Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Barn som mikser ketokost og høykabo ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-10-10, 23:44   #1
Etherena
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 179
Etherena er på en erverdig vei

Barn som mikser ketokost og høykabo ...

-------


Sist redigert av Etherena : 03-01-11 kl 19:14.
Etherena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 09:43   #2
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Barn som mikser ketokost og høykabo ...

Jeg vil tru det ikke er særlig gunstig nei :/

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 09:54   #3
Mammamiia
Medlem
 
Mammamiia sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Kapp
Innlegg: 144
Mammamiia er på en erverdig vei

Sv: Barn som mikser ketokost og høykabo ...

Denne tråden er jeg litt spent på og, - da jeg har to tenåringer som lever på høykarbo i to uker hos pappan og som er hos oss med det kostholdet vi har i to uker. De spiser det samme som oss til middag, men får ris/pasta om de vil, - og jeg kniper inn på de feteste sausene. Og så spiser de brødskiver og melk til frokost/kvelds, - så de spiser vel ikke lavkarbo her heller akkurat....

__________________
Ned 5 til St.Hans....:


Mammamiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Ketolyse til egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 10:28   #4
Tenorsax
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bærum
Innlegg: 11
Tenorsax er på en erverdig vei

Sv: Barn som mikser ketokost og høykabo ...

ai, dette er interessant for flere! Gutta mine elsker at jeg plutselig har begynt å lage sauser (det var jo fy tidligere) og mye ost i retter etc, men de spiser tradisjonelt forøvrig. De er i utgangspunktet slanke, men..
Noen know how ute i forumet?

__________________


Tenorsax er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 10:29   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Barn som mikser ketokost og høykabo ...

Jeg lurer også på dette, for ingen av oss bruker lettprodukter her i huset, verken vi voksne eller våre to barn. Men jeg og barna spiser jo grovt brød, og også pasta, ris og poteter innimellom. Lettprodukter ser jeg på som usunt så det vil vi under inngen omstendigheter spise uansett hvor mye karbo vi spiser utenom.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 10:47   #6
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Barn som mikser ketokost og høykabo ...

Samboern min har værtfall gått opp noen kilo etter jeg begynte på ketolyse. Og det kun fordi vi spiser samme middag med forskjellig tilbehør. Blir mye fete middager, og hun bruker potet, ris, pasta osv som tilbehør.

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 11:29   #7
Lind
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 8
Lind er på en erverdig vei

Sv: Barn som mikser ketokost og høykabo ...

Syns også dette er vanskelig.

Ungene spiser feks egg, bacon og lettmelk til frokost, så blir det matpakke med brød og frukt til lunsj, for så å spise lavkarbomiddag med fløtesaus (og ris eller potet for de som ønsker det). Til kveldsmat blir det gjerne ostesmørbrød. To av ungene er sylfider, den 3. har anlegg for å legge lett på seg.

Lind er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 15:36   #8
Kira71
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 62
Kira71 er på en erverdig vei

Sv: Barn som mikser ketokost og høykabo ...

Jeg kan dele en liten historie med dere, det er ikke direkte svar på spørsmålet men...Jeg kjenner en familie som sluttet med lettprodukter, de ble bare lei av alt det "lettjaget". De begynte å kjøpe kun fete utgaver av alt. Men de begynte ikke på noe lavkarbo sånn ellers, de spiste helt vanlig. Det merkelige er at både han og hun gikk litt ned i vekt som resultat. (barna var små).

Min tanke ellers er at det egentlig kanskje ikke er så farlig? Mange her inne har jo oppdaget når de tester kaloriinnhold i det de får i seg på en dag, at det er slett ikke så mange kalorier når alt kommer til alt. For fet mat er jo mer mettende. Så min teori er at barna kanskje vil spise litt mindre av den fete lavkarbomaten enn av tilsvarende mager mat? Og at de etter lavkarbo-måltider vil holde seg mett lengre? Men jeg vet ikke jeg... interessant hvis noen har noen reelle erfaringer.

Kira71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 17:49   #9
Bombus
Medlem
 
Bombus sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 74
Innlegg: 179
Bombus har en fantastisk aura rundt segBombus har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Barn som mikser ketokost og høykabo ...

Opprinnelig lagt inn av Kira71, her.

Min tanke ellers er at det egentlig kanskje ikke er så farlig? Mange her inne har jo oppdaget når de tester kaloriinnhold i det de får i seg på en dag, at det er slett ikke så mange kalorier når alt kommer til alt. For fet mat er jo mer mettende. Så min teori er at barna kanskje vil spise litt mindre av den fete lavkarbomaten enn av tilsvarende mager mat? Og at de etter lavkarbo-måltider vil holde seg mett lengre? Men jeg vet ikke jeg... interessant hvis noen har noen reelle erfaringer.

Jeg ville trodd at sult og søtsug ikke stabiliserer seg etter ett måltid. At det må gå en dag eller to før blodsukkeret stabiliserer seg, avhengig av hvor mye man er "på karbokjøret". Altså at det ikke er så lurt å sjonglere sånn måltid for måltid mellom lav- og høykarbo, ville jeg gjette. Men dette er jo bare spekulasjoner.

__________________


Bombus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, på en måte Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 17:59   #10
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Barn som mikser ketokost og høykabo ...

Unga mine har mer eller mindre faktisk sluttet å spise skolematen etter at jeg hver morgen begynte steke to egg og bacon til hver av dem. De spiste maten riktignok MED grov brødskive, men de har ikke suget etter mat før de kommer hjem igjen. Før var det alltid spørsmål om penger for å kjøpe mat på skola eller butikken. Når de kommer hjem lager jeg middag med poteter/ris/pasta. MEN hovedingrediensen er fett- og proteinrik! Så unga mine spiser nå totalt sett MINDRE mat enn det de gjorde tidligere fordi at "ekte" mat metter bedre. All småspising er så og si borte...

I dag serverte jeg kald laks med rømme og agurk og potet.. Det ER ikke så mange karber i en potet at det ikke kan tillates. Alternativet har vært myyye værre. Hadde jeg IKKE lagd fett- og proteinrik mat til dem hadde de nok knasket MYE mer av ting jeg ikke har kontroll over. Og hadde jeg tatt bort poteten ville det bare skapt rtøbbel for dem når de spiser hos andre.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 18:29   #11
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Barn som mikser ketokost og høykabo ...

Interessant tråd,dette, det er nok et spørsmål som gjelder mange. Min sønn på 14 år spiser to middager hver dag, i og med at vi bor i Belgia, hvor det serveres varm lunsj, i praksis er en belgisk lunsj en full norsk middag Han spiser ris,potet eller pasta, men ikke hver dag, og i moderate mengder. Til frokost spiser han dessverre høykarbo/megasukker frokostblanding....(prøver å lirke ham over på noe sunnere....) og til kvelds oftest ostesmørbrød. Ikke noe godterier eller dessert eller kaker i uka, men noe i helgene. Han har blitt mye slankere siden vi flyttet hit, (han var bittelitt smålubben før), men det kan selvfølgelig komme av at han er kommet i puberteten. Uansett er jeg veldig fornøyd med at han får middag til lunsj! Tror han får nok proteiner, noe som er viktig i voksealderen. De fleste av sausene hopper han over, da han ikke liker de, så da blir det ikke så mye fett til middag.

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 18:56   #12
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Barn som mikser ketokost og høykabo ...

Flott tråd! I begynneslen (aug) hadde jeg samme bekymring, men så oppdaga jeg etterhvert at når jentene spiser samme middag som meg, blir det mye mindre småspising utover ettermiddag/kveld. Min yngste hadde småtendenser til å kunne legge på seg, men siden august har hun blitt mye tynnere (tross frokost som er to skiver med nugatti- flau mamma).

Vi spiser jo sunn mat , og så lenge det blir litt av alt, er det kanskje det som er rett kost for en nordmann??

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 19:10   #13
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Barn som mikser ketokost og høykabo ...

Opprinnelig lagt inn av aktivjente, her.

Flott tråd! I begynneslen (aug) hadde jeg samme bekymring, men så oppdaga jeg etterhvert at når jentene spiser samme middag som meg, blir det mye mindre småspising utover ettermiddag/kveld. Min yngste hadde småtendenser til å kunne legge på seg, men siden august har hun blitt mye tynnere (tross frokost som er to skiver med nugatti- flau mamma).

Vi spiser jo sunn mat , og så lenge det blir litt av alt, er det kanskje det som er rett kost for en nordmann??


Eller som bestemor pleide si: "Passelig pølse er best om den er laget av ku eller hest"

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 19:41   #14
Etherena
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 179
Etherena er på en erverdig vei

Sv: Barn som mikser ketokost og høykabo ...

---------


Sist redigert av Etherena : 03-01-11 kl 19:14.
Etherena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 19:56   #15
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Barn som mikser ketokost og høykabo ...

Opprinnelig lagt inn av *NuNu*, her.

Hmm... kanskje Torkil kan svare... *roper på Torkil*

Jeg har tenkt mye på dette i det siste og er redd vi "skader" barna siden de kombinerer høy/lavkarbo... Ser det blir veldig vanskelig å gjennomføre så og si ren lavkarbo for de små, selv om jeg tror det er det absolutt sunneste! Jeg tror absolutt at de kan ha godt av fett i kosten både utviklingsmessig og vektmessig, men det er andre "bivirkninger" jeg er redd for... "tett blodårer" etc...

What to do...?

du er redd for tette blodårer? er du ikke redd for det på voksne da?

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 20:00   #16
Etherena
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 179
Etherena er på en erverdig vei

Sv: Barn som mikser ketokost og høykabo ...

---------


Sist redigert av Etherena : 03-01-11 kl 19:13.
Etherena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 20:02   #17
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Barn som mikser ketokost og høykabo ...

jeg tror ikke det er heldig å spise begge deler.. jeg vil jo si det er det jeg har gjort hele livet.. spist masse fett og masse karbo.. er jo derfor man blir feit.. skal man spise masse karbo så bør man jo vel spise lite fett... og omvendt?

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 20:09   #18
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Barn som mikser ketokost og høykabo ...

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

jeg tror ikke det er heldig å spise begge deler.. jeg vil jo si det er det jeg har gjort hele livet.. spist masse fett og masse karbo.. er jo derfor man blir feit.. skal man spise masse karbo så bør man jo vel spise lite fett... og omvendt?

Hva ER masse karbo og masse fett?? I mengder??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 20:14   #19
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Barn som mikser ketokost og høykabo ...

Tror det er forskjell på å sneie innom ketose nå og da og å gå igjennom hele ketoseforandringen.

Emma (ett år) spiser ofte en helt karbofri frokost, men da passer jeg på å gi henne noe karbo til lunch. Ikke for noen annen grunn enn at ikke jeg ser poenget med at hun skal spise ketose-lavkarbo, når hun ikke har behov for det Men balanserer måltidene ala Lindberg da.. Type storgrynet havregrøt med cottage cheese.

Mye fett får hun til alle måltider, uansett om det er karbofritt eller ei. Er det ikke vist nå i det siste at det ikke er fett som tetter arteriene da?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 20:15   #20
Mammamiia
Medlem
 
Mammamiia sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Kapp
Innlegg: 144
Mammamiia er på en erverdig vei

Sv: Barn som mikser ketokost og høykabo ...

Hva er best å servere til mine barn da tro? Kostholdet de ukene de er hos pappaen kan jeg dessverre ikke gjøre noe med, men jeg prøver å pøse på med masse grønnsaker og ren mat laget fra bunnen av (kjøtt, kylling, fisk etc) av og til med salater til, - og saus - men bremser litt på de feiteste sausene, jeg har heller på ekstra smør til meg selv. Men som sagt så får de ris/pasta om de vil. (de er ikke så glad i poteter) Og hjemmebakt brød med vanlig pålegg til frokost/kvelds. Vil jo ikke forkludre forbrenningen deres heller.....?
(de er 14 og 18 og slanke begge to - legger ikke lett på seg.) Blir veldig usikker her....

__________________
Ned 5 til St.Hans....:


Mammamiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Ketolyse til egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 20:16   #21
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Barn som mikser ketokost og høykabo ...

Opprinnelig lagt inn av Mammamiia, her.

Hva er best å servere til mine barn da tro? Kostholdet de ukene de er hos pappaen kan jeg dessverre ikke gjøre noe med, men jeg prøver å pøse på med masse grønnsaker og ren mat laget fra bunnen av (kjøtt, kylling, fisk etc) av og til med salater til, - og saus - men bremser litt på de feiteste sausene, jeg har heller på ekstra smør til meg selv. Men som sagt så får de ris/pasta om de vil. (de er ikke så glad i poteter) Og hjemmebakt brød med vanlig pålegg til frokost/kvelds. Vil jo ikke forkludre forbrenningen deres heller.....?
(de er 14 og 18 og slanke begge to - legger ikke lett på seg.) Blir veldig usikker her....


Hvorfor endre på noe som fungerer???

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 20:18   #22
Mammamiia
Medlem
 
Mammamiia sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Kapp
Innlegg: 144
Mammamiia er på en erverdig vei

Sv: Barn som mikser ketokost og høykabo ...

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvorfor endre på noe som fungerer???

Jeg tenker mer på langtidseffektene... jeg har ikke drevet med dette kostholdet så veldig lenge.

__________________
Ned 5 til St.Hans....:


Mammamiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Ketolyse til egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 20:35   #23
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Barn som mikser ketokost og høykabo ...

Opprinnelig lagt inn av Mammamiia, her.

Jeg tenker mer på langtidseffektene... jeg har ikke drevet med dette kostholdet så veldig lenge.

Vet du, jeg føler at man kan ikke tenke sånn. Mamma tenkte nok sli da ho så at vi hadde anlegg for å legge på oss og gav oss den maten som var sunnest DA. Ting endrer seg. Ny lærdom og viten avdekkes. Vi kan ikke leve for hva som KANSKJE kommer til å skje i fremtiden for sannheter endres stadig vekk.

Synes det er flott at de har fokus på barn og fedme. Men det jeg synes er mer skremmende er at barn har et hjerte som er som en middelaldrende.. Grunnet stress etc. La de da slippe matstresset! HER er en artikkel om at stress hos barn kan utvikle seg til diabetes..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 20:38   #24
Ned30kg
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 27
Ned30kg er på en erverdig vei

Sv: Barn som mikser ketokost og høykabo ...

Hei!

Dette er bare noe eg tror, men så lenge ein ikkje spiser for masse karbohydrater, så tror eg ikkje det er noko problem med masse fett!! Men da må ein også være fysisk aktiv, så en forbrenner karbohydratene.


Ellers har eg vært av og på lavkarbo og høykarbo nokre ganger og det går hardt utover vekta!!!
Gikk på lavkarbo i åtte uker og tok av 7 kilo, så fire uker med vanlig mat og mye snop, og opp igjen åtte kilo på to uker!!! Så lavkarbo igjen nokre uker og gikk ned 4, så på karbokjøret igjen og opp fem!! So no er eg totalt to kilo tyngre enn eg var før eg begynte!! Skammer meg..... No skal eg begynne igjen og håpe eg får tilbake motivasjonen fra de første åtte vekene

__________________


Ned30kg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 20:48   #25
Mammamiia
Medlem
 
Mammamiia sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Kapp
Innlegg: 144
Mammamiia er på en erverdig vei

Sv: Barn som mikser ketokost og høykabo ...

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Vet du, jeg føler at man kan ikke tenke sånn. Mamma tenkte nok sli da ho så at vi hadde anlegg for å legge på oss og gav oss den maten som var sunnest DA. Ting endrer seg. Ny lærdom og viten avdekkes. Vi kan ikke leve for hva som KANSKJE kommer til å skje i fremtiden for sannheter endres stadig vekk.

Synes det er flott at de har fokus på barn og fedme. Men det jeg synes er mer skremmende er at barn har et hjerte som er som en middelaldrende.. Grunnet stress etc. La de da slippe matstresset! HER er en artikkel om at stress hos barn kan utvikle seg til diabetes..

Da tror jeg at jeg slår meg til ro med at det funker best slik som det er jeg.
En ting er ihvertfall sikkert, - mine barn stresser ikke akkurat. hehe. De er rimelig laidback både når det gjelder maten og mye ellers og.... (men de trener begge to) Det var den vekslinga mellom kosten hos mamma/pappa jeg var litt urolig for. Takk for svar.

__________________
Ned 5 til St.Hans....:


Mammamiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Ketolyse til egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Barn og lavkarbo Sense Ketolysekuren 10 18-06-08 20:28
Kromtilskudd til barn ...? Fredrikke Barns kosthold 5 07-06-08 16:52
Barn og lavkarbokosthold ... Jollers Barns kosthold 50 04-03-08 09:08
mikser som lukter Fridolina Generell diskusjon 5 14-07-06 15:42
Er du som et barn? HP Generell diskusjon 2 19-03-04 23:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no