenkte jeg skulle spørre litt hos de mer erfarne.
Jeg har ikke noen kostholdsfilosofi enda, men prøver å begrense fett og kalorinntaket, samt trene mer. Men har nok ikke engasjert meg ordentlig enda... :\
Lagde dette til middag i dag, og det var så utrolig godt! Men er det egentlig så sunt? Er det noe som jeg bør kutte ut eller bytte med noe annet?

Wraps, ingredienser:
- tortilla lefser (landlord)
- noen skjeer kyllingkjøttdeig blandet med sopp
- en håndfull isberg salat
- litt ananas, agurk og løk
- litt lettrømme
- litt tacosaus

Hilsen "lille" meg...

Bambolona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ala Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 23:53   #2
Damita
Seniormedlem
 
Damita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Lillehammer
Alder: 58
Innlegg: 3.243
Damita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt likt

Sv: Bra eller ikke bra å spise..?

Hei på deg

Jeg har i mange år drevet med den type diett som du snakker om, og jeg syns dette så ganske fornuftig ut i forhold til det. Det kommer selvfølgelig an på hvor mange slike lefser du spiste..? Uansett, ett godt råd; drikk et stort glass vann før du spiser.. Og ikke spis deg mett, men bare sånn at du ikke er sulten lenger.

*nynner litt*

__________________
Under opplæring


Damita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 00:18   #3
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Bra eller ikke bra å spise..?

Hei, det er vel egentlig bare å velge så hele og naturlige råvarer som mulig uansett filosofi. sånne lefser kan man bare lese ingrediensene til og finne ut om er sunne. De er vel stort sett bare veldig holdbare og er ikke spesielt sunn.
Men resten er jo veldig helt og naturlige så sammenlignet med annen mat er dette fint.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 00:45   #4
Bambolona
Juniormedlem
 
Bambolona sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag
Alder: 36
Innlegg: 47
Bambolona er på en erverdig vei

Sv: Bra eller ikke bra å spise?

Takk for svar! Det var fint å vite at det ikke var aaalt for usunt. Men kan vel prøve å bytte ut de lefsene med noe annet, neste gang.

Bambolona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ala Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Må man spise siste måltid innen kl 19 eller noe på ketolyse? miss_chica Ketolysekuren 5 04-01-09 22:41
Må jeg spise SALAT i ketloyse, eller holder det med agurk, paprika og tomat? Superslimithink Spørsmål og svar 1 18-09-08 13:20
BØR jeg spise/eller la være å spise skinnet på den grillede kyllingen? Tette80 Ketolysekuren 2 27-04-07 09:13
Spise potet eller ikke? mertan80 Barns kosthold 53 02-04-07 20:46
Hva er sunnest av å koke eller spise brokkoli rått? Aadna Spørsmål og svar 5 12-09-06 05:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no