Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse på lavbudsjett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-11-10, 14:16   #26
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse på lavbudsjett

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Bra jeg leste dette nå fordi jeg tenkte kjøpe Landlords ost til uka til sønnen min. Er first price osten bedre? Jeg kjøpte Synnøve Findens med 16% fett ,den smaker ikke så bra, litt skarp på en negativ måte, men den med 10% fett derimot er god. Den er mildere i smaken og smaker ikke som samme ost i det hele tatt. Jeg liker olje med salt oppå osten så jeg bryr meg ikke om at den er mager.

Jeg har ikke kjøpt tine eller synnøve på all verden så lenge. Dvs, at det har stått det på pakka, de fleste av disse billigostene er enten tine eller synnnøve uansett Vi kjøper stort sett landlord, den mistenker jeg er synnøve, den er mye bedre enn norvegia.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 14:21   #27
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse på lavbudsjett

Jeg har også fryseren full av kjøttvarer kjøpt pga utgående dato, såpass mye at gubben lurte på om jeg snart skulle bruke noe av det Jeg kjøper veldig sjelden kjøttdeig til full pris, fyller fryseren med det hele tiden.Ikke uvanlig at jeg kjøper 8-10pakker kjøttdeig om den er nedsatt
Vi har dårlig råd, men klarer oss pga vi har fryser som vi hele tiden har nok mat i, da kan man kjøpe når det er utgått på dato og alikevel ha bra mat i fryseren. Kjøttdeigen er like bra, bare bruk den med en gang den er tint.

Jeg kjøper sjelden varer fra Prior og Gilde, kjøper billigvariantene( som ofte er fra prior og gilde, bare at de såklart ikke er merket ).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 14:42   #28
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse på lavbudsjett

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

hvem er det som selger first price?



Dvs Norgesgruppen

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 14:42   #29
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Ketolyse på lavbudsjett

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

hvem er det som selger first price?

Kiwi, Bunnpris og Meny ihvertfall

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 18:16   #30
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Ketolyse på lavbudsjett

Pr i dag finnes det vel neppe billigere ketolysemat enn ribbe.

Ellers holder jeg med Imse med mat som er nedsatt pga kort dato. Det heter faktisk "best før" ikke "råtten etter"!

__________________
Ingenting er umulig for en som er umulig fra før
Prins Umulius
martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 12:00   #31
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse på lavbudsjett

Opprinnelig lagt inn av martefie, her.

Pr i dag finnes det vel neppe billigere ketolysemat enn ribbe.

Ellers holder jeg med Imse med mat som er nedsatt pga kort dato. Det heter faktisk "best før" ikke "råtten etter"!

Yes, det står best før og ikke må brukes innen på det meste av kjøtt. De beste biffene er feks de som holder på å gå ut på dato. Sparer enorme summer på dette, når jeg kjøper 10x400g kjøttdeig til 125-150kr mot 10x400g for 250-300kr, gang dette opp mot mange, mange pakker i året.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 10:35   #32
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Ketolyse på lavbudsjett

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Sparer enorme summer på dette, når jeg kjøper 10x400g kjøttdeig til 125-150kr mot 10x400g for 250-300kr, gang dette opp mot mange, mange pakker i året.

ja, det høres ut som om jeg må bare flytte herifra , he-he. For slike tibud her vi aldri her. Her er det heller slik at på en fredag/lørdag finner man ikke kjøtdeig i butikkene ofr de er utsolgte så det blir nok ikke snakk om nedsat pga dato, he-he. Men jeg gleder meg til jul for da må det nesten komme i alle fall noe på tilbud pga dato pga mange stengte dager i slengen.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 10:44   #33
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse på lavbudsjett

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

ja, det høres ut som om jeg må bare flytte herifra , he-he. For slike tibud her vi aldri her. Her er det heller slik at på en fredag/lørdag finner man ikke kjøtdeig i butikkene ofr de er utsolgte så det blir nok ikke snakk om nedsat pga dato, he-he. Men jeg gleder meg til jul for da må det nesten komme i alle fall noe på tilbud pga dato pga mange stengte dager i slengen.

Nei, men har du kiwi eller rema i nærheten? For deres kjørdeig er i bunn og grunn like billig. På rema har de nordfjordeid kjøttdeig i pølse i frysedisken( pass på at det er kjøttdeig og ikke farse du kjøper), den er kjempebillig. Begge steder har billig kyllingfilèet i frysedisken, billig ost, billig fisk( drøye 20kr for en blokk sei). Om du bare leter, så finner du billig mat. Den billigste maten finner du som regel i frysedisken. Du trenger ikke å handle mat som er nedsatt for å finne billig mat. Jeg er temmelig sikker på at de andre kjedene som rimi mm har billige varianter også, men her har vi nå bare kiwi, rema og mega( i sentrum ca 3 mil unna).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 13:05   #34
Charlotte88
Medlem
 
Charlotte88 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 35
Innlegg: 62
Charlotte88 er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse på lavbudsjett

Hvor mye bruker dere i MND på mat?
Jeg er stundt som bor alene, og lurer litt på hvor mye penger som er normalt å bruke i mnd på lavkarbo.
Litt greit å ha noe å gå etter når man skal sette opp budsjett selv

__________________
77, 76, 75, 74, 73, 72 , 71, 70, 69, 68, 67, 66, 65, 64, 63, 62, 61, 60, 59, 58, 57, 56, 55
Journalen min
Charlotte88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 13:22   #35
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolyse på lavbudsjett

Meny og Kiwi

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 22:37   #36
Marhus
Juniormedlem
 
Marhus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 46
Marhus er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse på lavbudsjett

Fint at denne tråden finnes!!

__________________




Marhus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse kuren Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 22:48   #37
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Ketolyse på lavbudsjett

Jeg har ikke lest tråden, men rema 1000 selger jo kjøttdeig for 64 kroner kiloen. Det er vel ganske billig.

Coop OBS har MASSE på 10 kroners marked som er billig. Dessuten har dem 30% på alle frossen grønnsaker og bær fra merke coop. Jeg og fruen var der i dag og hamstre!

Husk at dere sjekker 10 kronersmarkedet dems, for vi fant ut at det var faktisk en del som var billigere om du sjekka litt. De fleste 10 kroners tingene var ofte mindre enn orginalen. Et eksempel jeg kommer på var at dem solgte tøymykner for 10 kroner. Men dem hadde en til 22 også som var samme merke, bare det var 2 liter i stede for 0,5 liter som den til 10 kroner var. Hehe, så da vart det jo ikke såå billig.

Men var mye som var billig til 10 kroner også altså!!!

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 22:51   #38
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse på lavbudsjett

Nå for tiden har Rema kyllingkjøttdeig i 300g- pakninger til 10,-
Ikke noen dårlig kilopris og passer fint i mindre husholdninger. Ellers er jo ikke dårlig med kjøttdeig til middag for 4 til 20kr. Enda er det restefrokost til meg igjen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 23:05   #39
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse på lavbudsjett

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Vi sliter også litt med økonomien nå som jeg er på AAP og ingen kan påstå at jeg tok gubben for pengene!

Som Kanutten følger jeg godt med på tilbud rundt om og også utløpsdatoer når jeg først er i butikken! Er så heldig å ha en Rema- butikk 100m unna som er kjempegreie til å ha ting på halv pris dagen før/den dagen det går ut på dato! Har fryseren full(og da mener jeg full) av nakke- og svinekoteletter, laks og kyllingkjøttdeig kjøpt til halv pris!

Det er flere tråder her inne med tips til hvordan man kan leve billig(ere) på lavkarbo/ketolyse!

Er så blakk!
Hvor er ting billigst?
Dyrt
Student/økonomi

Sniker i hyllene på rema jeg også Merker meg utgangsdatoen på kjøtt som frister, men i utgangspunktet er dyrt halv pris hver gang BUTIKKSNIK= MEG

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 23:12   #40
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse på lavbudsjett

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Sniker i hyllene på rema jeg også Merker meg utgangsdatoen på kjøtt som frister, men i utgangspunktet er dyrt halv pris hver gang BUTIKKSNIK= MEG

Går nesten litt sport i det, vet du!
Har tom smittet Gubben, som stolt kommer hjem med litt av hvert fra Kiwi! I går spise jeg kyllingsalat med sånn salatkylling som han fant sist til halv pris. Gidder aldri kjøpte sånt til full pris!

Kjøpte 12 pakker Familieskinke til halv pris her i romjulen. Flott med en tenåringssønn som spiser 2-3 pakker i uka!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 23:13   #41
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Ketolyse på lavbudsjett

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

BUTIKKSNIK= MEG

Jeg mener nå det er tusen ganger bedre at du kjøper den til halv pris enn at dem kaster det jeg da. Er jo helt sykt hvor mye mat som er helt fint som blir kastet av butikker. Så er bra det er noen som faktisk kjøper det og fryser det og bruker det. HEELT TOPP!!!!

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 23:16   #42
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse på lavbudsjett

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Går nesten litt sport i det, vet du!
Har tom smittet Gubben, som stolt kommer hjem med litt av hvert fra Kiwi! I går spise jeg kyllingsalat med sånn salatkylling som han fant sist til halv pris. Gidder aldri kjøpte sånt til full pris!

Kjøpte 12 pakker Familieskinke til halv pris her i romjulen. Flott med en tenåringssønn som spiser 2-3 pakker i uka!

ja skal tråle butikkhyllene med lupe heretter

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 23:17   #43
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse på lavbudsjett

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

ja skal tråle butikkhyllene med lupe heretter

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 13:27   #44
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse på lavbudsjett

Om jeg ikke har sagt det før: First price torsk i pose i frysedisken hos spar er veldig god faktisk. Koster 40 kr for 800 gram!! Kyllingfileter i frysedisken hos kiwi koster 145 for 2000 gram! Også veldig gode. Husk å kjøpe egg på innvandrerbutikker.Store egg ,12 stk, 20 kr. 30 små til 30 kr.(pris fra Istanbul på Hauketo, Oslo)

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 17:53   #45
Thea1980
Medlem
 
Thea1980 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 69
Thea1980 er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse på lavbudsjett

Som mange sier her, det er stort sett alltid kjøtt og ost på tilbud. Pleier alltid å ta en runde i kjøtt- og ostedisken og plukker med meg det som er, trenger jeg det ikke med en gang, hiver jeg det i fryseren. Her blir det middag etter hva jeg har, og har oppdaget mange nye varer og retter på den måten!

Tror faktisk jeg spiser billigere nå fordi jeg bruker tilbudsvarer, i motsetning til før da jeg først bestemte meg for hva jeg skulle lage, så kjøpte inn til full pris...

Her blir det juleskinke og rull langt ut over våren;-)

Og de kosttilskuddene - trenger man nødvendigvis de? Liker egentlig ikke å ha i meg piller og tilskudd. Nå skal det sies at jeg ikke følger "ketolysedietten", men er i ketose. Spiser mye mer variert nå og tipper jeg får i meg mye mer av de næringsstoffene jeg trenger gjennom maten enn før. Kommer til å bruke om boksene med magnesium og sink og tester uten når de er tom. Andre som har erfaring med ketose uten tilskudd?

__________________




Thea1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 19:24   #46
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse på lavbudsjett

Opprinnelig lagt inn av Thea1980, her.

Og de kosttilskuddene - trenger man nødvendigvis de? Liker egentlig ikke å ha i meg piller og tilskudd. Nå skal det sies at jeg ikke følger "ketolysedietten", men er i ketose. Spiser mye mer variert nå og tipper jeg får i meg mye mer av de næringsstoffene jeg trenger gjennom maten enn før. Kommer til å bruke om boksene med magnesium og sink og tester uten når de er tom. Andre som har erfaring med ketose uten tilskudd?

Du risikerer å bli slapp og tiltaksløs og få kramper i leggene om du er i ketose uten å ta litt tilskudd!
Særlig magnesium er viktig for å unngå "maur" og kramper i leggene.
Å være i ketose er vanndrivende og med alt vannet følger en del stoffer vi helst ikke skal miste.

Dette sier Dr. Torkil selv.

Hvorfor skal man ta tabletter i forbindelse med kuren?Tablettene inneholder mineraler og vitaminer som har effekt på fettforbrenningen og stoffskiftet. Det er tatt høyde for hvilke vitaminer og mineraler som forekommer i kuren og hvilke det er vanskelig å dekke behovet for.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 16:14   #47
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse på lavbudsjett

Vi kjøper hermetisk skinke når den er på tilbud. Jeg hadde opptelling i går; vi har 98 bokser stående i matkjellern.. Tro om vi rekker spise opp alt før vi går lei? Jædersylte har vi ca 50 bokser av.. Coopen hadde indrefileet på tilbud til 199 kr kilo her for litt siden. Jeg kjøpte 5 lunser a 2 kilo. Det er dyrt med en gang man betaler for det, men du verden hvor kjekt det er å ikke trenge fyke ut på butikk hver dag. Egg har jeg en hel kasse av. Vet ikke hvor mange det er, men de kostet 10 kr for 12 stk. Kort holdbarhetstid, men egg tåler lang lagring.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 16:53   #48
Thea1980
Medlem
 
Thea1980 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 69
Thea1980 er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse på lavbudsjett

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du risikerer å bli slapp og tiltaksløs og få kramper i leggene om du er i ketose uten å ta litt tilskudd!
Særlig magnesium er viktig for å unngå "maur" og kramper i leggene.
Å være i ketose er vanndrivende og med alt vannet følger en del stoffer vi helst ikke skal miste.

Dette sier Dr. Torkil selv.

Hvorfor skal man ta tabletter i forbindelse med kuren?Tablettene inneholder mineraler og vitaminer som har effekt på fettforbrenningen og stoffskiftet. Det er tatt høyde for hvilke vitaminer og mineraler som forekommer i kuren og hvilke det er vanskelig å dekke behovet for.

Men har ikke helt fått oversikt over hvorfor man skal ta det når man er i ketose kontra ikke ketose. Mange "gode råd" på nettet, men sjeldent godt begrunnet. Får vi i oss mindre magnesium/zink/andre mineraler når vi ikke spiser karbohydrater? Eller trenger vi mer? Eller er det bare for å "katalysere" prosessene? Ser at det hevdes at proteinrik mat kan virke forsurende for kroppen og at dette kan tømme kroppen for disse mineralene, men samtidig sies det at nettopp denne proteinrike maten er viktige kilder til nettopp de samme mineralene.

Merker jeg blir litt skeptisk til alt som skal selges som en kur... Det stemmer sikkert at det er lurt å ta tilskudd altså, men jeg vil vite hvorfor! ;-)

__________________




Thea1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 16:56   #49
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse på lavbudsjett

Opprinnelig lagt inn av Thea1980, her.

Men har ikke helt fått oversikt over hvorfor man skal ta det når man er i ketose kontra ikke ketose. Mange "gode råd" på nettet, men sjeldent godt begrunnet. Får vi i oss mindre magnesium/zink/andre mineraler når vi ikke spiser karbohydrater? Eller trenger vi mer? Eller er det bare for å "katalysere" prosessene? Ser at det hevdes at proteinrik mat kan virke forsurende for kroppen og at dette kan tømme kroppen for disse mineralene, men samtidig sies det at nettopp denne proteinrike maten er viktige kilder til nettopp de samme mineralene.

Merker jeg blir litt skeptisk til alt som skal selges som en kur... Det stemmer sikkert at det er lurt å ta tilskudd altså, men jeg vil vite hvorfor! ;-)

Man rett og slett tisser mer og kanskje drikker mer væske når man går på lavkarbo. Salter kan skylles ut og det kan føre til ubalanse. Derfor like greitt å gardere seg.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 18:06   #50
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse på lavbudsjett

Opprinnelig lagt inn av Thea1980, her.

Merker jeg blir litt skeptisk til alt som skal selges som en kur... Det stemmer sikkert at det er lurt å ta tilskudd altså, men jeg vil vite hvorfor! ;-)

Dersom du skulle kjøpe de samme boksene (eller tilsvarende, da) på apotekt, hadde de blitt dyrere!
Ikke noe salgstriks , mao!

Og Kanutten har rett som vanlig! Det skylles mye mer ut med vannet enn på generell lavkarbo fordi ketose i seg selv er vanndrivende!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er ketolyse best? Og fungerer ketolyse for alle? pityriasis Ketolysekuren 4 07-08-10 10:49
OE på lavbudsjett- råd og tips for de med en noe slunken lommebok Ziggy Optimal Ernæring 60 10-01-09 00:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no