Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Fra "going down" to "going up"? (Gravid!)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-02-09, 20:37   #1
going down
Medlem
 
going down sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 81
going down er ny på veien

Fra "going down" to "going up"? (Gravid!)

Jeg har nå gått på ketolysekuren siden midten av august i fjor. Har siden da gått ned 14 kg og vekten viser nå 96 kg. Jeg hadde planlagt å gå ned en del kilo til før jeg ble gravid, men i dag fikk jeg positivt utslag på graviditetstesten

Jeg har forstått det slik at man ikke bør være i ketose når man er gravid og heller gå over på generell lavkarbo. Vet ikke helt hvordan jeg skal spise da, men har bestillt meg time på Fedon klinikken hvor jeg går til oppfølging når det gjelder ketogen kost. Fikk ikke time før onsdag, så til da må jeg finne på noe selv. Jeg er lost!!!!

Da jeg begynte på denne kuren gikk jeg på tabletter mot høyt blodtrykk, og etter 6 uker kunne jeg slutte med disse og siden har blodtrykket vært perfekt. Nå har jeg panikk for at blodtrykket (og vekten) skal gå opp. Jeg hadde svangerskapsforgifting under mitt første svangerskap og er også redd for at det skal skje denne gangen.

Hva skal jeg spise nå? Noen som kan hjelpe meg?

__________________

-14kg aug08-feb09 Gravid 2009 -10kg juli10-okt10
Etter innslag av høykarbo i desember går jeg nå inn i det nye året med ny giv Ketogen kost er det beste for kroppen min!!!
going down er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 21:07   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Fra "going down" to "going up"? (Gravid!)

Gratulerer med positiv test!

Jeg synes du enten kan fortsette å spise som du gjør frem til timen på Lindbergklinikken, eller at du frem til timen spiser som du gjør nå, og legger til litt ekstra grønnsaker og kanskje en halv frukt sammen med nøtter i løpet av en dag. Noe mer trenger du ikke. Evt. et grovt knekkebrød til et av måltidene også. Men, onsdag er jo ikke lenge til da. Jeg hadde spist som nå frem til det og hørt hva legen hadde å si.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 21:10   #3
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Fra "going down" to "going up"? (Gravid!)

Gratulerer!

Jeg spiste en del frukt i tillegg da jeg fikk positiv test. Du bør helst holde 100KH per dag i svsk.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 21:13   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Fra "going down" to "going up"? (Gravid!)

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Du bør helst holde 100KH per dag i svsk.

Hvem som sier det?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 21:22   #5
going down
Medlem
 
going down sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 81
going down er ny på veien

Sv: Fra "going down" to "going up"? (Gravid!)

Takk for svar!

Jeg har hørt 40-50 kh. Bare man er ute av ketose. Fryktelig forvirrende dette her. Vektoppgang er en ting, men blodtrykket plager meg mer.

Hvordan er sukrin og natreen når man er gravid?

__________________

-14kg aug08-feb09 Gravid 2009 -10kg juli10-okt10
Etter innslag av høykarbo i desember går jeg nå inn i det nye året med ny giv Ketogen kost er det beste for kroppen min!!!
going down er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 21:49   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Fra "going down" to "going up"? (Gravid!)

Opprinnelig lagt inn av going down, her.

Takk for svar!

Jeg har hørt 40-50 kh. Bare man er ute av ketose.
Hvordan er sukrin og natreen når man er gravid?

Det tenker jeg at høres fornuftig ut.

Jeg ville ikke brukt mye av de søtstoffene, men litt innimellom går sikkert fint. Tenk på dem som drikker Pepsi Max hver dag gjennom hele svangerskapet.

Husk å ta folat!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 22:46   #7
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Fra "going down" to "going up"? (Gravid!)

Vel, jeg har lest at ketoner ikke er bra for baby (om man kan unngå det), og personlig tar jeg ikke slike sjanser. Man skal heller ikke ned i vekt helst. For da frigis fettløselige miljøgifter fra kroppen din. Om man vaker rundt 50 kan man gå inn og ut av ketose (uten vektnedgang) og vi husker alle hvor festlig det kan føles.

Er du usikker så snakk med legen din. Det ER lov å gå til legen tidlig med slikt! Selv om positiv test var nylig!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 09:40   #8
Camz
Medlem
 
Camz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 136
Camz er på en erverdig vei

Sv: Fra "going down" to "going up"? (Gravid!)

Gratulerer så mye med positiv test
Jeg kan ikke noe om graviditet og ketose for jeg hadde ikke begynt på lavkarbo under mitt svangerskap. Men ville iallefall gratulere deg masse

__________________



Delmål 1: 70 kg - oppnådd 25.05.2010
Delmål 2: 65 kg Delmål 3: 60 kg
Camz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse igjen :) Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 09:45   #9
Kreta
Medlem
 
Kreta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 171
Kreta er ny på veien

Sv: Fra "going down" to "going up"? (Gravid!)

Jeg vet heller ikke noe om svangerskap og ketose, men jeg ville innom og gratulere deg så mye med spira!

__________________
Kreta




Kreta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse fra 26/1-09 Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 13:12   #10
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Fra "going down" to "going up"? (Gravid!)

Gratulerer så mye

Skriv en PM til Torkil, han er jo lege og kjenner dette kostholdet bedre enn noen. Det hadde jeg i hvert fall gjort, og han pleier å svare.

Lykke til!

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 13:16   #11
Everio
Seniormedlem
 
Everio sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 46
Innlegg: 949
Everio har en fantastisk aura rundt segEverio har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fra "going down" to "going up"? (Gravid!)

Gratulerer med positiv test

Jeg gikk på kurs på Fedon klinikken da jeg ble gravid, og fikk beskjed der at jeg burde ligge mellom 80-100 karber til dagen av hensyn til babyen. At du ikke ringer legen der og spør over telefonen?

__________________




Oppstart ketolyse 12.01.09 - oppstart Lindberg 11.03.09- Everio`s journal
Everio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 21:16   #12
Erlinda
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord-Trøndelag
Innlegg: 23
Erlinda er på en erverdig vei

Sv: Fra "going down" to "going up"? (Gravid!)

Hei.
Gratulere så mye Jeg kan ikke noe om graviditet og ketolyse, men er litt spendt selv på dette området. Jeg har nettop begynt på ketolyse fordi jeg vil komme meg inn i bunaden 17 mai, men har også planer om å (prøve) bli gravid rundt mai-aug en gang. Dette pga alderen min. Så jeg er spendt på hva jeg skal gjøre jeg også hvis det klaffer i den tiden.
Kan du ikke skrive inn når du har fått hørdt hva du skal gjøre?

Erlinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 13:38   #13
going down
Medlem
 
going down sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 81
going down er ny på veien

Sv: Fra "going down" to "going up"? (Gravid!)

I går var jeg på Fedon klinikken og er ble vel ikke så veldig mye klokere... Jeg var hos kostholdsveileder og hun mente jeg kunne spise ketogen kost men bare øke kh mengden litt. Hun mente det ikke var farlig å være i ketose. Snakket om eskimoer og andre som lever slik hele tiden. Dette gjorde meg litt forvirret siden alle andre sier at man ikke skal være i ketose.

Men så diskuterte hun det med en lege på klinikken som sa at man ikke skal være i ketose når man er gravid.

Jeg skal nå ta blodprøve for å sjekke hvordan diverse verdier har utviklet seg i løpet av ketolyse dietten, og så skal jeg komme til legen for å gjennomgå dette om 2 uker. Håper han kan gi meg litt flere tips. Til da vil jeg spise "ketolysemat", men legge til et par frukt for dag og noen fiberrik + yoghurt.

__________________

-14kg aug08-feb09 Gravid 2009 -10kg juli10-okt10
Etter innslag av høykarbo i desember går jeg nå inn i det nye året med ny giv Ketogen kost er det beste for kroppen min!!!
going down er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 18:20   #14
aldrimerjollycola
Medlem
 
aldrimerjollycola sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 170
aldrimerjollycola er på en erverdig vei

Sv: Fra "going down" to "going up"? (Gravid!)

først og fremst: gratulerer!!

ja, det er ikke alltid lett å vite, iallefall ikke når man får forskjellig info fra helsepersonell! stemmer jo at inuitter (heter ikke eskimoer lenger, vett`u) er mye i ketose, men de har også en annen arv og miljø enn oss, gener spiller jo inn på alt!

ville holdt meg unna ketose,jeg. better safe than sorry. uansett hva leger og torkild sier. tvilen bør komme spira di til gode.
ketosen kan du finne tilbake til etter endt amming! synes du skal få kose deg litt gjennom svangerskapet, og ikke fokusere altfor mye på vekt, for opp kommer den til å gå uansett!
ta heller en lavkarbo, og begyn feks med yoga og eller pilates for gravide!

aldrimerjollycola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 20:14   #15
going down
Medlem
 
going down sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 81
going down er ny på veien

Sv: Fra "going down" to "going up"? (Gravid!)

Fikk tlf fra kostholdsrådgiveren i dag. Hun hadde snakket med "Fedon himself" og han hadde sagt klart ifra at jeg ikke skal være i ketose. Kan spise mye av den samme maten som tidligere, men legge til litt linser/bønner, frukt og hele korn som kokes etter å ha lagt i bløt over natten. Hun sa jeg ikke trengte å være redd for fett. Ikke at jeg skal lesse på, men sa at det er stor forskjell på å kombinere kh med gode og dårlige kh.

__________________

-14kg aug08-feb09 Gravid 2009 -10kg juli10-okt10
Etter innslag av høykarbo i desember går jeg nå inn i det nye året med ny giv Ketogen kost er det beste for kroppen min!!!
going down er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gravid! breeze Ketolysekuren 12 02-03-11 16:06
Kosthold når man prøver å bli gravid/er gravid nellie Spørsmål og svar 36 14-08-08 21:16
Gravid tess81 Generell diskusjon 32 12-02-08 00:08
Gravid!! MonicaA Barns kosthold 4 07-11-07 22:15
Gravid Dimmine Spørsmål og svar 2 09-10-07 15:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no